Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2004, 22:15
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Ik vroeg me eigenlijk af welke regels er zijn op andere scholen. En in welk opzicht die verschillen. veel regels, weinig regels, streng, niet streng, zinnige/onzinnige regels...en of t toepasselijk is zeg maar op de leeftijd die de leerlingen hebben. Als je neerzet wat je regels zijn wil je dan ook zetten, welke klas (dus dak de leeftijd weet) welke opleiding. Oh ja, en wat er gebeurt als je 1 van de regels overtreedt.


ik zal zelf maar beginnen:

1e jaar van de musicalacademie

* altijd je spullen bij je hebben
* altijd aanwezig, pas thuisblijven als je écht ziek bent dus als je gebroken been of iest met je oog, oren, armen etc hebt wél er zijn.
* ziek/afmelden voor 9 uur bij de coordinator
* we mogen niet meer (opeens heel dom) in het keukentje komen, alleen de leraren
* in de danszaal geen buitenschoenen
* weet niet of t bij iedere leraar geldt, maar bij de meeste vragen of je naar t toilet mag, niet zomaar weglopen, is brutaal
* altijd op tijd aanwezig
* corvee eens in de zoveel tijd
* in het gebouw niet roken, in de danszaal geen eten
* mobiele telefoon uit
* verder gewoon stil zijn als de leraar praat en luisteren

sommige leraren worden echt goed pissig als je je spullen vergeet, of een les wegblijft of zomaar de les uitloopt. Dan worden ze echt boos en krijg je een preek, straf heb ik nog niet gezien bij ons. En verder als iets niet mag wat je wel doet krijg je geloof ik gewoon een waarschuwing. we zijn natuurlijk geen basisschool meer, maar toch regels, maar over t algemeen vind ik sommige heeeeel streng bij mij (ligt ook anders omdat t een musicalopleiding is) bijvoorbeeld de dansjuf is echt streng. Die zegt ook altijd van 'in ben de juf ik ben de juf luister naar mij!' maar een ander weer iets minder. maar over t algemeen is de strengheid op mijn school wel streng zeg maar...en straf ofzo weet ik niet..

als ik op een schaal van 1 tot 10 een strengheidscijfer moet geven geef ik een 8
dat was het geloof ik....

nu die van jullie.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?

Laatst gewijzigd op 13-02-2004 om 22:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2004, 22:22
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
zijn dat niet gewoon standaardregels....
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:26
Verwijderd
Spreek me er niet van, de uni is zo schools als het maar kan

"als je het niet gemaakt heb, dan wil ik je niet in mn les hebben, en dan verzoek ik je weg te gaan"

"De wetboeken zijn de bijbels van de jurist. Een christenen heeft altijd een bijbel bij zich als hij naar de kerk gaat, een student altijd een wetboek als hij naar de uni gaat"

"Waarom heb je het niet gemaakt, heb je daar een reden voor"

"Als je het niet gemaakt hebt, dan laat ik je niet binnen"

Damn, ze zeuren op de uni nog meer dan op school
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:36
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ja best standaard regels, maar sommige weer niet, maar misschien zijn er mensen met extreme regels of juist geen regels, daar ben ik zo benieuwd na.

ik zal eens de dansjuf na doen als ze kwaad is

''zijn jullie doof ofzo? ik ben de juf weet je, je moet gewoon doen wat ík zeg, als ik zeg links moet je links niet naar rechts, als je niet kunt luisteren blijf je maar thuis, heb geen zin in mietjes, jullie lachen nu wel, 1 grote grap voor jullie, maar voor mij zijn jullie 1 grote grap, maak me gek weet je! ga normaal staan, en doe wat ik zeg, ik ben de juf, luisteren!''

'waar kom je vandaan je bent 5 minuten te laat? je komt zonder iets te zeggen mijn les binnen wat denk je wel niet van mij? wat is dit voor houding, gek geworden ofzo? wat is je excuus? ik wil voortaan een excuus, anders lig je eruit!'

