Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 18:29
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Stelling: `Echte liefde` kan niet ontstaan in een reguliere uitgaansgelegenheid...

Voor de geldigheid van bovenstaande bewering beroep ik mij op het volgende:
De mensen die uitgaan en hierbij relaties aangaan, gaan over het algemeen, als wij de weg van de kleine nuancering volgen, een relatie aan onder valse voorwendselen. Deze voorwendselen kunnen wij ook de bloeddoekjes van het sociale gedrag noemen. Het sociale gedrag is hierbij het dichte vangnet van de werkelijke wonde, een dieperliggend probleem, iets waarvoor iemand naar het uitgaan grijpt. Dit principe van het uitgaan voor het, op lange termijn, auto-mutilatief verdringen en zelfs verdrinken van de eigen tranen is te vergelijken met iemand die voor langere periode naar de heroïne grijpt, met iemand die zijn lever kapot drinkt of met iemand die bijvoorbeeld economie gaat studeren.
Ja, inderdaad, dit zijn de valse voorwendselen waar ik over spreek. Onder de deken van de roes van de inpalmende sociale contacten leggen mensen nieuwe en intiemere contacten die beide mensen vaak onder valse voorwendselen zijn aangegaan. Moet immers niet in het begin al worden geëist dat men zichzelf is? Moet in het begin al niet worden geprobeerd de geest van de ander uit te diepen en deze in lagen te verdelen en in te delen en te begrijpen en te verwerken? Moet men niet eerst nadenken voordat men iets doet?
Welnu, hoe kunnen wij ook maar één van deze drie dingen half verwezelijken als wij onszelf onder een deken van sociaal gedrag en vaak alcohol hebben gelegd? Hoe kunnen wij kruipend, kotsend, en vaak zelfs knielend van de alcohol en van de roes van het uitgaan voor onszelf instaan en relaties aangaan in dergelijke situaties? Hoe denken wij temidden van ziekelijke, kleine, onbetekenende, kortzichtige, minimalistische, droeve, moedeloze, zielige, domme, achterlijke, verfoeilijke, achterbakse, sociale, verachtelijke, hoerige, onderdanige, en overheersende geesten onze verbintenissen aan te kunnen gaan en ons tegelijkertijd nog meer te moeten verblinden en beroezen door nogmaals de sociaalheidsscepter te zwaaien en onszelf aan de wereld te vertonen met de opgedane roesvergroter en zo nog meer, als bij een ware verslaving, sociaal gedrag en mensenroedels naar ons toe te trekken om de roes van de volgende dag minder pijn te laten doen? Waarom menen wij wel onze tranen die volgen op de sociaalheid van de vorige dag te moeten bekopen met meer sociaal gedrag en moeder- en vadergelijkenis vandaag, en zo de daaropvolgende roezen vergrotend met exponentiele trede? Hoe kunnen wij ons mee verlagen tot mensen van een lagere stand en ons op hetzelfde denkniveau brengen en dan zulke misstappen begaan? Waarom wil de mens dit bewerkstelligen?

Daarom luidt mijn stelling: `Echte liefde` (1) kan niet ontstaan in een reguliere uitgaansgelegenheid...

(1) Voor de definitie echte liefde verwijs ik jullie graag naar jullie eigen denkprocessieve bezigheden en andere topics aangaande dit probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 18:33
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Godver.. Ben zo scheel als een paard..

Sorry, dacht dat ik op de kantine zat
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!

Laatst gewijzigd op 17-04-2002 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:43
Verwijderd
liefde kan overal ontstaan...èchte liefde dat ontstaat pas na een lange tijd.

je kan je aangetrokken voelen tot een persoon, zelfs als je dronken/aangeschoten bent. dat is tenminste al een begin. sommigen die zoenen dan voor een keertje met die persoon, en wisselen nummers uit en gaan daarna nog een keer lekker uit eten ofzo..zo iets...dat kan...
je hebt ook die mensen die voor 1 keer zoenen, en dat ook gewoon voor de lol doen...en die dan toevallig met iemand gezoend hebben die het wel serieus nam..dan krijg je dus weer het verhaal van, ik heb 1 keer met iemand gezoend maar hij wil me niet meer hoehoeee huil huil...

ligt er maar net aan of beide personen het serieus nemen. en of het nou in een achterbakse kroeg gebeurd of netjes ergens in een sjiek restaurant, liefde onstaat toch wel, maakt volgens mij niet uit waar..ligt meer aan de personen.

of heb ik je superlange verhaal verkeerd begrepen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Godver.. Ben zo scheel als een paard..

