Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2006, 13:36
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik had het al een keer over in het voedingstopic. Mijn moeder draait door met sporten en gezond eten. Nouja gezond eten. Te weinig eten.
Ik kan niet helemaal nagaan hoeveel ze sport omdat ze het ook smorgens steeds meer gaat doen. Ze heeft een onbeperk abonnement op de sportschool. Maar volgens mij gaat ze maandagavond, dinsdagmorgen, dinsdagavond, woensdagmorgen, woensdagavond, donderdagavond en vrijdagmorgen. Misschien wel meer.

Maar daarbij komt dat ze dus ook op haar voeding let. Dus smorgens een donkere boterham, smiddags twee donkere boterhammen, en savonds wel warm eten. Maar veel minder dan ik eet. Verder paar stukken fruit en een 2 koekjes ofzo in totaal.

Ze is dus ook gigantisch afgevallen. Ze had maat 38 en nu 34/36. Ze is gewoon mager. Niets geen vet, wel spieren. Maar ze lijkt nu ook ouder! Ook weinig weerstand, als ze verkouden is loopt ze er weken mee rond. Haar gewicht is nu wel stabiel.

Iedereen thuis en sommige familieleden proberen wel tot haar door te dringen dat het niet gezond. Als je zoveel sport moet je ook veel meer calorien eten. Maar niets helpt. We moeten haar soms echt dwingen om meer te eten bij het avondeten enzo.

Het lijkt me overigens geen anorexia ofzo. Misschien een verslaving aan sporten ofzo. Maar heeft iemand dit ooit eens meegemaakt. En enig idee hoe je zo iemand kunt bereiken? Ik denk dat dit ongeveer al een jaar geleden is begonnen. Ik denk zelfs wel meer.

Iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 13:55
Verwijderd
Hm lastig.
Misschien kun je es bij de huisarts langs gaan of hij/zij iets weet, of misschien heeft ie foldertjes over verantwoord eten/sporten?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 13:59
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Als je het over een echte sportverslaving hebt in combinatie met overdreven gezond en weinig eten denk ik aan anorexia athletica (voor meer info moet je misschien even googlen of bij voedingscentrum kijken oid).

Zoals ze vaak zeggen: anorexia athletica is een soort vermomming van anorexia en/of boulimia door je eigenlijk heel gezond voor te doen. Goed letten op gezonde voeding, veel lichaamsbeweging etc, zo lijkt het alsof je heel gezond en bewust leeft maar ondertussen kun je er echt in doorslaan.

Maargoed, ik ben natuurlijk niet de juiste persoon om met allerlei diagnoses te gaan smijten. Misschien kun je een keer rustig met haar rond de tafel gaan zitten (maak een aangename en rustige situatie) en met haar erover praten. Zeg haar heel eerlijk dat je je zorgen maakt om haar en graag hebt dat ze naar de dokter gaat (want dat lijkt me wel zo verstandig). Als ze roept dat het onzin is moet jij misschien zoiets zeggen van: 'Als het zo'n onzin is heb je niets te verbergen en als je niets te verbergen hebt kun je net zo goed naar de dokter.' Of probeer anderen die dicht bij haar staan met haar te laten praten, bijv je vader of andere broers/zussen van haar.

De eerste stap naar de dokter zal hopelijk al een hoop uitwijzen, hij kan haar in ieder geval bewust maken van het feit dat ze zichzelf op deze manier compleet uitput. Hij kan haar ook laten zien wat ze zou moeten eten op een dag dat ze zoveel beweegt etc. Of eventueel een doorverwijzing doen naar een dietist of psycholoog?

Nou ja, het zijn maar tips. Ik ben hier natuurlijk geen expert in. Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes in ieder geval!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:04
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Dankje voor de tips Nijn. Maar zou de dokter wel wat zeggen aangezien het gewicht nu wel stabiel is? Ze is op zich niet ontzettend mager, maar vergeleken met eerst wel. Het zijn nu wel spieren. Maar niet zo mager als anorexie patienten. Maar die ziekte wat je noemde ga ik toch ff opzoeken op internet. Misschien kan ik haar met die informatie confronteren!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:13
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Als jij van te voren aan de dokter uitlegt bijvoorbeeld aan de telefoon (of zelf bij het gesprek aanwezig bent) wat de situatie precies is zal hij er zeker wel wat van zeggen. Vertel hem dat ze ontzettend is afgevallen vergeleken met eerst en dat het voornamelijk spieren zijn die je nu ziet. Vertel ook over haar eetpatroon en sportpatroon, alleen daaraan zal hij al kunnen zien dat er iets niet goed is.

