Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2012, 15:42
Piethein
Piethein is offline
Bij mij ging het goed, ik vond het erg makkelijk. Heb goede hoop dat ik wel minstens een 7,3 (voor een 8) heb gehaald.

Ik was ook ruim op tijd klaar.
Advertentie
Oud 30-05-2012, 16:00
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
Ik kon er niks van maken. vraag me af of ik de 4 heb gehaald.
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Oud 30-05-2012, 16:34
Piethein
Piethein is offline
na het bekijken van het correctiemodel begin ik een beetje te twijfelen aan "minstens een 7,3" vraag 9 heb ik in de kolom verkeerd gedaan. ik heb zeg maar niet vier tekens onder elkaar maar 2 naast elkaar, de volgende 2 beginsels niets en dan bij het laatste beginsel 2 tekens naast elkaar (snap je). En op sommige vragen heb ik antwoorden die niet eens lijken op wat in het correctiemodel staat, maar niet per se fout zijn.
Oud 30-05-2012, 16:39
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
En op sommige vragen heb ik antwoorden die niet eens lijken op wat in het correctiemodel staat, maar niet per se fout zijn.
Dat heb ik ook bij meer vragen dan ik eigenlijk zou willen... Ik vraag me af of ik er punten voor krijg...
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-05-2012, 16:43
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vond 'm wel gaan en ik heb geen zin om het correctiemodel te bekijken (en dan misschien alsnog te denken 'ohnee! ik heb van alles fout!')
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 30-05-2012, 16:44
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Voor mijn gevoel ging het best redelijk denk ik! Ik als economie-leek heb er wel wat van kunnen maken hoop ik. ^^

