Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2003, 22:13
Verwijderd
Voor het vak Nederlands moeten wij een documentatiemap maken en over het onderwerp wat wij gekozen hebben een discussie voeren. Wij hebben het onderwerp ‘cosmetische chirurgie’ gekozen. Ik zal eerst even uitleggen wat dit nou precies is, en daarna een paar vragen stellen.

Er is nogal wat onduidelijkheid over wat cosmetische chirurgie is en wat niet, daarom zal ik eerst een duidelijk onderscheid aanbrengen.
De cosmetische chirurgie is onderdeel van de plastische chirurgie. Deze vorm van plastische chirurgie beperkt zich tot het uitvoeren van ingrepen die medisch niet noodzakelijk zijn, maar die de mensen zelf willen. Dus dingen zoals een borstvergroting en liposuctie.


Poll: Wat is je leeftijd?[*]< 15[*]15-18[*]>18

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Cosmetische chirurgie…[*]Moet kunnen[*]Is onacceptabel[*]Moet men zelf weten

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Ik overweeg om cosmetische chirurgie te ondergaan[*]Ja[*]Nee[*]Misschien

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: De resultaten van cosmetische chirurgie zijn...[*]Mooi[*]Lelijk[*]Ligt eraan bij wie

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Steeds meer mensen ondergaan cosmetische chirurgie.Ik vind..[*]Dit toe te juichen[*]Dit onacceptabel[*]Moet men zelf weten

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Het schoonheidsideaal is...[*]Mooi[*]Lelijk[*]Interesseert me niet

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: D.m.v. cosmetische chirurgie creeren we n barbiepoppenwereld[*]Ja, daar ben ik het mee eens[*]Nee, daar ben ik het niet mee eens

Ook een poll maken? Klik hier

Dank je wel
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 10:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik wil nog wat toevoegen.

Ik heb bij de vraag "Cosmetische chirurgie..." ingevuld "moet kunnen".
En dat is omdat ik me wel kan voorstellen dat wanneer je een zwaar ongeluk hebt gehad, bijvoorbeeld en je kaak scheef is gaan groeien, dat je dat wilt veranderen (ook al is het medisch gezien niet noodzakelijk). Dat is dan ook cosmetische chirurgie en daarvan vind ik dat dat moet kunnen.

Maar vind het een beetje achterlijk dat de maatschappij het steeds meer goed keurt dat mensen door middel van kunstmatige ingrepen er natuurlijker uit willen zien (let op de bewuste contradictie in deze zin!).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 11:05
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Bij oprah hadden ze pas geleden een uitzending die iets van Extreme makeover heette..

Dr zaten een paar mesnen bij bij wie ik het echt aanstellerij vond, die het alleen maar deden om aandacht te krijgen..
Maar er was ook 1 vrouw met heel erge lippen die er gewoon ongezond uitzagen en die veel te groot waren. Zij deed het niet om aandacht maar gewoon om geaccepteerd te worden in de maatschappij..
Toch is het wel cosmetische chirurgie want er was verder niks mis met haar, en de lippen belemmerde haar verder niet in haar doen..
In het geval van de lippen ben ik het er mee eens maar gewoon om aandacht van mannen te krijgen of cellulitis weg laten zuigen vind ik aanstellerij
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-09-2003 @ 11:45:
Ik wil nog wat toevoegen.

Ik heb bij de vraag "Cosmetische chirurgie..." ingevuld "moet kunnen".
En dat is omdat ik me wel kan voorstellen dat wanneer je een zwaar ongeluk hebt gehad, bijvoorbeeld en je kaak scheef is gaan groeien, dat je dat wilt veranderen (ook al is het medisch gezien niet noodzakelijk). Dat is dan ook cosmetische chirurgie en daarvan vind ik dat dat moet kunnen.

