Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2006, 21:37
blablablablabla
blablablablabla is offline
hey!

ik heb een mooie nieuwe mp3 speler, een creative microphoto met 8gb, en nu wil ik er niet al te dure, kwalitatief goede oordopjes bij kopen.
je hebt nu in-ear oordopjes van sennheiser en die schijnen erg goed te zijn, maar ik vraag me af of dat wel lekker zit, lijkt me zo raar, van die dingen echt in je oor! heeft iemand ervaring met in-ear oordopjes, of een idee welke ik het best kan kopen?

bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2006, 22:42
Verwijderd
Prijsklasse? Die dingen verschillen enorm, je hebt er van 25 maar ook van 470 (oid) euro.

Zelf heb ik de Creative EP-630, bevallen erg goed. Hebben weliswaar rond de 40 euro gekost, maar dat zijn ze zeker waard. Aan de ene kant houden ze omgevingsgeluid erg goed buiten je oor en aan de andere kant erg goede geluidskwaliteit. Als ik muziek luister met die dingen in op een niet al te hard maar ook niet zacht volume hoor ik bijvoorbeeld niet eens dat iemand iets tegen me zegt of dat er een auto voorbij rijdt.

Verder staat er op gathering.tweakers.net ergens een enorm topic hierover, veel info en reviews, ik raad je aan ook daar even een kijkje te nemen.

Ohja trouwens, als je gewone oordopjes gewend bent is het zeker even wennen, maar bij mij ging dat in ieder geval erg snel. Als ze goed in zitten, je hebt een sleeve (rubberen randje, dingetje, ding wat om het oordopje zit ofzo, kan het niet uitleggen) die goed past, dan voel je er na een poosje echt niets meer van.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 00:12
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
verschilt inderdaad per soort.. vriend van mij heeft van philips die zitten heel goed..
ik ben zelf kwa geluid niet echt tevreden over sennheiser.. bass klinkt slecht, hoge tonen te hoog.. en na een paar maand gingen ze al ruisen. en ik had er iets van 30€ voor betaald.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 13:38
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Die van sony zijn goed. Ex-71. Kosten 44eu bij de mediamarkt.
En ja in het begin is het wennen, maar daarna wil je niks anders dan in-ear!
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 13:44
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
30 in duitsland die ex71
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 15:05
Verwijderd
In-Ear is echt heerlijk, nooit last van dopjes die uitvallen als je nee-schud, hardstikke mooi geluid e.d.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 17:49
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb de Shure E3 oordopjes. Perfect geluid alleen betaal je daar wel een vrij hoog bedrag voor.
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 17:52
blablablablabla
blablablablabla is offline
heb me bedacht dat ik ook wel witte wil staat er mooi bij want mn mp3 is ook wit.
zijn die sony-dingen in het wit verkrijgbaar?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
blablablablabla schreef op 25-05-2006 @ 18:52 :
heb me bedacht dat ik ook wel witte wil staat er mooi bij want mn mp3 is ook wit.
zijn die sony-dingen in het wit verkrijgbaar?
Ja, ik heb zelf de EX-71 in het wit. Het snoertje is wel vrij kort, let er dus op dat je er een verlengkabeltje bij krijgt. M'n broertje heeft dezelfde oordopjes en kreeg er, van Sony, een verlengkabeltje bij. Ik kwam er pas nadat ik ze kocht achter dat er bij mij géén verlengkabeltje bij zat, waardoor het snoertje dus maar 15 cm lang is.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:55
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
je hebt 2 versies. De ex-71 heeft korte kabel en de ex-51 heeft een lange kabel.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:27
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 26-05-2006 @ 14:55 :
je hebt 2 versies. De ex-71 heeft korte kabel en de ex-51 heeft een lange kabel.
M'n broertje heeft ook de ex-71 maar hij kreeg er een verlengstukje bij .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:46
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
je hebt twee verschillende versie aanduidingen en 2 kleuren (wit/zwart), ergens in het versienr staat of het eentje is met of zonder verlengkabel erbij (geloof lp/sp). m'n hond heeft de verlengkabel gesloopt dus nu heb ik ook het korte kabel probleem
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:47
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 26-05-2006 @ 14:55 :
je hebt 2 versies. De ex-71 heeft korte kabel en de ex-51 heeft een lange kabel.
51:


71:
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 12:59
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 27-05-2006 @ 12:47 :
51:
[afbeelding]

71:
[afbeelding]
Aan het plaatje te zien heb ik dan toch de 51, maar dan wel met korte kabel zonder verlengsnoertje. Toch zou ik zweren dat ik de EX-71 heb gekocht. Helaas heb ik een week geleden de handleiding weggegooid, dus ik kan het niet meer nakijken.

