Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2005, 23:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoe gedraag jij je als je boos bent op iemand? Trek je je terug, scheld je diegene uit, praat je met hem/haar, negeer je hem/haar, sla je alles kort en klein? Zeg het maar.


Ik kom op dit topic doordat ik tegenwoordig altijd als ik boos ben mezelf terug trek en iedereen om me heen negeer. Mensen kunnen daar niet tegen en ik krijg dan ook steeds meer commentaar dat het geen manier is om om te gaan met je woede. Ze vinden het 'niet normaal' dat je doet alsof iemand lucht is.

Aan de ene kant snap ik dat natuurlijk wel (het is niet leuk voor hen), maar aan de andere kant zou ik niet weten hoe ik dan wel 'normaal' zou moeten reageren. Praten lukt me op dat moment absoluut niet en alle andere opties lijken me erger dan wat ik nu doe. Dus ik wil wel eens weten hoe het bij jullie zit.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2005, 23:30
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
In plaats van compleet over de rooie te gaan reageer ik heel koel, bijvoorbeeld met: 'dankjewel.' (en niet 'Dankjewel!', nee, 'dankjewel.') omdat dat veel kwetsender schijnt te zijn

Of ik beeld me in dat ze worden opgegeten door ruimtemannetjes of geplet door een aambeeld
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 23:37
Verwijderd
Ik ben niet echt boos op iemand.
Ben ik dat wel, dan vind ik dat niet leuk, dat ik het zo snel mogelijk uitpraat. Ik heb een hekel aan boos zijn.
Het liefst ben ik met iedereen vriendjes.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 23:40
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik trek me terug en probeer ze te negeren zodat ze zien dat ik het niet leuk vond..
en ik wil nog wel eens een lullige opmerking gooien
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:13
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Eerste keer negeer ik je. Tweede keer gaat Me rechterhand de lucht in plat zeg maar. En terwijl ik praat beweeg die mee Ik hou dan één lange preek. Doe je het nog een keer (3de) ja dan gaat die hand die al die tijd meebewoog als ik praate je gezicht in

Maar soms als ik voor de 2de keer boos wordt bedreig ik mensen zo van : zie je deze hand ruik hem goed dan hou ik het onder je neus maar dat doe ik natuurlijk alleen met mensen die ik erg haat. Ik scheld niet
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 00:16.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:15
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
ligt eraan op wie ik boos ben. Als ik boos word op iemand als ik uit ga, die ik niet ken. Dan scheld ik veel en soms hebben ze ook een rechtse te pakken. Maar meestal blijf het bij schelden.

Voor de rest is het meestal: "val dood" en dan ga ik verder met me leven.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:15
flikkenlovertje
flikkenlovertje is offline
Meestal ga ik die persoon negeren voor een tijdje, tot mijn woede (en ook de boosheid van diegene waarmee ik ruzie heb) gedaald is, en dan zal ik het zeker proberen uit te praten
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Vroeger voelde ik niks, dus dan kon ik prima negeren. Momenteel wil ik toch wel wraak of leedvermaak op die persoon. Dus als die gene iets bij me heeft geflikt, dat ik iets terugdoe.

Ik vind het een zwaar irritante eigenschap van mezelf, want ik knel mezelf er regelmatig door.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:18
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 03-01-2005 @ 00:40 :
ik trek me terug en probeer ze te negeren zodat ze zien dat ik het niet leuk vond..
en ik wil nog wel eens een lullige opmerking gooien
ja, zo doe ik tegen mensen waar ik boos op ben, zonder dat ze me wat geflikt hebben
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:21
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik trek me er meestal niks van aan en doe net of het me niks boeit maar stiekem, heel stiekem, ben ik aan het plotten om desbetreffende persoon de vernieling in te helpen! Ik koester dan zulke intense vorm van haat tegen hem dat ik desbetreffende persoon kapot wil maken! Dan ga ik door tot het einde, tot dat ik, maar liever zijn, laatste adem uitgeblazen is!

