Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2014, 22:39
margoooootjee
Avatar van margoooootjee
margoooootjee is offline
Hey iedereen. Ik wil beginnen met roken maar wil dit geheim houden voor mijn ouders. Hebben jullie hier tips voor? En met welk merk zou ik beginnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2014, 00:57
Verwijderd
Waarom zou je willen beginnen met roken? Wat denk je dat het je gaat opleveren?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2014, 01:07
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Doe jezelf een plezier en begin er niet aan, echt.

Het verborgen houden voor je ouders: gaat je niet lukken. Vroeg of laat komen ze er toch achter, geloof me. Je ruikt naar rook als je net een sigaret gerookt hebt (logisch) en die geur is niet binnen een uurtje weg, zelfs als je een shitload deo opspuit blijf je het enigszins ruiken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2014, 06:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Waarom zou je in hemelsnaam willen beginnen met roken? En wat Prospect zegt, de geur gaat overal in zitten, je kleren, huid en haar, dus het verborgen houden is flink lastig.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2014, 07:38
margoooootjee
Avatar van margoooootjee
margoooootjee is offline
Ik zou 1 sigaret per dag roken als ik ga wandelen met de hond. Maar zullen mijn ouders de rook reuken aan mijn tshirt en zo?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2014, 08:54
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik zou 1 sigaret per dag roken als ik ga wandelen met de hond. Maar zullen mijn ouders de rook reuken aan mijn tshirt en zo?
Ja, en als je toch zo weinig zou roken kan je toch net zo goed gewoon niet roken? 1 per keer worden er gauw 2 enzovoorts.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 18-08-2014, 11:25
Verwijderd
1 sigaret per dag bestaat niet. Nicotine is zeer verslavend en al snel zul je er meer nodig hebben.

Roken is niet leuk, gezellig, stresswerend of wat dan ook. Het is een walgelijke stinkende verslaving wat klauwen met geld kost en elke roker zou willen dat hij nooit was begonnen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2014, 11:26
Verwijderd
En natuurlijk ruiken je ouders dat. Ze zijn niet achterlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2014, 23:09
Verwijderd
Je moet doen wat je wil, maar jezelf voorhouden dat je één sigaret per dag kan roken is erg naïef.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 15:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Neem een lolly als je gaat wandelen. Dat is lekker en tenminste niet verslavend
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 18:08
Klikding
Klikding is offline
Citaat:
Neem een lolly als je gaat wandelen. Dat is lekker en tenminste niet verslavend
Het is wel verslavend... kijk naar mij
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 06:17
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben met Pip en Paranoide. Roken is echt een van de stomste dingen waar ik aan begonnen ben. Met al dat geld dat ik letterlijk in de brand heb gestoken, had ik nu een rijbewijs en een dikke auto kunnen kopen. Stoppen is moeilijker dan niet beginnen!

Ik zou ook oprecht niet weten waarom je zou willen roken. Iets proberen, oké, maar jezelf verslaafd maken aan iets dat je lichaam alleen maar verpest, nee.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 07:02
Verwijderd
En als je het echt zograag wil proberen. Probeer dan iets wat nogsteeds schadelijk is. Maar niet verslavend. Neem bijv: een sisha pen zonder nicotine. Je hebt gevoeld hoe het is. Zonder die zwoelle tabak smaak! En verder ben je niet verlsaafd! En vaker doen boeit ook niet.

((Vaak sisha is ook schadelijk))