Is het wel/niet ontbreken van een verlengsnoertje het enige verschil tussen die twee?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 13:58
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
nee iig van de ex71 is er een lp of sp versie, met verleng en zonder verlengkabel. het verschil tussen ex51 en 71 is naar mijn weten voornamelijk het uiterlijk zoals je hierboven ziet
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 16:31
Verwijderd


Niks aan te doen dus. Ik heb er al een tijdje een afstandsbediening bijgekocht. Niet zozeer om de afstandsbediening, maar wel om het extra snoertje
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 16:48
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
je moet sony ff mailen, ze verkopen alles wel los, maar relatief duur.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 18:32
Verwijderd
Ik heb nu al een ander snoertje gekocht. Tenzij dat verlengsnoertje niet meer dan 15 euro kost hou ik het gewoon bij deze
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2006, 19:12
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Ah in-ear .

Ik heb ze erbij gekregen bij mijn w800 (telefoon). Heerlijk. Mooi geluid en het dempt omgevingsgeluid. Nadeel: prijzig. Die van de w800 kostte me 30 euro. Goedkoop vergeleken bij de sony's.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 12:42
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Relief schreef op 29-05-2006 @ 20:12 :
Ah in-ear .

Ik heb ze erbij gekregen bij mijn w800 (telefoon). Heerlijk. Mooi geluid en het dempt omgevingsgeluid. Nadeel: prijzig. Die van de w800 kostte me 30 euro. Goedkoop vergeleken bij de sony's.
Hehe goedkoop.. het zijn Sony's. Bovendien zijn ze technisch gezien gelijk aan de EX51 en 71.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:00
LB06
LB06 is offline
Houd er wel rekening mee dat je buiten de muziek niet veel meer zult horen. Kan best link zijn op de fiets. Ik spreek uit ervaring

Ik heb meegeleverde in-ear phones van de SonyEricsson W810i. Geen idee hoe de kwaliteit daarvan is ivm andere in-ear dingen, maar ze bevallen met prima. Beter dan normale oordopjes in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 17:30
mar87
mar87 is offline
Ik heb pas ook van die in-ear dopjes gekocht...Creative EP-630.
Die 'k eerst had waren uit mekaar gevallen en dus niet meer bruikbaar en leek 't me beter om dan direct maar betere te kopen.

En ze bevallen me super...'t geluid hoor je fatsoenlijk en allerlei omgevingsgeluiden worden mooi buitengesloten. (vooral handig in een bus met kakelende giechelmeiden)
Ik doe ze alleen niet meer in tijdens het fietsen. Geen zin om me dood te schrikken van elke auto.

maar goed, ik vind die dingen wel beter dan de gewone oordopjes
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 13:21
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
]{ing schreef op 30-05-2006 @ 13:42 :
Hehe goedkoop.. het zijn Sony's. Bovendien zijn ze technisch gezien gelijk aan de EX51 en 71.
Dat wist ik al. Alleen een stuk goedkoper dan ex51.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 13:53
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ja minder dan 28 euro?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 14:04
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Waar is die te verkrijgen voor 28 euro (zonder belachelijk hoge verzendkosten) dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2006, 20:26
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
www.mp3-player.de
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 01:33
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-06-2006 @ 21:26 :
www.mp3-player.de
zitten gewoon oordopjes van meer dan € 1000 bij..

hm wel 20,- verzendkosten trouwens op die site
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 03-06-2006 om 01:36.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 08:21
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Nog een ander nadeel waar je best rekening mee kan houden, is dat je je oren veel sneller dan met andere koptelefoons naar de vernieling speelt.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 09:39
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 03-06-2006 @ 09:21 :
Nog een ander nadeel waar je best rekening mee kan houden, is dat je je oren veel sneller dan met andere koptelefoons naar de vernieling speelt.
Why's that?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:08
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Hulk schreef op 03-06-2006 @ 02:33 :
zitten gewoon oordopjes van meer dan € 1000 bij..