... natuurlijk komt niet iedereen in aanmerking voor zo'n behandeling
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 05:39
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
als ik boos op iemand ben dan slik ik mijn woede meestal in... ik blijf vriendelijk tegen diegene, ik probeer diegene dan alleen zo veel mogelijk te ontwijken
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 08:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ligt eraan in wat voor fase die boosheid is.

Ik het begin kan ik uitstekend heel rustig blijven (soms zo rustig dat de andere boos wordt), maar als t dan langer duurt, kan bij mij ook de bom barsten en schiet ik uit mn slof. Gelukkig gebeurt dit bijna nooit meer en kan ik me heel goed beheersen tegenwoordig.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 09:08
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Eend schreef op 03-01-2005 @ 01:18 :
ja, zo doe ik tegen mensen waar ik boos op ben, zonder dat ze me wat geflikt hebben
ja pcies...zelf zullen ze geen enkel idee hebben waarom ik zo doe...iets in mn bovenkamer pikt iets op en is daar boos over terwijl dat nooit zo bedoeld is...
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 09:17
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
ligt eraan tegen wie. tegen mijn ouders zal ik alleen misschien gaan schreeuwen. tegen een onbekend iemand die ruzie gaat zoeken, zal ik zoiets hebben van ; hey, neem er nog eentje en rot lekker op maar als ie dan geweld gaat gebruiken tegen me, laat ik ook mijn handjes wapperen denk ik.

maar over het algemeen laat ik het over me heenkomen en slik ik mn woede in.
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 09:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Meestal probeer ik een ad rem (recalitrant volgens ouders) weerwoord eruit te gooien.. Het ligt ook aan in welke gemoedstoestand ik verkeer, soms ga ik over op de negeermodus.. (Op zich kan ik me er mateloos aan irriteren zodra menschen in mijn omgeving dat doen omdat je op deze wijze niet weet wat er in iemand omgaat e.d. Ietwat tegenstrijdig dus )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 09:57
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik zal eerst kijken of ik en de andere persoon het uit kunnen praten. Als dat niet zo is dan laat ik mezelf/ de andere persoon even afkoelen. Als we het wel kunnen uitpraten doe ik een poging om het uit te praten. Meestal is het dan gewoon uitgepraat. Wil de ander het niet uitpraten of op een ander tijdstip dan ligt het initiatief bij hem/haar en doe ik er een tijd lang geen moeite meer voor. Ik negeer hem/haar gewoon net zo lang tot het is uitgesproken. Na een lange tijd probeer ik het dan nog een keer uit te praten en als dat ook niet werkt dan blijf ik hem/haar voor altijd negeren.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 10:48
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik trek me terug en probeer ze te negeren. Meestal lukt dat wel maar soms maak ik nog weleens een lullige opmerking waar ik dan later weer spijt van heb.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:22
Verwijderd
terugtrekken, negeren, en er komt een gigantisch grote bel sarcasme in me op. en ik ga allemaal dingen verzinnen om de ander alle schuld te geven. en ik praat er vooral niet over.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid schreef op 03-01-2005 @ 12:22 :
terugtrekken, negeren, en er komt een gigantisch grote bel sarcasme in me op. en ik ga allemaal dingen verzinnen om de ander alle schuld te geven. en ik praat er vooral niet over.
same here..

