Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2008, 00:13
simpeltog
simpeltog is offline
Ik wil heel graag perfect engels gaan leren in amerika en ondertussen vele ervaringen opdoen daar. dus ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een taalschool in amerika? of iemand mij er een kan aanbevelen of wat ik het beste kan doen. ik heb alleen maar vmbo-bbl gedaan en daar haalde ik wel 9/10's voor engels. maar is dat genoeg om daar een beetje te gaan slagen.

zijn er hier nog meer mensen die toevallig ook graag naar amerika een taalschool willen bezoeken voor een half jaar/heel jaar.

ik wil graag alles weten wat er over te weten valt. goedkoopste taalschool - beste taalschool - hoelang van te voren moet je dit plannen. waar moet je allemaal rekening mee houden. etc

bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2008, 20:04
Verwijderd
Citaat:
ik heb alleen maar vmbo-bbl gedaan en daar haalde ik wel 9/10's voor engels. maar is dat genoeg om daar een beetje te gaan slagen.
in 1 woord; nee.
waarom; BBl is toch basis? daar heb je alleen maar de basiswoorden gekregen/geleerd in het engels. Als je nu havo/vwo deed, engels een 10 of 9 had, gaf ik je meer percentage-slagingskans. heb niks op jouw leerniveau ofzo, maar ben gewoon even eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 20:52
simpeltog
simpeltog is offline
huh maar wat denk jij dan dat ik van plan ben? president worden? ik wil gewoon engels studeren niet aan oxford afstuderen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 21:00
Verwijderd
Citaat:
huh maar wat denk jij dan dat ik van plan ben? president worden? ik wil gewoon engels studeren niet aan oxford afstuderen.
Dat zeg ik niet, maar zeg alleen, kans van slagen. Gun je het van harte, dat wel.

overigens; oxford ligt niet eens in amerika
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 21:03
simpeltog
simpeltog is offline
maaruh ik heb dan wel basis gedaan. maar ik lees ook veel engels op internet. en praat engels over internet ( met teamspeak ) en ik ken dus wel veel meer als dat ik geleerd heb op basis. maargoed volgens jou is het dus kansloos. ben benieuwd hoe andere er over denken,
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 10:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Om te beginnen, Engels leer je in Engeland. Steenkolenengels waarmee je je niet kunt vertonen leer je in Amerika. Ten tweede, wat schiet je ermee op? Iedereen spreekt tegenwoordig Engels, een groot deel van hoger niveau dan je ooit zult kunnen bereiken, dus is feitelijk gewoon een verloren jaar. Ten derde, het valt nog maar te bezien of je zoiets ooit kunt betalen. Dergelijke scholen opereren in de regel kostendekkend, al helemaal in Amerika, wat resulteerd in fors schoolgeld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 11:35
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Als je alleen maar taallessen wilt volgen, maakt jouw niveau volgens mij weinig uit. Meestal zijn er op taalscholen lessen voor verschillende niveau's zodat iedereen er kan studeren, of je nu compleet beginner bent of verder gevordend.

Misschien kan je eens op www.ef.nl of www.travelactive.nl kijken. Niet goedkoop, maar deze organisaties zullen wel zo'n beetje alles voor je regelen, zodat je minder zelf hoeft uit te zoeken.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 17:09
simpeltog
simpeltog is offline
hehe dankje breg eindelijk een post waar ik wat aan heb.

volgens mij mag ik zelf nog altijd bepalen waar ik engels wil gaan studeren T_ID. je weet mijn niveau engels niet en je weet dus niet of het een verloren jaar gaat worden. waarom zou je daar geen hoog niveau kunnen bereiken. slaat totaal nergens op wat jij hier zegt. behalve dat het duur is dat klopt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 17:52
Verwijderd
Citaat:
hehe dankje breg eindelijk een post waar ik wat aan heb.

volgens mij mag ik zelf nog altijd bepalen waar ik engels wil gaan studeren T_ID. je weet mijn niveau engels niet en je weet dus niet of het een verloren jaar gaat worden. waarom zou je daar geen hoog niveau kunnen bereiken. slaat totaal nergens op wat jij hier zegt. behalve dat het duur is dat klopt.
denk dat geen school je aanneemt, met jouw soort papier die je hebt behaald.
hopelijk lukt het je ingeval!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 22:32
simpeltog
simpeltog is offline
bregje zegt net dat niveau niet uitmaakt. en dan zeg jij dat ze mij niet aannemen om mijn niveau beetje raar heh. iemand zegt hier dingen die niet kloppen

