Oud 15-04-2004, 15:07
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Heel apart, ik heb dit sinds ongeveer een jaar, vlekken op mijn huid en dan vooral op mijn onderrug en op mijn buik. Het zijn witte vlekjes, ze jeuken niet ofzo. Als ik dan in de zon heb gezeten of gelegen dan zie je ze heel erg goed...
Maar ook normaal als ik niet in de zon heb gelegen en ik kijk in de spiegel, zitten ze er nog steeds

Wie weet wat dit is en wat ik eraan kan doen??
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 15:12
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
klinkt als pigmentvlekjes, ik heb er ook eentje op mn knie, als je in de zon ligt is de rest van je huid donkerder en vallen ze dus meer op, maar het zou ook iets anders kunnen zijn.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 15:14
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
MieX schreef op 15-04-2004 @ 15:12 :
klinkt als pigmentvlekjes, ik heb er ook eentje op mn knie, als je in de zon ligt is de rest van je huid donkerder en vallen ze dus meer op, maar het zou ook iets anders kunnen zijn.
Ja, maar dit is wel heel erg extreem dan.. ik heb wel een pigmentvlekje op mijn arm, maar het is opeens heel erg geworden op mijn onderrug en buik...verder nergens, dus ik weet niet zeker of het wel echt pigment is
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:12
Verwijderd
hmmm... het zou viteligo kunnen zijn, maar volgens mijn moeder begint dat op de knokkels en ellebogen.

Viteligo houdt in dat je pigment verliest op sommige stukken en dat zich dat steeds meer uitbreidt. Je krijg dus witte vlekken en ook waar haren zitten (wimpers, schaamhaar,... krijg je spierwitte haartjes in de plek. Er zijn nog altijd geen wondermiddelen tegen maar er zijn steeds meer producten en behandelingen op de markt die het zouden verhelpen, maar tot nog toe is er nog geen vaste remedie. Ik geloof ook niet dat er een aanleiding voor is en ze weten ook niet of het erfelijk is dacht ik.

Je moet vooral met de zon uitkijken, want doordat je geen pigment hebt, kun je niet bruinen als bescherming tegen de zon en dus verbrandt het heel erg en heel pijnlijk.

Ik weet niet of het dat zou kunnen zijn, ik geef alleen een mogelijkheid. Het is vervelend, maar niets aan te doen dan goede zich aanpassende make up dragen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:48
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Mutant schreef op 15-04-2004 @ 16:12 :
hmmm... het zou viteligo kunnen zijn, maar volgens mijn moeder begint dat op de knokkels en ellebogen.

Viteligo houdt in dat je pigment verliest op sommige stukken en dat zich dat steeds meer uitbreidt. Je krijg dus witte vlekken en ook waar haren zitten (wimpers, schaamhaar,... krijg je spierwitte haartjes in de plek. Er zijn nog altijd geen wondermiddelen tegen maar er zijn steeds meer producten en behandelingen op de markt die het zouden verhelpen, maar tot nog toe is er nog geen vaste remedie. Ik geloof ook niet dat er een aanleiding voor is en ze weten ook niet of het erfelijk is dacht ik.

Je moet vooral met de zon uitkijken, want doordat je geen pigment hebt, kun je niet bruinen als bescherming tegen de zon en dus verbrandt het heel erg en heel pijnlijk.

Ik weet niet of het dat zou kunnen zijn, ik geef alleen een mogelijkheid. Het is vervelend, maar niets aan te doen dan goede zich aanpassende make up dragen.

