Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2006, 15:26
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de huurcommissie, en dan wel met het onderwerp huurverlaging.
Ik (en mijn huisgenoten) vinden dat we teveel huur betalen en we willen naar de huurcommissie stappen.
Maar ik wil eerst ervaringen horen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2006, 15:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als je vind dat je teveel huur betaald, had je je huurcontract niet moeten tekenen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 16:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik weet niet wat voor huurbaas je hebt, maar de situatie kan behoorlijk vervelend worden na zo'n geintje...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 17:02
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-01-2006 @ 16:38 :
als je vind dat je teveel huur betaald, had je je huurcontract niet moeten tekenen.
Er bestaat ook zoiets als een maximale huur.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 07-01-2006 @ 16:26 :
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de huurcommissie, en dan wel met het onderwerp huurverlaging.
Ik (en mijn huisgenoten) vinden dat we teveel huur betalen en we willen naar de huurcommissie stappen.
Maar ik wil eerst ervaringen horen
Dat ligt eraan wat jij te veel huur vindt, er is een maximaal bedrag aan huur. Maar hoeveel ruimte huur je voor hoeveel (excl)?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 18:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-01-2006 @ 18:02 :
Er bestaat ook zoiets als een maximale huur.
Tekenen is instemmen.

Achteraf verlagen kan in geval van achterstallig onderhoud e.d., maar zo vaak gebeurt dat niet.

Als je naar de huurcommisie stapt kan je met gegronde redenen (een taxatie, of bewijs dat een huis in slechtere staat is dan waarvoor het verhuurd is) vragen om een huurverlaging.

Als je aan komt zetten met "ik vind 200 euro voor mijn 10 m2 kamer in hartje Amsterdam te veel" wordt je trouwens faliekant van de tafel geveegd, je moet een goede zaak hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 22:01
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-01-2006 @ 18:02 :
Er bestaat ook zoiets als een maximale huur.
maar de TS heeft toch echt een huurcontract getekend ?

sowieso, de TS komt met de opmerking 'ik en mn huisgenoten vinden de huur te hoog', zonder verdere uitleg, en daar hou ik niet zo van. Zonder uitleg over de situatie kun je hier gewoon geen antwoord op geven.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 12:48
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-01-2006 @ 23:01 :
maar de TS heeft toch echt een huurcontract getekend ?

sowieso, de TS komt met de opmerking 'ik en mn huisgenoten vinden de huur te hoog', zonder verdere uitleg, en daar hou ik niet zo van. Zonder uitleg over de situatie kun je hier gewoon geen antwoord op geven.
Ik ben geen jurist, maar als de afgesproken huur boven het wettelijke maximum komt lijkt dat huurcontract me niet geldig. @Gadje: je hebt met dat puntensysteem berekend wat je maximale huur mag zijn? Anders heb je helemaal geen zaak.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 13:24
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Ik ben niet helemaal dom hoor
Ik ben akkoord gegaan met de huurprijs van 250 euro voor bijna 10m2. Nadat ik de helft van de borg had betaald kwam de huurbaas ineens met de medeling dat hij vergeten was de gemeentelijke belastingen mee te rekenen. Toen kwam er 30 euro bij. Dus mijn huur werd 280. Ik ging akkoord want zo makkelijk vind je geen kamer in utrecht. Het huis was helemaal vernieuwd en het zag er goed uit dus ik dacht ok. De rest van mijn huisgenoten betalen 230 voor 12m2 en 430 voor nog geen 14m2.
Daarnaast hebben we een woonkamer van nog geen 6m2 en een kleine keuken. Natuurlijk heb ik dat puntensusteem ook gedaan en daar was mijn kale huur iets van 150.
Verder zijn we de huisbaas ook helemaal zat en hebben we nu het idee om naar de huurcommissie te gaan om de huur te verlagen. Het is teveel en we hebben zoveel gebreken en de huisbaas doet niks. Ik wacht al vanaf het begin, 1 september, op internet en tv. Hij belooft veel en hij doet niks. Ook laat het laminaat los, is het niet goed geisoleerd, hebben we vochtplekken etc.
Vind je het gek dat we huurverlaging willen?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 13:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gadje schreef op 08-01-2006 @ 14:24 :
Ik ben niet helemaal dom hoor
Ik ben akkoord gegaan met de huurprijs van 250 euro voor bijna 10m2. Nadat ik de helft van de borg had betaald kwam de huurbaas ineens met de medeling dat hij vergeten was de gemeentelijke belastingen mee te rekenen. Toen kwam er 30 euro bij. Dus mijn huur werd 280. Ik ging akkoord want zo makkelijk vind je geen kamer in utrecht. Het huis was helemaal vernieuwd en het zag er goed uit dus ik dacht ok. De rest van mijn huisgenoten betalen 230 voor 12m2 en 430 voor nog geen 14m2.
Daarnaast hebben we een woonkamer van nog geen 6m2 en een kleine keuken. Natuurlijk heb ik dat puntensusteem ook gedaan en daar was mijn kale huur iets van 150.
Verder zijn we de huisbaas ook helemaal zat en hebben we nu het idee om naar de huurcommissie te gaan om de huur te verlagen. Het is teveel en we hebben zoveel gebreken en de huisbaas doet niks. Ik wacht al vanaf het begin, 1 september, op internet en tv. Hij belooft veel en hij doet niks. Ook laat het laminaat los, is het niet goed geisoleerd, hebben we vochtplekken etc.
Vind je het gek dat we huurverlaging willen?
ik zeg toch niet dat je dom bent...