Laatst gewijzigd op 23-07-2008 om 23:40.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 13:16
Verwijderd
Ik heb alle offtopic posts verwijderd. Als er weer offtopic gepost gaat worden sluit ik dit topic helemaal.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 15:40
simpeltog
simpeltog is offline
Gelukkig dit is een stuk fijner

maaruh Iemand die al is geweest in amerika voor taalstudie? en die misschien een school kan aanbevelen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 12:07
taiwanesetranny
taiwanesetranny is offline
Ervaring is bij de meeste taalscholen niet vereist. Het is meestal zo dat je aan het begin van je cursus een test doet om je niveau te bepalen. Aan de hand hiervan ga je lessen volgen op jou niveau. Dus dat komt wel goed. Meestal is een langere tijd best wel prijzig, probeer eerst een aantal taalscholen in Engeland te vinden? www.studytravel.nl of www.languagesinaction.com.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 15:42
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
volgens mij mag ik zelf nog altijd bepalen waar ik engels wil gaan studeren T_ID.
Het klopt wel wat hij zegt. Amerikanen spreken vrij 'beroerd' engels, en over het accent nog niet te spreken *brr*. Wil je grammaticaal goed engels leren, met een acceptabel accent, dan kun je veel beter voor Engeland kiezen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 01:00
simpeltog
simpeltog is offline
Britse spreken juist met een rot accent wat ik niet kan volgen. ik heb besloten naar amerika te willen en fijn dat mensen het beste voorhebben en mij advies geven om niet amerikaans engels te kiezen. maar dat besluit staat vast.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Britse spreken juist met een rot accent wat ik niet kan volgen.
dan kan je gewoon geen engels, want engelse spreken beter engels dan amerikanen
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 17:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Britse spreken juist met een rot accent wat ik niet kan volgen.
Er is Brits en Brits. Het lijkt me erg sterk dat jij het gemiddelde Britse Engels niet kunt volgen, tenzij je algemene woordenschat gewoon niet toereikend is.

Zelfs arbeidersaccenten (denk aan Manchester, plat Liverpools etc) zijn nog aardig te volgen.

Da's mijn inziens ook het mooie eraan, dat er nog allerlei subtiele maar navolgbare veranderingen in zitten. Dat terwijl je het schreeuwerig klinkende en overdreven Amerikaans van op een kilometer kunt herkennen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 17:22
Verwijderd
Het lijkt me nogal kostbaar, beter ga je wat BBC kijken en romans lezen, daar komt ook een wat uitgebreidere woordenschat bij kijken dan het dagelijks taalgebruik of een taalcursus voor beginners.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2008, 17:38
simpeltog
simpeltog is offline
ja ok jullie zullen wel gelijk hebben over al die dingen maar toch wil ik het in amerika gaan leren.

en ik kan die britse vaak niet verstaan omdat ze onduidelijk praten en maar de helft van een woord uitspreken, dat is mijn ervaring.

als ik hier iemand mee afkraak, zo bedoel ik het niet, ik ben het alleen zat dat ik telkens te horen krijgen dat ik beter in Engeland kan gaan leren.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 17:43
Verwijderd
Citaat:
ja ok jullie zullen wel gelijk hebben over al die dingen maar toch wil ik het in amerika gaan leren.

en ik kan die britse vaak niet verstaan omdat ze onduidelijk praten en maar de helft van een woord uitspreken, dat is mijn ervaring.

als ik hier iemand mee afkraak, zo bedoel ik het niet, ik ben het alleen zat dat ik telkens te horen krijgen dat ik beter in Engeland kan gaan leren.
Ik denk als je een tijdje daar ben, je liever zegt; geef maar een britse man, dan een idioot uit amerika.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 18:19
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
en ik kan die britse vaak niet verstaan omdat ze onduidelijk praten en maar de helft van een woord uitspreken, dat is mijn ervaring.
Britten die onduidelijk praten? Dan ben jij rare engelsen tegen gekomen. Maar goed, laten we het hier maar bij laten. Als jij Amerikaans wil gaan brabbelen is dat natuurlijk jou keuze.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 23:37
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Veel Amerikaanse universiteiten hebben "English as a Second Language" programma's. De meesten zijn bestemd voor (tijdelijke) internationale studenten, de vraag is alleen hoe veel je er uit kan halen (qua niveau en dergelijk). Engels leer je zowieso met wat voor opleiding je ook volgt in Amerika, en zeker met het studentenleven er om heen.

