Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 15:13
Kelster
Kelster is offline
Heej allemaal,,
Ik heb vorige maandagnacht met een hele groep zeker wel 10 flessen drank opgedronken.
En nu heb ik een schriftelijke waarschuwing gekregen daardoor en moest ik de rest van de flessen met drank leeggooien in de WC.
Dat was best moeilijk omdat ik toch best wel nog gehecht was aan die flessen en ik het toch heel moeilijk vind om het dan weg te gooien..
Door al die problemen die ik heb nu op de Afdeling heb ik ook weer geautomutileerd Wat ik vier maanden niet meer had gedaan.
Ik wil weten of andere mensen dit ook is overkomen en wat zij er aan hebben gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 15:17
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik ken je situatie niet, maar een beetje googlen vertelde me dat je waarschijnlijk in een kliniek zit?!
Ik weet ook niet waarom je daar zit, maar waarom was je zo gehecht aan de drank geraakt?

Ik heb zelf niks met drank meegemaakt o.i.d. maar wel met automutilatie, misschien heb je daar iets aan?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:26
Kelster
Kelster is offline
Ik heb aan alles wat en je begrijpt het goed ja ik zit in een Kliniek... dat is het Triversum in Alkmaar..
Het is ook vetmoeilijk om hier te zijn en ik weet echt niet meer wat ik moet doen enzo..
Ik heb 2 dingen die me heel erg bezig houden..
1: Ik wil dood
2: Ik wil hier weg maar dat kan niet mn ouders willen me niet thuis hebben omdat ze me niet aankunnen.

Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen.
Met automutilatie heb ik de laatste tijd heel veel problemen ik durf nog geen eens meer mijn eigen kamer op te lopen omdat ik bang ben dat ik ga automutileren.
Elke keer als ik in mijn kamer ben wordt ik getijsterd door paniek en Agressie en daardoor ga ik mezelf haten en ga ik automutileren.
Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen en mij misschien een paar tips kunnen geven want ik kan er hier niet over praten.
Het enige wat hier gezegd en geleerd wordt is te Accepteren dat je problemen hebt en geen tips hoe het aan te pakken.
Ik ga nu boodschappen doen voor het koken want dat moet ik ook alweer voor de vierde keer doen deze week.
HELP ME MET JE TIPS.
Alsjeblieft..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:38
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Maar ben je bang om alleen te zijn?

Tja ik ben ermee gestopt omdat ik over mijn problemen kon praten en ze niet meer zelf hoefde "op te lossen"
Dat gaf me een veel rustiger gevoel.

Wat is voor jou het ergste?
Dat je daar zit en niet bij je ouders kunt zijn? En dat bij je problemen zorgt ervoor dat je dood wilt?

Weet de leiding daar hoe het nu met je gaat?

Ik kan hier niet echt op de automutilatie ingaan, dan wordt het topic namelijk gesloten. Maar het lijkt mij het beste wanneer je de dingen die je gebruikt om jezelf pijn mee te doen wegdoet, weggooit of aan de leiding in bewaring geeft om jezelf te beschermen. Als je daarmee gestopt bent geeft je dat ook een veel beter gevoel lijkt me. Het is verslavend dat weet ik wel, maar toch belangrijk dat je dat probeert te doorbreken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Dit neem je toch niet serieus?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:43
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Waarom niet? ik heb toch niks beters te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:00
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
nietzijweer schreef op 10-11-2005 @ 16:38 :
Maar het lijkt mij het beste wanneer je de dingen die je gebruikt om jezelf pijn mee te doen wegdoet, weggooit of aan de leiding in bewaring geeft om jezelf te beschermen. Als je daarmee gestopt bent geeft je dat ook een veel beter gevoel lijkt me. Het is verslavend dat weet ik wel, maar toch belangrijk dat je dat probeert te doorbreken.
Het probleem is dat als je wilt, je je met vrijwel alles kan bezeren, tot en met een simpel stukje papier aan toe.

Maar het is inderdaad belangrijk dat je de zaken op orde krijgt. Overmatig gebruik van alcohol is nog nooit de oplossing geweest voor wat voor probleem dan ook.

Echt advies kan ik je niet geven denk ik.. misschien alleen dat je voor jezelf precies moet weten wat het probleem echt is. Als je niet weet wat het probleem is, heeft het ook geen zin om een oplossing te gaan zoeken natuurlijk.