hm wel 20,- verzendkosten trouwens op die site
naar nederland wel ja, als je familie hebt in duitsland: 5e verzendkosten
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:17
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
LB06 schreef op 03-06-2006 @ 10:39 :
Why's that?
Je oren lijden veel meer als de bron van het geluid zich korter bij je trommelvlies bevindt. Duurdere modellen zijn dan weer veiliger voor je oor dan goedkopere. (Zeker die oordopjes van minder dan 50 euro kan je best vermijden als je er veel naar wil gaan luisteren).
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 16:57
LB06
LB06 is offline
Is het niet zo dat als ze dichter bij je oren zitten je het volume gewoon lager kunt zetten? Waardoor de effectieve gehoorbeschadiging net zo groot is?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 08:57
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
LB06 schreef op 03-06-2006 @ 17:57 :
Is het niet zo dat als ze dichter bij je oren zitten je het volume gewoon lager kunt zetten? Waardoor de effectieve gehoorbeschadiging net zo groot is?
Zit wat in

Denk trouwens niet dat de prijs van die dingen invloed heeft op de mate van gehoorbeschadiging. Ook doppen van meer dan 50 euro zijn even slecht als je ze met een te hard volume gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:07
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Met in-ears ga je volgens mij echt wel minder gehoorbeschadiging hebben. Ik gebruik nu ongeveer een jaar in-ears (Creative EP-630's, maar die zijn enkel in het zwart verkrijgbaar voor zo'n 35 euro) en blijkbaar is mijn gehoor nog op en top in orde (onlangs mijn gehoorsspectrum getest in de klas en ik kon het hoogste horen tot zo'n 18kHz als ik me niet vergis, terwijl de rest al rond de 14kHz uitviel). Het voordeel van in-ears is dat het geluid enerzijds via de lucht overgedragen wordt, anderzijds via de wanden en dat buitengeluiden afgesloten worden.

Het verschil in afstand is volgens mij te klein om veel schade te veroorzaken: de intensiteit van geluid neemt lineair af (met de aanname dat het geluid zich in de gehoorsbuis lineair voortplant, en zelfs een kwadratische afname zou weinig verschil uitmaken). Het verschil in intensiteit zit hem vooral in het afschermend effect van de in-ears: anders moet je je dopjes loeihard zetten om buitengeluiden af te schermen, nu heb je daar geen last van. Dat is ook het werkingsprincipe van anti-geluid op hoofdtelefoons: door het omgevingsgeluid (= noise) te verminderen, kun je je eigen muziek (= signal) beter ontvangen op een lagere intensiteit/volume.

In-ears geven gewoon veel duidelijker en zuiverder geluid, met het gedeelde voordeel/nadeel dat je helemaal afgesloten bent van de wereld (mensen denken vaak dat je nog welt kunt horen (want ja, met hun oortjes horen ze ook nog buitengeluid), maar zelfs met het geluid uit, hoor je heel veel minder van buiten).

Het ligt natuurlijk steeds aan hoe luid je je geluid zet; in-ears kunnen meer schade aanrichten maar dat ligt volgens mij vooral aan het volume dat je zelf bepaalt (dat is ofwel jezelf beperken, maar op de nieuwe Apple firmware kun je hem laten beperken zodat je niet per ongeluk te luid zou gaan, maar als je te luid gaat, voel je dat zeker, desnoods pas na een half uur).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 08:06
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 06-06-2006 @ 20:07 :
Met in-ears ga je volgens mij echt wel minder gehoorbeschadiging hebben. Ik gebruik nu ongeveer een jaar in-ears (Creative EP-630's, maar die zijn enkel in het zwart verkrijgbaar voor zo'n 35 euro) en blijkbaar is mijn gehoor nog op en top in orde (onlangs mijn gehoorsspectrum getest in de klas en ik kon het hoogste horen tot zo'n 18kHz als ik me niet vergis, terwijl de rest al rond de 14kHz uitviel). Het voordeel van in-ears is dat het geluid enerzijds via de lucht overgedragen wordt, anderzijds via de wanden en dat buitengeluiden afgesloten worden.