hmm, maar ik heb het echt alleen maar op mijn onderrug en op mijn buik... ik zou het wel erg vinden als ik dat zou hebben
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:54
shut*up
shut*up is offline
Ik denk eerder dat het een schimmeltje is ofzo, dat hoeft opzich niet te jeuken... Vitiligo lijkt me stug, aangezien je zelf al zegt dat je ermee in de zon komt en dan zou het onwijs moeten verbranden, aangezien er dan helemaal geen pigment is.. Lijkt mij...
__________________
zo, ik heb een sig
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:55
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
shut*up schreef op 15-04-2004 @ 16:54 :
Ik denk eerder dat het een schimmeltje is ofzo, dat hoeft opzich niet te jeuken... Vitiligo lijkt me stug, aangezien je zelf al zegt dat je ermee in de zon komt en dan zou het onwijs moeten verbranden, aangezien er dan helemaal geen pigment is.. Lijkt mij...
Ja dat zou misschien wel kunnen inderdaad
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:55
Verwijderd
Hou het in de gaten iig. Ik hoop voor je dat je het niet hebt, maar het valt allemaal wel mee. Mijn moeder vond het ook ontzettend erg toen ze het kreeg (op haar 16e heeft ze eens een vrouw gezien die dat had en toen riep ze heel hard dat ze dat nooit wou krijgen, en op haar 18e zijn haar eerste vlekken verschenen), maar op zich valt het wel mee. Ze kijkt alleen uit met korte mouwen enzo en maakt zich altijd secuur op. Ze heeft er geen last van, het doet geen pijn (alleen als ze niet oplet en in de tuin in de zon werkt zonder handschoenen), het is niet besmettelijk...

En er zijn genoeg mensen die het hebben (Micheal Jackson oa, wat ook de reden is dat hij zich helemaal heeft laten bleken) en veel mensen krijgen het op oudere leeftijd, al blijft het dan meestal beperkt tot de handen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 16:59
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Mutant schreef op 15-04-2004 @ 16:55 :
Hou het in de gaten iig. Ik hoop voor je dat je het niet hebt, maar het valt allemaal wel mee. Mijn moeder vond het ook ontzettend erg toen ze het kreeg (op haar 16e heeft ze eens een vrouw gezien die dat had en toen riep ze heel hard dat ze dat nooit wou krijgen, en op haar 18e zijn haar eerste vlekken verschenen), maar op zich valt het wel mee. Ze kijkt alleen uit met korte mouwen enzo en maakt zich altijd secuur op. Ze heeft er geen last van, het doet geen pijn (alleen als ze niet oplet en in de tuin in de zon werkt zonder handschoenen), het is niet besmettelijk...

En er zijn genoeg mensen die het hebben (Micheal Jackson oa, wat ook de reden is dat hij zich helemaal heeft laten bleken) en veel mensen krijgen het op oudere leeftijd, al blijft het dan meestal beperkt tot de handen.
hmm ja bedankt in ieder geval dat je ff hebt gereageert
Ik ben meteen even op internet gaan zoeken naar plekken waar het het meest voorkomt enzo.. maar ik denk eerlijk gezegd dat ik het niet heb... nou ja, of is het misschien meer hopen...

Maar goed als ik het wel heb dan moet ik daar maar me leven
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 17:11
aLackofColor
Avatar van aLackofColor
aLackofColor is offline
Ik heb het ook!
al meer als een jaar
mijn rug..zit onder de witte vlekjes..
en eerst mijn buik ook,
maar zonlicht helpt er wel tegen..
dus veel in de zon gaan of zonnebank
__________________
.&.I dance like nobody is watchin'
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 17:13
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Admiration schreef op 15-04-2004 @ 17:11 :
Ik heb het ook!
al meer als een jaar
mijn rug..zit onder de witte vlekjes..
en eerst mijn buik ook,
maar zonlicht helpt er wel tegen..
dus veel in de zon gaan of zonnebank
Heb jij dan niet dat je het juist erger ziet als je in de zon gaat??? Dat heb ik namelijk wel
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Witte vlekjes op benen
Verwijderd
10 26-07-2010 11:05
Lichaam & Gezondheid vlekje op huid
Maija
4 01-11-2007 12:19
Lichaam & Gezondheid Witte vlekjes op(/in?) huid.
Verwijderd
5 03-06-2005 12:32
Lichaam & Gezondheid Rode vlekken (help !!!!! )
jansmeulders
20 23-09-2004 18:00
Lichaam & Gezondheid Witte vlekken op huid
Rosie
23 04-06-2003 08:30
Lichaam & Gezondheid Keb heel veel donkerrode vlekjes op me bovenarm!!!!!!!!!!!
HelpMePlease
11 12-07-2002 00:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.