Roken is echt to bad! Kijk maar jaar me ouders die 30 roken per dag
Met citaat reageren
Oud 13-09-2014, 08:41
draplabsap
draplabsap is offline
Neem liever een pilsie (of iets sterkers)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 08:54
RWAKK
Avatar van RWAKK
RWAKK is offline
Ruilen?
__________________
Do Anything You Wanna Do
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 09:09
-Hellshooter-
Avatar van -Hellshooter-
-Hellshooter- is offline
Je kan beter niet beginnen en dat zeg ik dan als roker. Het kost een hoop geld wat je beter aan nuttige dingen kunt besteden en verder is het gewoon smerig. Ik zou zeggen, zoek een hobby!
__________________
*Blub*
Met citaat reageren
Oud 25-09-2014, 22:37
TimeCrew
Avatar van TimeCrew
TimeCrew is offline
Begin er idd niet aan..ik ben op mijn 12e begonnen met roken, iedereen deed het en als je het niet deed hoorde je er niet bij..
Daar heb ik nu achteraf veel spijt van, doe verstandig en hou je longen schoon..
__________________
Pro Amici Semper Fidelis!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2014, 06:16
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Neem liever een pilsie (of iets sterkers)
Wat is dat dan voor slecht advies? Ook totaal niet relevant.
__________________
Vanity is definitely my favorite sin
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-10-2014, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je in hemelsnaam willen beginnen met roken? En wat Prospect zegt, de geur gaat overal in zitten, je kleren, huid en haar, dus het verborgen houden is flink lastig.
Omdat roken stoer en gezellig is.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 18:00
dyliedylie
dyliedylie is offline
Camel Blauw of menthol peuken, spuit anders wat deo dat je ouders de rook geur niet meer ruiken!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 22:27
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Deo gaat je echt niet redden
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 22:20
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Bijna niks helpt tegen die geur. Toen ik net begon rookte ik ook altijd 'stiekem', maar mijn vader rook het soms twee uur later nog terwijl ik er vanalles tegen had gedaan.
__________________
Vanity is definitely my favorite sin
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 13:18
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Mijn ouders wisten ook al jaaaaren dat ik rookte voordat ik het eerlijk opbiechtte, die geur blijft echt overal in/om/aan hangen, helemaal als je van buiten komt waar je hebt gerookt en dan een rookvrije ruimte binnenloopt, daar kan geen menthol/light sigaret/deo/labello/tandenpoetsen/mondwater tegenop
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 20:11
Verwijderd
Komaan, begin er niet aan. Je schiet er werkelijk niets mee op, sterker nog, je verliest enkel. Misschien zijn lolly's een alternatief.

Bovendien, vind je het volgende waard voor een keertje stoer doen tegenover je vrienden:
* Onaangename geur
* (Levens)lange verslaving
* Korter leven
* Het leven somberder inzien, verslavingen wekken depressiviteit op
* Veel grotere kans op ziektes
* Slechter gebit
* Irritante planning, het is soms genoodzaakt om naar buiten te gaan voor een rookpauze
* Groeiremmend

Lijkt me niet, he? Denk er is over na.

O, en geloof me: drugs en drank wekken enkel een depressiviteit op.

Ikzelf heb geen ervaring met dit soort zaken, en dat wil ik ook zo behouden. Maar rokenden die ik ken en verscheidende wetenschappelijke onderzoeken bevestigen het.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2014, 21:31
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
1 sigaretje per dag... Ik zou het er niet op wagen. Wat ik veel hoor is dat het er snel meer worden.
Pijp roken, dat is een ander verhaal, maar is ook niet goed voor je, natuurlijk.
Dat is trouwens ook niet makkelijk te verbergen voor je ouders. Reken er maar op dat als je gaat roken, ongeacht wat of hoe, je ouders er vroeg of laat achter zullen komen.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2014, 15:07
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ik rook zelf ook al een tijdje. JA het is slecht en al die shit. Maarja, dan kan ik nog zo 1000 dingen verzinnen die ook slecht voor je zijn. Elke dag snacken maakt je ook dikker en brengt je dus een korter leven. Bovendien kun je van roken ook rustiger worden. Ik wordt er zo gek van dat roken helemaal de grond in wordt getrapt.

Lekker beginnen, niks mis mee. Zeg alleen wel: Begin er bewust aan en weet dat het verslavend KAN zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 17:23
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Ik rook zelf ook al een tijdje. JA het is slecht en al die shit. Maarja, dan kan ik nog zo 1000 dingen verzinnen die ook slecht voor je zijn. Elke dag snacken maakt je ook dikker en brengt je dus een korter leven. Bovendien kun je van roken ook rustiger worden. Ik wordt er zo gek van dat roken helemaal de grond in wordt getrapt.

