Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 14:29
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Hoi, ik heb een hele stomme vraag waar ik zelf eigenlijk half het antwoord op weet,maartoch.

Vlak voor de kerstvakantie ging ik met de trein naar school zoals altijd. Toen ik werd gecontroleerd door de conducteur vroeg hij aan mij ''heb je kerstvakantie bijna?'' waarop ik zei ''ja.'' waarop hij zei ''mooi, wist je dat je je ov dan als kortingskaart kan gebruiken?.'' ,toen liep ie weer weg.

Maar mn OV is toch gewoon OV zoals altijd ,ookal heb ik op t hbo kerstvakantie? ik heb al ruim 2jaar een OV jaarkaart van de IB-groep, en heb ook in schoolvakanties gewoon gratis gereisd, door de weeks( weekkaart) .


Maargoed, to go short; ik kan morgen toch gewoon in de trein stappen met mn Ov kaart, ookal ga ik niet naar school,dat boeit toch helemaal niets verder?

Of is er een of ander nieuw regeltje waar ik niets van weet?, achterop de OV kaart staan alleen die standaard feestdagen enzo.

Nouja, door die conducteur ben ik dus ff de weg kwijt.

Bedankt alvast voor de verlossende antwoorden.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2006, 14:30
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Hijs gewoon geldig hoor..
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 14:55
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Je weekkaart is doordeweeks geldig, behalve in de zomer van 16juli tot 16 augustus en op feestdagen.
Volgens mij is er niks veranderd.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 15:28
Verwijderd
De geldigheid van je OV wordt alleen bepaald door wat er op de achterkant staat over de geldigheid. En daar staat dat hij van 16 juli tot 16 augustus alleen korting geeft en dat hij op (bepaalde) feestdagen alleen korting geeft.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 02-01-2006 @ 15:29 :
Vlak voor de kerstvakantie ging ik met de trein naar school zoals altijd. Toen ik werd gecontroleerd door de conducteur vroeg hij aan mij ''heb je kerstvakantie bijna?'' waarop ik zei ''ja.'' waarop hij zei ''mooi, wist je dat je je ov dan als kortingskaart kan gebruiken?.'' ,toen liep ie weer weg.
Conducteurs stellen wel vaker domme vragen.
Een keer was ik mijn OV vergeten en toen zei ik: kijk ik ben student, hier is mijn collegekaart. Daarop antwoordde de conducteur: Ja maar er zijn ook arme studenten. (Alsof arme studenten geen OV hebben).
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:06
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Ok, bedankt allemaal...

