Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2001, 21:35
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

Ik had een keer een 420Mb hd op de pc-dumpdag gekocht en die wou ik dus gaan uitesten. Er bleek nog veel data op te staan en dus wou ik de boel gaan formatteren met een dos-diskette. Maar na het formatteren bleek de schijf veel beschadigde clusters te hebben (daarvoor niet!) en kan ik geen OS meer installeren omdat het niet opgestart wil worden. Wat nu, kan ik die HDD nog low-level formatteren ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2001, 22:02
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Gooi er eens een scandisk overheen in Dos, als 't goed is markeert ie de beschadigde clusters dan als niet-beschrijfbaar en moet je er alsnog data op kunnen zetten.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2001, 03:43
dystopia
dystopia is offline
MSDOS Opstartdisk erin pleuren.
Start GwScan (misschien eerst ff dloaden en op diskette zetten?)
Eenmaal in GeScan gekomen kies je voor: test harddrive. Ga een paar keer rukken (duurt nl. even). Je krijgt nu een errorcode. Wanneer je niet 4x een 0 eruit krijgt zet dan even de code die er wel uit kwam hier neer. Wanneer er 4x een 0 uit kwam kun je daarna in GwScan voor write zeros to disk kiezen. Daarmee wordt alles erafgeflikkert. (duurt weer ff, have fun)

GwScan is een prog van IBM dat je HDD test op bad sectors. Bovendien doet ie tijdens het formateren alles met 0-en overschrijven en verwijdert ie ook de MBR en nog een aantal zaakjes. Kortom, een echte format (low level).

Geen idee waar je het GwScan kunt krijgen. Probeer www.ibm.com of www.download.com of www.tucows.com of www.google.com
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 19-05-2001, 11:56
Verwijderd
Zoals dys al zegt, gewoon lowlevel formatteren. Dan worden je bad sectors ook gemarkeerd. Als het er echter nogal veel zijn begin je het toch wel te merken, er is dan gewoon minder schijfruimte beschikbaar (d'oh)

Ik denk dat het zo is gegaan: de persoon van wie die HD was heeft die data erop gezet. Toen heeft-ie 'm uit z'n PC geschroefd en toen zijn er in het transport ofzo beschadigingen opgekomen. Dan lijkt het nog wel alsof alle data erop staat, maar die zou dan (als je het ging proberen) niet meer teruggelezen kunnen worden. Dus als je hem dan formatteert, krijg je allemaal bad sectors.

Is verder weinig aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2001, 12:23
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Ik heb Gwscan hier gedownload maar er staat dat het alleen maar voor Gateway harddisks is, of kan ik het ook gewoon op mijn eigen harddisk gebruiken want ik heb geen gateway systeem!!

----------
Hard Disk Utility Software Filename Size Date Description
9513084.exe 266 KB 04/11/01 Partition Table Patch for Windows 98 and Me and Restoration CDs, part numbers 7508822 and 7507189
7510009.exe 322 KB 12/00 GWSCAN 3.11 for all Gateway hard drives. This file will also extract in Dos.
This utility will attempt to read a hard drive, write zeros to it, and measure seek times and data transfer rates. It also will repair certain issues with Gateway IDE hard drives.
7508504.exe 128 KB 06/00 GWSCAN 3.08 for all Gateway hard drives.
idide.exe 9 KB 11/96


Met citaat reageren
Oud 21-05-2001, 00:24
dystopia
dystopia is offline
Bullshit. Werkt met elke HDD. Ik heb het toch zeer zeker op m'n Fijutsi en *merkloos* gebruikt. Bij mijn PC zat een IBM daar heeft ie het ook op gedaan.

Bahbahbah ze willen gewoon niet hun Freeware progje voor andere gebruikers openstellen en gooien er dan zo'n lame waarschuwing bij. Waarschijnlijk bedoelen ze ermee dat je alleen support hebt wanneer je zo'n Gateway HDD scanned.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 21-05-2001, 14:35
STRieKeR
STRieKeR is offline
Toppie waar heb je hem gedownload ???

I need it also !!!

GwScan zeg je he.

Low-level ?? Dat doet me denken aan de tijd dat die optie nog gewoon in de bios zat.

BAD sectors stinken de pan uit !(sûckên)


Kan ik hem ook krijgen dan ?

Of waar kan ik hem ook krijgen.

GwScan mmmmm


ThanX
__________________
~ONEPEOPLE~ R out of this society.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2001, 15:39
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Kijk eens op www.google.com (en zoek naar gwscan) en als je het dan nog niet kan vinden wil ik je het wel mailen..

Succes!!!

Met citaat reageren
Oud 23-05-2001, 08:42
STRieKeR
STRieKeR is offline
Beter thank you.

__________________
~ONEPEOPLE~ R out of this society.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.