Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2003, 18:10
FastJapie
FastJapie is offline
Hey,
Toen ik mijn computer in de VGA modus opstartte stond erboven aan mijn scherm: Windows XP Athlon (build2600)! Ik weet niet wat voor'n athlon ik heb, maar nu zou ik graag willen weten of ik een AMD Athlon 2600+ heb?


groeten

edit: zoja hoe moet ik mijn bios instellingen doen om de standaard snelheid te gebruiken. Ik heb FSB 333
__________________
Wat een gangster ben ik toch!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2003, 18:18
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Build 2600 heeft niks met een CPU-type te maken, maar is je Windows XP 'versie' *; die word namelijk uitgedrukt in Build.

2600 is de meest gangbare versie van XP (de final). Builds met een lager cijfer zijn veelal testbeta's -en alpha’s die uitkwamen voordat XP officieel ge-released werd.

*= Versie is ook weer niet de juiste benaming. Dat zijn vaak veel (duidelijk merkbare) aanpassingen binnen het programma. Bij build zijn vaak alleen (kleine) bugs gefixed, wat voor de meeste gebruikers niet direct te zien is.
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:49
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
download aida32 dan zie je precies wat voor pc je hebt
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 20:32
Verwijderd
Je weet wel dat je een FSB van 333 MHz hebt maar niet wat voor Athlon je hebt? Remarkable
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 20:36
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-12-2003 @ 21:32:
Je weet wel dat je een FSB van 333 MHz hebt maar niet wat voor Athlon je hebt? Remarkable
ja vaag eigelijk lijkt me dat je JUIST dat niet zou weten
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see

Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 21:03
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 23-12-2003 @ 21:36:
ja vaag eigelijk lijkt me dat je JUIST dat niet zou weten
Hij weet het wel, alleen onzeker geworden doordat 'ie opeens 2600 ergens zag staan. Wellicht hoopte 'ie stiekem dat er een 2600 in zat.
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 23:23
FastJapie
FastJapie is offline
Ik heb nu Aida 32 gebruikt en nu word ik nog niet veel wijzer.
Er is een ding wat me wel opvalt. Als ik bij de benchmakrs kijk zie ik bij AthlonXP 2600+ het volgende staan:

AthlonXP 2600+ MSI KT4V KT400 PC2700 DDR SDRAM 2270 MB/s

Mijn ram is PC 2700 SD en mijn moederbord is MSI KT4V. Verder kan ik nergens zien wat voor'n Ahtlon processor ik in mijn computer heb. Kan iemand mij vertellen waar ik kan zien wat het voor een is?
En met welk programma kan ik zien of mijn computer stabiel is, na het overklokkken?
__________________
Wat een gangster ben ik toch!!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 23:39
KoffieKoek
Avatar van KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Rechtermuisklik Deze Computer -> Eigenschappen; en bij 't tabblad 'Algemeen' zie je onder het kopje 'computer' je CPU staan.
__________________
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 00:41
Verwijderd
Bij AIDA zie je trouwens ook al bij het eerste infoscherm je CPU-snelheid staan. Die staat wel op meerdere plaatsen, bijvoorbeeld bij Computer, Motherboard, CPU, etc.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 00:42
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
of je gebruikt aida32 goed en je ziet dit; (ja iedereen moet natuurlijk weten dat ik een p4 2.8 heb, als je daarin gelooft boeit me dat niet natuurlijk )

Code:
--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU-Eigenschappen:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4HT, 2800 MHz (3.5 x 800)
      CPU Aanduiding                                    Northwood HyperThreading
      CPU Stepping                                      D1
      Origineel kloksnelheid                            2800 Mhz
      L1 Trace Cache                                    12K Instructions
      L1 Data-cache                                     8 KB
      L2 Cache                                          512 KB (On-Die, ATC, Full-Speed)

    Multi CPU:
      Moederbord ID                                     ASUSTek
      CPU #0                                            Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 2798 Mhz
      CPU #1                                            Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 2798 Mhz

    CPU Technische Informatie:
      Verpakkingstype                                   478 Pin uPGA
      Verpakkingsformaat                                3.50 cm x 3.50 cm
      Transistoren                                      55 miljoen
      Procestechnologie                                 6M, 0.13 um, CMOS, Cu, Low-K
      Verpakkingsoppervlak                              131 mm2
      Core Spanning                                     1.475 - 1.55 V
      I/O Spanning                                      1.475 - 1.55 V
      Typische prestatie                                38.7 - 82 W  (Afhankelijk van de kloksnelheid)
      Maximale prestatie                                49 - 103 W  (Afhankelijk van de kloksnelheid)

    CPU Fabrikant:
      Firmanaam                                         Intel Corporation
      Productinformatie                                 http://www.intel.com/products/browse/processor.htm

    CPU Gebruik:
      CPU #1                                            0 %
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 00:44
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-12-2003 @ 01:41:
Bij AIDA zie je trouwens ook al bij het eerste infoscherm je CPU-snelheid staan. Die staat wel op meerdere plaatsen, bijvoorbeeld bij Computer, Motherboard, CPU, etc.
Ah net 1 minuut te laat
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 10:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Is het niet volkomen logisch dat als er ergens Athlon XP 2600+ staat dat het dan gaat om een AMD Athlon? Ik heb immers nog nooit gehoord van een Intel Athlon XP

En het lijkt me niet dat er een soort "alternatieve" processor in jouw duidelijk kant en klaar gekochte PC zit
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 10:48
FastJapie
FastJapie is offline
En waar kan je zien of je pc stabiel draait na het overklokken?