Maar vind het een beetje achterlijk dat de maatschappij het steeds meer goed keurt dat mensen door middel van kunstmatige ingrepen er natuurlijker uit willen zien (let op de bewuste contradictie in deze zin!).
ik ben het er niet mee eens dat dat van die kaak cosmetische chirurgie is.....cosmetisch is als je gewoon niet tevreden bent met wat de natuur je geschonken heeft.....en na een ongeluk is dat een heel ander verhaal....
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 11:12
Thomas
Thomas is offline
Done.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:17
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Citaat:
Wawl schreef op 05-09-2003 @ 12:12:
Done.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Wassup!! schreef op 05-09-2003 @ 12:10:
ik ben het er niet mee eens dat dat van die kaak cosmetische chirurgie is.....cosmetisch is als je gewoon niet tevreden bent met wat de natuur je geschonken heeft.....en na een ongeluk is dat een heel ander verhaal....
Ja dan heet het namelijk plastische chirurgie
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 15:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Wawl schreef op 05-09-2003 @ 12:12:
Done.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 05-09-2003 @ 12:12:
Done.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 18:04
Verwijderd
Als je weet ik het hoeveel kilo weegt (en dan bedoel ik niet 80 kg oid, maar meer 300 kg ofzo) en dit door dieten/sporten niet kwijt kunt raken en daar diep ongelukkig van wordt: dan vind ik dat het moet kunnen. Of heet het dan ook anders?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 22:47
heavinly
heavinly is offline
Ingevuld.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 12:44
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik heb ook mee gedaan
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 05-09-2003 @ 19:04:
Als je weet ik het hoeveel kilo weegt (en dan bedoel ik niet 80 kg oid, maar meer 300 kg ofzo) en dit door dieten/sporten niet kwijt kunt raken en daar diep ongelukkig van wordt: dan vind ik dat het moet kunnen. Of heet het dan ook anders?

Ik denk dat je dan ook wel medische en iig psychische klachten ondervind van je gewicht en dan valt het volgens mij onder plastische (correct me if i'm wrong)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:25
Susanne
Susanne is offline
Poll: Wat is je leeftijd? [*]< 15
[*]15-18 [*]>18

Poll: Cosmetische chirurgie… [*]Moet kunnen [*]Is onacceptabel
[*]Moet men zelf weten

Poll: Ik overweeg om cosmetische chirurgie te ondergaan [*]Ja [*]Nee
[*]Misschien

Poll: De resultaten van cosmetische chirurgie zijn... [*]Mooi [*]Lelijk
[*]Ligt eraan bij wie

Poll: Steeds meer mensen ondergaan cosmetische chirurgie.Ik vind.. [*]Dit toe te juichen [*]Dit onacceptabel
[*]Moet men zelf weten

Poll: Het schoonheidsideaal is...
[*]Mooi [*]Lelijk [*]Interesseert me niet

Poll: D.m.v. cosmetische chirurgie creeren we n barbiepoppenwereld [*]Ja, daar ben ik het mee eens
[*]Nee, daar ben ik het niet mee eens

Alsjeblieft.
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:36
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Nou, ik heb het voor je ingevuld
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 05-09-2003 @ 12:12:
Done.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 10:50
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Op verzoek van AV naar L&G

---> Lichaam & Gezondheid.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 12:36
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Wawl schreef op 05-09-2003 @ 12:12:
Done.
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
gedaan
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 06-09-2003 @ 13:44:
Ik heb ook mee gedaan
Yep, I'm in.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:37
Verwijderd
Ik zag laatst een man met een werkelijk verbazingwekkend karikaturale neus. Als je hem levensecht had getekend als stripfiguur, dan hadden mensen tegen je gezegd dat je de neus iets te veel had overdreven, zo'n neus. Als hij er iets aan zou doen zou ik dat volstrekt normaal vinden.

Ik vraag me alleen iets af bij vraag 1, 'moet kunnen' en 'moet men zelf weten' komt er toch allebei op neer dat je het wel best vindt? Waarom zijn dit twee verschillende antwoorden in de poll?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:23
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik vind cosmetische chirurgie vaak overdreven en onnodig. Maar de mensen moeten het zelf weten..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-09-2003 @ 15:37:
Ik vraag me alleen iets af bij vraag 1, 'moet kunnen' en 'moet men zelf weten' komt er toch allebei op neer dat je het wel best vindt? Waarom zijn dit twee verschillende antwoorden in de poll?
moet kunnen is meer zoiets als acceptabel, maarja, als je acceptabel hebt en onacceptabel.. dat lijkt ook heel veel op elkaar (qua woord) om toch maar anders te zeggen heb ik 'moet kunnen' en moet men zelf weten.
dat laatste is gewoon een neutraal antwoord..
en ach, als t fout is.. het is voor school. ik heb t ook met 40 personen gedaan. en dan ga ik deze twee ook vergelijken. maar hoeft niet een megagoede enquete te zijn...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:48
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
het interesseert me geen reet wat anderen met hun lichaam doen. En ik heb schijt aan zogenaamde schoonheidsidealen. Nu kun je mijn opties wel kiezen...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:40
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Poll: Wat is je leeftijd? [*]< 15 [*]15-18
[*]>18

