Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2003, 20:57
Verwijderd
Ik heb de hele dag echt heel erg veel dorst (drink minstens 3 liter water), en ben ook steeds misselijk en duizelig.
Ik eet genoeg wel (ook fruit), dus dat is het niet..

Maar weet iemand wat ik hieraan kan doen/wat het is?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:00
Verwijderd
Laat je eens testen op diabetes... Ik ben geen arts natuurlijk, maar dorst en ook duizelig en misselijk zijn, kunnen daar volgens mij symptomen van zijn... Bezoekje aan de dokter kan iig geen kwaad, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:11
Verwijderd
Oh get, ja mn moeder zei ook al zoiets maar ik hoopte een beetje dat hier mensen zouden zijn die iets anders zouden denken.

Dan maar even naar de dokter ja..

Maar kan je dan diabetes krijgen (heb nl. altijd gedacht dat je er mee geboren werd ofzo)? En waardoor kan dat komen?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:18
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Rhea schreef op 07-07-2003 @ 22:11:
Maar kan je dan diabetes krijgen (heb nl. altijd gedacht dat je er mee geboren werd ofzo)? En waardoor kan dat komen?
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.diabetesfonds.nl/

Ik dacht ook meteen aan diabetes met dat veel drinken, maar het kan ook zo iets anders zijn. Ik zou inderdaad maar even naar de dokter gaan. Beterschap!
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 07-07-2003 @ 22:11:
Maar kan je dan diabetes krijgen (heb nl. altijd gedacht dat je er mee geboren werd ofzo)? En waardoor kan dat komen?
Er zijn twee types...met de ene wordt je geboren of krijg je als je jong bent, de ander kun je krijgen als je ouder bent ('ouderdomsdiabetes')...tenminste, zo iets dacht ik.

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 21:26.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:29
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2003 @ 22:00:
Laat je eens testen op diabetes... Ik ben geen arts natuurlijk, maar dorst en ook duizelig en misselijk zijn, kunnen daar volgens mij symptomen van zijn... Bezoekje aan de dokter kan iig geen kwaad, denk ik.
Ik dacht hier ook direct aan. Natuurlijk hoeft het niet, maar het zijn wel symptomen. Ik zou je snel laten testen als ik jou was. Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:36
Verwijderd
Bedankt voor de reacties.

Ik heb op die site gekeken, en dit heb ik ook (maar daar van dacht ik dat het aan make-up of niet genoeg slaap lag):

Sommige aanhoudende oogklachten kunnen ook wijzen op diabetes. Deze zijn:
rode ogen of ooglidranden hebben
het gevoel hebben dat de ogen branden
soms dubbelzien of moeite met kijken hebben


En dus ook dat veel drinken (en ook veel plassen).

Maar goed ik ga eerst maar eens naar de dokter, voordat ik conclusies ga trekken en zo.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 22:25
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2003 @ 22:23:
Er zijn twee types...met de ene wordt je geboren of krijg je als je jong bent, de ander kun je krijgen als je ouder bent ('ouderdomsdiabetes')...tenminste, zo iets dacht ik.
Type I: zit in je genen, kun je niks aan doen en steekt op een gegeven moment op, kan op je 4e maar ook op je 40ste zijn. Moet je behandelen met insuline spuiten (2 of 4 keer per dag). Als je echt diabetis hebt heb je dit...
Dit type kan volgens mij ook komen omdat je een zwaar overgewicht hebt (en dus mindere nierfunctie oid) dan zit het niet in je genen
Type II: ouderdomsdiabetis word vaak per toeval geconstateerd, dit kan behandelt worden met pillen
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 22:27
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Rhea schreef op 07-07-2003 @ 22:36:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb op die site gekeken, en dit heb ik ook (maar daar van dacht ik dat het aan make-up of niet genoeg slaap lag):

Sommige aanhoudende oogklachten kunnen ook wijzen op diabetes. Deze zijn:
rode ogen of ooglidranden hebben
het gevoel hebben dat de ogen branden
soms dubbelzien of moeite met kijken hebben


En dus ook dat veel drinken (en ook veel plassen).

