Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2003, 12:38
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
misschien leuk als we in een topic vergetarische/veganistische recepten uit kunnen wisslen.
Wat afwisseling is natuurlijk nooit weg, wie helpt me?
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2003, 12:38
Verwijderd
ja.. is goed..
*rent naar beneden om iets te zoeke *
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 12:58
Verwijderd
*heeft gevonden *





en



Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:28
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Burritos/tortillas maak ik vrij vaak, allen bij de eerste heb ik me vraagtekens in kroepoek zitten toch garnalen extraxten?
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:34
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 12-07-2003 @ 14:28:
Burritos/tortillas maak ik vrij vaak, allen bij de eerste heb ik me vraagtekens in kroepoek zitten toch garnalen extraxten?
dan moet je die casave halen bij de aldi..
is kruidenkroepoek.. en heeeeeeel lekker (mijn vriend eet dan ook meteen bijna alles op en is nie eens vega )

gado gado is echt zo gigantisch lekker.. mijn vader maakte dat vroeger altijd voor ons
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:35
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Die pannekoek dingen van tortilla's zit vaak e472/e471 in, op letten dat je wel vega pannekoeken koopt dus...
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:38
Verwijderd
ja hou zelf nie zo van tortilla's maar goede tip idd
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 21:57
Verwijderd
*upt*
Niemand meer recepten?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:56
TechXP
TechXP is offline
Een veganpannekoek

1 pak meergranenpannekoekenmeel 500 gram
1 pak sojamelk 1 liter
2 zakjes vanillasuiker
1 scheut olie (niet te zuinig, vet is lekker)
wat zout

Roer de hele shit door elkaar tot een lekker glad beslagje. Olie in de pan (inderdaad goed heet laten worden) beslag erin, ronddraaien tot het de vorm heeft van een fatsoenlijke pannekoek. Door de olie in het beslag en in de pan komt de pannekoek na korte tijd vanzelf los, omdraaien, fff wachten......en klaar.

PS. indien je van bv bananenpannekoek houd kan je een pak sojamelk met bananensmaak (alpro) erin gooien.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:17
skatefamke
skatefamke is offline
aaah wat een fijn recept . die moet ik onthouden!
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 02:06
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Meer een snel tussendoorgerecht:

Vega panpizza:

benodigdheden:

2 boterhammen
plantaardige boter/olie
een kleine ui
kleine tomaat
champignons
paprika
tomatenpurree/ketshup
tijm
oregano
zout & peper
kaas

Je kunt hiermee eigenlijk zo creatief zijn als je wil/ gebruiken wat je in huis hebt. Wat betreft de basis, je smelt wat boter in de pan/verhit de olie, snijd de ui/tomaat/paprika/chamignons fijn (wat je niet hebt/wil kun je evt. weglaten), en bakt dit een minuut of twee in een koekenpan. Terwijl je bezig bent met bakken, smeer je de boterhammen in met een laagje tomatenpuree/ketshup. De gebakken groenten breng je op smaak met zout/peper/tijm (1 à 2 theelepeltjes tijm). Vervolgens verdeel je de groenten over de boterham, bedekt het geheel vervolgens met kaas, en strooi hier nog wat oregano overheen. In de pan waarin je de groenten gebakken hebt smelt je nog wat boter. Je bakt de boterhammen kort, en zet vervolgens het vuur laag, met een deksel op de pan. Als de kaas gesmolten is, is het klaar.


Het is allemaal snel gemaakt, en daarom een goed tussendoor gerecht.


Verder kun je mbv shoarmakruiden nog tofu-shoara maken (let op de e-nummers in de kruiden!) Gebruik ook wat meer kruiden dan op vlees, tofu neemt ze niet zo goed op...
Je kunt ook zo'n complete taco-set kopen, en ipv gewoon gehakt vega gehakt gebruiken (weer moet je op de e-nummers letten in de saus en taco's... Verder kun je gewoon het aangegeven recept gebruiken).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
XveganX schreef op 12-07-2003 @ 14:35:
Die pannekoek dingen van tortilla's zit vaak e472/e471 in, op letten dat je wel vega pannekoeken koopt dus...
is dat?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 12:32
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
heel heel heel veel recepten en meer info
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 12:41
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Spinazietaaaaart..............aaaaah das zo lekker....ik zet nog wel even een keer het recept neer denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:44
drama
Avatar van drama
drama is offline
* pasta
* olijfolie
* verse basilicum
* ruccula
* lekkere tomaten, geen waterbalonnen
* kruiden
* gerookte tofu