En niet alle mensen met anorexia/boulimia zijn zo vreselijk dun hoor. Je kunt best boulimia hebben terwijl je er heel normaal uitziet, daar hoef je echt niet bijna voor uit elkaar te vallen. Maar ik snap wel wat je bedoelt
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 02-02-2006 @ 15:13 :
En niet alle mensen met anorexia/boulimia zijn zo vreselijk dun hoor. Je kunt best boulimia hebben terwijl je er heel normaal uitziet, daar hoef je echt niet bijna voor uit elkaar te vallen. Maar ik snap wel wat je bedoelt
Om nog preciezer te zijn, het overgrote deel van de mensen met Boulimia Nervosa heeft een gewicht wat binnen de gezonde gewichtsgrenzen valt. Het andere gedeelte heeft ondergewicht of zelfs overgewicht.

Toen ik dit verhaal las dacht ik ook meteen aan Anorexia Atlethica of Boulimia Nervosa, Non-purging Type. Als je Boulima Nervosa hebt hoef je namelijk niet per definitie over te geven of laxeermiddelen te gebruiken omdat de DSM-IV onderscheid maakt tussen twee types. Bij het ene type geef je over en/of gebruik je laxeer- en/of plaspillen en bij het andere type sport je obsessief veel of vast je geregeld. Je kan overigens ook een combinatie van beide types hebben.

Purging Type. This subtype describes presentations in which the person has regularly engaged in self-induced vomiting or the misuse of laxatives, diuretics, or enemas during the current episode.

Nonpurging Type. This subtype describes presentations in which the personas used other inappropriate compensatory behaviors, such as fasting or excessive exercise, but has not regularly engaged in self-induced vomiting or the misuse of laxatives, diuretics, or enemas during the current episode.


Ik dacht hieraan, omdat ik zelf iets soortgelijks heb meegemaakt. Ik ben eerst veel gewicht verloren door gezond en minder te eten in combinatie met sport en na een tijdje stagneerde mijn gewicht. De reden hiervoor was niet omdat ik in een "plateau fase" of iets dergelijks zat, maar omdat ik last kreeg van eetbuien. Om de zoveel dagen at ik alles wat los en vast zat om vervolgens naar de sportschool te gaan en 3 uur te gaan sporten. Niemand wist iets van die eetbuien, ze zagen alleen dat ik over het algemeen weinig en gezond at 6 dagen per week naar de sportschool ging of ging hardlopen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er ook de mogelijkheid bestaat dat je moeder wellicht eetbuien heeft die ze verbergt, en deze compenseert door veel te sporten. Vooral nu je zegt dat ze weinig eet, als ik het zo hoor haalt je moeder de 1000 kcal per dag niet eens, ontzettend veel sport en nóg niet afvalt. Vrijwel ieder lichaam zo hier van afvallen en plateau fases duren nooit zó lang.