Maar goed ik ga eerst maar eens naar de dokter, voordat ik conclusies ga trekken en zo.
Heel veel succes er mee, hou ons op de hoogte , mijn broertje en vriendje hebben diabetis en hoewel het geen prettige ziekte is valt er heel goed mee te leven, stuur me anders maar even een PM ofzo
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 22:43
Doopy
Avatar van Doopy
Doopy is offline
bloedarmoede, pheifer, verminderde weerstand, en idd diabetes
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 23:08
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 07-07-2003 @ 23:27:
Heel veel succes er mee, hou ons op de hoogte , mijn broertje en vriendje hebben diabetis en hoewel het geen prettige ziekte is valt er heel goed mee te leven, stuur me anders maar even een PM ofzo
Dankje.
Ik zal het wel ff melden als ik bij de dokter ben geweest, en wat die er van heeft gezegd.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 09:00
Brown eye
Avatar van Brown eye
Brown eye is offline
Tja....alles is al gezegd! Toen ik het onderwerp zag dacht ik ook al gelijk aan diabetes! Maarja....succes ermee iig!!
__________________
No one is worthy of your tears....and the one that is, will never make you cry!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 13:32
loetje
loetje is offline
ik heb zelf al 9 jaar diabetes (type 1)
ff aan m'n moeder gevraagt en ik had dezelfde verschijnselen...

beetje nutteloze reactie maar stel dat je het hebt mag je wel pm sturen als je iets wil weten ofzow

liefs loetje
__________________
Ik ben een dwaas zoals zovelen Gevangen in mijn eigen val De glazen kooi van mijn gedachten Waar ik dit leven slijten zal
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:08
Verwijderd
Dank.

Mja ik heb het er nog eens met mn ouders over gehad en het komt er op neer dat ze het aanstellerij vinden en denken dat ik me dingen in mn hoofd haal.
Hmja. Dus.
Ik denk dat naar de dokter er niet in zit.

Maar als ik wel ga ooit nog dan meld ik het wel weer. Bedankt iig.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 08-07-2003 @ 21:08:
Ik denk dat naar de dokter er niet in zit.
Je bent 16, maak zelf een afspraak. Stel dat het diabetes is, dan kun je het maar beter weten...volgens mij is verwaarloosde diabetes niet echt handig (zowel op korte als op lange termijn). Neem liever het zekere voor het onzekere.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:13
Verwijderd
complicaties
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-07-2003 @ 21:10:
Je bent 16, maak zelf een afspraak. Stel dat het diabetes is, dan kun je het maar beter weten...volgens mij is verwaarloosde diabetes niet echt handig (zowel op korte als op lange termijn). Neem liever het zekere voor het onzekere.
Ja oké dat is waar, maar nu ga ik er zelf ook aan twijfelen. Wat als het gewoon lage bloeddruk of zo is? Daarvoor moet ik dan grandioze ruzies met mn ouders riskeren, en als het voor niks is..

Kan het lage bloeddruk zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:35
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je krijgt toch geen ruzie met je ouders omdat je naar de dokter gaat?

Wees nou slim en maak een afspraak bij de dokter, dan weet je tenminste zeker wat en of er überhaupt iets er aan de hand is. Waarschijnlijk stuurt hij je door naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken, dan hebben je ouders misschien ook meteen door dat je je níet aanstelt.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 08-07-2003 @ 21:14:
Ja oké dat is waar, maar nu ga ik er zelf ook aan twijfelen. Wat als het gewoon lage bloeddruk of zo is? Daarvoor moet ik dan grandioze ruzies met mn ouders riskeren, en als het voor niks is..

Kan het lage bloeddruk zijn?
Laat je ouders de complicaties lezen, misschien dat ze dan toch ook wel willen zeker willen weten wat het is.