pasta koken. pasta wegzetten. soort van pesto maken van de kruiden, ruccola en olijfolie. beetje knoflook etcetera. Tofu heel licht krokant bakken. Pasta lauw mengen met de pesto. Tofu erdoor. Op bord leggen. Extra zongedroogde tomaatreepjes en olijven (let op melkzuur, is niet altijd vega) garneren.

vet lekker.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:46
drama
Avatar van drama
drama is offline
Seitan

* meel
* water
* olijfolie
* specerijen

Meel in grote pan met een beetje water. Kneden tot het korrels en reepjes zijn. goed kneden. Tijd weken in een pan met water. Uitspoelen met schoon water tot het helder is. In de marinade van olijfolie en specerijen.

Bakken.

Veel lekkerder dan het achterlijk dure seitan van de natuurwinkel. Voor een paar euro heb je bakken vol.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:51
drama
Avatar van drama
drama is offline
Tofu-pannekoek

* meel
* maizena
* sojamelk
* zout

* Tofu naturel
* specerijen (shoarma, gyros, kerrie van de toko, noem maar op
* uitje
* knoflook
* verse kruiden, koriander e.d.

* chilisaus
* rauwkost, sla etcetera.

Pannekoeken bakken van het beslag van bloem, maizena, sojamelk en zout.

Tofu prakken met vork, specerijen erdoor heen. Uitje fruiten samen met knoflook. Tofu rul opbakken.

Pannekoek op bord leggen, opgebakken tofu erin, sla erbij, chilisaus en het geheel oprollen.

zeer goed te eten.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:51
drama
Avatar van drama
drama is offline
Vega eten is gewoon te goed
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2003, 00:10
dystopia
dystopia is offline
Albert Heyn recepten zijn leuk enzo. Echter de AH is duuur! Als er staat dat je 't bij de AH moet kopen kun je nog steeds verder kijken dan neus lang is. Probeer eens bij een andere supermarkt of de markt, of probeer eens met behulp van je eigen creativiteit een alternatief te bedenken. Smaak is immers subjectief!

Noedelsoep met tofu en oesterzwammen
Op het originele kaartje staat dat je een aantal dingen bij de AH moet halen. Bij de supermarkt aan de overkant hadden ze echter alles, behalve oesterzwammen (evt. kun je ook andere paddo's erin pleuren).

Voor 4 personen heb ik er in totaal (exclusief olijfolie) zo'n 8 EUR bij de AH voor betaalt, terwijl we er voor 21 EUR voor 12 personen bij de Plusmarkt -exclusief oesterzwammen- voor betaalt hadden (of Superplus of hoe heette het, tegenover de AH in Utrecht). Scheelt meer dan 3 EUR!

Veganisten: ipv. eiermie kun je ook gewone mie nemen (imo lekkerder bdw).

Misschien smaakt het enigzins flauw, dan kun men er zelf wat kruiden/specerijen bij doen.

Een aanrader, en makkelijk te maken. Zorg dat die tofu knapperig is, da's lekkerder dan kauwgom (imo). Dus regelmatig draaien en individueel behandelen. Roerbak kan ook, maar dan nog steeds flink door die pan rossen

Dan nog een andere tip:

Tagliatelle met geroosterde tomaatjes

Ook makkelijk te maken (kost wel wat moeite je moet walnoten gaan cracken ed.) maar je hebt wel een griloven nodig voor die tomaatjes. Of creativiteit

Zonder kaas smaakte het lekker imo. Ook hier staat weer dat je het zakje van 50g gemalen oude kaas van 150g bij de AH moet halen, alsof ze dat bij een andere winkel niet hebben..