Het is overigens goed dat je je zorgen om haar maakt, want als ze inderdaad een eetstoornis heeft of naar een eetstoornis neigt kan dit erge gevolgen hebben voor haar gezondheid. Probeer er met haar over te praten en probeer direct en begripvol te zijn. Zeg dat jij haar zorgen maakt en je familie zich zorgen maken en vraag haar wáárom ze zoveel sport.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:49
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Ben je jaloers? Klinkt juist alsof je moeder goed bezig is, ze houd haar voeding in de hand en sport fanatiek. Zolang het geen anorexia patient wordt heb je niets te vreten.
En het is niet gek dat jij veel meer eet als haar want jij bent nog jong en hoe ouder je wordt hoe trager je stofwisseling.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:54
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
adon1s schreef op 02-02-2006 @ 15:49 :
Ben je jaloers? Klinkt juist alsof je moeder goed bezig is, ze houd haar voeding in de hand en sport fanatiek. Zolang het geen anorexia patient wordt heb je niets te vreten.
En het is niet gek dat jij veel meer eet als haar want jij bent nog jong en hoe ouder je wordt hoe trager je stofwisseling.
Vind jij dit gezond klinken: "Dus smorgens een donkere boterham, smiddags twee donkere boterhammen, en savonds wel warm eten. Verder paar stukken fruit en een 2 koekjes ofzo in totaal." in combinatie met dit: "Ze heeft een onbeperk abonnement op de sportschool. Maar volgens mij gaat ze maandagavond, dinsdagmorgen, dinsdagavond, woensdagmorgen, woensdagavond, donderdagavond en vrijdagmorgen. Misschien wel meer. "??
Er gaat veel aan een eetstoornis vooraf, en om eerlijk te zijn zie ik van die kenmerken veel terug in deze post. Waarom zou de TS jaloers zijn op haar moeder? Waarom zou ze jaloers zijn op iemand met een fout eet/beweegpatroon? Natuurlijk word je stofwisseling trager naarmate je ouder wordt maar dat betekend niet dat je zo weinig kunt eten als je zo intensief sport.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:54
Siren
Avatar van Siren
Siren is offline
Waar slaat het nou op om te vragen of ze jaloers is?
Het is overduidelijk dat ze zich gewoon zorgen om haar moeder maakt en dat lijkt me ook wel nodig.
Gezond eten en je voeding in de hand houden is niet weinig eten en 2 keer op een dag fanatiek sporten. Dat is gewoon niet gezond meer..
En ze beschrijft net ook de fysieke toestand van haar moeder, wat ook niet al te best is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:12
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 02-02-2006 @ 15:49 :
Ben je jaloers? Klinkt juist alsof je moeder goed bezig is, ze houd haar voeding in de hand en sport fanatiek. Zolang het geen anorexia patient wordt heb je niets te vreten.
En het is niet gek dat jij veel meer eet als haar want jij bent nog jong en hoe ouder je wordt hoe trager je stofwisseling.
Ze eet momenteel niet eens de helft van wat ze verbrand, dat noem ik niet bepaald verantwoord of gezond. En eetstoornissen moeten je voorkomen, want er van genezen is heel moeilijk als je eenmaal "diep" genoeg zit. Volgensmij weet jij echt niet waar je hebt over hebt en ik vind het ronduit belachelijk dat je ook maar durf te denken dat ze "jaloers" zou zijn of iets dergelijks.

Het is trouwens "veel meer dan haar" en niet "veel meer als haar".
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
adon1s schreef op 02-02-2006 @ 15:49 :
Ben je jaloers? Klinkt juist alsof je moeder goed bezig is, ze houd haar voeding in de hand en sport fanatiek. Zolang het geen anorexia patient wordt heb je niets te vreten.
En het is niet gek dat jij veel meer eet als haar want jij bent nog jong en hoe ouder je wordt hoe trager je stofwisseling.
[edit by Leonoor]Laten we het er maar op houden dat MeelFriek het absoluut niet met hem eens is. Dan is dit ook weer een nette reactie. [/edit by Leonoor]

Laatst gewijzigd op 02-02-2006 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 02-02-2006 @ 16:12 :
Het is trouwens "veel meer dan haar" en niet "veel meer als haar".
Nee, het is "veel meer dan zij". Verder ben ik het met je eens.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 02-02-2006 @ 16:24 :
Nee, het is "veel meer dan zij". Verder ben ik het met je eens.
Je hebt gelijk. Als ik mensen verbeter moet ik het ook goed, of niet?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 16:10
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
jaloers.. nee zeker niet.
Natuurlijk dacht ik in het begin wel dat ik ook wel wat af wou vallen. Maar ze is ouder gaan lijken. Meer rimpels en zo. En ze lijkt nu zo klein en iel, zo breekbaar. Dus zeker niet jaloers. Als ik zou willen afvallen moet ik gewoon ophouden met snoepen (dat doe ik gwoon graag) maar daar heb ik geen zin in. Ik hoef niet perse af te vallen.

Ik dacht dus net zoals de rest die reageerde dat het niet gezond zou zijn. Ze is gewoon beetje obserdeerd. Er wordt hier thuis ook vaak ruzie gemaakt dat ze niet zo vaak moet sporten en dat ze vaker thuis moet zijn. Maar dan komt ze er altijd mee dat mijn vader ook niet thuis is. (hij knooit beetje met auto's in de schuur, maar niet hele avonden en ook niet elke avond)

Blijft moeilijk allemaal. Maarja. iig tnx voor de tips.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:26
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Je hebt zat moedertjes die op een 1000 kcal dieet leven, de een z'n verbranding ligt hoger als de ander.

