Oud 08-03-2007, 21:46
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ik heb een goudhamster (grijskleurig) die nu zo'n jaar oud is, iets jonger nog.

Normaal verschoon ik zijn kooi eens in de week, en als ik het druk heb eens in de twee weken. Als het laatste gebeurt, zorg ik er in ieder geval voor dat zijn huisjes schoon gemaakt worden wanneer dat nodig is.

De afgelopen tijd heb ik het echt ontzettend druk gehad met mijn studie en is het verschonen een beetje te lang uitgesteld. Vandaag was het dan zover, en omdat ik me schuldig voelde heb ik em teveel lekker gegeven

Maargoed, toen ik zijn huisjes en alles wilde schoonmaken, zag ik allemaal zwarte spikkeltjes erop zitten. En de zwarte spikkeltjes bewogen. Ik heb alles met kokend heet water gewassen en extreem goed uitgespoeld. Inmiddels zit Nol alweer in een schoon kooitje en stopt hij zijn wangen vol met al het lekkers, maar ik maak me toch een beetje zorgen. De zwarte spikkels heb ik niet meer kunnen ontdekken en na een grondige inspectie, kon ik er ook niet eentje vinden op mn hamster zelf (en dat was lastig, want die beestjes zitten écht niet stil ).

Wat waren dat voor zwarte beestjes? Kan het kwaad voor mn hamster? Kwam het alleen doordat ik het schoonmaken te lang heb uitgesteld, of heeft hij vlooien ofzo? Volgens mn moeder zagen ze er niet uit als vlooien, maar ik heb er geen verstand van.

Kan iemand me gerust stellen? Of is het misschien slim om even langs de dokter te gaan om hem na te laten kijken?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2007, 14:11
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Vlooien zijn groter dan zwarte spikkeltjes, die zie je duidelijk. Maar ik heb verder ook geen idee wat het kan zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 16:08
Verwijderd
Vlooien zitten niet met z'n alleen bij elkaar stil op een plekje, vlooien springen. Ik denk dus dat het ook geen vlooien zijn geweest. Wat dan wel, dat weet ik ook niet...maar iig de volgende keer toch ook maar de kooi schoonmaken als je het erg druk hebt...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 18:11
Verwijderd
Bloedluis. Hele vervelende beestjes, heb ik bij mijn muizen ook eens gehad. Goed alles ontsmetten zo heet mogelijk dettol etc, (had je al gedaan?) en dus voortaan zeker wat vaker je bodembedekking verschonen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2007, 14:00
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Bloedluis kan maar dan moeten t ook rode spikkeltjes zijn (ze zijn grijs zonder bloed gezogen te hebben, rood met). Het kan wel gewone luizen / mijten zijn. Als ze weer terug komen naar de dierenwinkel gaan en kijken of ze iets hebben om de hamster mee in te spuiten en de kooi helemaal ontsmetten met bijvoorbeeld detol of zoiets.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 12:16
xyz
Avatar van xyz
xyz is offline
om de twee dagen hoor je de kooi van een hamster schoon te maken, anders heeft ie meer kans om ziek te worden, en die zwarte beestjes > misschien larven?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 16:39
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Om de twee dagen? Dat is een beetje overdreven, dan is alles nog helemaal schoon Daar begin ik niet aan, ik hoor van iedereen dat een keer in de week wel genoeg is. Zodra zn huisje erg vies wordt maak ik die tussendoor ook nog schoon, dus het moet wel goed zijn.

De beestjes zag ik duidelijk als ik dichterbij kwam. Het waren geen larfjes of iets dergelijks, meer leken het een beetje.. kevertjes. Ofzo. Niet helemaal natuurlijk, maar een lichaampje (beetje rond-achtig) met pootjes aan de zijkant. Heel smerig.

Citaat:
kijken of ze iets hebben om de hamster mee in te spuiten
Haha aach, mn hamster zelf? Dat zal ie leuk vinden

De kooi heb ik inderdaad ontsmet met Dettol en kokend heet water. Verder zijn de beestjes inmiddels nog niet terug, ik zie mn hamster ook niet krabbelen, hij heeft geen kale plekken en doet niets ongewoons. Als dit allemaal zo blijft, laat ik het zitten en ga ik ervan uit dat het mijn eigen schuld was. In ieder geval zal ik 'em nooit meer zo lang laten staan

PS.: Dank jullie wel voor de reacties ^^
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 19:51
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 12-03-2007 @ 16:39 :

De beestjes zag ik duidelijk als ik dichterbij kwam. Het waren geen larfjes of iets dergelijks, meer leken het een beetje.. kevertjes. Ofzo. Niet helemaal natuurlijk, maar een lichaampje (beetje rond-achtig) met pootjes aan de zijkant. Heel smerig.


Haha aach, mn hamster zelf? Dat zal ie leuk vinden

Die spinnetjes / kevertjes zijn luizen, als het een beetje kronkeltjes zijn (kon geen betere benaming bedenken) zijn het mijten, maar die zie je bijna niet.
De hamster inspuiten lijkt me wel, deze beestjes leggen ook eitjes die op je hamster kunnen zitten, en je kan de kooi zo goed schoonmaken als je wilt maar als ze ook op je hamster zitten maakt dat niet veel uit. Als je iets koopt, kijk dan ook goed na of het echt voor hamsters is, als het voor cavia's of konijnen is kan het al vaak te sterk zijn.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 20:54
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Aach, dat gaat mijn arme Nol niet leuk vinden

Maar ik zal even navragen bij de dieren speciaalzaak of zij er iets tegen hebben. En anders wordt het toch de DA.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat hebben we toch een klote samenleving
trophus
64 04-09-2008 13:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.