kale huur is overigens altijd lager dan de werkelijke huur; ik neem aan dat je huur inclusief energiekosten is ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 13:32
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-01-2006 @ 14:28 :
ik zeg toch niet dat je dom bent...

kale huur is overigens altijd lager dan de werkelijke huur; ik neem aan dat je huur inclusief energiekosten is ?
Ja dat weet ik, maar mijn kale huur volgens het contract is 250 euro. Daar boven op komen dan nog service kosten.
Internet en tv (als we dat hebben) komt er ook nog eens boven op. En mijn privé koelkast kost ook extra want hij is bang dat hij aan het eind van het jaar een extra rekening van 5000 euro heeft.
Rede genoeg om naar de huurcommissie te gaan lijkt me zo.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 13:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als je gebreken als argument wilt aandragen: je moet de huisbaas aantoonbaar meerdere keren gevraagt hebben de problemen op te lossen voordat de huurcommissie het zal accepteren als argument, de man kan namelijk niets opknappen waarvan hij niet weet dat het kapot is.

Diegene die € 230 moet betalen voor iets dat groter is dan jouw kamer is een argument, providing dat er geen andere factoren zijn die de prijs omhoog drijven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:12
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gadje schreef op 08-01-2006 @ 14:24 :Verder zijn we de huisbaas ook helemaal zat en hebben we nu het idee om naar de huurcommissie te gaan om de huur te verlagen. Het is teveel en we hebben zoveel gebreken en de huisbaas doet niks. Ik wacht al vanaf het begin, 1 september, op internet en tv. Hij belooft veel en hij doet niks. Ook laat het laminaat los, is het niet goed geisoleerd, hebben we vochtplekken etc.
Vind je het gek dat we huurverlaging willen?
Denk je dat je huisbaar nadat je bij de huurcommissie bent geweest beter zijn best gaat doen voor je? Vergeet niet dat de verstandhouding aardig zal verslechten hierna...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gadje schreef op 08-01-2006 @ 14:32 :
Ja dat weet ik, maar mijn kale huur volgens het contract is 250 euro. Daar boven op komen dan nog service kosten.
Internet en tv (als we dat hebben) komt er ook nog eens boven op. En mijn privé koelkast kost ook extra want hij is bang dat hij aan het eind van het jaar een extra rekening van 5000 euro heeft.
Rede genoeg om naar de huurcommissie te gaan lijkt me zo.
je weet toch hopelijk ook dat servicekosten niet de kosten voor energie zijn ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 21:58
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
ja ik weet dat de servicekosten iets anders zijn dan energiekosten.
De relatie tussen de huisbaas is al niet goed en zal ook nooit goed worden.