Ik vond 't examen wel een beetje te lang, met het betoog was je lang bezig en ik vond de opgaves veel lang rekenwerk bevatten (vooral opgave 1).
Oud 30-05-2012, 16:46
LauraMelanie
LauraMelanie is offline
Ik vond het echt een veels te lange toets en het betoog was best wel lastig, je kon ook heel makkelijk een doorwerkfout maken. ik heb 33 punten (streng gerekend) maar vond deze toets toch echt wel heel moeilijk
Oud 30-05-2012, 16:48
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ik vond het echt een veels te lange toets en het betoog was best wel lastig, je kon ook heel makkelijk een doorwerkfout maken. ik heb 33 punten (streng gerekend) maar vond deze toets toch echt wel heel moeilijk
Voor doorrekenfouten wordt er vaak maar 1 puntje afgetrokken, daarna rekenen ze 't gewoon goed als je verder wel de goede berekening maakt.
Oud 30-05-2012, 16:58
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik vond de betoogopgave juist heel erg meevallen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-05-2012, 17:06
Verwijderd
Ik vond het betoog inderdaad wel prettig, zo. Voor de rest heb ik eigenlijk geen flauw idee wat ik ervan gemaakt heb. Ik bekeek het antwoordmodel en sommige dingen heb ik wel en van andere weet ik het niet meer. Die opgave met Indonesië en Maleisië vond ik maar vervelend. Doordat ik ziek ben geweest heb ik nét dat stukje theorie gemist, wel thuis ingehaald, maar ik begreep het niet helemaal. De leraar zei vervolgens 'ach, dat vragen ze toch niet. Als je het vervolg van de wisselkoersen maar begrijpt'. Tja, en nu dit..
Oud 30-05-2012, 17:09
Verwijderd
Vond 'm moeilijk, ook net niet af vraag 7 over geslagen en vraag 27 net niet helemaal af kunnen krijgen. Wel een voldoende denk ik, dus boeien
Oud 30-05-2012, 17:15
LauraMelanie
LauraMelanie is offline
Citaat:
Voor doorrekenfouten wordt er vaak maar 1 puntje afgetrokken, daarna rekenen ze 't gewoon goed als je verder wel de goede berekening maakt.
Ja gelukkig wel alleen met dat betoog als je die plusjes en minnetjes verkeerd zet dan ga je ook verkeerd beredeneren enzo en dat heb ik gedaan
Maarja, hopen op een voldoende
Oud 30-05-2012, 17:27
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ja gelukkig wel alleen met dat betoog als je die plusjes en minnetjes verkeerd zet dan ga je ook verkeerd beredeneren enzo en dat heb ik gedaan
Maarja, hopen op een voldoende
't Gaat toch om je eigen mening? Je moest kiezen tussen twee beleidsvormen. Je moest beargumenteren waarom je voor een bepaald beginsel een plusje of minnetje zette. ^^ Dus als jij goed beargumenteerd hebt met economische redeneringen, heb je gewoon alle punten.
Oud 30-05-2012, 17:38
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
't Gaat toch om je eigen mening? Je moest kiezen tussen twee beleidsvormen. Je moest beargumenteren waarom je voor een bepaald beginsel een plusje of minnetje zette. ^^ Dus als jij goed beargumenteerd hebt met economische redeneringen, heb je gewoon alle punten.
Je moest wel per se twee plusjes en twee minnetjes hebben.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-05-2012, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Je moest wel per se twee plusjes en twee minnetjes hebben.
En in het antwoordmodel lijkt het alsof er maar één mogelijkheid is. Volgens mij was dat ook een beetje de opzet van deze betoogopgave. Ik weet dus niet of het wel mogelijk is om een verkeerd geplaatst plusje of minnetje goed economische te beargumenteren.
Oud 30-05-2012, 18:06
LauraMelanie
LauraMelanie is offline
Citaat:
En in het antwoordmodel lijkt het alsof er maar één mogelijkheid is. Volgens mij was dat ook een beetje de opzet van deze betoogopgave. Ik weet dus niet of het wel mogelijk is om een verkeerd geplaatst plusje of minnetje goed economische te beargumenteren.
Ja daarom denk ik ook dat ik pech heb met die opgave, maarja het is maar zo. Ik vond opgave 4 ook heel moeilijk, heb gewoon geen enkel punt voor deze hele opgave
Oud 30-05-2012, 18:12
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Je moest wel per se twee plusjes en twee minnetjes hebben.
Ja, dat had ik wel, maar ik heb een plusje en een minnetje omgedraaid. Om dat nu meteen fout te gaan rekenen vind ik wel erg ver gaan...
Oud 30-05-2012, 18:38
Guinie
Guinie is offline
Ik vond het echt heel moeilijk en heb het erg slecht gemaakt helaas.
Ads door Google
Oud 30-05-2012, 18:41
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Ik vond 'm wel gaan en ik heb geen zin om het correctiemodel te bekijken (en dan misschien alsnog te denken 'ohnee! ik heb van alles fout!')
Dit ja, het viel voor mijn gevoel niet tegen. Ik kan er echt weinig zekers over zeggen tot ie nagekeken is.
Oud 30-05-2012, 19:27
examenssssss
examenssssss is offline
Best lastig, ga maar niet kijken wat het correctiemodel zegt. Het scheelt natuurlijk ook heel veel als de n-term 1,7 zou zijn, dan lijkt het misschien slechter dan het is.
Oud 30-05-2012, 19:27
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Ik vond het best moeilijk, en veel!
Heb hopelijk wel ongeveer 37 puntjes gesprokkeld!
Oud 30-05-2012, 21:19
Gish
Avatar van Gish
Gish is offline
Ik vind het echt zooo zonde dat ik voor het betoogje maar 2 punten ofzo heb want de rest ging tamelijk goed.
Oud 31-05-2012, 07:33
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik hoop dat de N-term op die van vorig jaar ligt of zelfs nog wat hoger...
Oud 31-05-2012, 10:39
Giorgi
Giorgi is offline
Economie was toch best wel pittig...32 punten van de 60. Vooral die opgave over Maleisie en Indonesië was wel pittig.
Oud 31-05-2012, 20:44
miriely123
miriely123 is offline
Citaat:
Ik vond het echt een veels te lange toets en het betoog was best wel lastig, je kon ook heel makkelijk een doorwerkfout maken. ik heb 33 punten (streng gerekend) maar vond deze toets toch echt wel heel moeilijk
Ik vond het examen ook vreselijk..
Advertentie
Oud 31-05-2012, 20:46
miriely123
miriely123 is offline
Als je dit examen vergelijk met die van andere jaren was dit echt moeilijk!. bij de anderen kon ik voldoende halen maar bij deze pff.. en het betoog, wil ik zelf niet over hebben. ik heb alle tekens verkeerd gezet.. dus bij alternatief had ik de eerste twee tekens + en de laatste twee - ... dus jaahh.. ik hoop dat het normering soepel komt.. ik heb een 4,4 nodig
Oud 31-05-2012, 20:50
miriely123
miriely123 is offline
ik wou ook vragen over opgave 2, die ene grafiek waar ze vroegen ' van welke in de figuur genoemde producten IS de IBV in 2006 hoger dan in 1996?' ik heb alleen motorvoertuigen opgeschreven, en in het antwoordenblad stond dat motorvoertuig + agrarische landbouw.. maar het vraagstelling leek alsof er maar 1 antwoord mogelijk was.. en als je alleen maar een antwoord had, kreeg je toch 0 punten.. serieuss ik hoop dat die N-term + 1,7 is
Oud 31-05-2012, 22:41
Gish
Avatar van Gish
Gish is offline
Ja hier was al een apart thread over dacht ik

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1860479
Oud 01-06-2012, 09:32
Lisjex
Lisjex is offline
ik vond m ook lastig vooral te lang.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [HAVO] Duits en Economie, Hoe ging het?
JVV079
5 17-05-2014 18:11
Eindexamens 2014 [VWO] Economie
mr_awesome
1 16-05-2014 21:48
HAVO Herexamen Economie (1-1,2)
Verwijderd
22 24-06-2005 19:03
Eindexamens 2003 Economie was MOEILIJK...
Stephanie19
1 21-05-2003 15:05
Eindexamens 2003 economie: hoe ging het?
stickybandit
46 19-05-2003 17:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.