Oud 08-11-2004, 19:50
DaBoY
DaBoY is offline
Hoe moet je je gezicht het beste wassen? met een speciaal daarvoor bestemde Face Wash, gewoon met zeep (wel PH-neutraal) of gewoon met water?

Als je het met water wast, lijkt het me niet dat je huid schoon wordt, een Face Wash lijkt me overbodig, dus blijft alleen met zeep over.

Ik was me gezicht wel met een beetje zeep die PH-neutraal is (Sanex), maar iedereen zegt dat het slecht is om je gezicht met zeep te wassen. Is dit echt zo en ben ik echt verkeerd bezig?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het ligt eraan wat voor huid je hebt...

Over het algemeen is zeep niet goed nee, maar wie weet kan jouw huid er wel gewoon tegen?
Het beste is een speciaal goedje voor je gezicht. Het hoeft niet duur te zijn of wat dan ook, huismerk dingen van de drogist zijn vaak niet zo duur. Dat moet je dan een beetje afstemmen op je huidtype.

(Maar je bent een jongen, als je het niet wilt doe je het gewoon niet? Ik geloof niet dat veel jongens een fash wash gebruiken...)
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Met water is gewoon goed ja.

Mocht je dan nog een vette huid houden kun je je gezicht wel reinigen met gewone lotions, maar met zeep zou ik het niet doen. Over het algemeen droogt dat je huid toch wel erg veel uit en zeep is niet gemaakt voor je gezicht. Face Washs en dergelijken wel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:06
Verwijderd
water is goed genoeg als je een normale huid hebt
als je een vette huid hebt kun je gezichtszeep gebruiken
gewone zeep is niet heel goed, maar als het een milde zeep is en krijgt er geen droge huid van dan kan 't wel
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:08
roosmar
Avatar van roosmar
roosmar is offline
schuurpapier

nee... sorry... er zijn daar speciale zeepdingen voor en daar staat dan bij voor welk huidtype het bedoeld is.
En als je veel puisten hebt wil clerasil ook wel helpen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 09:27
Verwijderd
Citaat:
roosmar schreef op 08-11-2004 @ 21:08 :
schuurpapier

nee... sorry... er zijn daar speciale zeepdingen voor en daar staat dan bij voor welk huidtype het bedoeld is.
En als je veel puisten hebt wil clerasil ook wel helpen
clearasil . veel te agressief middel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 09:31
Verwijderd
Ik was het altijd met water, en dan om de dag met Sanex. Ik heb een gemiddeld gevoelige huid, en nergens last van door het wassen met Sanex.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 11:53
alguien
Avatar van alguien
alguien is offline
Ik was mijn gezicht met water en gebruik daarna lotion(voor de gevoelige huid).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:03
netram
Avatar van netram
netram is offline
Citaat:
alguien schreef op 09-11-2004 @ 12:53 :
(voor de gevoelige huid).
TEGEN de gevoelige huid
__________________
3l$ i$z Mii Du$|-|y // "Lekker oeverloos graaien in een natte doos" © Hecatomb // Igor is mijn kebatsje
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:24
DaBoY
DaBoY is offline
Als je je gezicht met douchegel wast die wel PH-neutraal is (zoals Sanex) dan denk ik niet dat het erg is.

Maar douchegel die niet PH-neutraal is, lijkt mij te aggressief voor je gezichtshuid, maar kan wel gebruikt worden voor de rest van je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:30
Verwijderd
De meeste douchegel is toch pH-neutraal? Voor je gezicht kun je beter een douchegel met een pH van 5,5 gebruiken dan een met een pH van 7, denk ik
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:00
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik gebruik gewoon zeep . Ik heb eigenlijk nergens last van.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:10
alguien
Avatar van alguien
alguien is offline
Citaat:
beterXcore schreef op 09-11-2004 @ 15:03 :
TEGEN de gevoelige huid
Zo zou je het ook kunnen opvatten, maar het is gewoon lotion die gebruikt wordt op een gevoelige huid. Het heeft verder niks met 'tegengaan' te maken, want door die lotion wordt mijn huid niet minder gevoelig. Dus is het een lotion 'voor' de gevoelige huid.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:27
Verwijderd
washandje met koud water, om wakker te worden
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:30
Verwijderd
Ik raad gewoon lauw water aan.
Daarmee ontvet je toch een beter. Al die talg namelijk die je als puber aan de lopende band produceerd, lost namelijk wat beter op in warm dan koud water. Warm water is meestal niet zo lekker voor je huid.
Zeep kan af en toe, maar niet te vaak, want dan verdwijnt er teveel vet van je huid en raakt die uitgedroogd e.d.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:27
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
ikzelf heb nogal een vette huid, en ik gebruik dan ook gewoon een soort was-gel van niveau ... Kost niet zo veel, en 't voelt toch lekker fris aan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:38
Bubbel Design
Avatar van Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Je kunt het beste (een paar keer per dag) met water wassen... en zeep en andere te 'agressieve' middelen zijn