Echt heerlijk imo. De knoflook overheerst niet. Ik denk dat je ipv. die 'Drogheria & Alimentari' ook zelf zoiets in elkaar kunt knutselen, dan heb je ook meer vrijheid welke kruiden je erin mikt.

Veganisten: tagliatelle die ik had bevatte 20% ei.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 00:12.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 00:11
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
drama schreef op 29-07-2003 @ 00:51:
Tofu-pannekoek

* meel
* maizena
* sojamelk
* zout

* Tofu naturel
* specerijen (shoarma, gyros, kerrie van de toko, noem maar op
* uitje
* knoflook
* verse kruiden, koriander e.d.

* chilisaus
* rauwkost, sla etcetera.

Pannekoeken bakken van het beslag van bloem, maizena, sojamelk en zout.

Tofu prakken met vork, specerijen erdoor heen. Uitje fruiten samen met knoflook. Tofu rul opbakken.

Pannekoek op bord leggen, opgebakken tofu erin, sla erbij, chilisaus en het geheel oprollen.

zeer goed te eten.
Klinkt goed! Zaterdag.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 11:38
TechXP
TechXP is offline
Afgelopen zaterdag een (eet)feestje gehad van vegatopia.com en een heerlijk gerecht gegeten.

Boterkoek (vegan)

Ingrediënten:
- boterkoekmix van Atlanta (= tarwebloem, suiker, zout)
- 185 gram margarine (wajang light)
- amandelen
- amandelsnippers
- suiker

Boterkoekmix en margarine tot een bal kneden. Over voorverwarmen op 200 graden (electrische oven). Vorm invetten en deeg gelijkmatig verdelen. Versieren met amandelen en amandelsnippers. Om een mooi bruin korstje te krijgen bovenkant bestrooien met suiker en vervolgens met bolle kant van een natte lepel bestrijken. Je kunt hiervoor ook (ahorn)stroop, jam of appeldiksap gebruiken. 25-30 minuten in de oven. Af laten koelen en smullen maar! Echt supereenvoudig om te maken!

--------------
Mijn bananenbrood viel ook in de smaak:

bananenbrood (Vegan)

4 bananen
citroensap (beetje zelf bepalen qua hoeveelheid)
200 gr. suiker
vanillesuiker (kan je zelf bepalen qua hoeveelheid, ik had 2 zakjes)
scheut olie
zout
gist
200gr volkoren tarwemeel
walnoten (of andere noten)

Verwarm de oven op 200 graden. Prak de bananen en meng het met citroensap totdat ze glad zijn. Meng de olie met de suiker en voeg het bananenmengsel toe. Goed roeren!
Roer de droge ingredienten in een aparte schaal door elkaar. Voeg aan het babanenmengsel toe en roer indien gewenst de noten erdoor. Het deeg zal erg stijf zijn. Doe het in een ingevet broodblik en bak het gedurende 30 tot 40 minuten.
Om te kijken of het brood gaar is steek je een breinaald in het brood: als die er weer schoon uit komt is het brood gaar.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 12:38
Verwijderd
omfg steve, dit ga je niet menen! JIJ vegetarier?!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 13:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Zitten wel lekkere recepten tussen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:21
TechXP
TechXP is offline
Deze is ook lekker:
http://www.lekkerplantaardig.nl/kwark_taart.htm

Kan helemaal veganistisch gemaakt worden. Als je voor de volkorenkoekjes gebruik maakt van koekjes zonder enige ei of melkbestandsdelen. (zoals de koekjes van Molenaartje)

Ik had een variant met bramen erop.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:02
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
dystopia schreef op 29-07-2003 @ 01:10:

Veganisten: tagliatelle die ik had bevatte 20% ei.
Je hebt nog andere pastasoorten, van ongeveer dezelfde afmeting en structuur, zonder ei. In elk geval bij de locale AarsHol.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2003, 14:52
beija_flor
Avatar van beija_flor
beija_flor is offline
(foul egyptisch)

recept gekregen van een vriendin van me, het is echt heel lekker

benodigheden:
*pitabroodjes
*blikje bruinebonen
*tomaat, sla, komkommer
*komijnpoeder
*zout
*citroensap
*olie

maak de bruinen bonen helemaal fijn, meng 1 eet. olie, 2 thl. komijnpoeder, zout en citroensap.[ moet je maar ff zelf kijken heo je t lekker vind. ] voeg daarna in blokjesgesneden tomaat en komkommer toe, neem een pitabroodje en bak die blabla en vul die dan met het hele mengsel en wat sla en smullen!
__________________
A coisa mais divina que há no mundo é viver cada segunda como nunca mais..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
drama schreef op 30-07-2003 @ 23:02:
Je hebt nog andere pastasoorten, van ongeveer dezelfde afmeting en structuur, zonder ei. In elk geval bij de locale AarsHol.
Thanks, heb je toevallig concrete namen of merken? Ik doe zelf geen boodschappen bij de AH, ik doe boodschappen bij C1000/Edah want dat zit vlakbij, anders moet ik 10 km fietsen. Anders zoek ik zelf in die 2 winkels als ik weer 'ns zoiets eet.

PS: de pannenkoeken waren heerlijk ik had maar 200g tofu en had dat opgesplitst in 2 smaakjes: 1 met shoarma kruiden en 1 met gyros kruiden. Die dan in de pannenkoeken mikken. En zelf een sausje gemaakt van tomatenpuree en sambal. Als ja misselijk wordt van pannenkoeken of na enkele pannenkoeken is brood erbij of iig voorradig wel handig. Het was mij iig goed bevallen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 18:09
Pinkish Dress
Avatar van Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Een lekker tussendoortje:

- 4 Ciabattabroodjes
- Een groene, gele en een rode paprika
- 4 Radijsjes
- Roomkaas (150 gram)
- Waterkers ( 1 bosje)
- 1 teentje knoflook geperst
- Olijfolie

Broodjes doormidden snijden, doe de knoflook in de pan en bak het met wat olijfolie. Besmeer daarna de binnenkant van de broodjes hiermee.

De paprika's door de helft snijden, en leg ze met de bolle kand naar boven onder de grill of in de oven. Na 10 minuten haal je de paprika's er uit. Het zwarte velletje haal je er af, en je snijd ze dan in dunne reepjes.

Dan de helft van elk broodje met waterkers en radijs belegen. De roomkaas er boven op scheppen dan de reepjes paprika er op, en voilá! Een heerlijk zomers/fris broodje.
__________________
Ik geloof in de zon. Anja is het liefst wat je kan zijn
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 18:00
blissy
blissy is offline
Lekker als avondmaaltijd

nodig:
-tofu
-sperciebonen
-spaanse pepers of lombok
-taugé (hoeft niet persé)
-sojasaus

Tofu in stukjes/blokjes snijden en in een wok knapperig bakken. Als ze knapperig zijn sperciebonen en stukjes peper (hangt ervan af hoe heet je het wilt). Sojasaus en zout erbij. Als de boontjes gaar zijn (je kan ze ook van tevoren koken en dan erin doen) taugé doorheen mengen en klaar. Serveren met rijst of aardappelschijfjes
Ik vind het zelf heel lekker.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:25
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Zuig schreef op 01-08-2003 @ 15:52:
(foul egyptisch)

recept gekregen van een vriendin van me, het is echt heel lekker

benodigheden:
*pitabroodjes
*blikje bruinebonen
*tomaat, sla, komkommer
*komijnpoeder
*zout
*citroensap
*olie

maak de bruinen bonen helemaal fijn, meng 1 eet. olie, 2 thl. komijnpoeder, zout en citroensap.[ moet je maar ff zelf kijken heo je t lekker vind. ] voeg daarna in blokjesgesneden tomaat en komkommer toe, neem een pitabroodje en bak die blabla en vul die dan met het hele mengsel en wat sla en smullen!
Thanks, was lekker . Ff een vraagje. Bij de tomaat/komkommer, deed je daar het sap/de pitten erbij? Ik heb dat niet gedaan omdat ik dacht dat het dan te drapperig werd.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 19:09
dystopia
dystopia is offline
Griekse Couscous

