Oud 29-05-2005, 14:48
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik kreeg gisterochtend heel erg pijn in mn oksel.. maar toen was er niks te zien/voelen. de aanzet vanm n borst deed ook pijn. maar nu zit er echt heel duidelijk een knobbeltje.. en het blijft heel erg pijn doen

iemand enig idee wat het kan zijn?
ik vind het namelijk nogal eng op een of andere manier
ik was van plan om als het over een paar dagen er nog zit en nog pijn doet naar de dokter te gaan, maar misschien kan hier iemand me al gerust stellen?
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:51
phink
Avatar van phink
phink is offline
In het allerergste geval zou het kanker kunnen zijn, maar dat kan alleen een dokter je vertellen.

De kans is groter dat het een opgezette klier is, dat is meestal binnen een paar dagen tot een week weer weg. Maar als je je zorgen maakt is het wel slim om toch even een dokter te laten kijken
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 15:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mja, er zitten allemaal klieren en zo in je oksel, hè? Grote kans dat het zoiets is, heb dat ook welooit gehad en is heel irritant! Maar ik zou maar naar de dokter gaan als je het over drie dagen of zo nog hebt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 15:31
Well-hello
Well-hello is offline
Het feit dat het (erg) pijnlijk is, is al een sterke aanwijzing dat het waarschijnlijk géén borstkanker is. Daarbij ben je je nog heel erg jong. Misschien dat dit je wel enigszins gerust steld.

Ga iig naar de dokter als het over een paar dagen niet minder/weg is!
__________________
Tempus vita fruendi discipulis saepe est...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 21:14
knir
Avatar van knir
knir is offline
bleuh ik heb ook een opgezette klier onder mn oksel en dat komt denk ik omdat ik antibiotica slik. Dus misschien is dat bij jou ook zo? Nouja als het er over een paar dagen nog zit ga dan gewoon even naar de dokter en die zal je hopelijk gerust stellen...
__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 21:14
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik slik geen antibiotica.. wel een hele boel andere troep, maar dat niet
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 21:28
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Well-hello schreef op 29-05-2005 @ 15:31 :
Het feit dat het (erg) pijnlijk is, is al een sterke aanwijzing dat het waarschijnlijk géén borstkanker is. Daarbij ben je je nog heel erg jong.
ik wil de TS niet bang maken ofzo
maar vrouwen/meisjes krijgen steeds op jongere leeftijd borstkanker
de vriendin van een klasgenoot was 25 toen ze eraan kwam te overlijden en ze had het al een paar jaar.

ik zou gewoon naar de dokter gaan
beter het zekere voor het onzekere
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 22:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
gewoon een opgezet kliertje op puistje ofzo... heb ik ook wel eens gehad.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 23:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
De kans dat het kanker is, is echt heel klein.
Kanker ontstaat niet zo acuut. Bovendien zijn pijnlijke klieren meestal juist goedaardig en erg onschuldig. Daarbij komt dat Jet heel jong is. Ik zal niet zeggen dat het is uitgesloten, maar ik denk het wel

Heb je toevallig een wondje aan je arm of nek of borst? Daardoor kan zo'n kliertje opzwellen. Of is je huid verbrand?
Anyway, zelf zou ik het even aankijken: waarschijnlijk gaat het vanzelf weer weg.

Mocht je toch ongerust blijven, dan natuurlijk even naar de huisarts gaan


Oh ja trouwens, het kan ook te maken hebben met de menstruatiecyclus. Sowieso kun je dan pijnlijke borsten hebben, maar de textuur kan ook anders aanvoelen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 23:45
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Onder je oksels heb je idd een aantal lympheklieren zitten die wat kunnen opzwellen. Heb echter nog nooit gehoord dat ze ook onwijs pijn kunnen gaan doen.
Het kan ook een bultje zijn dat gewoon op een erg irritante plek zit en dus pijn doet (kan ook al pijn doen voordat t bultje er echt is).
Iig als je er veel last van hebt en t gaat niet snel zou ik ff naar de huisarts gaan.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 01:58
Verwijderd
Ik heb ook heel vaak pijnlijke knobbeltjes in mijn borsten en oksels, meestal vlak zo rond het moment van mijn menstruatie. Bij mij trekt het altijd vanzelf weer weg. Maar als het blijft en je blijft je zorgen maken ga dan gewoon even naar je arts.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 03:09
Verwijderd
Jezus, ga anders iemand even bang maken ofzo

