Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2008, 23:47
Elystar
Elystar is offline
Om meteen met de deur in huis te vallen, ik heb vanavond seks gehad met mijn vriendje. Echter gebruikten we geen condoom en heb ik vandaag de pil nog niet geslikt omdat ik dit weekend ongesteld ben geweest. Dus geheel protectieloos en zonder kinderwens te werk gegaan...

Is de kans dat ik nu zwanger ben groot? Ikzelf redeneer dat het niet kan omdat ik net klaar was met de ongesteltheid. Dus dan is het nieuwe ei cel nog niet klaar en kan dus nog niet bevrucht worden. Dus geen gevaar neem ik aan. Of moet ik nu naar de dokter om te vragen hoe het zit?

Het klinkt allemaal een beetje stom, maar ik en mijn vriend zitten hier wel een beetje over in. Mocht het zo zijn dan ga ik morgen onmiddelijk naar de dokter. Kan iemand me een beetje informeren?

Laatst gewijzigd op 25-03-2008 om 00:17.
Oud 25-03-2008, 04:33
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Die hele menstruatiecyclus heb ik nooit begrepen, maar volgens mij moet je morgenochtend naar de huisarts om de morning-afterpil te vragen.
__________________
En dat meen ik!
Oud 25-03-2008, 05:08
Verwijderd
Mwah als je naar je cyclus kijkt dan is de kans op een eisprong echt ontiegelijk klein, dus maak je niet te druk... haal voor de zekerheid de morning-after pill op en .
Oud 25-03-2008, 07:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ook 'urgente' vragen kunnen gewoon in het Grote Zwangerschapstopic.
En inderdaad, haal de morning-after pil; die moet je binnen 72 uur slikken.
Oud 25-03-2008, 08:46
Verwijderd
slik je wel gewoon de pil en zat je in je stopweek? dan kan je namelijk niet zwanger zijn (nou ja, dan heb je geen grotere kans dan normaal als je de pil slikt)
Oud 25-03-2008, 09:31
Verwijderd
Citaat:
slik je wel gewoon de pil en zat je in je stopweek? dan kan je namelijk niet zwanger zijn (nou ja, dan heb je geen grotere kans dan normaal als je de pil slikt)
Dat vroeg ik me dus ook af.

Als je wel gewoon de pil slikt en nu een stopweek hebt, dan is er niets aan de hand (tenzij je de pil niet goed slikt, maar ik ga er maar van uit dat je dat wel goed doet). De pil slik je 3 weken en dan 1 week niet; in die 4 weken (dus ook in de stopweek) ben je gewoon veilig.
Oud 25-03-2008, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Ook 'urgente' vragen kunnen gewoon in het Grote Zwangerschapstopic.
Inderdaad. Verder wat de rest zegt over stopweken en morning after pillen.
Oud 25-03-2008, 09:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Zie bovenstaande antwoorden In de stopweek ben je gewoon veilig. Verder is dit een vraag voor "het grote zwangerschapstopic", vandaar dat hier een slotje op gaat.
Oud 25-03-2008, 09:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Haha Leonoor, timing
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.