Oud 05-01-2004, 08:48
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nou het zit zo:
Ik ben momenteel op KaZaA bezig met een CD te downloaden. Het is een CD die helemaal in elkaar gemixt is dus ik moet die specifieke stukjes downloaden zodat het later als ik hem brand allemaal goed in elkaar moet overgaan. Nu heb ik alle betreffende goeie tracks gedownload, maar 4 van de 17 tracks zijn een WMA-bestand, de rest MP3.
Nu wilde ik dat gaan branden op Nero, maar de 4 WMA-bestanden zijn niet brandbaar, zodat ik de CD in zijn geheel nog niet kan branden. WAV-bestanden zijn wel te branden, dus ik d8: ik open de WMA-bestanden, klik op optie "Opslaan als" en sla het bestand op als een WAV-bestand (gewoon dezelfde bestandsnaam maar dan met .wav erachter). Toen ging ik weer terug naar Nero, maar ondanks dat ik de WMA-bestanden een WAV-extensie heb gegeven kan hij de tracks nog steeds niet branden.
Nu vraag ik me af: is er nog een andere manier om de WMA-bestanden over te zetten in WAV-bestanden zodat je de bestanden kunt branden op een Audio CD of bestaat die er niet?
BTW: Ik kan natuurlijk van de betreffende stukjes WMA-bestanden op KaZaA naar MP3-versies gaan zoeken, maar die zijn wel heel moeilijk te krijgen.
Wie kan me helpen om een manier te vinden om de WMA-bestanden goed om te zetten in WAV-bestanden, zodat je ze goed op een Audio-CD kan branden? Bij voorbaat dank.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2004, 09:51
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 05-01-2004 @ 08:48:
[hoop geblaat]
nero kan WMA wel branden, maar heeft een plugin nodig (zoek ff met google naar WMA plugin Nero)
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 10:20
Verwijderd
hmm..
Waar komt uberhaupt toch die fabel steeds vandaan..
Dat je ee wav file moet branden?

Op een cd staan helemaal geen wav files..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 11:21
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
********** schreef op 05-01-2004 @ 10:20:
hmm..
Waar komt uberhaupt toch die fabel steeds vandaan..
Dat je ee wav file moet branden?

Op een cd staan helemaal geen wav files..
Kan wel, heb een CD en daar heb ik zelf dingen ingesproken en das een WAV-bestand en die heb ik op CD gebrand.
Aha, een Nero WMA plugin dus... oke ik zal eens zoeken.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 05-01-2004 @ 11:21:
Kan wel, heb een CD en daar heb ik zelf dingen ingesproken en das een WAV-bestand en die heb ik op CD gebrand.
Aha, een Nero WMA plugin dus... oke ik zal eens zoeken.
Omdat, net zoals ene mp3, nero het omzet naar tracks..
Op een cd staan nl tracks, geen wav's
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 05-01-2004 @ 08:48:
blabla
Tevens nog even een vermelding: Als je in Kazaa een bestand opslaat met een andere extensie heb je NIET het bestand omgezet naar een ander formaat. Het WMA-bestand dat je naar .wav maakte heeft nog steeds de originele WMA-bestandsindeling, en zal in WMP dus ook als een WMA-bestand gelezen worden, ondanks de foutieve extensie.

Als je echt muziek-bestanden wilt converteren, raad ik dBPowerAMP Music Converter aan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 08:46
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
MagicGotenks schreef op 05-01-2004 @ 15:43:
Tevens nog even een vermelding: Als je in Kazaa een bestand opslaat met een andere extensie heb je NIET het bestand omgezet naar een ander formaat. Het WMA-bestand dat je naar .wav maakte heeft nog steeds de originele WMA-bestandsindeling, en zal in WMP dus ook als een WMA-bestand gelezen worden, ondanks de foutieve extensie.

Als je echt muziek-bestanden wilt converteren, raad ik dBPowerAMP Music Converter aan.
Zoiets dacht ik ook al zoals jij nu zei, BTW: heb het niet in KaZaA veranderd maar in de betreffende map waar ik ze in heb gekopieerd, maar dat maakt ff geen ruk uit.
Zal van het weekend eens een WMA-plugin zoeken en anders de dBPower zooi gebruiken dan maar... komt wel goed.
En dat op een CD tracks staan in plaats van mp3 of wav wist ik ook wel, maar goed ik bedoelde dus dat ik alleen mp3-bestanden en wav-bestanden die ook zich daadwerkelijk lezen als wav-bestanden kan branden...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:34
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
********** schreef op 05-01-2004 @ 10:20:
hmm..
Waar komt uberhaupt toch die fabel steeds vandaan..
Dat je ee wav file moet branden?

Op een cd staan helemaal geen wav files..
Op een CD staat CD-DA audio, wat vrijwel gelijk is aan het 41kHz 16-bit PCM Wave audioformaat. Een .WAV is vrijwel altijd PCM audio. Dit kan dus direkt op CD gebrand worden zonder geconverteerd te worden. MP3, WMA en OGG dienen wel geconverteerd te worden. Nero heeft een plugin voor de laatste twee nodig, MP3 codec is intern.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:19
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tis opgelost. Heb een WMA-plugin voor Nero gedownload.
Eigenlijk overbodig dat ik dit topic na zo lange tijd up
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:11
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
het kon ook met winamp diskwriter (en winamp wma input plugin, die standaard erbij zit iirc).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Audio/Video
dafelix
500 11-07-2005 20:19
Software & Hardware [CD-Rom] VideoCD + Audio-CD?
little nemo
15 04-04-2005 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.