''hallooooo ik zeg naar links godverdomme! doe niet zo dom, wat ben je af en toe toch een domme trut, je moet oplette verdomme! ga terug en doe opnieuw en nu goed!'

zo gaat dat ongeveer als zíj kwaad is.

of de directeur toen er les werd gegeven en hij mij in de kantine aan trof

'moet jij niet naar binnen!'
ik 'ja maar ik...'
hij: 'naar binnen jij nu!!'

nou is toch best wel streng.... toch?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:39
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ja wat gebeurt er als je 1 van de regels overtreedt?


ik kreeg een woede aanval in de dansles en liep kwaad weg terwijl die strenge dansjuf me terugriep (regel overtreden dus) ze werd helemaal gek in de kantine, ging ze schreeuwen en boos worden op mij...


en ze zei ook 'als je nu niet terugkomt hoef je nooit meer in mijn les te komen!!'

dus bij ons krijg je geen straf (zou wel raar zijn op deze leeftijd) ze worden alleen erg boos, krijgen altijd preken, pissige reacties en heel veel commentaar...

wat ik nog niet heb gezien, maar bijna zekr weet is, dat als we brutaal zouden zijn of niet aan de regels zouden houden, we er bjna zeker weten van af worden getrapt. Misschen 1 waarschuwing maar daarna als je t nog een keertje doet, Direct, zonde tijdelijke schorsing ofzo...daaorm hou ik me rustig daar.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:42
PV
PV is offline
mwoah bij ons zijn ze niet zo streng, met de meeste docenten valt best te praten/onderhandelen. Een enkele keer als expliciet staat vermeldt dat je een bepaald boek ofzo bij moet hebben, of een opdracht gemaakt, en dat heb je niet gedaan, dan wordt dat genoteerd.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:44
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
PV schreef op 13-02-2004 @ 23:42:
mwoah bij ons zijn ze niet zo streng, met de meeste docenten valt best te praten/onderhandelen. Een enkele keer als expliciet staat vermeldt dat je een bepaald boek ofzo bij moet hebben, of een opdracht gemaakt, en dat heb je niet gedaan, dan wordt dat genoteerd.

zo relaxt denk....zowat geen regels volgens mij..
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:47
Verwijderd
Onze school heeft maar 1 regel.

Kom op tijd...

Daarnaast maken we met z'n allen aan het begin van het jaar afspraken waar we ons aan gaan houden.
De rector is wel erg in het op tijd komen. Om 8.30 gaan de deuren dicht en komt niemand meer binnen voor dat hij/zij een preek heeft gehad.. Natuurlijk zijn er daarnaast nog wel meer regels maar dat zijn gewoon dingen die ook met normen en waarden te maken hebben enzo

Op de meergronden (moenbloem?) is het geloof ik zo dat er een tegel onder de school is gelegd waarop iets in de richting van 'er is maar 1 regel; respect voor elkaar' staat.

Ik denk dat iedere school wel z'n standaard regels en eigenaardige regels heeft. Er zijn best wel vrije scholen (mijn school o.a) en hele strenge scholen..
Mijn school scoort denk ik 2,5 op de schaal van strengheid
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:49
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 13-02-2004 @ 23:47:
Onze school heeft maar 1 regel.

Kom op tijd...

Daarnaast maken we met z'n allen aan het begin van het jaar afspraken waar we ons aan gaan houden.
De rector is wel erg in het op tijd komen. Om 8.30 gaan de deuren dicht en komt niemand meer binnen voor dat hij/zij een preek heeft gehad.. Natuurlijk zijn er daarnaast nog wel meer regels maar dat zijn gewoon dingen die ook met normen en waarden te maken hebben enzo

Op de meergronden (moenbloem?) is het geloof ik zo dat er een tegel onder de school is gelegd waarop iets in de richting van 'er is maar 1 regel; respect voor elkaar' staat.

Ik denk dat iedere school wel z'n standaard regels en eigenaardige regels heeft. Er zijn best wel vrije scholen (mijn school o.a) en hele strenge scholen..
Mijn school scoort denk ik 2,5 op de schaal van strengheid

dat is echt superrelaxt wat jij beschrfijt, 2,5 pfff..

ik heb toch echt 8, misschien dan 7 maar het is maar net hoe ik of een ander het ervaart. een klasgenoot van mij vind misschien maar 4 en een ander weer 9 en wéér een ander helemaal niet streng. maar de dansjuf scoort bij mij toch echt het hoogst strengste juf van t jaar......een 9...
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 23:02
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 13-02-2004 @ 23:26:
Spreek me er niet van, de uni is zo schools als het maar kan
Niet mijn ervaring. Ik heb nog vrijwel geen regel gezien. Behalve niet roken buiten de rookruimtes gaat alles gewoon zijn gangetje. Mensen gaan naar colleges (we hebber er 1 keer één gehad die mensen wegstuurde als ze te laat waren, dat was alles), volgen hun onderwijsgroepen en doen het één en ander in de bieb en practicaruimten. Dat gaat gewoon goed, echt strenge regels zijn niet nodig.