Couscous opbakken met olie en een teentje knoflook, en/of andere kruiden naar wens. Later gooi je er wat groente bij. Bijvoorbeeld een kant en klare mix, of rouw met wat sla / olijven / paprika / komkommer. Met een puntje sambal couscous op smaak brengen. Ondertussen terwijl de couscous opwelt maak je 2 sausjes van bioyoghurt of sojayoghurt: een frisse met mint en een pittige met kerrie, en evt. komijn. Binnen 15 minuten heb je een goed te eten hap. Lekker met een wit biertje of een fris wijntje.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 01:25
Verwijderd
Zijn pannenkoeken ook niet zwaar kei die-hard vega?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 10:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2003 @ 02:25:
Zijn pannenkoeken ook niet zwaar kei die-hard vega?
Pannenkoeken kunnen vega zijn. Tenzij je pannenkoekenmix gebruikt met verkeerde e-nummers erin.
Verder is het geschikt voor lacto-ovo-vegetariers.

Een veganpannenkoek is hier boven ergens te vinden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 21:53
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 29-07-2003 @ 13:38:
omfg steve, dit ga je niet menen! JIJ vegetarier?!
sjees jij bent laat al meer als een jaar wtf.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 13:04
Adrenaline
Adrenaline is offline
Courgetteschotel

- pakje bladerdeeg
- 2 courgettes
- 1 pakje belegen geraspte kaas
- 3 verschil. paprika's
- 1 doosje champignons
- 1 blikje ananas
- zout, zwarte peper en oregano

(evt. fèta en/of mozeralla)

Gasoven op stand 5 voorverwarmen.
Een springvorm invetten en beleggen met het bladerdeeg.
Groenten snijden en wokken met een heel klein beetje olijfolie. Tijdens het wokken het zout, peper en oregano toevoegen naar smaak. Niet door laten koken, want anders wordt het helemaal slap en vies...
Alles heel goed uit laten lekker in een vergiet en vervolgens het vervolgens overscheppen in de springvorm (om en om: Laag groenten laag kaas).
De bovenkant afmaken met strookjes overgebleven bladerdeeg (net als bij appeltaart).
30 à 45 minuten in de oven...et voilà!
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 21:58
dystopia
dystopia is offline
uuu...weet iemand een recept voor een veganistiese pizza te maken? Of hoe je dat theoreties kan doen, welke producten je kunt gebruiken als vervanging...? Hoe werkt dat bij zoiets als kaas?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-10-2003, 22:05
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
dystopia schreef op 30-10-2003 @ 22:58:
uuu...weet iemand een recept voor een veganistiese pizza te maken? Of hoe je dat theoreties kan doen, welke producten je kunt gebruiken als vervanging...? Hoe werkt dat bij zoiets als kaas?
Je hebt soja kazen... of het lekker is weet ik niet ,duur is het iig wel.. Ik heb nog ergens een vegan italiaans kookboekje liggen zal het eens naslaan
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 22:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
dystopia schreef op 30-10-2003 @ 22:58:
uuu...weet iemand een recept voor een veganistiese pizza te maken? Of hoe je dat theoreties kan doen, welke producten je kunt gebruiken als vervanging...? Hoe werkt dat bij zoiets als kaas?
Haal een kantenklare pizza podem. Eventjes kijken of je een veganistische hebt. Het recept is iets van gist, meel enzo, maar soms zit er nog weleens ei ofzo doorheen.

Gooi daar wat tomatensaus en groente/vruchten enzo op. Ik weet niet wat er normaal allemaal op zit (eet niet zo vaak pizza).

Sojakaas erover is een optie.

zie ook vegatopia.com/forum, daar hebben ze het ook weleens over veganpizza gehad.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 22:53
dystopia
dystopia is offline


Dank allebei. Ik ga hier zaterdag 'ns mee aan de gang. Als iemand een concreet recept heeft wil ik deze graag zien.

Vegatopia lijkt mij een vegetaries forum. Ik heb er even gezocht en gaat met name over gewone kaas.