Lekker beginnen, niks mis mee. Zeg alleen wel: Begin er bewust aan en weet dat het verslavend KAN zijn.
Er is wel wat mis mee, heb je wel eens de longen gezien van iemand die rookt? Helemaal zwart, die gedachte vind ik al eng genoeg om er niet aan hoeven te denken te beginnen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 17:27
onnawan
onnawan is offline
Citaat:
Hey iedereen. Ik wil beginnen met roken maar wil dit geheim houden voor mijn ouders. Hebben jullie hier tips voor? En met welk merk zou ik beginnen?
Ten eerste, niet roken.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 18:53
maja123
maja123 is offline
Ik zou eerst gewoon niet beginnen met roken en als dat zo niet is en je begint met roken kan je dat niet voor je ouders verbergen ze ruiken het aan je kleren zeker en vast. Ze zijn niet achterlijk!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 20:41
Wesseldndap
Wesseldndap is offline
Ik heb het 2 jaar kunnen verbergen, het is niet zo heel moeilijk om het te verbergen hoor maak je niet druk.
En een aanrader is Chesterfield, in het geval van shag zou ik Pallmall half zwaar roken (blauwe verpakking).

Gewoon altijd deodorant op zak hebben en wat kauwgoms. Als ze zeggen dat je naar rook ruikt zeg je dat je vrienden roken. Heel simpel
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 22:38
Baksteenbakker
Baksteenbakker is offline
Citaat:
Ik heb het 2 jaar kunnen verbergen, het is niet zo heel moeilijk om het te verbergen hoor maak je niet druk.
En een aanrader is Chesterfield, in het geval van shag zou ik Pallmall half zwaar roken (blauwe verpakking).

Gewoon altijd deodorant op zak hebben en wat kauwgoms. Als ze zeggen dat je naar rook ruikt zeg je dat je vrienden roken. Heel simpel
Je hebt het 2 jaar kunnen verbergen...
Dus je auders zijn erachter gekomen? of ben je gestopt?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 15:40
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik rook zelf ook al een tijdje. JA het is slecht en al die shit. Maarja, dan kan ik nog zo 1000 dingen verzinnen die ook slecht voor je zijn. Elke dag snacken maakt je ook dikker en brengt je dus een korter leven. Bovendien kun je van roken ook rustiger worden. Ik wordt er zo gek van dat roken helemaal de grond in wordt getrapt.

Lekker beginnen, niks mis mee. Zeg alleen wel: Begin er bewust aan en weet dat het verslavend KAN zijn.
Wist je dat het ook mogelijk is niet te roken en niet elke dag (te veel) te snacken?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 16:04
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Wist je dat het ook mogelijk is niet te roken en niet elke dag (te veel) te snacken?
Ja tuurlijk is dat mogelijk. Maargoed, iedereen doet dingen die ongezond zijn voor je. Ik wil alleen maar zeggen dat de maatschappij net doet alsof roken het ergste is wat er is, en dat roken het ongezondste is wat er is. En dat is gewoon niet zo.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Ja tuurlijk is dat mogelijk. Maargoed, iedereen doet dingen die ongezond zijn voor je. Ik wil alleen maar zeggen dat de maatschappij net doet alsof roken het ergste is wat er is, en dat roken het ongezondste is wat er is. En dat is gewoon niet zo.
Waarom spring je niet voor een trein? Is sneller dan roken en ook niet gegarandeerd dood
Met citaat reageren
Oud 21-10-2014, 22:46
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Right.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 10:27
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Deadlock is een kampioen in overdrijven Maar hij heeft natuurlijk wel een punt. Roken is niet het ergste wat er is, maar het is alles behalve goed voor je, en nu word je er misschien rustig van ed. maar het is enorm verslavend en heel veel rokers (helemaal op latere leeftijd) balen echt dat ze ooit zijn begonnen en stoppen is echt niet zo makkelijk als nu die sigaretten laten liggen. Daarnaast is al dat geld wat je de komende jaren gaat wegpaffen echt beter besteed aan iets anders.

