Oud 26-04-2004, 20:57
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Dit jaar doe ik havo examen en ik wil volgend jaar naar het vwo. Nu kan ik dit wel op mijn eigen school gaan doen maar doordat ik van de mavo kom zou ik dan als ik klaar ben bijna 20 zijn, dit vind ik een beetje oud en mijn klasgenoten zullen dan 2 jaar jonger zijn, dat vind ik niet echt fijn en nu nog twee jaar op deze school zitten vind ik ook best lang..
Wel ben ik al toegelaten op het vwo op mijn school, maar weet dus nog niet of het wel is wat ik wil.
Nu hoor ik de laatste tijd steeds meer van versneld vwo, 5 en 6 vwo in 1 jaar, dat lijkt me wel wat. Heb ook al gezocht maar al die scholen zijn rond de €10000 of €20000 en dat vind ik een beetje duur.
Wel is er natuurlijk ook volwassenonderwijs, maar daar moet je 18 voor zijnen dat ben ik pas eind september.
Nu ben ik dus op zoek naar een school waar ik wel heen kan en niet te duur is..
Heeft iemand deze overstap wel eens gemaakt en is die moeilijk als je gewoon goede cijfers staat op de havo?
En heeft iemand misschien een idee welke school wel een optie is?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2004, 21:13
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
ehmm je hoeft niet 18 te zijn je kan gewoon iets aanvragen bij je gemeente en die breng je dan naar je school. ( ik weet alleen niet wat je moet aanvragen, ben het vergeten)

kan ook zijn dat je gewoon aangenomen wordt hoor, ik was ook niet 18 ( ik zou 18 worden op 10 oktober) als ik me goed herriner kan je tot 1 oktober aangenomen worden.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Voor volwassenenonderwijs (op een ROC) moet je 18 zijn, maar als je eind september 18 wordt is dat heus geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-04-2004 @ 21:33 :
Voor volwassenenonderwijs (op een ROC) moet je 18 zijn, maar als je eind september 18 wordt is dat heus geen probleem.
Onzin, je moet niet per se 18 zijn. Als je gemotiveerd bent, laten ze je ook met 16 binnen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een jongen die vorig jaar bij mij in de klas zat doet nu ook 5 en 6 vwo in een jaar en dat doet ie volgens mij gewoon op een ROC en dat is beslist goedkoper dan het Luzac college of iets anders soortgelijks waar je ook 5 en 6 vwo in een jaar kan doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 23:57
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
mosterd schreef op 26-04-2004 @ 21:13 :
ehmm je hoeft niet 18 te zijn je kan gewoon iets aanvragen bij je gemeente en die breng je dan naar je school. ( ik weet alleen niet wat je moet aanvragen, ben het vergeten)

Dispensatie.

Op de Roc doen ze trouwens niet moelijk als je 17 bent.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 11:16
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Bedankt voor de reacties
Heeft iemand hier misschien ook het adres van de site van een roc die 5 en 6 vwo versneld geeft in de buurt van Rotterdam? Kan het niet vinden namelijk.
Heb er wel een gevonden in Schiedam, maar daar kan je het niet versneld doen.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 02-05-2004 @ 11:16 :
Bedankt voor de reacties
Heeft iemand hier misschien ook het adres van de site van een roc die 5 en 6 vwo versneld geeft in de buurt van Rotterdam? Kan het niet vinden namelijk.
Heb er wel een gevonden in Schiedam, maar daar kan je het niet versneld doen.
Een vriendin van me heeft dat in Dordrecht gedaan. Adres heb ik niet maar kun je vast wel vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 12:49
hi
hi is offline
Citaat:
Liss schreef op 02-05-2004 @ 11:16 :
Bedankt voor de reacties
Heeft iemand hier misschien ook het adres van de site van een roc die 5 en 6 vwo versneld geeft in de buurt van Rotterdam? Kan het niet vinden namelijk.
Heb er wel een gevonden in Schiedam, maar daar kan je het niet versneld doen.
misschien heb je wat aan dit adres?

