Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2012, 23:16
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Ik heb vanaf 18 juni de 2e proefwerkweek.
Hoe plan je zoiets?
Ik heb veel leestoetsen(Nederlands, Duits, Frans, Engels) en een paar leertoetsen zoals aardrijkskunde, economie, natuurkunde en scheikunde.
Ik heb volgens mij 13 toetsen bij elkaar in 1 week, hoe plan ik dit?
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2012, 13:27
Verwijderd
Vroeg genoeg beginnen. Dat als eerste.

Stel jezelf de volgende vragen af:
* Hoelang moet ik leren voor één bepaalde toets?
--> Misschien hoef je voor Nederlands niet te leren, omdat dat een leestoets is en voor aardrijkskunde juist wel één uur.
--> Zorg ervoor dat je op een dag niet te lang moet leren, dus verspreid het over meerdere dagen.
* Wat voor cijfer zou ik minimaal moeten halen, als ik voldoende, wil en blijven gaan staan?
--> Stel je moet minimaal voor aardrijkskunde een vijf halen en voor economie kan je ook een twee halen en dan sta je nog voldoende, dan is het vele malen belangrijker om aardrijkskunde te leren. Stel dus je prioriteiten.

Dus mijn tip is: Maak een planning voor jezelf. Dan is het enige wat je nog nodig heb is genoeg discipline om die planning daadwerkelijk af te werken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 13:33
Verwijderd
Ikzelf heb nooit goede planningen kunnen maken, en toch kwam ik daardoor niet vaak in de problemen. Hoe dat kwam? Ik lette op in de les, maakte altijd (ja, dat kan) mijn huiswerk en trok meteen aan de bel wanneer ik iets niet snapte. Als er dan een proefwerkweek aankwam, dan wist ik van mezelf dat ik de behandelde stof kende en hoefde ik niet ontzettend veel te leren. Meestal keek ik drie à vier dagen van tevoren de stof nog een keertje door, zodat ik, als ik nog een vraag had, deze vraag ook kon stellen (desnoods door de docent te mailen als er geen les meer was).
Dit geldt natuurlijk niet voor het uit je hoofd leren van woordjes of feitjes. Begin daaraan wel op tijd! Niet teveel in één keer en blijven herhalen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 13:46
Verwijderd
Uomi, ik maak zelf ook geen planningen hoor! Dat vind ik eigenlijk een beetje overbodig werk. Zoals jij zegt: Drie à vier dagen even de stof doorkijken en met de woordjes op tijd beginnen. Maar in feite heb je dan ook een soort van planning in je hoofd gemaakt, je hebt hem alleen dan niet op papier neergezet. Ik denk dat als je snel kwijtraakt van 'wat moet ik wanneer doen HELP', dat een planning wel enorm veel helpt.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 14:33
Verwijderd
Wat ik alleen maar wil zeggen is dat je geen planningen moet gaan maken omdat iedere leraar zegt: 'Plannen!'. Mij werd in de onderbouw zelfs verplicht om een planning op papier te maken, maar dat lukte me gewoon niet. Ik kan niet zeggen hoe lang me iets gaat kosten, hoeveel ik ergens mee bezig wil zijn. Af en toe voelt dit als een nadeel, een slechte eigenschap. Maar echt nadeel heb ik er niet van ondervonden, als ik realistisch kijk.
De TS geeft nergens aan dat hij het 'help, ik weet niet meer wat ik moet doen - gevoel' heeft. Hij vraagt alleen hoe hij moet plannen. Die vraag heb ik ook vaker gesteld, omdat me leek dat je moest plannen. Daarom wil ik nu aangeven dat het niet per se hoeft. Als je het wil en fijn vindt, dan doe je het, en anders doe je het op een andere manier. Het kán, maar hóeft niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Meerdere vragen.
beethoven
5 07-08-2012 19:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.