Er zijn, zoals Roos terecht opmerkt, vele mogelijkheden die ervoor kunnen zorgen dat je op plekken op je lichaam een pijnlijk bobbeltje hebt. Een verstopt zweet- of talgkliertje, een verstopt haarzakje, een geïrriteerd plekje door wrijving dat niet goed genezen is, een klein onstekinkje, et cetera. Je moet je daar geen zorgen over maken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 08:59
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik ben aan de pil, dus ik denk dat de cycluspijn afvalt.. maar er is nu een 2e bultje bij gekomen, al is dat meer een langvormig opgezet iets...

maarja het zal hopelijk wel een wondje zijn
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 09:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
jet schreef op 30-05-2005 @ 08:59 :
ik ben aan de pil, dus ik denk dat de cycluspijn afvalt.. maar er is nu een 2e bultje bij gekomen, al is dat meer een langvormig opgezet iets...

maarja het zal hopelijk wel een wondje zijn
cyclespijn valt niet af hoor als je de pil slikt. Ik was pas nog bij de dokter en die zei dat best veel vrouwen er last van hebben, ook als ze aan de pil zijn. Het zou ogneveer net voor de menstruatie zijn en tussen dag 4-10.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 11:45
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
en bij je slaap?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 17:59
jet
Avatar van jet
jet is offline
pff het gaat steeds meer pijndoen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:52
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Mensen die kanker roepen, moet leren hun mond te houden als ze niet weten waar ze over praten.
Verder kan het, zoals vaker gezegd, een heleboel zijn. Dingen als lymfeklierzwelling gaan meestal vanzelf wel over; als het nou aanhoudt kun je altijd even naar de huisarts gaan.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:03
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-05-2005 @ 23:40 :
De kans dat het kanker is, is echt heel klein.
Kanker ontstaat niet zo acuut. Bovendien zijn pijnlijke klieren meestal juist goedaardig en erg onschuldig. Daarbij komt dat Jet heel jong is. Ik zal niet zeggen dat het is uitgesloten, maar ik denk het wel
Idd, wij zijn nu bezig met een week over het mammacarcinoom (borstkanker) en ons wordt verteld dat het nog nooit voor 18ste levensjaar is voorgekomen, zelfs bij familiaire belasting. Er is pas een reeele kans op een borstkanker vanaf het 25ste levensjaar.

Wat is het dan wel? Ontstoken lymfeklier afin er zijn al genoeg mogelijkheden genoemd. Als het pijn doet kan je gewoon naar de dokter gaan, misschien kan hij je er wel wat voor geven.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:19
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
het kan goed een opgezet lymfekliertje zijn. dit komt voor als je ergens in je nek/oksel/schouder een wondje hebt of iets dergelijks. ik heb het ook weleens gehad en het kan idd best wel pijnlijk zijn..
het kan ook gewoon een ingegroeid haartje zijn, die doen het meeste pijn. laatst toevallig je okselhaar geepileerd ofsow? of het afgeschoren? die ingegroeide haartjes kunnen namelijke norm lastig zijn.
ligt het bultje echt in je oksel, of is het nogal oppervlakkig?
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:29
jet
Avatar van jet
jet is offline
het is inmiddels echt een enorme bult, die enorm pijn doet. dus ik ga mrogen even naar de dokter