Groetjes,
een verstokte roker.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-10-2014, 13:50
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ik weet heus wel dat het slecht is, ik heb er alleen geen spijt van. Daarmee wil ik zeggen dat, als je er mee begint, je er lang niet altijd spijt van krijgt. Ookal is het ongezond.

Laatst gewijzigd op 22-10-2014 om 13:52. Reden: Typfoutje.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 14:16
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Het is een illusie dat je rustig wordt van roken. Op het moment dat je een sigaret opsteekt wordt je inderdaad iets rustiger, maar dat is alleen maar omdat je onrustig wordt doordat je verslaafd bent en als je rookt gaat dat gevoel weer eventjes weg. Een roker is over het algemeen dus onrustiger dan een niet roker. En ja, ik ben een roker. En ik wou dat ik nooit begonnen was. Ik ben al verschillende keren gestopt, ook een aantal keer een jaar en toch steeds weer begonnen. Het is een rot verslaving. Het kost bakken met geld, je gezondheid gaat eraan, je wordt er lelijk van en je stinkt en als je ergens naartoe gaat maak je je telkens zorgen of je er wel kunt roken.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 14:17
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik weet heus wel dat het slecht is, ik heb er alleen geen spijt van. Daarmee wil ik zeggen dat, als je er mee begint, je er lang niet altijd spijt van krijgt. Ookal is het ongezond.
Tuurlijk krijg je er spijt van, het duurt misschien een paar jaar, maar je gaat er spijt van krijgen.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Het is een illusie dat je rustig wordt van roken.
Dit is niet geheel waar. Bij beginnende rokers werkt het inderdaad ontspannend maar dit effect ebt snel weg.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 19:57
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Volgens mij ligt dat persoonlijk hoor. Ik heb er nog geen spijt van, en mijn ouders (60 en 54) hebben er ook tot op de dag van vandaag geen spijt van.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij ligt dat persoonlijk hoor. Ik heb er nog geen spijt van, en mijn ouders (60 en 54) hebben er ook tot op de dag van vandaag geen spijt van.
Ik heb er pas spijt van gekregen nadat ik een paar maanden gestopt was en opeens niet buiten adem was als ik naar de trein moest rennen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2014, 10:10
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Dit is niet geheel waar. Bij beginnende rokers werkt het inderdaad ontspannend maar dit effect ebt snel weg.
Ja, dat bedoel ik ook. Met een grafiekje is het duidelijk uit te leggen, maar het is me te veel gedoe om er eentje te maken.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 00:36
Dr. Pokerface
Avatar van Dr. Pokerface
Dr. Pokerface is offline
Ik rook nu al 5 jaar en rook heel mijn weekenden niet zonder er iets van te voelen dus het zit allemaal*tussen jullie oren...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 09:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Scheelt ook hoe verslavingsgevoelig je bent en hoe veel je door de week rookt (en of je in het weekend misschien door mee te roken ook .wat binnenkrijgt)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 17:16
Marnix96
Marnix96 is offline
Ik heb er wel spijt van gekregen! Nu damp ik ipv roken. Het is nog steeds niet helemaal gezond natuurlijk maar iig beter dan roken... en mn nicotine verslaving ben ik zo goed als kwijt
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Ik rook nu al 5 jaar en rook heel mijn weekenden niet zonder er iets van te voelen dus het zit allemaal*tussen jullie oren...
En zwaartekracht is ook een verzinsel?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2014, 03:33
Laiva
Avatar van Laiva
Laiva is offline
Nja toen ik begon met roken (op me 15de), was het vooral Marlboro, maar daarna leerde ik gauloises kennen en vond ik veel beter van smaak ben gestopt (niet echt) want ik rook er soms eentje mee met vrienden op een feestje of als ik uitga, hoewel ik ook het gevoel heb dat ik nu toch steeds meer zin krijg in die sigaret.