Nog iets: met alleen een VMBO diploma kom je hooguit terecht bij een Community College, wat je absoluut niet wilt (of misschien wel ). Je zou op z'n minst de SAT's of een GED moeten halen om in aanmerking te komen voor een fatsoenlijke school (los van alle kosten en visums die behaald moeten worden).

Overigens spreek ik als iemand die momenteel een 4 jarige Bacherlor's opleiding in de States volgt, met MAVO als mijn hoogste Nederlandse diploma. Studeren in de VS is zeker mogelijk (en geweldig!) maar niet bepaald 1-2-3-geregeld.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 19:45
simpeltog
simpeltog is offline
ja ik ga alleen de taal leren. niet verder een studie. wat is SAT of GED dan. en er zijn toch speciale scholen voor alleen engels leren? waarom zouden ze dan kijken naar VMBO. en niet naar hoe goed je bent in engels?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 21:15
Verwijderd
Mijn zus is via travelactive een jaar naar amerika gegaan. Ze woonde bij een erg leuk gastgezin en ging daar ook naar school. Zo heeft ze echt heel goed engels geleerd en super leuke dingen gedaan dat jaar.
Het lijkt mij een beetje lang om alleen maar voor een taalschool een halfjaar of een jaar weg te gaan.
Ik zou er zelf echt gewoon een jaar van maken waarbij je vanalles doet, de taal leer je dan toch wel.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 00:16
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
ja ik ga alleen de taal leren. niet verder een studie. wat is SAT of GED dan. en er zijn toch speciale scholen voor alleen engels leren? waarom zouden ze dan kijken naar VMBO. en niet naar hoe goed je bent in engels?
Over het algemeen zegt je schoolniveau wel íets over het niveau der beheersing der taal, in dit geval de Amerikaans-Engelse taal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2008, 20:17
simpeltog
simpeltog is offline
over het algemeen kan kloppen. maar als je goed in engels bent en slecht in andere vakken? is niks aan te doen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 20:18
simpeltog
simpeltog is offline
Citaat:
Mijn zus is via travelactive een jaar naar amerika gegaan. Ze woonde bij een erg leuk gastgezin en ging daar ook naar school. Zo heeft ze echt heel goed engels geleerd en super leuke dingen gedaan dat jaar.
Het lijkt mij een beetje lang om alleen maar voor een taalschool een halfjaar of een jaar weg te gaan.
Ik zou er zelf echt gewoon een jaar van maken waarbij je vanalles doet, de taal leer je dan toch wel.
ja ik wil ook wel de omgeving verkennen in weekend of na school. dat zoiezo. maar leuk van je zus. waar werd ze op aangenomen?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 20:58
Verwijderd
Citaat:
ja ik wil ook wel de omgeving verkennen in weekend of na school. dat zoiezo. maar leuk van je zus. waar werd ze op aangenomen?
Hoe bedoel je 'waar werd ze op aangenomen'?
Ze ging gewoon naar de plaatselijke high school. Daar hoef je niet veel voor te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 23:06
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
wat is SAT of GED dan?
De SAT test geeft je een score waarmee je vergeleken wordt met andere scholieren die aangenomen willen worden. GED is een soort middelbare school diploma voor mensen die vaak hun school niet afgemaakt hebben. Dat stelt dus geen ene reet voor, maar het is handig voor buitenlanders wiens diploma's niet goed (genoeg) zijn.

Citaat:
en er zijn toch speciale scholen voor alleen engels leren?
Vast wel ja, heb je deze shit uberhaupt gegoogled?