Van een lage bloeddruk krijg je volgens mij niet veel en constante dorst...ik zal eens kijken of ik wat op inet kan vinden daarover.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:44
Verwijderd
Signalement
• duizeligheid
• abnormale vermoeidheid of loomheid
• flauwvallen bij snel opstaan
http://www.andersbeterworden.nl/bibl...uk,%20lage.htm

Meer echt duidelijk info kan ik niet zo 1, 2, 3 vinden...zoek anders zelf even op google...maar zoals je hierboven al kunt lezen hoort dorst en misselijk zijn iig niet bij een lage bloeddruk. Maak gewoon die afspraak bij de dokter, al is het maar voor de zekerheid. Het kost je ouders geen cent (de verzekering moeten ze toch betalen, zo krijgen ze er nog wat voor terug). Vertel ze dat je naar de dokter gaat, dan doe je ook niks achter hun rug om. Waar zou je dan nog ruzie om moeten krijgen?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 21:32
Cola_Light
Avatar van Cola_Light
Cola_Light is offline
Citaat:
Rhea schreef op 08-07-2003 @ 21:14:
Ja oké dat is waar, maar nu ga ik er zelf ook aan twijfelen. Wat als het gewoon lage bloeddruk of zo is? Daarvoor moet ik dan grandioze ruzies met mn ouders riskeren, en als het voor niks is..

Kan het lage bloeddruk zijn?
Hoezo worden je ouders boos als jij naar de dokter wilt??? Sorry hoor maar dit is heel gek. Jij hebt serieuze syptomen, dus niet zo van " ik heb een beetje buikpijn ".

Ga naar de dokter, diabetes moet je serieus nemen!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 23:37
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Brown eye schreef op 08-07-2003 @ 10:00:
Tja....alles is al gezegd! Toen ik het onderwerp zag dacht ik ook al gelijk aan diabetes! Maarja....succes ermee iig!!
Ik ook.

En even over dat je ouders boos worden als je naar de dokter gaat: als er toch niks aan de hand blijkt te zijn heeft je dokter nog altijd zwijgplicht dus via hem/haar komen ze er nooit achter dat je er bent geweest. Hooguit via de verzekering als je particulier verzekerd bent. Als je ziekenfonds verzekerd bent is er niks aan de hand, zien je ouders geen papieren van!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:21
Verwijderd
Ik was vandaag bij de apotheek en heb door deze topic een foldertje over diabetes meegenomen. Daarin staan de complicaties die op kunnen treden als je het verwaarloosd kort maar krachtig omschreven:

Citaat:
Dankzij medicijnen en levensstijladviesen (voeding en beweging) kan een diabeet een vrijwel nromaal leven leiden. Echter, diabetes kan (ernstige) complicaties tot gevolg hebben. Omdat mensen met onbehandelde diabetes een continue hoge bloedsuikerspiegel hebben kunnen op termijn bloedvaten, zenuwen en organen beschadigen. Dit leidt tot extra aandoeningen en ziektes aan met name ogen, nieren, ledematen, hart- en bloedvaten. Tijdig ontdekken van diabetes kan de kans op complicaties aanzienlijk verminderen omdat de bloedsuikerspiegel zo snel mogelijk weer gereguleerd wordt. Hoe beter de regulatie, hoe minder kans op complicaties.
Ik zou iig aan je ouders vertellen wat het tot gevolg kan hebben en ze bv. die andere site laten lezen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:37
Blapi
Blapi is offline
Hoi,

Ik heb een zus, een vader en een nicht die allemaal diabetes hebben (zit een beetje in de familie heb het zelf (nog) niet gelukkig). Maar in ieder geval ik weet er flink wat van af, en ik kan je vertellen dat je zekerweten ff naar de dokter moet gaan voor een controle. Ze kunnen je in 3 minuten, bij elke dokter controleren. Enige wat ze doen is in je vinger prikken en een druppel bloed op een papiertje doen en dan gaan ze via een machientje aflezen wat je bloedsuikergehalte is. Als je diabetes hebt zal dat veeeelste hoog zijn, en als je het niet hebt zal het een normale waarde hebben (ik weet die waarde niet precies meer ik geloof 6 of zo).

