Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2002, 08:56
druiveke
druiveke is offline
wanneer ik men maandstonden heb, heb ik daar enorm veel last van. Een heftige bloeding met 2dagen afschuwlijke pijn.
ik gebruik al 1.5jaar de pil diane 35

heeft iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 11:51
Verwijderd
sorry ik kan je niet helpen,bij mij helpt helemaal niks dus ik kan je ook geen tips geven, ik slik de pil lang door zodat ik ene paar maanden gespaard blijf..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 13:20
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Hoe heftig is 'heftig'? Want die omschrijving kan nogal verschillen van persoon tot persoon...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 19:35
Verwijderd
Misschien helpt een zwaardere pil? Ik heb er niet veel verstand van, maar ik weet dat ze bestaan.

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 01:06
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Wat je vooral nodig hebt is warmte. Dat zorgt ervoor dat het bloed dunner wordt.
Neem bijvoorbeeld een warm bad. Of een electrisch dekentje op je matras en lekker in je bedje liggen. (alleen heb je hier niks aan als je op school zit)

Misschien overstappen naar een andere pil. Je kan het vergelijken met de pil als een sleutel en je hormonen als een sleutelgat. Als de sleutel niet in het sleutelgat past gaat het mis en heb je een ander nodig.

Hopelijk heb je hier wat aan
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 09:34
Verwijderd
zwaardere pil nemen
enne warmte op school = dubbel ondergoed aandoen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 14:28
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Overstappen op een andere pil kan inderdaad goed helpen. Ga iig even informeren bij de dokter, die kan je misschien een betere pil voorschrijven
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:05
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
een kruik op je buik leggen...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 22:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ibuprofen 400mg helpt ook voor best wel wat mensen die ik ken. Das een behoorlijk sterke pijnstiller. (nah ja, iig sterker als 'normale paracetamol')

Zou je eens kunnen proberen? (te halen bij drogist)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 23:50
Verwijderd
Paracetamol. Of beter nog, ibuprofen (schrijf je dat zo? geen idee). Ik heb ook altijd minstens twee dagen een ontzettend zere buik, word dan helemaal gek tot de paracetamol begint te werken. Niet bijzonder leuk Weet niet wat er helpt behalve dit.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 07:47
Verwijderd
jeetje helpt dat altijd bij jullie?wamre kruik en ibuprofen 400? bij mij echt niet, niks helpt stelletje mazzelaren
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 09:45
xsten
Avatar van xsten
xsten is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Ibuprofen 400mg helpt ook voor best wel wat mensen die ik ken. Das een behoorlijk sterke pijnstiller. (nah ja, iig sterker als 'normale paracetamol')

Zou je eens kunnen proberen? (te halen bij drogist)
dat is dus echt heel slecht voor je. (ik heb het lange tijd moeten slikken). Ibuprofen heeft als grootste bijwerking hoofdpijn en daar ben je nogal gevoelig voor tijdens je menstruatie.
Je zou naar de drogist kunnen gaan en vragen naar een speciaal vrouwen pijnstiller. Ik had voordat ik aan de pil ging ook erge last van mn menstruatie maar kon dit (voor een groot deel) verhelpen door zoiets te slikken. Het zijn pijnstillers die speciaal inspelen op het lichaam van een vrouw en zijn geloof ik ook speciaal voor menstruatiepijnen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 10:26
Verwijderd
Citaat:
xsten schreef:


dat is dus echt heel slecht voor je. (ik heb het lange tijd moeten slikken). Ibuprofen heeft als grootste bijwerking hoofdpijn en daar ben je nogal gevoelig voor tijdens je menstruatie.
Je zou naar de drogist kunnen gaan en vragen naar een speciaal vrouwen pijnstiller.
bij mij op mijn werk hebben we er 2 waarvan 1 voornamelijk uit de zelfde stoffen bestaat als ibuprofen,of t zelfde was en de andere bestond uit andere stoffen.

En ibuproen is net zo slecht als andere pijnstillers,j moet t niet te lang slikken dan raak je eraan gewend zeg maar, en bijwerkingen heb je altijd, en altid zit er hoofdpijn bij zo ongeveer dus ik denk niet dat t veel uitmaakt
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 12:45
xsten
Avatar van xsten
xsten is offline
Citaat:
spacegirl schreef:


bij mij op mijn werk hebben we er 2 waarvan 1 voornamelijk uit de zelfde stoffen bestaat als ibuprofen,of t zelfde was en de andere bestond uit andere stoffen.

En ibuproen is net zo slecht als andere pijnstillers,j moet t niet te lang slikken dan raak je eraan gewend zeg maar, en bijwerkingen heb je altijd, en altid zit er hoofdpijn bij zo ongeveer dus ik denk niet dat t veel uitmaakt
zal ik t advies vanaf hier aan jou overlaten?...............

maar goed, waar maak ik me druk over...

oh en als ik je even mag corrigeren... Er is geen enkele pijnstiller waar hoofdpijn in die mate als bijwerking op treed, maar ja dat zal jij wel beter weten....toch?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 12:48
Verwijderd
pppffff....moet je per se gelijk hebben?

dat het bij jou niet goed werkt,omdat het kan zijn jou lichaam voor een bepaalde stof erin overgevoelig is,hoeft niet bij iedereen te zijn toch?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 13:14
Elysium Dream
Bedoel je Femex? Dat word vaak aangeraden bij hevige menstruatiepijnen. Werkzame stof is naproxen. Zit ook in Aleve.

Of gewoon merkloze naproxen tabletten die ik heb, want die krijg ik tenminste (gratis) voorgeschreven van de huisarts.

Werking is beetje hetzelfde als ibuprofen dacht ik? Maar het werkt in ieder geval wel langer.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid buikpijn, huisarts kan niks vinden
iloveyouuu2
7 28-06-2011 19:50
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #8
Verwijderd
500 08-09-2004 17:21
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #7
Verwijderd
500 20-05-2004 18:38
Lichaam & Gezondheid maandstonden - slapend gevoel
druiveke
1 15-05-2004 14:28
Lichaam & Gezondheid Hoe ben jij ongesteld?
Lieved
83 23-04-2004 23:24
Lichaam & Gezondheid onverwachte menstruatie..
jij
3 24-03-2004 08:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.