Het lijkt wel een overhoring terwijl ik alleen jullie ERVARING wil horen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 22:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gadje schreef op 08-01-2006 @ 22:58 :
Het lijkt wel een overhoring terwijl ik alleen jullie ERVARING wil horen.
Ik heb een paar maanden gewerkt bij de huurincasso van Ymere, ik weet dus uit eerste hand hoe er gegniffeld wordt als iemand met een slechte zaak het hogerop zoekt, dus om je dat leed te besparen schrijf ik een paar dingen waarvan ik weet dat mensen ze vaak fout deden en daardoor hun klachtenprocedure verloren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 23:14
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2006 @ 23:32 :
Ik heb een paar maanden gewerkt bij de huurincasso van Ymere, ik weet dus uit eerste hand hoe er gegniffeld wordt als iemand met een slechte zaak het hogerop zoekt, dus om je dat leed te besparen schrijf ik een paar dingen waarvan ik weet dat mensen ze vaak fout deden en daardoor hun klachtenprocedure verloren.
Slechte zaak?
Ik denk niet dat dit een slechte zaak. Volgens het puntensysteem betaal ik dus al teveel. Of is dat puntensysteem niet genoeg om naar de huurcommissie te stappen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 10:26
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Hebben jullie je huisbaas schriftelijk laten weten wat er allemaal niet goed is?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2006, 14:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gadje schreef op 09-01-2006 @ 00:14 :
Slechte zaak?
Ik denk niet dat dit een slechte zaak. Volgens het puntensysteem betaal ik dus al teveel. Of is dat puntensysteem niet genoeg om naar de huurcommissie te stappen?
Nee, dat puntensysteem werd bij ons ook gebruikt. (als die dezelfde maatstaven gebruikt, mind you), daarvan afwijken zou boekhoudkundig fout zijn.

Maar het komt niet sympathiek over om zomaar direct naar de huurcommissie te stappen. Ga eerst met die berekening in de hand naar de verhuurder en vraag wat er te regelen is, en of hij de opbouw van de huur kan specificeren.

Weigert hij botweg, dan is de weg vrij voor anderen middelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 23:06
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2006 @ 15:16 :
Nee, dat puntensysteem werd bij ons ook gebruikt. (als die dezelfde maatstaven gebruikt, mind you), daarvan afwijken zou boekhoudkundig fout zijn.

Maar het komt niet sympathiek over om zomaar direct naar de huurcommissie te stappen. Ga eerst met die berekening in de hand naar de verhuurder en vraag wat er te regelen is, en of hij de opbouw van de huur kan specificeren.

Weigert hij botweg, dan is de weg vrij voor anderen middelen.
Dat weigert hij, dat weet ik zeker. Maar toch ga ik het hem schriftelijk voorleggen das wel zo netjes.
Nadat we huurverhoging van 30 euro voor de gem. belastingen hadden gehad (wat maar 2.55 zuo zijn) wilden we ook weten waar het dan voor was. Maar dat wilde hij ook niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:47
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik kwam toevallig het volgende tegen. Misschien heb je er wat aan.

Citaat:
De verhuurder kan in overleg met de nieuwe huurder een huurprijs overeenkomen. Daarbij heeft de verhuurder de mogelijkheid de aanvangshuurprijs (ten opzichte van de huurprijs die de vorige huurder betaalde) te verhogen, om deze meer in overeenstemming te brengen met de markthuurprijs. Als de verhuurder met een huurder een huurovereenkomst aangaat, heeft de huurder het recht om binnen zes maanden na de ingangsdatum de huurprijs te laten toetsen door de huurcommissie. Daarbij is de maximale huurprijsgrens het ijkpunt.
Bron: http://www.opkamers.groningen.nl/ --> op kamers (lees meer)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Huurcontract eerder opzeggen
Verwijderd
29 09-10-2008 15:08
Werk, Geld & Recht Huisbaas schroeft kamer dicht?!?!
Sushii
50 17-01-2008 12:51
Werk, Geld & Recht Kan ik de beheerder van mijn huurkamer dwingen tot actie?
Verwijderd
7 12-08-2007 00:36
Werk, Geld & Recht Lekkage
Leeghoofd
12 08-07-2007 16:05
Werk, Geld & Recht Kosten op jezelf wonen
DG
28 08-01-2007 21:13
Werk, Geld & Recht kan onze huisbaas ons uit huis zetten?
crazygirlsacha
38 29-11-2006 22:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.