en vervolgens hoeft iemand anders maar 1 poot scheef te zetten of ik reageer alles af op diegene. Niet goed, maar zo ben ik nu eenmaal..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:25
Verwijderd
Het ligt eraan op wie ik boos ben en waarom. Als ik denk dat er iets aan te doen is, dat er over te praten valt.. of dat ik iets heel erg onredelijk vind, dan zeg ik er wel wat van. Maar als ik denk dat een discussie zonde van m'n energie is dan laat ik het zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben niet zo vaak boos op iemand, word eerder kwaad op mezelf.. Maar als ik boos ben op iemand, ga ik heel stug doen of proberen te negeren, maar daar kan ik eigenlijk niet goed tegen, dus dan ga ik meestal maar proberen het goed te praten of zo
Ik kan niet tegen ruzie
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:37
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Meestal trek ik me in eerste instantie terug, om vervolgens die persoon op een heel gemene manier terug te pakken Flink voor schut zetten of pakken op zijn/haar zwakke punt. Een goede wraak vergt soms enige bedenktijd en komt vaak harder aan dan simpelweg uitschelden etc.
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:13
?OWAN!
Avatar van ?OWAN!
?OWAN! is offline
als ik boos ben, trek ik mij meestal direct terug. Als ik boos ben ben ik meestal ook kwaad tegenover mijzelf. in dat soort momenten moet ik volledig afkoelen, wil ik niet alles om mij heen uitschelden. ik sla meestal niet alles kort en klein, ik voel mij dan klein. ik haat woede, vooral in mij.
__________________
Watching the red sky surrounded by clouds a salute to a begin of my forgetfulness of my latest sin
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:15
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
vaak ik zeg helemaal niks meer en na een tijdje een enorme scheldpartij erover.
In de tussentijd trek ik me terug op mijn kamer. Ook als ik boos ben op mezelf ofzo trek ik me trug, praat mestal met niemand erover ofzo
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:17
zus
Avatar van zus
zus is offline
Als ik boos ben op m'n moeder of m'n broertje, zeg ik er altijd wat van, wat meestal eindigt met bekken, vooral bij m'n broertje. Bij de rest zeg ik er nooit wat van, dan trek ik me meestal gewoon terug, omdat ik meestal denk dat het toch mijn schuld is..
__________________
Dare to fly!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 15:29
Verwijderd
Ik weet niet of ik dit nog zo doe, maar een aantal jaar geleden wel. Een vriendin vvertelde het me toen, want zelf had ik het niet echt door..
Ik rkopte eigenlijk al mn woede op. En dan na ee ntijdje als het heel erg was kwam alles dr in 1 keer uit en was ik dus heel erg boos. Maar dan was ik boos van dingen die ook al een tijdje geleden gebeurt waren enzo.

Nu word ik nooit echt boos ofzo, krop het altijd op. Als ik boos ben op iemand negeer ik hem meestal denk ik. Ik laat het iig o min mogelijk merken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:41
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
k ga meestal erop in...k ben heel goed in zwakke punten pakken, en aangezien k altijd chaggow ben ga k er ook goed op in. En als k het niet doe, dan trek k het me heel erg aan..en dan doe ik weer andere dingen die ik niet wil doen..snap je??
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 03-01-2005 @ 12:24 :
same here..

en vervolgens hoeft iemand anders maar 1 poot scheef te zetten of ik reageer alles af op diegene. Niet goed, maar zo ben ik nu eenmaal..
ja, inderdaad. ook nog. meestal is dat dan mn vriendje. arme schaap.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 19:53
Verwijderd
Ik ben vaak boos om niets, eigenlijk. Gewoon iemand die een verkeerde reactie geeft op iets van mij en dan word ik boos. Meestal ga ik lopen schelden ofzo, met deuren slaan. Als ik echt boos ben omdat iemand mij wat vreselijks heeft geflikt ofzo, kan ik echt uit mijn vel barsten. Kan ik in staat zijn mensen iets aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 20:10
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik uit het niet tegen de persoon waarop ik kwaad ben. Sinds ik gestopt ben met die boosheid opmezelf af te reageren, reageer ik me af op andere personen. Maar nooit op diegene waarop ik kwaad ben...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:06
Fruitcake
Avatar van Fruitcake
Fruitcake is offline
als ik kwaad ben, dan zou ik het liefst van al een keer goed willen roepen of iets kapot smijten ofzo, maar dat doe ik dan niet, ik houd mijn kwaadheid bij mij en ik koel dan wel af
__________________
He's not the Messiah, He's a very naughty boy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe weet je als een meisje boos op je is?!
Emre70
2 12-08-2015 18:17
Algemene schoolzaken Waarom ben ik zo boos?
Skats
9 11-10-2013 01:37
Liefde & Relatie Moet ik boos zijn of niet?
Thebestofgirl96
7 07-02-2013 20:53
Liefde & Relatie Recht op boos zijn?
bloempjeee
9 23-06-2010 11:41
Verhalen & Gedichten Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred
Verwijderd
15 02-09-2004 01:26
ARTistiek Okay... niet lachen.. een verhaal van mij...
Ilsch
12 03-09-2001 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.