Oh ja, toch wel een paar: niet eten en drinken in het pc-lab en geen jassen, tassen en telefoons in de bieb. Dat eerste vind ik alleen maar logisch. Dat tweede is weleens lastig, maar ik kan er ook niet echt mee zitten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 23:14
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Hier (universiteit utrecht) hebben ze wel veel regels en dreigementen, maar het blijft eigenlijk bij het blaffen. Het eeuwige "maak je vragen, lees je stof, kom op tijd, en als je dat niet doet dan hoef je op het tentamen niet meer te komen" kan je misschien op het verkeerde been zetten en doen laten denken dat het erg streng is, maar de docenten die de regels moeten naleven hebben daar helemaal geen zin in. Die hanteren liever de regels die ze in het oude systeem hanteerden en dat is meer in de richting van "kom of kom niet, maar als je komt let dan wel op, of stoor in ieder geval de les niet, erg, ok?".

Het enige waar ze zich wel aan houden zijn de vele regeltjes omtrend tentamens (bijv: haal je voor het volgende tentamen lager dan een 4, dan hoef je de rest van het jaar niet meer te komen), maar dat is ook wel logisch, want dat gaat centraal.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 23:19
Verwijderd
- Niet roken op het schoolterrein, m.u.v. de zogenaamde 'rokersplek' (bestaande uit twee kunststof overkappingen op een binnenplaats).
- Afval dient in de prullenbakken te belanden.
- Mobiele telefoons, discmans, mp3-spelers e.d. moeten bij binnenkomst direct in de kluisjes worden opgeborgen. Op het schoolterrein mag niet worden gebeld.
- Als je niet op tijd bent, loop je direct naar de receptie om een briefje te halen. Vervolgens dien je je zo snel mogelijk te melden bij je afdelingscoördinator, die je, indien je geen 'goede' reden had om te laat te komen, zal verplichten je de volgende dag om 8 uur te melden bij de receptie.
- Jassen en hoofddeksels dienen opgehangen te worden in de garberobe of opgeborgen te worden in een kluisje.
- Als je je gymspullen niet mee hebt naar de gymles, moet je 2 A4'tjes helemaal volschrijven met "Als ik mijn gymspullen niet bij me heb, moet ik vrijdagmiddag nablijven." (Zijn ze nou helemaal belazerd?!)
- Het is verboden op het schoolterrein kauwgom op zak te hebben.
- Als je bij een overhoring ongemotiveerd afwezig bent, heb je voor de desbetreffende overhoring automatisch een 1.
- Geef het minimaal 2 dagen van tevoren aan als je naar de dokter of orthodontist moet onder schooltijd.
- Als je een toets mist, bij controle blijkt dat je je huiswerk niet gemaakt hebt of je een boek vergeten bent, moet je vrijdagmiddag terugkomen.

Doordat er onder de docenten geen éénduidig beleid is, houdt lang niet iedereen zich aan die regels. Zo hoef je lang niet altijd een briefje te halen als je te laat komt, vindt het merendeel van de leraren het best goed als je je mobieltje in je zak houdt, mits hij niet af gaat tijdens de les, klagen docenten zelden over jassen of hoofddeksels in de klas, kijkt niemand je erop aan als je in de pauze of tussen de lessen door kauwgom kauwt en hoef je lang niet altijd terug te komen als je een boek bent vergeten of je huiswerk niet gemaakt hebt. Dat met die 2 A4'tjes bij gym wordt helaas door mijn docent in ieder geval wél gehanteerd, volgens mij heeft die lul het zelf bedacht. Gelukkig heeft hij een geheugen als een zeef, dus ik heb een paar weken geleden mooi niets ingeleverd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Algemene schoolzaken Scholieren: jouw stem telt!
Scholier001
85 07-02-2004 14:45
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47
Algemene schoolzaken Andere school ?
Lytheon
8 06-03-2003 17:52
Algemene schoolzaken Vraagje over M&O...
Ikke_in_luv
25 26-02-2003 14:27
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.