Als ik sport kan het ook oplopen tot 8x per week. Licht er maar net aan hoe fanatiek je zelf bezig bent. Zo overdreven vind ik dit niet.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:31
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 02-02-2006 @ 18:26 :
Je hebt zat moedertjes die op een 1000 kcal dieet leven, de een z'n verbranding ligt hoger als de ander.
en tenzij je een kasplantje bent of veel te zwaar is dat gewoon veel te weinig jij vindt catwalkmodellen zeker ook mollig
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:34
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Ligt maar net aan je verbranding, er zijn zoveel mensen die goed gaan op 1000 kcal dieetjes... ik zou er zelf ook niet aan moeten denken.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 02-02-2006 @ 18:31 :
en tenzij je een kasplantje bent of veel te zwaar is dat gewoon veel te weinig
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:38
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Oke, voorbeeld: Mijn moeder is 49 en leeft ook al jaren rond de 1000 kcal. Ze sport 3 a 4 keer in de week. Ze heeft geen skinny figuur maar is zeker ook niet vet. Die 1000 kcal is dus haar onderhoud. Begrijpe jij?
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:40
Verwijderd
Ja, maar toch is het te weinig Dat je er niet meer van afvalt komt gewoon doordat je lichaam gewend is geraakt op 1000 kcal te moeten teren
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:42
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Haha, dan is het toch haar onderhoud of ben je dat niet met me eens?
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:43
Verwijderd
Jawel. Doet niks af aan wat ik zei.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:44
Siren
Avatar van Siren
Siren is offline
Citaat:
adon1s schreef op 02-02-2006 @ 18:38 :
Oke, voorbeeld: Mijn moeder is 49 en leeft ook al jaren rond de 1000 kcal. Ze sport 3 a 4 keer in de week. Ze heeft geen skinny figuur maar is zeker ook niet vet. Die 1000 kcal is dus haar onderhoud. Begrijpe jij?
Je hebt toch wel gelezen dat haar moeder mager is en er niet goed uitziet en geen goede weerstand heeft.

Het feit dat jouw moeder al jaren op 1000 cal leeft wil niet zeggen dat het gezond is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:52
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Was een voorbeeldje om duidelijk te maken dat mensen op 1000 kcal ook gezond kunnen leven. Ze is nooit ziek, ziet er gewoon goed uit. Begrijpe jij?
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:55
Siren
Avatar van Siren
Siren is offline
Citaat:
adon1s schreef op 02-02-2006 @ 18:52 :
Was een voorbeeldje om duidelijk te maken dat mensen op 1000 kcal ook gezond kunnen leven. Ze is nooit ziek, ziet er gewoon goed uit. Begrijpe jij?
Jouw moeder kan er dan wel gezond uit zien. Maar als iemand standaard te weinig cal binnen krijgt kan ze dus ook niet alle vitaminen binnekrijgen..

Het is niet voor niets dat dietisten een dieet van onder de 1200 cal afraden.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:57
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Welke dietisten?
Mevrouw Olympia (bodybuildster?) leeft op rond de 1400 kcal per dag en doet mee aan de grootste wedstrijden. Kan me niet indenken dat 1000 kcal als recreatief sporter dan niet genoeg kan zijn?
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:44
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
adon1s schreef op 02-02-2006 @ 18:57 :
Welke dietisten?
Mevrouw Olympia (bodybuildster?) leeft op rond de 1400 kcal per dag en doet mee aan de grootste wedstrijden. Kan me niet indenken dat 1000 kcal als recreatief sporter dan niet genoeg kan zijn?
En wie zegt dat dat gezond is?

Ik ben voor een ban voor jou, vanwege je opmerking tegen Meelfriek. Forumbazen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:47
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ adon1s: Misschien is het een idee hierover op te houden, het is immers een topic van iemand die tips vraagt over háár zieke moeder. Het gaat hier nu eenmaal niet om jouw moeder en aangezien je hier alleen opmerkingen plaatst waar de TS toch niets aan heeft, is het misschien handig deze discussie te stoppen en ons weer te richten op het probleem van de TS.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:15
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Lieve lieve nijnie, ik bepaal zelf wel wat voor tips ik geef. Als je gelezen had snap je waarom ik dat voorbeeld erbij pak.
__________________
Eigen genot eerscht

Laatst gewijzigd op 02-02-2006 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:51
Verwijderd
Het gaat hier idd om de moeder van TS. Als je reageert in dit topic, reageer dan ook ajb daarop. En houd dingen als de scheldwoorden die ik hier eerst tegen kwam maar voor je.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 20:49
Verwijderd
ja hoe weet je nou bv of je anorexia athletica hebt?
wanneer sport je teveel? wanneer let je teveel op je gewicht?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 13:12
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
ja idd.. goede vragen?