Citaat:
maar als je goed in engels bent en slecht in andere vakken? is niks aan te doen
Idd, in zo'n situatie zou je dus genaaid zijn.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 00:27
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
over het algemeen kan kloppen. maar als je goed in engels bent en slecht in andere vakken? is niks aan te doen
Dat klopt, maar je krijgt wel Engels op vmbo-basis niveau. Daar kun je dan wel goed in zijn, maar dat is wel het laagste niveau Engels op het vmbo en dus zul je daardoor geen hoog niveau Engels kunnen ontwikkelen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 11:23
Klaas-Jan
Klaas-Jan is offline
Even over de discussie of je beter in Engeland of Amerika de taal kunt gaan leren: Ik zou zeggen ga naar Amerika daar maak je toch 100x zoveel mee als in dat saaie Engeland. Ben in beide landen geweest, maar raad je echt niet aan om naar dat ouderwetse Engeland te gaan. En oke je hebt mischien een relatief laag opleidingsniveau maar waarom zou je het niet proberen, Amerika is niet voor niks het land van de nieuwe mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 16:24
Liedewiet
Liedewiet is offline
Ach laat die jongen lekker engels leren in Amerika als ie dat wilt, moet hij zelf weten. De een houdt meer van engels engels, de andere van amerikaans engels. Ben beide veel tegengekomen en moet zeggen dat engelsen een veel grotere woordenschat hebben, maar je gaat daar naar een school dus dan leer je gewoon proper english. Heb zelf toevallig vanmorgen zitten rondkijken, en volgens mij is www.ef.nl een goeie keuze, wel duur voor een halfjaar. Je kan daar verschillende niveaus engels volgen.
Ik vind het zelf heel nuttig om engels te leren ook al spreek je het al, het is erg nuttig voor een baan in het buitenland, je bent dan veel aantrekkelijker voor de werkgever, vooral als je een certificaat op een wat hoger niveau hebt gehaald. Ik wil dat ook graag gaan doen.
Ik hou persoonlijk van alle landen en elk land heeft zn goeie en slechte kanten, ga volgende week naar londen voor het eerst dus ben erg benieuwd! Zou ook wel fijn zijn als mensen op het forum elkaars keuze en smaak respecteren qua taal of land, niks mis mee.

groetjes Lidewij
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 16:32
Liedewiet
Liedewiet is offline
Wat een onzin trouwens dat je niet engels op een hoog niveau kan leren als je vmbo hebt gedaan, gaat hartstikke snel als je in het buitenland zit. Heb zelf dan havo gedaan maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet kan. Als je iets echt graag wilt lukt het, ook al is er misschien wat meer tijd en moeite voor nodig. Die talenscholen nemen iedereen aan die de taal wil leren, van alle niveaus. Alleen als je echt een studie wilt doen die in het engels is heb je een bepaald niveau nodig, maar dat is een heel ander verhaal.
Ook al zou je op een lager niveau moeten beginnen, dan ga je toch later een hoger niveau doen? Ben je er alsnog.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik niet, maar zeg alleen, kans van slagen. Gun je het van harte, dat wel.

overigens; oxford ligt niet eens in amerika
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 20:39
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Wat een onzin trouwens dat je niet engels op een hoog niveau kan leren als je vmbo hebt gedaan, gaat hartstikke snel als je in het buitenland zit. Heb zelf dan havo gedaan maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet kan. Als je iets echt graag wilt lukt het, ook al is er misschien wat meer tijd en moeite voor nodig. Die talenscholen nemen iedereen aan die de taal wil leren, van alle niveaus. Alleen als je echt een studie wilt doen die in het engels is heb je een bepaald niveau nodig, maar dat is een heel ander verhaal.
Ook al zou je op een lager niveau moeten beginnen, dan ga je toch later een hoger niveau doen? Ben je er alsnog.
Je leest mijn post niet goed...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 21:57
Liedewiet
Liedewiet is offline
Citaat:
Je leest mijn post niet goed...
sorry als ik hem verkeerd begrepen heb, maar ik bedoel gewoon te zeggen dat zulk soort dingen iemand kunnen tegenhouden terwijl dat helemaal niet hoeft. en dat is trouwens geen reactie op jouw post hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.