Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2002, 12:07
de abt van sion
de abt van sion is offline
Er komt alweer een nieuwe aanpassing van het studiehuis. De platgedrukte moderne vreemde (rare?) talen willen (en krijgen) meer ademruimte...
Is het studiehuis (als gezicht van de Tweede Fase) nog wel serieus te nemen?
Wat vinden de deskundigen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2002, 23:20
PV
PV is offline
um ben geen deskundige wel geslaagd met 2e fase havo... en t viel allemaal best mee, alleen waren er wat te veel werkstukken en verslagen. k heb wel bijna niks geleerd in die 2 jaar voor mn gevoel, maar dat lag soms aan de leraren/boeken/manier van testen...

en wat betreft die aanpassing... ze weten gewoon niet wat ze willen. hou eens een grote enquete op álle scholen, álle scholieren... daar leer je imo veel meer van en kan je het in 1 keer goed doen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 09:56
Verwijderd
Ik heb ook gehoord dat geschiedenis en ANW keuzevakken worden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 10:14
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Naja ik neem het in zoverre serieus dat ik zorg dat ik mn werk af heb en mn diplomaatje haal, voor de rest kan heel dat nieuwe systeem me gestolen worden. Echt lekker dat ik al 3 jaar me te pleuris moet werken en dat ze het dan nu toch maar gaan verlichten, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 13:42
Verwijderd
1) De 2e fase is al een keer verlicht...
2) Ik denk dat een diploma van voor de aanpassing 'meer' waard zal worden dan een diploma van erna.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 18:51
Seneca
Seneca is offline
Tis echt niet meer normaal! De Tweede Fase is prima, maar door al die wijzigingen wordt het zo half/half. Een beetje verbreding, maar ook weer verdieping, een profiel maar ook zelf je vakkenpakket samenstellen...wat is nu eigenlijk de bedoeling? Als het systeem veranderd moet worden, ja dat kan, maar denk dan eerst ff goed na voor het ingevoerd wordt. En sowieso krijg je zo'n megaverandering niet 1,2,3 in orde, daar gaat eerst nog wel tijd overheen. Wat we nodig hebben is duidelijkheid, of de mogelijkheid voor scholen naar eigen inzicht de regeltjes toe te passen. Ik snap uberhaupt niet dat die mensen die het beleid bedenken niet meer gebruik maken van de ervaring van scholen/docenten zelf. Als ze dat al doen is er niet veel van te merken. Ik ben echt boos dat er zo laks met het onderwijs wordt omgegaan, het is toch hartstikke belangrijk. In de tijd dat je op school zit wordt je wel gevormd tot wie bent, dan kunnen ze toch niet zo liggen te rotzooien?
Bovendien vind ik het juist goed dat de talen gesplitst zijn in lezen en de rest. Dat lezen heb je nl later vaak nog nodig, bijv op universiteit. De rest is voor de hobbyisten, of mensen die de talen later expliciet nodig (menen te) hebben. Het is toch juist handig dat je zowel Frans als Duits als Engels kunt lezen, ipv alleen Engels en Frans, maar dan ook spreken? Dus vind ik de wijziging sowieso slecht. En als ze nu ook nog gs/mijleer niet meer verplicht stellen... ANW voor beta's vind ik wel belachelijk, voer dan gewoon (natuur)filosofie in ofzo. Maar voor alfa's is het toch wel goed, dan kijk je ook eens op een andere manier naar de wereld. Ik hoop dat we Adelmund snel kwijt zijn in het Onderwijs en dat men eindelijk eens beseft hoe belangrijk goed onderwijs is.
__________________
Nunquam parum est quod satis est.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:00
killer beeb
killer beeb is offline
Ze doen maar.... Ik heb nu de zwaarste variant gedaan ofzow... maar ik doe nu xamen....
__________________
I'm back!! (msn: aahidding@planet.nl)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:27
yoyoye
yoyoye is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Ik heb ook gehoord dat geschiedenis en ANW keuzevakken worden.


ja? echt anw een keuze vak
jammer dat ik dat niet mee maak. Anw is echt onzinnig voor n&t en n&gers!!!!!!
__________________
wauw, ff kijken of ik al genoeg post hebs!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het gaat helemaal niet slecht met het Nederlandse onderwijs.
Verwijderd
298 11-11-2007 12:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.