Sorry, dacht dat ik op de kantine zat
Ja dat dacht ik ook ... maar ik had een topic aangeklikt dat verplaatst was en toen was ik opeens hier ...

Nee ik ben het met de topictitel eens. Mijn ideale persoon, en dus geliefde zal niet (vaak) op die plekken zijn, dus ik zal die persoon daar ook niet tegenkomen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:14
Verwijderd
Je gaat achteruit

Overigens geloof ik niet in de elementaire puurheid van wederzijdse genegenheid bij een eerste ontmoeting. Mensen groeien naar elkaar toe, pure liefde is een utopie in mijn optiek.

Vandaar dat wij voortdurend een compromis trachten te sluiten, anders zou een ieder tevergeefs naar zijn eigen ideaal streven .. tragisch als je het mij vraagt.

Probeer van het leven te genieten zoals het is en leer andermans gebreken te accepteren!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:20
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
(...) Overigens geloof ik niet in de elementaire puurheid van wederzijdse genegenheid bij een eerste ontmoeting. (...)
Sow hee! Net het woordenboek uit ofzo?

Echte liefde is zeldzaam... Heeeeeel zeldzaam imo.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:29
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Sow hee! Net het woordenboek uit ofzo?
Pfff, komt door zijn schrijfwijze, dan reageer ik net zo
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:00
Utopia
Avatar van Utopia
Utopia is offline
Liefde op 't eerste gezicht kan je overal overkomen.

Mij ook 't is al 3 maanden aan.
__________________
Gewoon Nederland stalig
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:27
xxx_anouk_xxx
Avatar van xxx_anouk_xxx
xxx_anouk_xxx is offline
Mijn vader en moeder hebben elkaar ook in de reguliere uitgaansgelegenheid ontmoet...
Owja.. nu 18 jaar getrouwwwd en daarvoor een aantal jaar

Kus
__________________
Ik weet, hoe onvoorstelbaar wreed je verscheurd wordt, als liefde wordt gescheiden door zee
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:28
xxx_anouk_xxx
Avatar van xxx_anouk_xxx
xxx_anouk_xxx is offline
Citaat:
xxx_anouk_xxx schreef:
Mijn vader en moeder hebben elkaar ook in de reguliere uitgaansgelegenheid ontmoet...
Owja.. nu 18 jaar getrouwwwd en daarvoor een aantal jaar

Kus
Haha, regulier

Sorry, moest ff om mezelf lachen
__________________
Ik weet, hoe onvoorstelbaar wreed je verscheurd wordt, als liefde wordt gescheiden door zee
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:30
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Utopia schreef:
Liefde op 't eerste gezicht kan je overal overkomen.

Mij ook 't is al 3 maanden aan.
Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Lees nog eens heel goed; ik zeg niet dat je niet kunt denken dat het liefde is, of dat je geen relatie kunt hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:33
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
xxx_anouk_xxx schreef:
Mijn vader en moeder hebben elkaar ook in de reguliere uitgaansgelegenheid ontmoet...
Owja.. nu 18 jaar getrouwwwd en daarvoor een aantal jaar

Kus
Ja precies,
dat kan,
dat wil niet zeggen dat ze hun roes ooit hebben uitgeslapen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:36
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
danique2 schreef:
liefde kan overal ontstaan...èchte liefde dat ontstaat pas na een lange tijd.

je kan je aangetrokken voelen tot een persoon, zelfs als je dronken/aangeschoten bent. dat is tenminste al een begin. sommigen die zoenen dan voor een keertje met die persoon, en wisselen nummers uit en gaan daarna nog een keer lekker uit eten ofzo..zo iets...dat kan...
je hebt ook die mensen die voor 1 keer zoenen, en dat ook gewoon voor de lol doen...en die dan toevallig met iemand gezoend hebben die het wel serieus nam..dan krijg je dus weer het verhaal van, ik heb 1 keer met iemand gezoend maar hij wil me niet meer hoehoeee huil huil...

ligt er maar net aan of beide personen het serieus nemen. en of het nou in een achterbakse kroeg gebeurd of netjes ergens in een sjiek restaurant, liefde onstaat toch wel, maakt volgens mij niet uit waar..ligt meer aan de personen.

of heb ik je superlange verhaal verkeerd begrepen
Deels, want mij is niet de mening toegedaan dat waar jij over spreekt echte liefde is. Echte liefde is niet gebaseerd op strakke truitjes, geile blikken of lange, mooie, geile, veroverende benen,
maar op innerlijkheden. Als jij zegt dat echte liefde ook daar kan ontstaan, dan spreek je of over het geval van 1 op de miljoen, of dan heb je niet het waarheidsgetrouwe besef van echte liefde.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:38
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
******** schreef:
Je gaat achteruit

Overigens geloof ik niet in de elementaire puurheid van wederzijdse genegenheid bij een eerste ontmoeting. Mensen groeien naar elkaar toe, pure liefde is een utopie in mijn optiek.