ja, wie ben ik? raad geven om te beginnen met roken is ook niet echt goed, maar toch zal ik het doen, omdat het nog altijd je eigen keuze is. Als je zou beginnen, ga niet te zwaar anders krijg je pijn aan je strot enzo, de meeste beginners moeten ook erg hoesten, en weet ook dat je er echt verslaafd aan geraakt!
kijk naar mij ik ben er eigenlijk nog aan verslaafd aangezien mijn hersenen aan nieks anders kunnen denken als ik niet rook. Daardoor heb ik toch een klein beetje spijt dat ik niet meer mijn dagelijkse sigaretten heb, maar het geeft me zo een rustgevend en lekker gevoel, ben aan het overwegen om toch weer frequenter te roken (jaaa ik weet dat het slecht is!!!) dat zal ook de reactie van velen zijn, maar toch...
en ik zit met hetzelfde probleem... vroeger kon ik het verbergen voor me ouders omdat ik enkel in het weekend naar huis kwam omdat ik op internaat zat,
nu is het een heel ander verhaal en ik weet ook niet goed hoe ik het moet verbergen voor me ouders als ik beslis om weer mijn dagelijkse gewoonte terug op te nemen.
Ik begrijp je situatie maar al te goed!

ah ja, 1 sigaretje per dag kan geen kwaad, maar het worden er snel meer... ik ben ook begonnen met ééntje en uiteindelijk rookte ik bijna een pakje per dag (niet dat ik dat erg vond, maar het is wel een flinke hap uit je portemonnee)

wat ik deed toen ik begonnen was met roken, ik kreeg een sigaret aangeboden van een vriendin en ik was er eigenlijk wel nieuwsgierig naar dus ik zei ja. ik vond het eerst wat vies, maar toen ik hem volledig had opgerookt (met hoesten erbij), vroeg ik er nog eentje en nog eentje.
als je begint met roken, beter om er meteen een paar na elkaar te roken, kom je de geur en smaak snel gewoon, waardoor je minder zal moeten hoesten en er echt van kan genieten

wat ik denk: jij moet de baas zijn over jouw sigaretten, het is tenslotte jij die bepaalt wanneer je er eentje op steekt en hoe veel. Als jij eentje genoeg vind, rook die gerust op, als je zin hebt om een volledig pakje op te roken, doe maar. Het is jouw keuze en je moet je eigen keuzes respecteren.

Lang verhaal, maar ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, daarvoor dient dit forum

Laatst gewijzigd op 31-10-2014 om 03:50.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 19:22
Marnix96
Marnix96 is offline
Amen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2014, 17:50
onizuka-
onizuka- is offline
ben ook begonnen met roken, het lukte me 1.5 jaar om het verborgen te houden, toen hadden me ouders me door en vroegen ze te stoppen wat ik ook deed, maar na een tijd was ik toch weer begonnen...
2.5 maand geleden ben ik opnieuw betrapt en nu ben ik bijna helemaal gestopt, hoogstens 1per week.
Het is soms lastig om niet toe te geven aan de drang om weer meer te roken, maar ik ben nu van plan tegen volgend jaar geen sigaret meer aan te raken Ik adviseer je er niet aan te beginnen, ik geef toe het is leuk voor alsje niks anders te doen hebt of tijdens het gezellif samenzijn met vrienden, maar het is het echt niet waard...

grts
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol stoppen met roken
something..
23 24-02-2011 10:52
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête over roken
LuCernaA
2 31-05-2008 08:10
Drugs & Alcohol eerder roken/blowen door...
Sterretje*
73 08-08-2004 09:49
Drugs & Alcohol Het grote IK GA BEGINNEN MET topic
Mafheid
26 31-01-2004 23:03
Drugs & Alcohol beginnen
Kleine Tulp
16 08-04-2003 23:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti-rook spotjes
Yamyam
77 30-10-2002 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.