Oud 29-04-2008, 12:24
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Een paar dagen geleden begon ik wat last te krijgen op mn borstbeen. Bij het ademhalen heb ik het idee dat hoe dieper ik inadem, hoe meer 'druk' erop komt te staan. En als ik het dan forceer en toch heel diep inadem, dan doet het pijn op mn borstbeen, in het midden precies, soms wat meer naar links/rechts.

Ik heb het ook als ik niet inadem zeg maar, dat ik het gevoel heb dat er een soort druk ligt op mn borstbeen.

Ik vond dit over longontsteking:

Citaat:
Longontsteking begint met een irritatie van het longweefsel. Dit is te merken doordat de ademhaling versnelt, pijnlijk is en oppervlakkiger wordt. De borst doet pijn en daarbij komt meestal keel- en hoofdpijn voor. De ontsteking veroorzaakt koorts, waardoor je gaat transpireren en rillingen krijgt. Je gaat slijm ophoesten, mogelijk met bloed. Dit komt doordat de wanden van de longblaasjes (de zogeheten alveoli) zwellen of kapotgaan. Bloedplasma en rode en witte bloedlichaampjes uit kleine bloedvaten in de longen vullen vervolgens de ruimte. Het betreffende deel van de long wordt hierdoor relatief hard en is tijdelijk niet functioneel.
Ik hoest wel een klein beetje, maar ik heb geen keelpijn en ik hoest zeker geen slijm op. Hoofdpijn heb ik ook niet echt, ik heb geen koorts, ik heb geen rillingen en ik transpireer niet.

Ik vond ook dit over een hartinfarct:

Citaat:
De patiënt voelt in typische gevallen een zware, drukkende pijn midden achter het borstbeen, soms uitstralend naar de kaken of de schouders en armen, vooral de linker schouder. Dit gaat vaak gepaard met zweten, bleekheid en doodsangst.
Weer; ik heb wel last van pijn in het midden van mn borstbeen, het straalt een beetje uit naar links of rechts, maar zeker niet naar mn schouder/kaken. Ik zweet ook niet, ben niet bleek en ben ook niet doodsbang Hooguit een beetje bezorgd.

Is dit ernstig? Zal ik maar gewoon naar de dokter gaan? Of ben ik gewoon een beetje verkouden aan het worden (ook al heb ik dit nog nooit eerder gehad)?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 12:28
niqui
niqui is offline
Persoonlijk zou ik toch even naar de dokter gaan..

Met dit soort dingen kun je misschien beter een keer te veel dan te weinig bij de dokter zitten.

Sterkte hoe dan ook.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 12:37
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Mja dankje. Maar ik bedenk me net dat er feestdagen komen dus dat ik pas vrijdag terecht kan... :/ Beetje jammer.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 00:07
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Dit zijn inderdaad 2 van de tientallen oorzaken van pijn op de borst. En geloof me: de kans dat jij één van de twee hebt is nihil. Het zou een bovenste luchtweginfectie kunnen zijn. Maar ik denk eerder dat de pijn uitgaat van het bewegingsapparaat. Gewoon primair dan wel door verrekking van een spier tijdens het hoesten.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 00:44
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
heb het ook een paar keer gehad, een paar keer door een val van mijn pony, te veel roken, te hard hoesten... t is heel naar maar het is denk ik niet heel ernstig.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 01:35
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Zelf precies hetzelfde ook niet al te lang geleden gehad.
Ik ben sowiezo niet zo'n "snel-naar-de-dokter"-figuur, en het was idd gelukkig een paar dagen later weer over. Wat de oorzaak ervan was weet ik niet, maar 'k vind 't nu wel best...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 11:17
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Nou jullie stellen me echt heel erg gerust! Dankjulliewel
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 00:06
Verwijderd
lijkt eerder op een ontsteking aan het kraakbeen in de borst, mogelijk ziekte van Tietze.
Als je drukt zou de pijn erger moeten worden. Uit je verhaal begrijp ik iig dat als je heel diep inademt de pijn ook erger wordt, dus ik neem aan dat als je vanaf buiten duwt dit ook het geval is.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 14:39
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ja met duwen wordt het erger inderdaad. En gister beklommen we de klokkentoren van de kerk, en toen werd het zeker niet erger ofzo. Dus het ligt niet aan mn conditie, of dat het erger wordt als ik me inspan.

Nouja, morgen naar de dokter
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 16:01
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Nagekeken, ik ben helemaal gezond. Druk komt van een verkoudheid (alleen merk ik daar kennelijk niks van?). Het zal wel, het is in ieder geval alweer een kleine opluchting.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 00:20
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Gelukkig maar De huisarts bedoelt met een verkoudheid een bovenste luchtweginfectie. Dus neusklachten zijn niet obligaat. Jij hebt meer last van hoesten. Dit valt ook onder bovengenoemde.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 16:35
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ah, dan kan het best kloppen want ik begin eigenlijk nu pas wat meer te hoesten.

Joepie ^^
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Steken en druk op borst
Noa1029
5 19-01-2013 12:02
Lichaam & Gezondheid Altijd ziek
Sihem
87 08-01-2012 12:25
Lichaam & Gezondheid hartsteekjes bij lachen
Monchoutaart
2 12-01-2007 19:34
Psychologie ziekenhuis gezeur en verwerking
onzeker&anoniem
6 11-06-2004 18:39
Psychologie Onbekende ziektes zijn een ramp (vooral voor de mensen die ze hebben).
scholiertje
8 16-03-2002 16:32
Lichaam & Gezondheid Pijn bij ademhalen na rennen
Tuinhuisje
7 04-02-2002 14:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.