Mijn vermoedens zijn bevestigd; een ietswat verwarde conducteur is de boosdoener

ik ga morgen met de trein en koop geen kaartje
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:07
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ok ik heb ook ff een vraagje over de ov (hoeft geen nieuw topic voor naar mijn mening).
ik was altijd in de veronderstelling dat als jij ov hebt, de ander met korting reist, ook in de bus. maar ik stapte vandaag in de bus met mn zusje, en toen zei de buschauffeur dat dat alleen in de trein geldt. maar achterop de kaart kon ik er niks over vinden.
iemand die dat weet?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:07
Verwijderd
Ja helaas geldt dat alleen in de trein
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:08
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ah ok jammer
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:37
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 02-01-2006 @ 18:07 :
Ja helaas geldt dat alleen in de trein
Ook niet als je van die kortingsstrippen koopt?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:50
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Martin schreef op 02-01-2006 @ 17:37 :
Ook niet als je van die kortingsstrippen koopt?
Als je zelf een ov heb, mag je met een roze strippenkaart reizen. (dat is dus 40% korting) Maar je kan niet, zoals in de trein, iemand meenemen die ook met 40% korting mag reizen.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 08:50
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Scootgirl schreef op 02-01-2006 @ 18:50 :
Als je zelf een ov heb, mag je met een roze strippenkaart reizen. (dat is dus 40% korting) Maar je kan niet, zoals in de trein, iemand meenemen die ook met 40% korting mag reizen.
Mm, op de stadsbussen van de BBA in Roosendaal kan mijn pa anders altijd zonder problemen meereizen op een roze strippenkaart??
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 09:54
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Quantes schreef op 03-01-2006 @ 09:50 :
Mm, op de stadsbussen van de BBA in Roosendaal kan mijn pa anders altijd zonder problemen meereizen op een roze strippenkaart??
60+? (of daar ergens ligt toch weer de grens dat je weer op een roze strippenkaart mag). Want idd je mag alleen iemand met korting laten meereizen in de trein.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:30
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
in Arnhem heb ik er ook geen problemen mee.... wist niet dat je niemand mee kon nemen in de bus eigenlijk
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 22:08
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Scootgirl schreef op 02-01-2006 @ 18:50 :
Als je zelf een ov heb, mag je met een roze strippenkaart reizen. (dat is dus 40% korting)
Die roze strippenkaart gebruik je uiteraard alleen in de weekenden, van 16 juli tot 16 aug en op feestdagen.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 22:11
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Tiño schreef op 02-01-2006 @ 15:29 :
....waarop hij zei ''mooi, wist je dat je je ov dan als kortingskaart kan gebruiken?.''
Ja, als kortingskaart voor anderen.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 07:55
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
ik heb nog nooit gehad dat anderen in de bus niet met mij mogen meereizen! dat kan gewoon hoor..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 08:33
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Naru schreef op 04-01-2006 @ 08:55 :
ik heb nog nooit gehad dat anderen in de bus niet met mij mogen meereizen! dat kan gewoon hoor..
[Flauwmode]Tuurlijk mogen ze meereizen, alleen niet met korting door jouw OV[/Flauwmode]
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2006, 09:13
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
langejongen schreef op 04-01-2006 @ 09:33 :
[Flauwmode]Tuurlijk mogen ze meereizen, alleen niet met korting door jouw OV[/Flauwmode]


Ik dacht altijd dat er alleen in de trein met korting meegereisd mocht worden, op de ib-groep site kan ik er niks over vinden trouwens..
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 09:18
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 04-01-2006 @ 10:13 :


Ik dacht altijd dat er alleen in de trein met korting meegereisd mocht worden, op de ib-groep site kan ik er niks over vinden trouwens..
Klopt.In de trein mag er altijd met korting meegereisd worden,in de bus mag er altijd meegereisd worden zonder korting.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 09:22.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:03
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Eigenlijk logisch dat anderen geen korting krijgen met jouw OV, omdat een OV-studentenkaart (qua korting) gelijk staat aan een (normale) 40% kortingskaart van de NS. Dus krijgen jouw medereizigers alleen korting in de trein. (Maar zelf krijg jij wel korting in de bus, als extraatje. )
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 15:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Die korting geldt ook pas na 9.00 s ochtends, geloof ik.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:55
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Roos schreef op 04-01-2006 @ 16:40 :
Die korting geldt ook pas na 9.00 s ochtends, geloof ik.
maar zelf heb je toch altijd korting als je geen vrij reizen hebt? (bij een week OV)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 17:04
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 04-01-2006 @ 17:55 :
maar zelf heb je toch altijd korting als je geen vrij reizen hebt? (bij een week OV)
In het weekend is er geen ochtendspits en in de zomervakantie ook niet echt, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 22:03
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Die is gewoon geldig hoor. Conducteurs zijn ook niet altijd de slimste mensen, net als bus chauffeurs trouwens..
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2006, 00:10
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Nou, niet de slimste... als ik met een strippenkaart reductietarief aan kom zetten vraagt de helft van de chauffeurs naar mn OV. en als ik die strippenkaart wil gebruiken voor iemand anders dan vragen ze het vrijwel altijd! En da's jammer, want een gewone strippenkaart 15 is 6,70 (wat belachelijk duur is trouwens) en een reductietarief is 4,30
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 08:37
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 05-01-2006 @ 01:10 :
En da's jammer, want een gewone strippenkaart 15 is 6,70 (wat belachelijk duur is trouwens)
Reken maar eens uit of het echt zo belachelijk duur is.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 09:13
Morri
Morri is offline
Citaat:
langejongen schreef op 05-01-2006 @ 09:37 :
Reken maar eens uit of het echt zo belachelijk duur is.
Ik vind het behoorlijk duur. Als ik van huis naar school ga zit ik hoogstens 15 minuten in de bus, maar ik ben wel 4 strippen kwijt. Met zo'n kaart kan ik dus niet eens twee keer heen en weer. En dat voor 6,70.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 09:28
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Morri schreef op 05-01-2006 @ 10:13 :
Ik vind het behoorlijk duur. Als ik van huis naar school ga zit ik hoogstens 15 minuten in de bus, maar ik ben wel 4 strippen kwijt. Met zo'n kaart kan ik dus niet eens twee keer heen en weer. En dat voor 6,70.
Wat kost een buschauffeur omgerekend 15 minuten??Wat zuipt die bus aan diesel weg per km??Hoeveel km is jouw reisafstand??Reken daar de aanschaf van de bus en de afschrijving bij,onderhoud,mensen die op kantoor vanalles regelen, de mensen op de 'meldkamer' enz enz enz enz.