Wanneer eigenlijk.. Het zou ook kunnen dat ze spinning echt heel leuk vind! Maar dat ze niet meer honger heeft om dan ook meer te gaan eten. Of dat ze het niet doet omdat ze het niet gewend is!

Iemand een idee waar die grens ligt?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 16:58
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Als ik jou was zou ik daarvoor contact zoeken met een professional. Bijvoorbeeld de huisarts die jou door kan verwijzen naar de juiste persoon.

Dan hoef je nog niet eens meteen je moeder mee te nemen.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 21:04
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
is de moeder ziek ofzo...mij lijkt het normaal
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 08:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 03-02-2006 @ 14:12 :
ja idd.. goede vragen?

Wanneer eigenlijk.. Het zou ook kunnen dat ze spinning echt heel leuk vind! Maar dat ze niet meer honger heeft om dan ook meer te gaan eten. Of dat ze het niet doet omdat ze het niet gewend is!

Iemand een idee waar die grens ligt?
Ze eet al te weinig op dagen dat ze niet sport. Daarnaast vind ik persoonlijk dat als je meer dan 5-10 uur sport per week en zo weinig blijft eten, vind ik het niet meer gezond. Of je moet natuurlijk topsport doen, maar juist dan zorg je voor extra energie...

Die grens is lastig. Maar ze is al heel veel afgevallen, ze weegt al weinig, mensen vinden haar mager en het feit dat er getwijfeld wordt, zegt veel vind ik... Maar juist daarvoor: ga naar een proff met deze informatie.

Of print het uit, markeer wat jij herkent in haar, misschien wordt ze wakker...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 09:09
Verwijderd
Het gaat er niet zozeer om hoeveel ze sport en hoe weinig ze eet, want inderdaad, misschien vindt ze sporten leuk en weet ze niet dat je dan wat meer kan eten... het gaat er meer om, hoe ze er mee om gaat. Of ze er veel mee bezig is, of ze het erg vindt als het sporten niet doorgaat, of ze eten laat staan terwijl ze wel wil, of ze de de hele dag denkt aan wat ze nog mag eten en wat ze nog moet sporten, enzovoort. En inderdaad, misschien heeft ze geheime eetbuien, dat kunnen mensen goed verborgen houden, maar dat weet je dus niet.
Misschien kun je een afspraak met je huisarts maken en zonder dat zij er bij is overleggen wat de beste optie is; als het goed is weet een huisarts beter of er echt iets aan de hand is en hoe je moeder eventueel overtuigd kan worden dat ze hulp nodig heeft (als je een beetje een moderne huisarts hebt tenminste).

Laatst gewijzigd op 04-02-2006 om 09:11.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 20:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dat mensen 5 dagen per week naar een sportschool gaan betekent niet direct dat ze de tijd dat ze daar zijn als een gek aan gewichten lopen te trekken om calorien te verbranden.
Verder eet ze gezond, what's te big deal? Als ze nu flauw zou vallen oid.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 20:17
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 04-02-2006 @ 21:01 :
Verder eet ze gezond, what's te big deal? Als ze nu flauw zou vallen oid.
Nou dit zou ik anders niet bepaald gezond noemen. Bovendien geeft TS al aan dat ze verzwakt is. Is dit niet big deal genoeg?
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 20:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Drie maaltijden per dag en voldoende fruit ongezond? Staat snoep tegenwoordig in de schijf van vijf? Als je flauwvalt ben je verzwakt.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 20:58
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Nee, ze valt niet flauw! Zo erg is het niet. Verzwakt is ook een groot woord. Maar toen ze zo lang verkouden was heb ik en mijn familie het daar op afgeschoven! Maar iig bedankt van de reacties. Ik vind het nogal een stap om er met een huisarts over te vragen. Ik kan het wel een keer overleggen met de rest wat zei vinden! Als we echt niet anders door kunnen dringen!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 21:10
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 04-02-2006 @ 21:26 :
Drie maaltijden per dag en voldoende fruit ongezond? Staat snoep tegenwoordig in de schijf van vijf? Als je flauwvalt ben je verzwakt.
Als je hier kijkt, zie je dat iemand tussen de 20 en 50 jaar alleen al 5-7 sneetjes brood moet eten. Ze eet wel drie keer per dag, maar één boterham is géén volledige maaltijd. En je hoeft niet perse flauw te vallen om verzwakt te zijn hoor.