Want daarmee was je het hele vette laagje van je gezicht, waardoor je huid juist meer en meer vet gaat produceren >>> puisten.

het valt mij op dat juist de mensen die middeltjes zoals clearasil gebruiken last hebben van puisten

Ik heb nooit puisten en was 2x per dag met water
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:29
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Bubbel Design schreef op 09-11-2004 @ 21:38 :
Je kunt het beste (een paar keer per dag) met water wassen... en zeep en andere te 'agressieve' middelen zijn

Want daarmee was je het hele vette laagje van je gezicht, waardoor je huid juist meer en meer vet gaat produceren >>> puisten.

het valt mij op dat juist de mensen die middeltjes zoals clearasil gebruiken last hebben van puisten

Ik heb nooit puisten en was 2x per dag met water
Mja ik heb ook (bijna) nooit puisten en was m'n gezicht minstens om de 2 dagen gewoon met zeep...

Clearasil enzo heb ik ook nooit gebruikt want daar heb ik het nut eigenlijk nooit zo van in gezien.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
DaBoY schreef op 09-11-2004 @ 16:24 :
Als je je gezicht met douchegel wast die wel PH-neutraal is (zoals Sanex) dan denk ik niet dat het erg is.

Maar douchegel die niet PH-neutraal is, lijkt mij te aggressief voor je gezichtshuid, maar kan wel gebruikt worden voor de rest van je lichaam.
beantwoord je nou je eigen vraag?

@Wammus: als je nooit puisten hebt en je je gezicht maar om de twee dagen wast met zeep, waarom dan niet ipv die zeep je gezicht gewoon elke dag met wat water wassen? Water kan ook gewoon genoeg zijn als je geen vette huid hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:16
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 09-11-2004 @ 10:27 :
clearasil . veel te agressief middel.
je hebt ook clerasil voor de gevoelige huid, en die vind ik persoonlijk best prettig.
Naja... die gebruikte ik 5 jaar geleden
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:44
DaBoY
DaBoY is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-11-2004 @ 23:59 :
beantwoord je nou je eigen vraag?
Mja...niet echt...dat was wat ik dacht dat goed zou zijn. Maar ik wil natuurlijk weten hoe jullie erover denken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:55
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
DaBoY schreef op 10-11-2004 @ 14:44 :
Mja...niet echt...dat was wat ik dacht dat goed zou zijn. Maar ik wil natuurlijk weten hoe jullie erover denken
Dat verschilt natuurlijk ook persoon.. wat voor huid je hebt etc.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:56
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik weet het niet...

vroeger had ik altijd hele stapels facewash en tonics en lotions enzo..maar sinds een paar maanden was ik mn gezicht met gewone zeep en ik merk eerlijk gezegd geen verschil. Mn huid is er niet mooier of lelijker door geworden.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
roosmar schreef op 08-11-2004 @ 21:08 :

En als je veel puisten hebt wil clerasil ook wel helpen
nooit doen dus
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 23:16
DaBoY
DaBoY is offline
Citaat:
DNMB schreef op 10-11-2004 @ 21:56 :
ik weet het niet...

vroeger had ik altijd hele stapels facewash en tonics en lotions enzo..maar sinds een paar maanden was ik mn gezicht met gewone zeep en ik merk eerlijk gezegd geen verschil. Mn huid is er niet mooier of lelijker door geworden.
Bedoel je met gewone zeep douchegel of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 23:56
Ndimension
Ndimension is offline
Ik heb mijn gezicht nog nooit met wat anders gewassen dan met water. En ook nooit puistjes gehad, maar of dat samenhangt...tja.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:46
Hagel
Hagel is offline
Ik gebruik alleen maar water en heb bijna geen puistjes
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie meisje op eerste gezicht. wat kan ik het beste doen.
Rob@2015
12 27-01-2016 20:58
Lichaam & Gezondheid Puistjes
R093
53 20-10-2010 14:25
ARTistiek Aanstellerij?
botulismf
46 12-11-2005 17:22
Psychologie muur om je heen enz.
Ingemar
15 28-01-2004 20:29
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.