Poll: Cosmetische chirurgie… [*]Moet kunnen [*]Is onacceptabel
[*]Moet men zelf weten

Poll: Ik overweeg om cosmetische chirurgie te ondergaan [*]Ja
[*]Nee [*]Misschien

Poll: De resultaten van cosmetische chirurgie zijn... [*]Mooi [*]Lelijk
[*]Ligt eraan bij wie

Poll: Steeds meer mensen ondergaan cosmetische chirurgie.Ik vind.. [*]Dit toe te juichen [*]Dit onacceptabel
[*]Moet men zelf weten

Poll: Het schoonheidsideaal is... [*]Mooi [*]Lelijk
[*]Interesseert me niet

Poll: D.m.v. cosmetische chirurgie creeren we n barbiepoppenwereld
[*]Ja, daar ben ik het mee eens [*]Nee, daar ben ik het niet mee eens
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen

Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 06-09-2003 @ 13:44:
Ik heb ook mee gedaan
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:29
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Done.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:22
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Alstu.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:24
tacidvs
tacidvs is offline
kwek
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:52
wissie
wissie is offline
Ingevuld
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:59
Verwijderd
gedaan
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 21:04
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
done
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 11:29
Verwijderd
Thnx everyone
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 12:18
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Wat is je leeftijd?
15-18

Cosmetische chirurgie
Moet men zelf weten

Ik overweeg om cosmetische chirurgie te ondergaan
Misschien

De resultaten van cosmetische chirurgie zijn...
Ligt eraan bij wie

Steeds meer mensen ondergaan cosmetische chirurgie.Ik vind..
Moet men zelf weten

Het schoonheidsideaal is...
Interesseert me niet

D.m.v. cosmetische chirurgie creeren we n barbiepoppenwereld
Ja, daar ben ik het mee eens
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:04
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
done

Ik vind alleen deze vraag een beetje vreemd

Poll: Het schoonheidsideaal is...[*]Mooi[*]Lelijk[*]Interesseert me niet



Ik heb "mooi" gekozen, omdat t me logisch lijkt dat het ideaal mooi is en niet lelijk...het interesseert me verder ook niet, nouja t zal wel aan mij liggen
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-09-2003 @ 17:11:
Ik denk dat je dan ook wel medische en iig psychische klachten ondervind van je gewicht en dan valt het volgens mij onder plastische (correct me if i'm wrong)
maar psychische klachten, dat is toch meestal de motivatie voor cosmetische chirurgie. Goed, je hebt ook de rijkeluitjes die zeggen 'waarom niet?' maar uiteindelijk lijkt me een oorzaak dan toch 'angst voor ouderdom', 'gebrek aan zelfvertrouwen' etc. Er is hoe dan ook een reden om het te doen, die lijkt me dan ook altijd psychisch?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:25
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
ik overweeg te ondergaan:

misschien

>_<
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 09-09-2003 @ 16:18:
maar psychische klachten, dat is toch meestal de motivatie voor cosmetische chirurgie. Goed, je hebt ook de rijkeluitjes die zeggen 'waarom niet?' maar uiteindelijk lijkt me een oorzaak dan toch 'angst voor ouderdom', 'gebrek aan zelfvertrouwen' etc. Er is hoe dan ook een reden om het te doen, die lijkt me dan ook altijd psychisch?
ja snap t ook niet helemaal, maar ik bedoel, als je een hazelip hebt en je wordt er mee gepest en je krijgt er psychisch problemen van dan is t volgens mij plastisch.
als je een beetje scheve neus hebt en dit graag anders wilt, dan valt dat onder cosmetisch.
het is ook hoe ver de verzekering wil gaan heah.
maar echt de dingen die onder cosmetisch vallen zijn borstvergroting enzo. niet echt bepaald nodig. liposuctie: niet echt bepaald nodig om dun te worden. kan ook op andere manieren. snap?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 09-09-2003 @ 16:04:
done