Het verschil in afstand is volgens mij te klein om veel schade te veroorzaken: de intensiteit van geluid neemt lineair af (met de aanname dat het geluid zich in de gehoorsbuis lineair voortplant, en zelfs een kwadratische afname zou weinig verschil uitmaken). Het verschil in intensiteit zit hem vooral in het afschermend effect van de in-ears: anders moet je je dopjes loeihard zetten om buitengeluiden af te schermen, nu heb je daar geen last van. Dat is ook het werkingsprincipe van anti-geluid op hoofdtelefoons: door het omgevingsgeluid (= noise) te verminderen, kun je je eigen muziek (= signal) beter ontvangen op een lagere intensiteit/volume.

In-ears geven gewoon veel duidelijker en zuiverder geluid, met het gedeelde voordeel/nadeel dat je helemaal afgesloten bent van de wereld (mensen denken vaak dat je nog welt kunt horen (want ja, met hun oortjes horen ze ook nog buitengeluid), maar zelfs met het geluid uit, hoor je heel veel minder van buiten).

Het ligt natuurlijk steeds aan hoe luid je je geluid zet; in-ears kunnen meer schade aanrichten maar dat ligt volgens mij vooral aan het volume dat je zelf bepaalt (dat is ofwel jezelf beperken, maar op de nieuwe Apple firmware kun je hem laten beperken zodat je niet per ongeluk te luid zou gaan, maar als je te luid gaat, voel je dat zeker, desnoods pas na een half uur).
Mooie uitleg
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 10:29
RedQueen
Avatar van RedQueen
RedQueen is offline
heb de SONY MDR-ED21LP hoofdtelefoon, kost 25 euro, gaat lang mee (goedkopere oordopjes gaan bij mij altijd heel snel kapot) en geeft goed geluid voor deze prijs...
__________________
Scars remind me that the past is real
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2006, 08:51
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
RedQueen schreef op 26-06-2006 @ 11:29 :
heb de SONY MDR-ED21LP hoofdtelefoon, kost 25 euro, gaat lang mee (goedkopere oordopjes gaan bij mij altijd heel snel kapot) en geeft goed geluid voor deze prijs...
Een nuttige post..... Snap niet wat jouw post met dit topic te maken heeft?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 14:11
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
@RedQueen en Relief:

de MDR-ED21LP is geen echte in-ear, maar zijn gewone oortjes met een stukje rubber dat in je gehoorsgang gaat. Ik heb dergelijke oortjes ook nog gehad van Philips, maar met zo'n oortjes met een verlengstukje is helemaal anders dan in-ears.

Bij in-ears zitten de oortjes niet vast op of aan je oorschelp, maar enkel doordat je ze in je oor duwt en zo dus de in-ears tegen de kanten van je gehoorsgang vastklemt. Met die MDR-ED21LP's zit dat grote stuk nog steeds vast aan je oorschelp en niet in je gehoorgang, dat rubberen uitsteeksel klemt ook op geen enkel moment tegen je gehoorsgang, maar zit er los in.

Even een vergelijking aan de hand van wat foto's:
Sony MDR-ED21LP:

Creative EP-630:

Koss The Plug:

Shure E4c
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 22:23
juno
Avatar van juno
juno is offline
En over 20 jaar allamaal aan het gehoorapparaat. Maar die zijn tegenwoordig ook heel mooi klein...

Laatst gewijzigd op 30-06-2006 om 22:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid In-ear oordopjes kraken.
Verwijderd
9 31-10-2011 05:39
Software & Hardware In-ear oordopjes. Advies gevraagd!
xq
8 30-11-2009 16:37
Muziek In ear oordopjes
DBZ
7 21-09-2009 07:13
Software & Hardware Goeie in-ear headphones
Crimson
6 30-05-2009 11:49
Software & Hardware oordopjes mp3
Paniccore
12 22-11-2007 17:08
Software & Hardware in ear oordopjes
kkiinngg
7 04-12-2006 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.