Vandaar dat wij voortdurend een compromis trachten te sluiten, anders zou een ieder tevergeefs naar zijn eigen ideaal streven .. tragisch als je het mij vraagt.

Probeer van het leven te genieten zoals het is en leer andermans gebreken te accepteren!
Waarom vind je dat ik achteruit ga?
Ik vind juist dat ik mij voortreffelijk aan het vormen ben in deze moeilijke tijden!
Ook in geloof niet in de door jou genoemde elementaire puurheid van wederzijdse genegenheid bij een eerste ontmoeting.
Maar dan moet je het eigenlijk toch met me eens zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:39
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:


Ja precies,
dat kan,
dat wil niet zeggen dat ze hun roes ooit hebben uitgeslapen
wanneer heb je dan, volgens jou, die roes uitgeslapen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:40
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:


wanneer heb je dan, volgens jou, die roes uitgeslapen?
De roes is enkel geestelijk;
ze kan uitgeslapen worden, als hiervoor gekozen wordt!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:40
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:


wanneer heb je dan, volgens jou, die roes uitgeslapen?
De roes is enkel geestelijk;
ze kan uitgeslapen worden, als hiervoor gekozen wordt!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:12
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Waarom vind je dat ik achteruit ga?
Omdat je jezelf verder afzondert..

Citaat:
Maar dan moet je het eigenlijk toch met me eens zijn?
Vanuit de basis wel, ik ervaar het net zo, maar ik zie het als gegeven. Iets wat ik maar accepteren moet, wil ik een enigzins sociaal leven leiden..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2002, 21:16
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
******** schreef:
Omdat je jezelf verder afzondert..

Vanuit de basis wel, ik ervaar het net zo, maar ik zie het als gegeven. Iets wat ik maar accepteren moet, wil ik een enigzins sociaal leven leiden..
Maar waarom wil je dat dan?
Ik wil dat helemaal niet!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:23
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Maar waarom wil je dat dan?
Ik wil dat helemaal niet!
Om te genieten van mijn eigen decadentie

Ik dacht een tijd lang zoals jou, dat ik het helemaal niet wilde. Ik zag bijna alle mensen als bloedzuigers, vervelende figuren die mij toch alleen maar irriteren .. en ik bereikte mijn gehele isolatie.

Maar op een dag kijk je in de spiegel en zie je jezelf. Een bleek mannetje dat haast nooit buiten komt, dat nergens meer de lol van inziet, omdat het toch nutteloos is allemaal, die zich afvraagt wat van hem geworden is..

De rest wil je niet weten
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:22
mausi
mausi is offline
Ik heb nu de meest fantastische geweldige overweldigende betoverende en leukste relatie die je je maar kunt indenken. En weet je waar die is ontstaan?.........................een doodgewone ordinaire reguliere uitgaansgelegenheid
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:39
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
mausi schreef:
Ik heb nu de meest fantastische geweldige overweldigende betoverende en leukste relatie die je je maar kunt indenken. En weet je waar die is ontstaan?.........................een doodgewone ordinaire reguliere uitgaansgelegenheid
Hoe lang duurt die relatie?...
Oké het kan maar gebeurt toch zelden, heel zelden.
Ik ga graag af en toe eens uit maar ik ben tot een conclusie gekomen dat ik tiijdens het uitgaan nooit de ware zal tegen komen juist omdat het allemaal oppervlakkig is en geen dieptegang kent tijdens het uitgaan. Liefde op het eerste gezicht kan maar dan gaat het niet om het innerlijke van de persoon en dat is het stomme eraan: mensen vallen al te vaak op iemand gewoon voor het uiterlijk en dat zijn relaties die geen stand houden!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:52
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
lady_x schreef:


Hoe lang duurt die relatie?...
Oké het kan maar gebeurt toch zelden, heel zelden.
Ik ga graag af en toe eens uit maar ik ben tot een conclusie gekomen dat ik tiijdens het uitgaan nooit de ware zal tegen komen juist omdat het allemaal oppervlakkig is en geen dieptegang kent tijdens het uitgaan. Liefde op het eerste gezicht kan maar dan gaat het niet om het innerlijke van de persoon en dat is het stomme eraan: mensen vallen al te vaak op iemand gewoon voor het uiterlijk en dat zijn relaties die geen stand houden!
vriend van me heeft inmiddels anderhalf jaar verkering met z'n vriendin..heeft ie ook gewoon in een discotheek leren kennen... en gaat perfect enzo..
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 11:01
MiSsDeLiCiOuSs
MiSsDeLiCiOuSs is offline
mooie woorden.... maar ze betekenen niets.

het gaat JOUW namelijk niet om liefde. Het gaat jou om mensen te imponeren van het forum Dat je woordenschat groot is, bewijst niet dat je psyche complex is... of... ben jij nu net betrapt op valse voorwenselen voor sociale motieven?



Ik vind het wel jamer dat bij veel mensen hun taalvaardigheid niet evenredig met hun "denkniveu" verbeterd.

Maargoed, subliminaal heb jij wellicht de hoop opgegeven op vergroten van je "denkniveau". En je hebt de thesaurus in word ook aangenaam weten te gebruiken.

Een heel prestatie... En dat alleen maar voor een beetje aanzien op een illusionaire wereld "het forum".

Ken je nagaan hoe verwaant je bent...... Maargoed, uit deze konklusie kan getrokken worden dat ik de opvatting erop nahoud: "intelligentie wordt gemeten door succes" maar ik zie het veel genuanceerder, uiteraard 8-)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 11:44
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
MiSsDeLiCiOuSs schreef:
mooie woorden.... maar ze betekenen niets.

het gaat JOUW namelijk niet om liefde. Het gaat jou om mensen te imponeren van het forum Dat je woordenschat groot is, bewijst niet dat je psyche complex is... of... ben jij nu net betrapt op valse voorwenselen voor sociale motieven?



Ik vind het wel jamer dat bij veel mensen hun taalvaardigheid niet evenredig met hun "denkniveu" verbeterd.

Maargoed, subliminaal heb jij wellicht de hoop opgegeven op vergroten van je "denkniveau". En je hebt de thesaurus in word ook aangenaam weten te gebruiken.

Een heel prestatie... En dat alleen maar voor een beetje aanzien op een illusionaire wereld "het forum".

Ken je nagaan hoe verwaant je bent...... Maargoed, uit deze konklusie kan getrokken worden dat ik de opvatting erop nahoud: "intelligentie wordt gemeten door succes" maar ik zie het veel genuanceerder, uiteraard 8-)
Je kunt natuurlijk ook gewoon onder je eigen nickname komen en zeggen wat je hier hebt gezegd, niet waar? Ik bedoel, wij weten nu beide wel wie jij bent, maar laat de anderen het ook weten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2002, 13:29
MiSsDeLiCiOuSs
MiSsDeLiCiOuSs is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:


Je kunt natuurlijk ook gewoon onder je eigen nickname komen en zeggen wat je hier hebt gezegd, niet waar? Ik bedoel, wij weten nu beide wel wie jij bent, maar laat de anderen het ook weten!
naief stuk vreten ben je wel... Waarom zou ik onder een andere naam op dit forum zitten?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:52
barwijfie
barwijfie is offline
ik werk al een tijd in een reguliere uitgaansgelegenheid en ik heb meer dan genoeg echte liefdes zien ontstaan, en veel zijn nu nog steeds bij elkaar. mijn 'echte liefde' is in die zelfde reguliere uitgaansgelegenheid ontstaan. of begonnen moet ik eigenlijk zeggen!En dat is echte liefde, da weet ik zeker! Dus ik denk wel dat het kan hoor!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
barwijfie schreef:
mijn 'echte liefde' is in die zelfde reguliere uitgaansgelegenheid ontstaan. of begonnen moet ik eigenlijk zeggen!En dat is echte liefde, da weet ik zeker!
Ik help het je hopen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 22:28
Verwijderd
Citaat:
barwijfie schreef:
*echte liefde in de bar*
Die nick alleen al

Het *kan* wel, maar het risico is groter dat het misloopt, juist omdat mensen zich bij uitgaansgelegenheden anders / leuker voordoen dan ze werkelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 22:48
AMDFreak
Avatar van AMDFreak
AMDFreak is offline
Mahja.. klopt wel.. je kijkt dan alleen maar naar iemands uiterlijk.. en niet qua innerlijk die waarschijnlijk niet jou type is
__________________
Vrijgezelllll
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 00:55
Verwijderd
Och, waarom kán het niet. Het kan heus wel. De kans dát het gebeurt is alleen veel kleiner.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 11:10
Cerberus
Cerberus is offline
Citaat:
danique2 schreef:
liefde kan overal ontstaan...èchte liefde dat ontstaat pas na een lange tijd.

Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 11:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Wat een onzin zeg. Waarom zou je geen leuke meid tegen komen bij het uitgaan, ken genoeg mensen met mooie relaties die mekaar bij het uitgaan zijn tegengekomen. De realiteit spreekt je tegen, Amaru.

BTW: Dat jij mensenschuw bent hoef je niet op deze manier goed te praten. Geen mens die er instinkt.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 11:45
Empaled
Empaled is offline
Citaat:
Chimera schreef:
BTW: Dat jij mensenschuw bent hoef je niet op deze manier goed te praten. Geen mens die er instinkt.
zegt dus wat over zijn stelling?
__________________
For I Am The Darkness Empaled By The Shining Light Of A Thousand Sun's... Never Will I Light Up... For There Is No Light Without Darkness...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 13:24
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik ben het met Chimera eens, de realiteit spreekt je tegen.

Ik zeg niet dat als je iemand tegenkomt in een 'reguliere uitgaansgelegenheid', dat vanaf het begin pure en ware liefde is. Maar is het dat anders wel? Moet liefde niet groeien? En maakt het begin dan iets uit? Ik denk het niet.
Tuurlijk is de kans niet groot dat die jongen waar je een avond mee staat te praten je grote liefde blijkt te zijn, degene met wie je een lange relatie krijgt. Maar jij doet alsof het onmogelijk is en dat is het zeker niet. Je kunt overal mensen tegen komen waar het mee klikt.
Jij denkt misschien dat iedereen nep is op zo'n moment, maar dat is echt niet waar.

En sociaal gedrag is niet per definitie een negatieve zaak hoor. Je doet alsof dat ook nep is. Voor sommige mensen is het echter wel normaal om op een leuke manier met elkaar te communiceren (=sociaal gedrag).

Dat dingen voor jou niet werken wil niet zeggen dat ze onmogelijk zijn, dat ze niet bestaan.
__________________
All that is solid melts into air.

Laatst gewijzigd op 19-04-2002 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 18:16
barwijfie
barwijfie is offline
Citaat:
******** schreef:
Die nick alleen al

Het *kan* wel, maar het risico is groter dat het misloopt, juist omdat mensen zich bij uitgaansgelegenheden anders / leuker voordoen dan ze werkelijk zijn.
Wat is er mis met mijn nick?Niet iedereen is origineel. Sorry.
En niet iedereen doet zich anders voor en ookal zou dat zo zijn, dan wil het nog niet zeggen dat de werkelijkheid tegen zal vallen? Een risico dat het misloopt heb je altijd, zelfs als je iemand in bv de bibliotheek tegen komt. Ze ziet op het eerste gezicht nooit hoe iemands karakter is, daarvoor moet je iemand altijd beter leren kennen en dat kan overal. Maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-04-2002, 19:27
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
mausi schreef:
Ik heb nu de meest fantastische geweldige overweldigende betoverende en leukste relatie die je je maar kunt indenken. En weet je waar die is ontstaan?.........................een doodgewone ordinaire reguliere uitgaansgelegenheid
Same here... My words...
En ik ken 2 getrouwde stellen die elkaar ook in een uitgaansgelegenheid hebben ontmoet. Zijn nog steeds samen en errug gelukkig. Ik vind je stelling nergens op slaan eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 21:02
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
ik denk dat het wel kan.

Ik heb vorig jaar een hele leuke jongen ontmoet met uitgaan. Ik heb de eerste avond ook alleen maar met hem geklets enzo

Maar ik zag wel meteen dat hij mijn type was, qua kleding en qua doen.

En van mijn kant voelde ik wel echte liefde voor hem. Hij was niet qua uiterlijk maar ook qua karakter erg leuk!!!
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 22:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Empaled schreef:


zegt dus wat over zijn stelling?
Dat een stelling waardeloos is als hij gebaseerd is op sociale defecten bij de persoon die de stelling poneert
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Dat een stelling waardeloos is als hij gebaseerd is op sociale defecten bij de persoon die de stelling poneert
Ben je nu ook al psycholoog?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 09:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
******** schreef:
Ben je nu ook al psycholoog?
Wannabe
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:52
the_conquer
the_conquer is offline
abt van sion de 2de?
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 20:20
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Wat een onzin zeg. Waarom zou je geen leuke meid tegen komen bij het uitgaan, ken genoeg mensen met mooie relaties die mekaar bij het uitgaan zijn tegengekomen. De realiteit spreekt je tegen, Amaru.