Gurl19 succes, lijkt me lastige situatie!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 21:16
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
1 boterham = 2 sneetjes toch?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 21:22
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 04-02-2006 @ 22:16 :
1 boterham = 2 sneetjes toch?
1 boterham = 2 halve sneetjes
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 21:23
Verwijderd
1 boterham is gewoon 1 snee.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 21:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nouja mijn fout dan.
Maar jij hebt ook geen gelijk.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 21:36
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Als je te weinig eet en veel sport, gaat je lichaam in een spaarstand en zal er sowieso nog weinig gewicht afgaan.

Sowieso is je moeder erg dom bezig door ineens zo raar en fanatiek bezig te zijn, ik zou eens naar de dokter gaan.

En dit is serieus bedoeld !
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 21:37
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 04-02-2006 @ 22:26 :
Nouja mijn fout dan.
Maar jij hebt ook geen gelijk.
Hoezo heeft zij ook geen gelijk dan? Het lijkt me juist dat zij de situatie wat beter begrijpt dan jij dat doet.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 21:45
Verwijderd
Valt er niet met haar te praten hierover? Kan een familielid dat niet goed doen, of een goede vriend(in) van haar?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 16:30
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Een volwassen, gezonde vrouw heeft 2000 calorieën nodig. Omdat ze zo veel sport, heeft jouw moeder er veel mer nodig. verder eet ze niet alleen energierijk genoeg, maar ze krijgt niet alle voedingsstoffen binnen die ze nodig heeft. Ze moet minstens 5 tot 8 sneetjes brood (of minder brood en dan 's ochtends bijvoorbeeld ontbijtgranen of zo) eten vanwege bepaalde vitamines. Met alleen wat extra fruit compenseer je dat niet. Zoveel sporten met zo weinig brandstof is NIET gezond, wat adon1s (die duidelijk heeft liggen pitten tijdens biologie) ook beweert. Sterker nog, je kan beter teveel wegen dan te weinig! Doordat ze zo'n "roofbouw" pleegt op haar lijf, is het niet zo vreemd dat ze weken met een simpele verkoudheid blijft lopen.
Overigens; dat sporten kan er ook helemaal los staan van haar eetgedrag. Tijdens het sporten komen er allerlei stoffen vrij in de hersenen en aan sommige daarvan (zoals endorfine) kun je verslaafd raken. Praat met de huisarts, als je verteld wat je hier hebt gezegt, neemt 'ie je echt wel serieus.

p.S. je lichaam kan inderdaad in de spaarstand gaan. de hartslag gaat omlaag, je ademhaling gaat langzamer, je lichaamstemperatuur zakt een halve graad... Als je zo weinig eet, denkt je lijf dat er hongersnood is uitgebroken en gaat het bezuinigen. Daar komt ook het jojoeffect vandaan. Als je lichaam eenmaal in de spaarstand staat, en je gaat opeens weer gezond eten, dan duurt het even voor je lichaam doorheeft dat de hongersnood voorbij is. Elk beetje aan extra energie wodt meteen opgeslagen voor het geval er zometeen wéér hongersnood uitbreekt en daarom wordt je dan dikker dan voor je aan het strenge dieet begon.
Over de grens... kijk eens naar je moeder: slaapt ze weinig of juist overdreven veel? snauwt ze iedereen af om het minste geringste? kan ze zich slecht concentreren? is ze vergeetachtig? wordt ze nog wel ongesteld?
Luister verder naar je gevoel, dat is vaak het beste
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 08-02-2006 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 14:23
polysix
polysix is offline
is je ma nu een MILF geworden?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Weggelopen
xOnbekend
2 06-11-2012 13:12
De Kantine Een 'ouderwets' pak slaag; moet dat kunnen of niet?
Missy
207 23-11-2008 22:00
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten Verhaal - geen titel
Nijn*
73 07-07-2004 14:24
Psychologie engste wat je ooit hebt meegemaakt?
empyrian
119 29-07-2003 18:44
Psychologie ouder met borstkanker???
me_myself
13 26-02-2002 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.