Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2003, 12:17
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
euhm, het zit dus zo...

ik zat eigenlijk verwikkeld in een "liefdesprobleem" van een goeie vriend en vriendin van mij...
anyway, gisteren heb ik m'n vriend vertelt da tie vriendin niets voor hem voelde en da was héél moeilijk voor mij, omdat het allerlaatste wat ik wou was hem kwetsen...

nu ja, 's avonds voelde me ik daar langs de ene kant blij over, maar langs de andere kant ook erg kut... en omdat ik me zo kut voelde, voelde ik gewoon dat het massaal deugd zou doen moest ik kunnen wenen... alleen, ik heb het gevoel dat ik niet KAN wenen, hooguit ene paar traantjes... zo ook gisteren...

omda'k me zo klote voelde, heb ik toen eigenlijk mezelf beschadigt, om te kunnen wenen... dit is best stom, ik had net ene week mezelf niet beschadigt... ik heb die naam van die vriend op mijn arm gezet, omdat ik wou dat ik voelde hoe hij zich nu zou voelen...

nu is mijn vraag: hebben jullie dat ook, dat je perse wilt voelen hoe iemand anders zich voelt (vooral dan als iemand zich niet al te best voelt)... en hoe gaan jullie daarmee om??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2003, 12:30
Verwijderd
ja tuurluk.. soms voelt iemand anders zich heel kut en dan wil jij j ook zo voelen.. maja als j j gwoon blij voelt ondanks d problemen van anderen mag dat toch gwoon>>? tis tog niet verplict om dan t gaan huilen?? j kan nix doen aan hoe j j voelt opzig.. enn huilen is niet d enige manier om met iemand mee te leven.. lijkt mij.. enn naja.. daarin moet j ntuurluk nooit zover gaan jezelf t gaan bsgadigen alleen maar om t huilen.. ....

ik snap alleen niet: waarom moest JIJ aan die vriend vertellen dat je vriendin nix voor hem voelt?? kon ze dat zelf niet??? ksnap niet helemaal wat jou rol daarin is

xxPlu
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:33
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
Citaat:
parapluutje schreef:
ja tuurluk.. soms voelt iemand anders zich heel kut en dan wil jij j ook zo voelen.. maja als j j gwoon blij voelt ondanks d problemen van anderen mag dat toch gwoon>>? tis tog niet verplict om dan t gaan huilen?? j kan nix doen aan hoe j j voelt opzig.. enn huilen is niet d enige manier om met iemand mee te leven.. lijkt mij.. enn naja.. daarin moet j ntuurluk nooit zover gaan jezelf t gaan bsgadigen alleen maar om t huilen.. ....

ik snap alleen niet: waarom moest JIJ aan die vriend vertellen dat je vriendin nix voor hem voelt?? kon ze dat zelf niet??? ksnap niet helemaal wat jou rol daarin is

xxPlu
(meer uitleg over welke rol ik speel => liefde en relatie-forum)

klopt wel dat je niet verplicht bent te gaan wenen, maar ik voelde gewoon dat ik het er allemaal moest uitwenen... maar omdat ik niet kan wenen, beschadigde ik mezelf, omdat ik dacht dat ik dan wel zou kunnen wenen (wat overigens niet geholpen heeft)...

=> is best vaag, maar als je nou écht voelt dat wenen de enigste manier is om je iets beter te voelen?!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:55
prulleke
prulleke is offline
het kan ook heel vervelend zijn om te voelen wat iemand anders voelt. Enkele jaren geleden had ik last van wat mensen een "te groot empatisch vermogen" noemen. Je voelt je klote wanneer anderen zich zo voelen. Maar wanneer zij zich weer beter voelen, merk jij dat je je nog steeds vervelend voelt. Ik heb geleerd hiermee om te gaan en niet te lang bij de sores van anderen te blijven hangen. Mensen die me kennen weten dat ze altijd bij me terecht kunnen en dat ik ze nooit zal veroordelen, omdat ik me kan inleven in hun situatie. Ik zeg niet dat ik altijd de juiste antwoorden heb, maar luisteren kan voor mensen met problemen al een groot verschil maken.
__________________
Do you count the sundays when I'm there?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:14
Verwijderd
uwhuhuhuh, ik heb al moeite met me eigen emoties tonen.

hoe kan ik me dan inleven in een ander?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Levensbeschouwing & Filosofie moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands
malaika
5 28-09-2005 21:36
Psychologie nachtmerries: ANGST
Fantôme
27 07-10-2003 17:35
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Psychologie Problematische nieuwsgierigheid?
Marc S
108 10-03-2002 21:10
ARTistiek De Rots
Hannibal
11 21-09-2001 20:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.