Succes in ieder geval!
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:03
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 17:00 :
Het probleem is dat als je wilt, je je met vrijwel alles kan bezeren, tot en met een simpel stukje papier aan toe.
Ja dat hoef je mij niet te vertellen, maar je kan je mogelijkheden toch wel flink inperken.
Of je nou een schaar op je slaapkamer hebt liggen (wat me daar niet waarschijnlijk lijkt maar toch) of alleen een paar boeken.

Muziek is trouwens ook altijd een goede uitlaatklep.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:31
Kelster
Kelster is offline
De staf (leiding) hier weet hoe ik er bij zit, Maar er wordt niet veel aan gedaan er worden alleen afspraken over gemaakt.
Maar er worden niet veel tips door de staf gegeven daarvoor moet je bij je groepsgenoten zijn.
Alles gaat via groepsverband en individuele therapie moet je aanvragen maar daar doen ze ook alweer moeilijk over.
Het gaat het meest om alle regels hier die ik moeilijk kan accepteren en daardoor juist steeds erger tegen de regels in ga leven en steeds erger tegen de staf ga doen.
Ik ben niet echt bang om alleen te zijn maar ik vind het wel heel moeilijk om alleen te zijn door alle nare gedachtes die ik daardoor krijg.
Ik weet dat muziek een goede uitlaatklep is maar dat is niet genoeg voor m'n spanningen die ik heb want die worden alleen maar voor het moment weggemaakt en die komen later terug.
(net als met drank en wietgebruik)
Ik ben er wel veel over in gesprek maar dat is nog niet genoeg ik wil geholpen worden en ik wil niet alleen maar er over praten want dat doet juist des te meer pijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Kelster schreef op 10-11-2005 @ 19:31 :