BTW: Dat jij mensenschuw bent hoef je niet op deze manier goed te praten. Geen mens die er instinkt.
Ik zeg niet dat je geen leuke meiden tegen kunt komen bij het uitgaan. Het leuk-zijn van een meid is voor jou een criterium? Het is voor jou een indicatie? Een norm misschien? Ga toch weg.
En, een mooie relatie? Een mooie relatie zegt niets over de wetendheid of onwetendheid van mensen. Helemaal niets. Het zegt iets over de onderlinge verhouding tussen twee mensen en over de band die zij hebben of denken te hebben. Over het absolute niveau van de relatie zegt het echter helemaal niets.

Mensenschuw is misschien niet het juiste woord. Ik ben onwetendenschuw.
Waar moeten iemand instinken? Ik vertel oprecht mijn mening in een oprecht gemeend betoog.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 21:03
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Dat een stelling waardeloos is als hij gebaseerd is op sociale defecten bij de persoon die de stelling poneert
De stelling is zeker niet waardeloos. Zij is niet gebaseerd om sociale motieven en gevoelens, zij is gebaseerd op een intellectueel en rationeel besef van maatschappelijke toedrachten.
Tevens kan ik zeggen dat een waarheid geen defect is als het enkel zo is dat de meerderheid te dom is om het in te zien.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 21:04
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Wannabe
Ik zou eerst MAVO afmaken en dan HAVO en VWO als ik jou was!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 21:05
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
the_conquer schreef:
abt van sion de 2de?
Ik denk niet dat het bevorderlijk is voor deze discussie om mij bewust, onbewust, serieus of semi-cynisch-sarcastisch tevergelijken met iemand anders, iemand die ik zeer vaak in het gelijk moet stellen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 23:06
kipfilet
kipfilet is offline
Heb m'n vriendje ontmoet in een reguliere uitgaansgelegenheid. We zijn gekoppeld door een wederzijdse vriend (mijn ex). Kan het fouter? Maar we zijn nu al wel één jaar en 21 dagen samen en we hebben het altijd erg fijn met z'n tweetjes. Jaaaaa mensen, het kan!!!
__________________
Ben weer vrijgezehehel!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 00:09
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:

Het zegt iets over de onderlinge verhouding tussen twee mensen en over de band die zij hebben of denken te hebben. Over het absolute niveau van de relatie zegt het echter helemaal niets.
Hehe. Een hoop vaag gezwam over 'absolute niveaus' van relaties. Kerel, zit niet zo te zagen, 'and get to the point'.

De kwaliteit van een relatie is niet iets wat te meten is, het is geheel subjectief en bovendien alleen 'waarneembaar' voor de twee personen in die relatie.

Hoe een relatie zich ontwikkeld is afhankelijk van de persoon, en niet van de plaats waar de relatie ontstaan is. Hoewel veel mensen in de disco alleen op zoek zijn naar one-night-stands (van zoenen t/m sex), betekent dat absoluut niet dat goede relaties onmogelijk zijn. Integendeel.

De meerderhed van mijn vrienden en kennissen heeft zijn/haar wederhelft tijdens het uitgaan ontmoet. Een groot aantal daarvan heeft al meer dan een jaar een goede relatie.

Dus nogmaals: Ten eerste spreekt de realiteit je tegen. Ten tweede zijn jouw sociale problemen niet 'standaard'. Je kunt niet zeggen dat mensen geen leuk iemand in een uitgaansgelegenheid kunnen vinden omdat jij dat niet kunt. En tenslotte hoop ik dat je eens een keer met argumenten aankomt in plaats van dat quasi-filosofische gezwam van je. Ik ken weinig mensen die zo goed kunnen niet-argumenteren. En nee, dat is geen compliment.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 00:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:

Ik zou eerst MAVO afmaken en dan HAVO en VWO als ik jou was!
Oh puh-lease. Wat een ontzettend goedkope uitvlucht zeg. Echt kleuterwerk dit.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 00:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:

Tevens kan ik zeggen dat een waarheid geen defect is als het enkel zo is dat de meerderheid te dom is om het in te zien.
Sexuele selectie zal je in het ongelijk stellen. Zie Darwin voor meer info.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.