Mijn vraag is dus. Hoe maak ik die sojakaas klaar? Als het op de verpakking staat of er staan adviezen op ed. kom ik er ook wel uit.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 10:16
Verwijderd
Ovenschotel die de meeste mensen wel niet zullen lusten:

Ingredienten:
Tomaten (in plakjes) (ong. 2 per persoon)
Aardappels (voorgekookt en in plakjes gesneden) (ong. 3 per persoon)
Courgette (in plakjes) (ong. een halve per persoon)
Camembert of brie (in plakjes)(ong. een half kaasje per persoon)

Stapel alle plakjes mooi om-en-om (geel-rood-wit-groen, bijvoorbeeld) dakpansgewijs in twee of drie lagen in een ovenschaal. Zet het in de oven tot de kaas begint te koken. Even laten afkoelen, klaar.
Vooral makkelijk als je goed bent in plakjes snijden, en als je veel geld hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 10:35
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
byebye schreef op 25-07-2003 @ 22:36:
is dat?
E471; Mono- en diglyceriden van vetzuren, Soort vet
E472a: Mono- en diglyceriden van vetzuren, veresterd met azijnzuur, Synthetische emulgatoren
E472b; Mono- en diglyceriden van vetzuren, veresterd met melkzuur, Synthetische emulgatoren
E472c; Mono- en diglyceriden van vetzuren, veresterd met citroenzuur, Synthetische emulgatoren
E472d; Mono- en diglyceriden van vetzuren, veresterd met wijnsteenzuur, Synthetische emulgatoren
E472e; Mono- en diglyceriden van vetzuren, veresterd met azijnzuurderivaten, Synthetische emulgatoren
E472f; Mono- en diglyceriden van vetzuren, veresterd met azijn- en wijnsteenzuur, Synthetische emulgatoren


De vetzuren zullen wel van dieren komen dan.. (zie opmerking hieronder, staat het duidelijk genoeg uitgelegd )

Ow btw; http://www.voedsel.net/vragen/vraag36.htm , altijd handig om te weten als je vega bent
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 11:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
dystopia schreef op 04-11-2003 @ 23:53:
Dank allebei. Ik ga hier zaterdag 'ns mee aan de gang. Als iemand een concreet recept heeft wil ik deze graag zien.

Vegatopia lijkt mij een vegetaries forum. Ik heb er even gezocht en gaat met name over gewone kaas.

Ik heb volgens mij daar veel soja kaas tegen gekomen.
Zitten ook wel redelijk wat veganisten.

Citaat:
Mijn vraag is dus. Hoe maak ik die sojakaas klaar? Als het op de verpakking staat of er staan adviezen op ed. kom ik er ook wel uit.
Dan even hier gaan vragen:
http://www.veganisme.non-profit.nl/forum/index.php

En op die site staat ook een rubriek recepten, waar vast wel recepten tussen zitten die sojakaas gebruiken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:49
dystopia
dystopia is offline
Thanks. Ik heb nog niks concreets kunnen vinden (ook niet hier in de buurt), maar ik ga van de week 'ns langs een paar biowinkels (ik heb een aantal adressen gekregen afgelopen weekend). Hm het schiet niet op, en ondertussen alweer een paar pizza's op

He gaaf ze hebben er ook boeken, op die site
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 17:51.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:07
A*
Avatar van A*
A* is offline
Misschien wat meer dingen met macaroni doen?
Macaroni met kaasssaus, macaroni met paprika saus en fetkaas..
Eenvoudig maar toch erg smakelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 13:29
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Hey
ik vin dit een geweldig topic kzal thuis ook es kijken omdat we nu sinds kort een vegatarisch kookboek hebben en al een aantal gerechten (die je kunt maken zonder oven) hebben uitgeprobeerd die egt heeel goe waren
maar goe topic iig

Liefs, saar
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:28
MickeyV
MickeyV is offline
Ah! Prachtig. Konden wij ons 15 jaar geleden een topic als deze voorstellen? Neen! Ook niet als destijds internet al een gangbaar medium was!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:06
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Citaat:
Qamra schreef op 05-11-2003 @ 11:35:
[i]E471; Mono- en diglyceriden van vetzuren, Soort vet
E472a: Mono- en diglyceriden van vetzuren, veresterd met azijnzuur, Synthetische emulgatoren
E472b; Mono- en diglyceriden van vetzuren, veresterd met blablabla...