Ik ben er wel veel over in gesprek maar dat is nog niet genoeg ik wil geholpen worden en ik wil niet alleen maar er over praten want dat doet juist des te meer pijn.
Ik weet niet hoe het bij jouw kliniek geregeld is, maar mij de meeste instellingen kun je overdag pychomotorische therapie, creatieve therapie, muziektherapie et cetera volgen. Je hebt dan wat om handen en hoeft niet de hele tijd diepzinnig te praten (lees; gedachten analyseren e.d.).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:52
Kelster
Kelster is offline
Jah wij hebben ook 's middags dat soort therapieen.
Zoals: Psychomotore therapie maar dat vind ik waardeloos.
Creatieve therapie: dat vind ik maar nutteloos want het wordt net als een gewoon knutseluurtje gedaan en er wordt nergens iets echt over gepraat daar.
en PsychoTherapie heb ik ook maar het is alleen maar met groepsverband en dat vind ik moeilijk want ik kan dan niet inbrengen ik wil het liefst individuele therapie aanvragen.
Maar dat heb ik al eerder gedaan en dat wordt alleen maar afgekeurd.
Psychodrama heeft de rest van de afdeling wel maar er zijn verschillende therapiegroepen Wit, Blauw en Rood.
En die hebben allemaal verschillende problemen en ik zit in Therapiegroep Rood.
Maar wij hebben dus geen Psychotherapie en dat zou ik wel graag willen hebben.
Maar dat kan dus niet en ik heb nu een brief geschreven naar de staf om het aan te vragen maar ja ik heb niet zoveel vertrouwen daarin want als mijn Individueel al wordt afgekeurd waarom zou dit dan niet worden afgekeurd?
En bij Psychotherapie dat heb ik dus 2 keer per week maar dat is niet genoeg per week en voor de rest kan ik haast niet bespreken wat ik wil bespreken omdat er dan van alles achter wordt gezocht wat toch allemaal niet klopt er wordt dan gewoon gezegd dat ik bijvoorbeeld moet stoppen met Wiet roken omdat het slecht is maar niet waarom ik het zou doen of dat soort dingen en dat is toch wel wat ik zoek.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 13:22
Verwijderd
misschien is het een goed idee om dit topic uit te printen en te laten lezen. Je komt op mij namelijk heel gemotiveerd over, en als je dat laat zien aan de leiding dan weten ze wat je wil, waarom je dat wilt en zullen ze misschien wat meer therapieën toestaan.
Waar ik gezeten heb waren ze altijd heel blij als je zelf initiatief nam.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 14:06
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Citaat:
Kelster schreef op 10-11-2005 @ 19:31 :
Ik weet dat muziek een goede uitlaatklep is maar dat is niet genoeg voor m'n spanningen die ik heb want die worden alleen maar voor het moment weggemaakt en die komen later terug.
(net als met drank en wietgebruik)
Ik ben er wel veel over in gesprek maar dat is nog niet genoeg ik wil geholpen worden en ik wil niet alleen maar er over praten want dat doet juist des te meer pijn.
Automutilatie vind je niet tijdelijk helpen?
En drank en wiet helpen inderdaad niet echt als je problemen hebt, wat je in feite doet met al die dingen, drank, drugs en automutilatie, is gewoon vluchten van je problemen.
Dat moet je juist niet doen, ik snap dat je eigenlijk bijna niet anders kan daar, maar daar moet je dan over praten.
Dat je gewoon therapie wilt omdat je daar gewoon anders voor niks zit, heb ik de indruk tenminste.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 16:31
Kelster
Kelster is offline
Jah ik snap het helemaal dat het vermijden is van problemen en dat ik dat alleen maar doe om het weg te maken voor het moment maar ik kan inderdaad op dit moment nog niet anders.
Ik weet wel dat ik er aan probeer te helpen maar als het te veel wordt ik dan toch weer de fout inga.
Bij het triversum gaat het niet zo makkelijk als je er over praat want er wordt altijd iets achter gezocht wat het nou juist niet is.
Volgens mij zijn die socio's opgeleid door 100 woorden te leren zoals : Uitleven, Hou het bij jezelf, Gooi het in de groep, Vermijd niet te veel en dat soort dingen allemaal maar er komt nooit iets zinnigs uit hun mond waardoor je gaat nadenken over je problemen ofzo het gaat alleen maar over de problemen die heel klein zijn maar de grote dingen worden niet opgepakt
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 16:35
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Kelster schreef op 11-11-2005 @ 17:31 :
Volgens mij zijn die socio's opgeleid door 100 woorden te leren zoals : Uitleven, Hou het bij jezelf, Gooi het in de groep, Vermijd niet te veel en dat soort dingen allemaal maar er komt nooit iets zinnigs uit hun mond waardoor je gaat nadenken over je problemen ofzo het gaat alleen maar over de problemen die heel klein zijn maar de grote dingen worden niet opgepakt
Hahah, heerlijk die nietszeggende socio-babbel met hun stopwoordjes.. je hebt er idd niet veel aan. Ga ze eens vertellen dat ze een paar afleveringen doctor Phil moeten kijken en hun vocabulaire eens een tikkeltje uit moeten breiden..

Hey, ga eens meekijken naar doctor Phil! Is best een cool programma eigenlijk... komt na Oprah Winfrey.. maar ik weet alleen niet meer op welke dag(en)..

Anyways, anders bouwen we hier een nieuw praatgroepje voor de 'grote dingen'. Er zijn hier zat mensen die luisteren in ieder geval!
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 17:30
Kelster
Kelster is offline
Citaat:
Hey, ga eens meekijken naar doctor Phil! Is best een cool programma eigenlijk... komt na Oprah Winfrey.. maar ik weet alleen niet meer op welke dag(en)..

Anyways, anders bouwen we hier een nieuw praatgroepje voor de 'grote dingen'. Er zijn hier zat mensen die luisteren in ieder geval!
Ik heb vandaag voor het eerst Doctor Phil gekeken.
Maar dat ging over een vrouw die bang was voor Motorrijders en dat ging ze te lijf om met een Motorrijder mee te gaan en die beter te leren kenne.
daar heb ik in ieder geval niet zoveel aan....
Ik vind het echt cool als dat gedaan kan worden een praatgroepje voor de Grote Dingen.
Ik ben er achter gekomen dat hier echt genoeg mensen zijn die luisteren en tips geven daar ben ik echt blij om ook.
ik wil toch alvast iedereen bedanken voor hun tips.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 22:36
Verwijderd
je wil weg uit die kliniek, en/of je wil dood?

Dan ga je er even aan voorbij dat die mensen daar zitten om je te helpen. En dat zij wel gelijk hebben, komt alleen maar doordat jij niet ver genoeg over de rand van het kopje heen kan kijken.