Ik vind alleen deze vraag een beetje vreemd

Poll: Het schoonheidsideaal is...[*]Mooi[*]Lelijk[*]Interesseert me niet



Ik heb "mooi" gekozen, omdat t me logisch lijkt dat het ideaal mooi is en niet lelijk...het interesseert me verder ook niet, nouja t zal wel aan mij liggen
naja, ik vind dus van niet. ik vind dat t veel te dun is en dat vind ik lelijk.. get it?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 09-09-2003 @ 18:28:
ja snap t ook niet helemaal, maar ik bedoel, als je een hazelip hebt en je wordt er mee gepest en je krijgt er psychisch problemen van dan is t volgens mij plastisch.
als je een beetje scheve neus hebt en dit graag anders wilt, dan valt dat onder cosmetisch.
het is ook hoe ver de verzekering wil gaan heah.
maar echt de dingen die onder cosmetisch vallen zijn borstvergroting enzo. niet echt bepaald nodig. liposuctie: niet echt bepaald nodig om dun te worden. kan ook op andere manieren. snap?
Ja, ik snap het verschil wel hoor.
Maar een hazelip is niet echt een goed voorbeeld want dat is iets wat zeg maar 'misgegaan' is, meer als een soort ziekte, bovendien kun je er last van hebben wanneer je praat. Verder willen ze bij dikke mensen het weghalen van huid wel vergoeden geloof ik, dat zijn dan mensen die wel heel veel zijn afgevallen en daardoor heel veel huid overhebben die ontzettend in de weg zit.
Ook borsten verkleinen willen ze wel eens doen wanneer je er rugklachten door hebt en dergelijke. Dat is eigenlijk allemaal nog lichamelijk, zodra het psychisch wordt is het meestal ook cosmetisch volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:43
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
done
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 09-09-2003 @ 18:55:
Ja, ik snap het verschil wel hoor.
Maar een hazelip is niet echt een goed voorbeeld want dat is iets wat zeg maar 'misgegaan' is, meer als een soort ziekte, bovendien kun je er last van hebben wanneer je praat. Verder willen ze bij dikke mensen het weghalen van huid wel vergoeden geloof ik, dat zijn dan mensen die wel heel veel zijn afgevallen en daardoor heel veel huid overhebben die ontzettend in de weg zit.
Ook borsten verkleinen willen ze wel eens doen wanneer je er rugklachten door hebt en dergelijke. Dat is eigenlijk allemaal nog lichamelijk, zodra het psychisch wordt is het meestal ook cosmetisch volgens mij.
keej thnx
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:19
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Ff een kleine opmerking: deze manier van ondervragen leidt niet tot goeie onderzoeksresultaten.

en wel om het volgende: Je weet niet of iemand van 15 jaar een bepaald antwoord gegeven heeft, het enige dat je weet is dat een bepaald deel van diegenen die geantwoord hebben 15 jaar zijn én dat een bepaald deel een bepaald antwoord gegeven heeft. Maar: dat zijn twee losstaande feiten, die geen enkele correlatie met elkaar hebben.

het maakt mij verder niet uit, maar voor een onderzoek is dit niet echt handig.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 10-09-2003 @ 16:19:
Ff een kleine opmerking: deze manier van ondervragen leidt niet tot goeie onderzoeksresultaten.

en wel om het volgende: Je weet niet of iemand van 15 jaar een bepaald antwoord gegeven heeft, het enige dat je weet is dat een bepaald deel van diegenen die geantwoord hebben 15 jaar zijn én dat een bepaald deel een bepaald antwoord gegeven heeft. Maar: dat zijn twee losstaande feiten, die geen enkele correlatie met elkaar hebben.

het maakt mij verder niet uit, maar voor een onderzoek is dit niet echt handig.
dit is niet de enige die ik doe. Heb ook gewoon op papier gedaan en dan kan je wel zien wat een 15-jarige bv kiest.
snap?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:12
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
wissie schreef op 08-09-2003 @ 21:52:
Ingevuld
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:05
the tourist
the tourist is offline
Done.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:07
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Zoveel mensen die denken dat de barbiepoppencultuur door cosmetische chirurgie komt...how sad...

de chirurgie maakt het mogelijk, het zijn echter de achterlijken die zich laten verminken. Geef nou eens de schuld aan jezelf ipv iemand/iets anders
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Sectorwerkstuk Enquête: Social Media
Dakloze Duif
5 02-03-2012 22:11
Vrije tijd Poll
super_dror
2 11-12-2011 10:06
De Kantine Enquete over het instellen van cameragebruik door de FIFA
Jorn94
2 22-12-2010 18:44
Beleidszaken Het plaatsen van enquetes op D&A
Risce
26 02-03-2007 17:42
Algemene schoolzaken gymles op blote voeten enquete
decimmount
3 17-10-2006 20:13
Algemene schoolzaken Parijs enquete! important!
Ostentation
6 27-05-2005 15:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.