Misschien is het niet zo winstgevend als je zou denken.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 13:05
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
langejongen schreef op 05-01-2006 @ 10:28 :
Wat kost een buschauffeur omgerekend 15 minuten??Wat zuipt die bus aan diesel weg per km??Hoeveel km is jouw reisafstand??Reken daar de aanschaf van de bus en de afschrijving bij,onderhoud,mensen die op kantoor vanalles regelen, de mensen op de 'meldkamer' enz enz enz enz.

Misschien is het niet zo winstgevend als je zou denken.
Ik weet ook wel dat er veel kosten gemaakt worden. Maar het is wel zo dat het elk jaar duurder wordt, en ik blijf maar een arme student...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 19:11
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Waar staat eigenlijk dat je 3 mensen met korting mee mag nemen op je OV in de trein?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 19:16
Verwijderd
Geldt voor alle voordeelkaarten volgens mij, en de studenten OV valt daar ook onder (samen met Voordeel-uren kaart, en mss nog wat anders)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 21:53
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Je week-OV is in de kerstvakantie gewoon geldig voor de tijden/dagen dat-ie normaal ook geldig is. En je kunt je week-OV als-ie niet geldig is als korting gebruiken of op momenten dat-ie wel geldig is andere mensen mee met korting laten reizen, of het nou in de kerstvakantie of niet is.
Die conducteur wilde waarschijnlijk een beetje reclame voor de NS of zo maken.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 05-01-2006 @ 20:11 :
Waar staat eigenlijk dat je 3 mensen met korting mee mag nemen op je OV in de trein?
op de achterkant van je ov-kaart, onder andere
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 14:08
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-01-2006 @ 13:41 :
op de achterkant van je ov-kaart, onder andere
Niks o.a op de achterkant van je OV, maar wel hier:http://www.ns.nl/servlet/Satellite?c...=NL&c=Artikel.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 16:37
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Ik had dat ook al in de kerstvakantie dat ze vroegen in de tram of ik wel gestempeld had terwijl mijn OV gewoon geldig was. Ik had nl geen vakantie, omdat ik het hele jaar stage loop dus ik heb die controleur maar even laten zien dat mijn OV gewoon geldig is, alleen niet op de feestdagen.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #112
sicilion
500 30-09-2010 10:05
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Algemene schoolzaken ov-kaart ophalen?!
Fantôme
98 06-01-2006 17:37
Liefde & Relatie Mijn vriendin, onbegrijpelijk...
D1984
49 17-01-2003 03:02
Drugs & Alcohol Meeting kerstvakantie met toestemming van wasp!
angel_girl
194 29-12-2002 14:14
Muziek Meeting
Verwijderd
134 22-11-2002 07:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.