Maw: blijf daar lekker zitten, en probeer je sores op te pakken. Of misschien: doe er eens even niks mee. Als je de situatie accepteert, wordt het een stuk ontspannener verblijf, en kun je misschien wel beter met jezelf omgaan.

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 23:45
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Kelster schreef op 10-11-2005 @ 16:13 :
Heej allemaal,,
Ik heb vorige maandagnacht met een hele groep zeker wel 10 flessen drank opgedronken.
En nu heb ik een schriftelijke waarschuwing gekregen daardoor en moest ik de rest van de flessen met drank leeggooien in de WC.
Dat was best moeilijk omdat ik toch best wel nog gehecht was aan die flessen en ik het toch heel moeilijk vind om het dan weg te gooien..
Door al die problemen die ik heb nu op de Afdeling heb ik ook weer geautomutileerd Wat ik vier maanden niet meer had gedaan.
Ik wil weten of andere mensen dit ook is overkomen en wat zij er aan hebben gedaan.
geautomutileerd daar ken ik me in vinden
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2005, 12:47
Spiteful
Spiteful is offline
Zal wel vrij kut zijn om in zo'n instelling te zitten. Kheb zelf een vriend die er een klein jaartje gezeten heeft. Hij was psychotisch en zwaar depressief, had een drankprobleem en werd zo agressief dat ze hem wel moesten interneren. Thuis ging het ook niet goed, vader was alcoholist, broer altijd depressief geweest maar de laatste jaren wat beter, en moeder verdraagt het allemaal lijdzaam. In het begin vonden wij ook allemaal dat hij daar helemaal niet op z'n plaats was, dat de behandeling nergens op leek en dat het meer kwaad dan goed zou doen. Maar hij kon er zich bij neerleggen, de rust en zorgeloosheid deden hem enigszins goed, beetje normaal voor mensen met psychoses die dan nog eens grote dosissen kalmeermiddelen krijgen. Na een tijd werd de behandeling toch wat nuttiger, het is nl. een zeer intelligente jongen die wel wat kan hebben aan diepe psychologische gesprekken. Wij zijn ondertussen ook zo goed mogelijk met hem bezig geweest, de maanden voordat hij opgenomen werd, hebben we hem wat links laten liggen omdat hij al zo lang zo moeilijk deed. Nog verre van de ideale behandeling en het hing hem dan ook vaak de keel uit, maar hij is er uiteindelijk wel beter van geworden. Nog lang niet de oude, maar je ziet duidelijk verbetering. Ik wil maar zeggen, niet te wanhopig worden, je moet het volgens mij eerst allemaal een klein beetje van je af kunnen zetten vooraleer je weer in je ziel kunt spitten en naar oplossingen zoeken. Doe het rustigaan, tijd genoeg. Wrs heb je voornamelijk last van verveling, gevoel van nutteloosheid, maar probeer er het beste van te maken, kwaad kan het niet.
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 14:17
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
lisser schreef op 12-11-2005 @ 00:45 :
geautomutileerd daar ken ik me in vinden
volgens mij ziijn dit soort posts niet helemaal de bdoeling...
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 15:24
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
ilse schreef op 13-11-2005 @ 15:17 :
volgens mij ziijn dit soort posts niet helemaal de bdoeling...
Klopt. Automutilatie mag besproken worden, maar het is de bedoeling dat het vooral gaat om de problemen die het veroorzaken of triggeren, en hoe je daar beter mee om kunt gaan. En op deze manier aanmoedigen is al helemaal niet de bedoeling.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 13-11-2005 @ 16:24 :
Klopt. Automutilatie mag besproken worden, maar het is de bedoeling dat het vooral gaat om de problemen die het veroorzaken of triggeren, en hoe je daar beter mee om kunt gaan. En op deze manier aanmoedigen is al helemaal niet de bedoeling.
ik geloof dat de persoon die het postte eerder doelde op het feit dat het herkenbaar voor haar was
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 15:51
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 13-11-2005 @ 16:26 :
ik geloof dat de persoon die het postte eerder doelde op het feit dat het herkenbaar voor haar was
Dan nog mag het topic niet helemaal over automutilatie gaan. En om dat te bewerkstelligen moet je in posts ook op andere dingen ingaan.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:19
Curunir
Avatar van Curunir
Curunir is offline
Probeer om te beginnen om te stoppen met drinken en evt. andere middelen. Je kunt je problemen nuchter het beste te lijf gaan.
__________________
x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.