ik ben trouwens ook niet bang voor borstkanker hoor, wat pijn doet is nooit kanker
al heb ik wel familiaire belasting, waardoor ik in het begin nogal schrok. maargoed bedankt allemaal
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:32
Angie-la
Avatar van Angie-la
Angie-la is offline
Ik heb sinds 4 maanden ook knobbeltjes (stuk of 3) in mijn nek..ik maakte me aan het begin ook heel erg veel zorgen, zelfs nadat de dokter 2 keer heeft verteld dat het niks ergs was zat ik nog te piekeren, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen last meer van, het wordt ook niet erger en iedereen zegt dat het onschuldig is.
Het zijn gewoon opgezette lymfeklieren en die kunnen ook erg lang blijven zitten. En de kans is ook dat die knobbeltjes er altijd al zaten maar ik het nog nooit eerder gemerkt had..

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 11:01
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Heb ik ook gehad. Gebruik je deodorant met alcohol? Dat was bij mij de boosdoener. En ja, ik weet hoe het voel, het doet ECHT zeer.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 12:03
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik ben terug van de dokter.. hij kon hem nog niet opensnijden. dus ik heb antibioticum, en ik moet morgen langskomen omdat hij dan waarschijnlijk weggesneden kan worden
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 13:40
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Wat IS het dan?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 15:01
jet
Avatar van jet
jet is offline
het is een abses.
nouja het zijn er zelfs 2. komt door het scheren en daarna deo opdoen


alleen ik moet binnenkort terugkomen, want misschien moeten ze allemaal klieren wegsnijden.. omdat het anders altijd blijft terug komen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 21:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Succes jet Fijn dat je iig weet wat het is.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 21:24
Verwijderd
Abces.

Da's overigens goedaardig, ik heb zelf ook zoiets onder mijn oksel maar omdat ik er geen last van heb, heb ik er ook nooit actie tegen ondernomen. Maar, in jouw geval, wanneer het pijn gaat doen kun je het heel simpel operatief laten verwijderen, da's een kwestie van tien minuutjes.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 22:07
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Succes jet! Hopelijk werken die antibiotica een beetje.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 22:09
jet
Avatar van jet
jet is offline
dankjulliewel allemaal

maar ik hoop dat er morgen echt een kop op komt zodat ie weggesneden word ( ) want de pijn is killing, en dat schijnt een enorme opluchting te zijn
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 22:18
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
jet schreef op 01-06-2005 @ 22:09 :
dankjulliewel allemaal

maar ik hoop dat er morgen echt een kop op komt zodat ie weggesneden word ( ) want de pijn is killing, en dat schijnt een enorme opluchting te zijn
Klopt... zodra hij open is, kan de ontsteking eruit. Die antibiotica kan er soms moeilijk '"doorheen".
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 22:36
jet
Avatar van jet
jet is offline
ja precies
nouja ik heb gelukkig een hele aardige dokter (ik kom er ook zo vaak dat we een enorm goede band hebben )
en hij zei dat ik morgen gewoon even tussendor moet binnenkomen wandelen om te zien of dat ding er al 'klaar' voor is


weet iemand hoe snel zoiets geneest?
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes

Laatst gewijzigd op 01-06-2005 om 22:39.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 12:20
Liews
Liews is offline
Ik heb het ook gehad, en heb dr nu af en toe nog last van...
HIj heeft t toen bij mij ook weggesneden, zonder verdoving want dat werkt niet als het ontstoken is ofzo... naja,... doet best pijn

Af en toe krijg ik weer zown bult, maar gewoon ff met rust laten en dan zakt het weer af...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bult
Sweetie13
4 29-09-2008 20:14
Lichaam & Gezondheid uitslag oksels
FrantiC
6 16-07-2008 10:19
Lichaam & Gezondheid bult onder oksel
jemappelebas
1 14-05-2006 14:45
Lichaam & Gezondheid Veet Raséra Bladeless Kit
black pear!
9 31-03-2006 15:38
Lichaam & Gezondheid Bultje
Fog.
5 06-05-2004 22:41
Lichaam & Gezondheid mensen die bikinilijn/benen epileren?
Verwijderd
49 18-03-2003 18:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.