Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Bekijk resultaten poll: Welke oordopjes
Alpine PartyPlug 0 0%
Proplugs 1 33.33%
Anders 2 66.67%
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2009, 10:21
Ralph1982
Ralph1982 is offline
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met oordopjes tijdens uitgaan?

Heb al even zitten kijken op http://www.oordoppen.com en twijfel tussen de alpine partyplug die maar 12euries zijn en die proplugs die 2x zo duur zijn.

Ik hoor het graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2009, 13:06
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Alpine will do.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 14:25
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Oordopjes zijn voor mietjes
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 20:16
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Oordopjes zijn voor mietjes
in de bus of trein zijn ze verrekt handig
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 11:48
Soepvork
Soepvork is offline
Ik ga ongeveer 1 a 2 keer per week naar een concert, dus gebruik al 3 jaar otoplastieken. Aangemeten oordoppen met een gelijkmatige demping van 30 decibel.

Het hangt ervan af hoe hoog je eisen zijn. Als jij het niet erg vind dat je geluidsbeeld enigzins veranders door het gebruik van universele doppen dan voldoen die Alpine dingen van 12 euro best. Als je meer eisen stelt moet je geld neerleggen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 17:30
Verwijderd
Ja! Ik ga vrij regelmatig (wekelijks) naar zowel kleine als grote dancefeesten (meestal hardstyle/hardcore), en omdat je gehoor daar veel sneller naar de klote gaat dan je denkt heb ik afgelopen voorjaar oordopjes aan laten meten, bij Schoonenberg. Die kostten behoorlijk wat, 185 euro inclusief 2-jarige verzekering, maar ik ben er wel ontzettend blij mee. Ik had in die winkel een gehoortest gedaan, en mijn niveau lag al duidelijk onder het gemiddelde. Als ik zo door zou gaan zonder oordopjes zou ik rond mijn 40e met een gehoorapparaat lopen.
Nu vind ik het op een feest voor mijn oren een stuk prettiger. Het geluid klinkt een stuk beter, omdat de hardheid er grotendeels af is. Na een feest heb ik geen last meer van een dagenlange piep. Bovendien kan ik op een of andere manier mensen beter verstaan als ze tegen me praten. Ik sta gewoon een stuk relaxter op een feest omdat ik niet meer de hele tijd de gedachte in mijn achterhoofd heb dat het geluid veel te hard staat, ik mijn oren ga voelen en ze weer veel te hard verneuk.

Het is een dure investering, maar als je regelmatig of veel naar concerten, feesten of festivals gaat kan ik het je zeker aanraden. Als je niet bereid bent zoveel geld ervoor uit te geven kun je in de gemiddelde gehoorwinkel voor een paar tientjes universele doppen kopen. Dat zijn dan niet van die grote, gele, opzichtige dingen, maar kleinere oordopjes. Voor het weinige geld werken deze prima, ze zitten goed en zien er ook niet lelijk uit.

Nog een linkje naar een topic over ditzelfde onderwerp op partyflock: http://partyflock.nl/topic/772211:oo...re_merken.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Oordoppen
Superphris
8 21-08-2013 09:30
Muziek Piep in je oren
dovekwartel
18 12-04-2011 19:37
Muziek Tinnitus (en gehoorverlies) is KUT, draag oordopjes!
Verwijderd
91 01-06-2007 23:52
Software & Hardware Garantie iPod oordopjes
Verwijderd
17 17-05-2007 11:17
Software & Hardware Nieuwe oordopjes
Verwijderd
25 29-10-2006 11:54
Software & Hardware in-ear oordopjes?
blablablablabla
38 30-06-2006 22:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.