De vetzuren zullen wel van dieren komen dan.. (zie opmerking hieronder, staat het duidelijk genoeg uitgelegd )

Ow btw; http://www.voedsel.net/vragen/vraag36.htm , altijd handig om te weten als je vega bent
Volgens mij staat er ergens in die tekst dat die E nummers die jij noemde meestal plantaardig zijn, maar goed.

FALAFEL

300 gram kikkererwten
(Je kunt voor dit gerecht ook kikkererwten uit blik nemen)
8 bosuitjes
1 teentje knoflook
2 eetlepels bloem
1 theelepel bakpoeder
0,5 eetlepel komijn
1 eetlepel korianderpoeder
1 theelepel chilipoeder
0,5 theelepel zout
0,5 bosje peterselie
0,5 bosje koriander
sesamzaad
frituurolie
pitabrood (of Turks brood)

Zo maak je het:

Laat de kikkererwten ca. 1 nacht in ruim koud water weken en kook ze gaar.
Laat ze goed uitlekken en pureer ze in de keukenmachine met ui, knoflook, bloem, bakpoeder, specerijen en kruiden.
Neem steeds een eetlepel puree en vorm er met de hand platte balletjes van.
Wentel ze door het sesamzaad en frituur ze goudbruin en knapperig in frituurolie (180°C).
Serveer de falafel in een pitabrood of Turks brood met zoetzure groenten, een beetje sla, knoflook- of sesamsaus.

Vanavond gaat mijn mammie het maken, ben benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 02-12-2003 @ 15:28:
Ah! Prachtig. Konden wij ons 15 jaar geleden een topic als deze voorstellen? Neen! Ook niet als destijds internet al een gangbaar medium was!
En dat terwijl wij nu véél meer vlees eten dan in 1985 (ja, dat is 18 jaar geleden, maar ik weet niet hoe het er mee stond in 1988)...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:00
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-12-2003 @ 16:22:
En dat terwijl wij nu véél meer vlees eten dan in 1985 (ja, dat is 18 jaar geleden, maar ik weet niet hoe het er mee stond in 1988)...
Dat lijkt mij tamelijk grote stierenschijt daar slecht 24 % van de gezinnen in Nederland nog elke dag vlees serveren, dit was vroeger een veel groter percentage...
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 08:21
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
jah met die e-nummers is niet zo smakelijk,

E 120: Karmijn, Karmijnzuur, Cochenille
E120(i) Karmijn
E120 (ii) Cochenille. karmijnzuur
CI 75470
Herkomst:
Natuurlijke rode kleurstof, gewonnen uit de schildluis Coccus cacti, die leeft op verschillende soorten schijfcactussen. E120 (i) is de pure kleurstof, E120 (ii) het ruwe extract.
Functie en eigenschappen::
Rode kleurstof. Zeer goed oplosbaar in water.
Producten:
Zeer veel producten
Acceptabele dagelijkse inname (ADI):
Tot 5 mg/kg lichaamsgewicht.
Bijwerkingen:
Geen bijwerkingen in de gebruikte concentraties. Een effect op hyperactiviteit bij kinderen is beschreven in een paar gevallen. Wel zorgt het voor contactallergie op de huid bij gebruik in cosmetica.
Dieetbeperkingen:
E120 wordt gewonnen uit insecten en kan dus niet gebruikt worden door veganisten, vegetariers en diverse religies.


ik heb eergister yogie gehad met insecten
*weet nou wrom die yogi zo vadzig is*
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Pasta recept gezocht
Daantje_0705
12 29-08-2014 22:44
Eten & Drinken Makkelijk en vega
Limbo
16 18-04-2012 17:23
Eten & Drinken Vegetarische recepten tips?
Katertje
85 03-02-2008 14:15
Eten & Drinken vega recepten
nahatertje
1 27-02-2006 19:53
Eten & Drinken Vega of niet??
merijn
23 01-08-2005 20:57
Lifestyle Zeer smakelijk vegetarisch/veganisch voedsel
Evito
110 02-02-2003 19:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.