Ik weet ieder geval dat de school of een locatie tegenover station alexander in Rotterdam ligt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 16:14
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Liss schreef op 02-05-2004 @ 11:16 :
Bedankt voor de reacties
Heeft iemand hier misschien ook het adres van de site van een roc die 5 en 6 vwo versneld geeft in de buurt van Rotterdam? Kan het niet vinden namelijk.
Heb er wel een gevonden in Schiedam, maar daar kan je het niet versneld doen.
Ik dacht dat je in Schiedam wel 5 en 6 versneld kon doen. Mocht dat niet het geval, dan kun je naar mijn weten wel in Capelle terecht, mits je eindcijfers bij de Havo gemiddeld een 7 of hoger zijn.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 02-05-2004 @ 12:32 :
Een vriendin van me heeft dat in Dordrecht gedaan. Adres heb ik niet maar kun je vast wel vinden.
Het vavo in Dordrecht neemt geen nieuwe leerlingen meer aan, omdat de school opgeheven gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:32
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
hi schreef op 02-05-2004 @ 12:49 :
misschien heb je wat aan dit adres?

Ik weet ieder geval dat de school of een locatie tegenover station alexander in Rotterdam ligt.
Thanks maar die site had ik al, in mijn woonplaats zit idd ook een vestiging van die school. Het zadkine heeft best veel vestigingen hier in de buurt maar vwo wordt alleen in Schiedam gegeven en dan nog niet 5 en 6 vwo in 1 jaar maar gewoon in 2 :/
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:33
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 02-05-2004 @ 16:14 :
Ik dacht dat je in Schiedam wel 5 en 6 versneld kon doen. Mocht dat niet het geval, dan kun je naar mijn weten wel in Capelle terecht, mits je eindcijfers bij de Havo gemiddeld een 7 of hoger zijn.
Bedoel je het Zadkine of niet? Die school bedoelde ik namelijk in Schiedam. Op die site staat niet dat dat mogelijk is, staat alleen informatie over 5 en 6 vwo gewoon in 2 jaar, maar zal ze zo eventjes een mailtje sturen misschien is het toch mogelijk
En in Capelle, is dat ook een vestiging van het Zadkine of niet?

