Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2015, 14:48
eyimfihlo
eyimfihlo is offline
Hoi, ik heb een vraagje. Mijn laptop werkt niet goed, dus ik wil graag een nieuwe kopen. Maar volgend jaar ga ik naar de uni of hbo, is het zo dat er bij veel studies een laptop moet hebben die aan bepaalde eisen moet voldoen? Ik bedoel ik ben niet van plan ict of grafische vormgeving oid te gaan doen, maar verder?

En als er geen eisen zijn, wat is dan wel handig bij het kijken naar een laptop? Hoe groot moet bijvoorbeeld het werkgeheugen zijn voor school?

Ik zit nu steeds met een laptop die continu vastloopt en erg traag en na 3 keer repareren nog steeds een niet functionerende accu heeft. Dat wil ik bij de volgende koop natuurlijk vermijden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2015, 20:29
Verwijderd
Welke opleiding wil je ongeveer gaan doen?

Goede stelregel is: alles onder de €500,- gaat niet langer dan 2 jaar mee. Op de een of andere manier is dat een magische grens.
MUST haves: 250GB (ongeveer, groter mag, kleiner niet) SSD en 8GB geheugen.
Nice-to-haves: 1080p scherm, 720p/hdready is gewoon niet goed genoeg imho.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2015, 12:58
eyimfihlo
eyimfihlo is offline
Citaat:
Welke opleiding wil je ongeveer gaan doen?

Goede stelregel is: alles onder de €500,- gaat niet langer dan 2 jaar mee. Op de een of andere manier is dat een magische grens.
MUST haves: 250GB (ongeveer, groter mag, kleiner niet) SSD en 8GB geheugen.
Nice-to-haves: 1080p scherm, 720p/hdready is gewoon niet goed genoeg imho.
Ik weet nog niet wat ik wil studeren, maar waarschijnlijk in de richting van gedrag en maatschappij. Maar bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2015, 13:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bedenk ook goed hoe zwaar en groot je de laptop wil hebben. Werk je er alleen onderweg en op school mee en heb je thuis een desktop staan, dan kan is het niet zo erg als het scherm wat kleiner is. Werk je altijd op de laptop, dan is een scherm van 13 inch of kleiner misschien toch niet zo verstandig.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-11-2015, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Bedenk ook goed hoe zwaar en groot je de laptop wil hebben. Werk je er alleen onderweg en op school mee en heb je thuis een desktop staan, dan kan is het niet zo erg als het scherm wat kleiner is. Werk je altijd op de laptop, dan is een scherm van 13 inch of kleiner misschien toch niet zo verstandig.
En ook onbetaalbaar met een beetje redelijke specs.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2015, 15:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En ook onbetaalbaar met een beetje redelijke specs.
I know
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-11-2015, 16:30
Fool_
Fool_ is offline
Afhankelijk van waar je gaat studeren zou het ook nog kunnen dat de desbetreffende instelling een manier biedt op een goede laptop met fikse korting en een goede garantie te kopen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2015, 17:53
eyimfihlo
eyimfihlo is offline
Citaat:
Afhankelijk van waar je gaat studeren zou het ook nog kunnen dat de desbetreffende instelling een manier biedt op een goede laptop met fikse korting en een goede garantie te kopen.
klopt maar dan moet ik nog even doormartelen met deze totdat ik ook daadwerkelijk bij een studie ingeschreven sta
Met citaat reageren
Oud 18-12-2015, 16:42
eyimfihlo
eyimfihlo is offline
Moet er ook Bluetooth op zitten?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2015, 11:37
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Bluetooth wordt tegenwoordig nauwelijks nog gebruikt, en dit geldt des te meer voor een laptop die voor studie/school gebruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2015, 12:58
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Idd. bluetooth is nutteloos op een schoollaptop. Ik zou wel even checken hoeveel usb-poorten dat heeft en dan nadenken hoeveel jij er nodig denkt te hebben. niets zo irritant als iets willen aansluiten op je laptop (telefoon, usb-stick, draadloze muis, etc) en dan eerst een ander stekkertje eruit moeten trekken omdat dat ding maar 1 of 2 poorten heeft).
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 21-12-2015, 14:10
Verwijderd
Bluetooth is helemaal niet nutteloos op een schoollaptop, wat nou als je meetresultaten via bluetooth moet overbrengen?

Neemt niet weg dat een Bluetooth-USB adapter geen flikker kost.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.