Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2008, 18:41
Blueszeppelin
Blueszeppelin is offline
Hallo,

Ik ben nadat ik mijn MBO diploma bedrijfsadministratie gehaald had naar het HBO gegaan om daar bedrijfseconomie te gaan studeren. Dit ging wel goed, althans qua cijfers. Ik vond de opleiding echt niet leuk, en had het ook helemaal gehad met economie. Toen las ik ergens over een opleiding literatuurwetenschap. Deze opleiding leek me echt helemaal geweldig, ik las de folder, en had echt het gevoel dat deze opleiding voor me gemaakt was.
Nu heb ik mijn propedeuse, en heb me aangemeld voor de bovenstaande opleiding aan de universiteit te Utrecht.
Nu begin ik echter te twijfelen. Is een opleiding Literatuurwetenschap niet te moeilijk met alleen mavo, MBO en HBO propedeuse als vooropleiding?
Ik spreek/ schrijf/ lees goed Nederlands en Engels, en kan ook wel Duits lezen.
Voor de opleiding hoef je maar 2 vreemde talen te kunnen lezen.
Wat denken jullie, is het reëel dat ik mijn opleiding ga halen? Ik ben wel 100% gemotiveerd, en op het HBO had ik totaal geen problemen.

Groeten,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2008, 21:28
Verwijderd
De meeste mensen die met een HBO P naar de universiteit komen halen het niet, maar niemand hier kan natuurlijk inschatten of jij het gaat halen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 22:03
light fighter
light fighter is offline
Denk dat je dat voor een deel zelf in de hand hebt. Veel mensen die met een hbo-p naar de uni gaan reden het er niet, maar als je echt wil dan kun je ver komen. Zelf ben ik ook met een hbo-p naar de uni gegaan en heb daar mijn propedeuse in één jaar gehaald. Het niveau verschil is wel groot vond ik zelf, op het hbo word je nog heel erg bij de hand genomen met hoe je dingen moet aanpakken en dat gebeurt op de uni niet. Het is meer van hier heb je de opdracht succes ermee, en hier heb je een boek, dan zijn er colleges en dan heb je tentamen veel succes.
Als jou die manier van werken, dus met veel zelfstandigheid ligt dan zou je het wel kunnen reden maar heb je meer begeleiding nodig dan zou het lastig worden.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 22:22
Verwijderd
Ik heb het ook gedaan en ik zou je niet zo laten opfokken door mensen die vinden dat je beter eerst vwo kan gaan doen want dat is echt de grootste tijdverspilling ooit. Op mijn universiteit heb ik al een behoorlijk aantal mensen met hbo-propedeuse ontmoet die juist minder snel afhaken dan vwo-ers. Vaak zijn het dan wel van die naïve kinderen die eigenlijk naar australie op 'wereldreis' gaan of die nog steeds aan de docent vragen of ze ook met potlood mogen schrijven , yeah like we care. Maar goed, hoe cliché ook: je hebt het zelf in de hand.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 11:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb het ook gedaan en ik zou je niet zo laten opfokken door mensen die vinden dat je beter eerst vwo kan gaan doen want dat is echt de grootste tijdverspilling ooit.
Vwo is nooit tijdverspilling.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Vwo is nooit tijdverspilling.
Wel als je een specifieke wo-studie kiest die aansluit op je eerste jaar van je hbostudie
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 14:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Wel als je een specifieke wo-studie kiest die aansluit op je eerste jaar van je hbostudie
Ik zeg niet dat er geen kortere weg is, maar jezelf verder ontwikkelen is simpelweg geen tijdverspilling.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 14:36
Verwijderd
't Is lastig te zeggen of jij het zal aankunnen of niet, dat is iets wat alleen jij kan inschatten en zelfs dát is heel lastig. Ik ben met een HBO P naar de universiteit gegaan en heb in één jaar m'n P gehaald met nette cijfers. Ik merk zeker niveauverschil, maar op 't HBO werd ik ook gek van 't lage niveau (wat volgens mij nogal aan mijn opleiding lag). Dus tja, ik zou er volledig voor gaan
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 13:51
Sjoerd001
Sjoerd001 is offline
Ik heb een overstap gemaakt van een voltooide HBO opleiding naar de universiteit. Opzich een flinke omschakeling. Een flinke hoeveelheid lezen en ook een andere (betere) manier van antwoorden.

Zeker te doen, maar het vereist een scherpe instelling. Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Met HBO propedeuse door naar Universiteit
KingSenior
7 28-01-2018 16:14
Studeren HBO propedeuse naar uni
evelientje23
1 03-04-2016 19:19
Studeren Via HBO (propedeuse/normaal) of VWO naar WO?
Verwijderd
18 15-10-2011 17:48
Studeren Naar universiteit?
Rikko
2 27-11-2010 11:31
Studeren Studiekeuze na HBO propedeuse
milus89
1 12-10-2010 17:09
Studeren Haalbaarheid Wiskunde Entree toets bij HBO propedeuse -> Universiteit
Osmoian
4 06-02-2007 12:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.