Edit: heb even op de site gekeken en je bedoelde dus ook een vestiging van het Zadkine, staat overigens niets over op de site dat het ook in 1 jaar kan, maar als het in Capelle kan moet het ook wel in Schiedam kunnen denk ik
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 15:37.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:42
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
zuster schreef op 02-05-2004 @ 18:34 :
Het vavo in Dordrecht neemt geen nieuwe leerlingen meer aan, omdat de school opgeheven gaat worden.
Bedoel je daarmee het Da Vinci college?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 03-05-2004 @ 15:42 :
Bedoel je daarmee het Da Vinci college?
Ja en nee. Het DaVinci omvat ook een aantal mbo-opleidingen en allerlei cursussen. Het volwassenenonderwijs van het DaVinci wordt afgeschaft, de rest niet.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:55
kabuer2
kabuer2 is offline
Citaat:
Liss schreef op 02-05-2004 @ 11:16 :
Bedankt voor de reacties
Heeft iemand hier misschien ook het adres van de site van een roc die 5 en 6 vwo versneld geeft in de buurt van Rotterdam? Kan het niet vinden namelijk.
Heb er wel een gevonden in Schiedam, maar daar kan je het niet versneld doen.
bij Zadkine capelle, ik ga vogende jaar van mavo naar havo5 , en daarna vwo6, lekker snel.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
kabuer2 schreef op 03-05-2004 @ 19:55 :
bij Zadkine capelle, ik ga vogende jaar van mavo naar havo5 , en daarna vwo6, lekker snel.
Mag ik vragen waarom je nu op de mavo zit?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:02
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
kabuer2 schreef op 03-05-2004 @ 19:55 :
bij Zadkine capelle, ik ga vogende jaar van mavo naar havo5 , en daarna vwo6, lekker snel.
Dus je slaat dan gewoon 4 havo en 5 vwo over als ik het goed begrijp? Wist eigenlijk niet dat dat mogelijk was, is toch niet hetzelfde als 5 en 6 vwo in 1 jaar of wel? Want dan mis je wel cijfers uit de voorexamenklas met onderwerpen die behandeld moeten worden bij de schoolexamens en de meeste uitleg over bepaalde dingen zoals bij het vak wiskunde die je niet krijgt in het examenjaar :/
Of is dat dan een speciaal programma, aparte klassen voor mensen die wel de voorexamenklas hebben gedaan ofzo?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2004, 21:02
kabuer2
kabuer2 is offline
Citaat:
zuster schreef op 03-05-2004 @ 20:47 :
Mag ik vragen waarom je nu op de mavo zit?
waarom?
omdat ik een buitenlander ben, je mag niet aan het begin meteen vwo beginnen. je moet stap per stap doen, dat wil ik dus niet. ik heb voor vreemde talen een vrijstelling gekregen, namelijk Duits en Frans, maar ik moet andere 2 vakken kiezen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:12
kabuer2
kabuer2 is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-05-2004 @ 21:02 :
Dus je slaat dan gewoon 4 havo en 5 vwo over als ik het goed begrijp? Wist eigenlijk niet dat dat mogelijk was, is toch niet hetzelfde als 5 en 6 vwo in 1 jaar of wel? Want dan mis je wel cijfers uit de voorexamenklas met onderwerpen die behandeld moeten worden bij de schoolexamens en de meeste uitleg over bepaalde dingen zoals bij het vak wiskunde die je niet krijgt in het examenjaar :/
Of is dat dan een speciaal programma, aparte klassen voor mensen die wel de voorexamenklas hebben gedaan ofzo?
Eigenlijk is 't niet zo, ik moet ook de stof van havo4 die ook mee telt voor eindcijfers volgen. Dat doe ik in mijn vrijtijd terwijl ik examenjaar van mavo ook zit.
dus, ik sla havo4 niet over, vwo5 ook niet. maar ik doe in mijn vrijtijd. maar 5 en 6 vwo in 1 jaar is ook mogelijk, ik ga ook doen in 2005.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:13
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-05-2004 @ 15:33 :

Edit: heb even op de site gekeken en je bedoelde dus ook een vestiging van het Zadkine, staat overigens niets over op de site dat het ook in 1 jaar kan, maar als het in Capelle kan moet het ook wel in Schiedam kunnen denk ik
Ligt natuurlijk ook eraan welk profiel je wilt nemen. Op schiedam bijv. hebben ze het profiel Natuur en Techniek niet.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:25
kabuer2
kabuer2 is offline
ik weet 't wel dat bij zadkine in capelle kan. want dat doet ik nu voor havo, en een jaar later ook voor vwo. of deze jaar ook zo is ,weet ik 't niet. maar vwo5,6 in een jaar is wel mogelijk.
Zeker! maar dat is VAVO.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 13:21
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Mijn zus heeft ook vavo gedaan, mavo-versneld. Ze was toen 16. Je moet wel echt aan de leerplichtambtenaar laten zien dat je gemotiveerd bent. Dus tis wel een optie.

Btw, er zijn bij ons op school zat lui die in vwo-6 20 zijn, dus bij ons ni zo'n heel groot probleem. Alleen kan t bij ons ook ni in 1 jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Versneld VWO / Sprint VWO
Noomsel
0 12-01-2017 13:47
Studeren Versneld vwo op Vavo ervaring
zkdkj
7 08-09-2010 20:51
Algemene schoolzaken (VAVO) - Belgische student - VWO opleiding(?)
San_Francisco88
2 08-03-2010 16:21
Algemene schoolzaken Versneld vwo ( 5+6)
Lucius Commodus
12 09-12-2006 14:06
Algemene schoolzaken Versneld VWO, welke extra vakken?
Freule
2 13-05-2004 18:05
Algemene schoolzaken Spoed havo???
miekmuis
11 21-08-2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.