En bij welke temperatuur moet je stoppen met het overklokken van je cpu?
__________________
Wat een gangster ben ik toch!!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
BigJapie schreef op 24-12-2003 @ 11:48:
En waar kan je zien of je pc stabiel draait na het overklokken?
Dat kun je niet zien, maar als je PC niet langs het eerste scherm komt is-ie zeker niet stabiel. Je moet gewoon proefondervindelijk kijken of hij nog stabiel is. Als jij twaalf uur lang allerlei programma's, zware spellen, etc. kunt draaien zonder éen vastloper, dan is de kans wel groot dat je systeem stabiel is. Let ook op andere rare dingen, zoals ongewoon lang wachten bij sommige handelingen, flikkeringen van het scherm, etc. Je merkt het wel wanneer je PC anders reageert dan hij zou moeten

Citaat:
En bij welke temperatuur moet je stoppen met het overklokken van je cpu?
Je hebt een Athlon, dus ik zou zelf oppasssen dat hij in elk geval niet boven de zestig graden uitkomt, met de kast dicht, met alle apparaten draaiend, na enkele uren 100% load (dus een zwaar spel spelen).
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 11:01
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Door een tijd lang spellen te spelen. Als dat goed gaat, is je proc stabiel.

Zorg dat je proc stressed niet warmer dan 55 graden wordt. Stressed houdt in: onder belasting. Dus niet als je windows draait gewoon. Draai een spel op de achtergrond die 100% van je CPU grijpt.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 11:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
BigJapie schreef op 24-12-2003 @ 11:48:
En waar kan je zien of je pc stabiel draait na het overklokken?

En bij welke temperatuur moet je stoppen met het overklokken van je cpu?
Dat is moeilijk te zeggen en vaak ook afhankelijk van je koelingssysteem. Ik kon mijn vorige 2200+ overklokken tot zo'n 2.25 Ghz en dan werd het link qua temperatuur, maar tegenwoordig zit er zo'n zware koeler in dat ik hem rustig nog wel wat hoger kan opvoeren, alleen jah, of je prestaties er echt veel beter van worden is de vraag.

Ik ken genoeg mensen die doorgeslagen zijn in het overklokken van hun systeem, elke processor die ze zagen moest opgevoerd worden. Daarom houd ik gewoon een beetje de regel aan dat je een processor pas echt moet overklokken (en dan bedoel ik dus een paar honderd Mhz) als je het echt nodig hebt. Op het moment dat ik langdurig moet gaan overklokken, weet ik dat ik toe ben aan een nieuwe CPU...

Mijn advies dus: Zoek ergens op wat nog een gangbare temperatuur is voor jouw 2600+ en kijk even uit dat je koeler niet te hard gaat draaien, want dan krijg je dus bij sommige koelers het fenomeen dat je koeler zelf ook ineens heet gaat worden.

EDIT: Jah, 55 celcius stressed max. is wel een mooie richttemperatuur, als het dan iets eroverheen gaat na 3 uur 100% is het niet meteen schadelijk...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-12-2003 @ 12:03:
(...)

Ik ken genoeg mensen die doorgeslagen zijn in het overklokken van hun systeem, elke processor die ze zagen moest opgevoerd worden. Daarom houd ik gewoon een beetje de regel aan dat je een processor pas echt moet overklokken (en dan bedoel ik dus een paar honderd Mhz) als je het echt nodig hebt. Op het moment dat ik langdurig moet gaan overklokken, weet ik dat ik toe ben aan een nieuwe CPU...

(...)
Het is gewoon wel een feit dat veel CPU's ver onder hun kunnen presteren. Op het moment dat Athlon 1700+'s gebakken worden met dezelfde techniek als 2800+'s, zul je wel gek zijn om daar geen gebruik van te maken. Je ziet dan ook dat de laatste generatie 1700+ TBred-B's zonder problemen boven de 2200 Mhz draait, niet slecht voor een procje van een paar tientjes dacht ik zo

Citaat:
EDIT: Jah, 55 celcius stressed max. is wel een mooie richttemperatuur, als het dan iets eroverheen gaat na 3 uur 100% is het niet meteen schadelijk...
55 graden is heel erg aan de veilige kant, er zijn genoeg mensen die hun systeem helemaal niet overklokken en die 55 graden idle draaien. Echt schadelijk voor je proc wordt het pas als hij constant boven de 65 graden uitkomt, of wanneer je het voltage echt tot boven de 1.8v gaat opkrikken o.i..d
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 17:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-12-2003 @ 12:08:
Het is gewoon wel een feit dat veel CPU's ver onder hun kunnen presteren. Op het moment dat Athlon 1700+'s gebakken worden met dezelfde techniek als 2800+'s, zul je wel gek zijn om daar geen gebruik van te maken. Je ziet dan ook dat de laatste generatie 1700+ TBred-B's zonder problemen boven de 2200 Mhz draait, niet slecht voor een procje van een paar tientjes dacht ik zo
De vraag is of je er veel aan hebt...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-12-2003, 17:12
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
offtopic

Nare man ik vond je oude avatar leuker was echt een merknaam haha
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.