Als je niet naar de dokter kunt of wilt of durft, heb je misschien een kennis of vriend(in) of familielid met diabetes, die kan het namelijk ook voor je controleren. Bij diabetes hoort namelijk dat je een aantal keer per dag je bloedsuikergehalte moet checken. Dus elke diabetes patient heeft zo'n apparaatje om het te checken.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 15:07
Verwijderd
Als je op jonge leeftijd diabetes type 1 krijgt, dan verloopt dat vaak heel snel.
Nou ja, het is natuurlijk afhankelijk van of je meteen helemaal geen insuline produceert of dat het geleidelijk gaat (dan hoef je nl ook niet meteen insuline te spuiten, maar krijg je pillen).

Maar als je het dus echt "acuut" hebt, wordt het binnen korte tijd veel erger.. je krijgt dus idd heel veel dorst en op een gegeven moment gaat je adem naar aceton ruiken. (Waarom weet ik niet, want alles wat ik over metabolisme heb geleerd dit jaar heb ik alweer verdrongen ).
Als het tot op het laatste moment verwaarloosd wordt, dan kun je zelfs in coma raken.

Wat je ook kunt doen is naar de apotheek gaan en vragen om een doosje/potje met strips erin.. een soort strookjes. Je houdt zo'n strookje in je urine en je kijkt wat voor kleur het krijgt. Dan vergelijk je dat met de kleurtjes op het doosje.. nou ja, er staat gewoon bij wanneer het niet goed is.
Wanneer je suikerziekte hebt plas je nl suiker uit, omdat je lichaam het niet op een andere manier kwijtraakt (normaal sla je het op). Met zo'n strookje kijk je dus in feite of je suiker in je urine hebt.
Misschien een idee?
Dan hoef je niet naar de dokter en als het echt ernstig is dan zie je het dmv deze test wel denk ik.

Maarjah, als je iets anders hebt... een beetje raar van je ouders dat zeje niet gewoon naar de dokter laten gaan hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:59
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
even verhaaltje, mijn moeder ging met mijn broertje naar de dokter, in eerste instantie voor waterpokken. Toen ze aan het weggaan was maakte ze een opmerking over dat mijn broertje nogal dorst had en erg lang op de WC zat. Hij pakte meteen zijn bloedglucose meter en broertje werd linea recta naar het ziekenhuis vervoert... Na twee weken mocht ie naar huis

Ander verhaal: een vriendin van me had al lange tijd wat vage klachten, zwe was niet ongezond maar wel wat moeig, beetje last van r ogen en had ontsettende dorst. Mja dat's niet zo erg en ze lag er dan ook niet wakker van. Op een gegeven moment werd ze niet meer wakker ;s ochtends en is met een ambulance naar het ziekenhuis vervoert waar ze op de intensive care kwam te liggen, ze heeeft twee maanden in het ziekenhuis gelegen.

moraal van dit verhaal: ga naar de huisarts!!!!
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 20:00
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Nou ja, het is natuurlijk afhankelijk van of je meteen helemaal geen insuline produceert of dat het geleidelijk gaat (dan hoef je nl ook niet meteen insuline te spuiten, maar krijg je pillen).
onzin trouwens
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 20:28
Brown eye
Avatar van Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Blapi schreef op 09-07-2003 @ 15:37:
(ik weet die waarde niet precies meer ik geloof 6 of zo).
Neej 7.5 is normaal. Ik had eerst 6 en dan moet je ijzerpillen sliken, maar het is nu inmiddels weer 7.3!
__________________
No one is worthy of your tears....and the one that is, will never make you cry!!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 20:33
Verwijderd
Of je hebt gewoon een kater.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 20:58
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Brown eye schreef op 09-07-2003 @ 21:28:
Neej 7.5 is normaal. Ik had eerst 6 en dan moet je ijzerpillen sliken, maar het is nu inmiddels weer 7.3!
je zit ongeveer goed tussen de 5 en de 8 ja
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-07-2003 @ 16:07:
Wat je ook kunt doen is naar de apotheek gaan en vragen om een doosje/potje met strips erin.. een soort strookjes. Je houdt zo'n strookje in je urine en je kijkt wat voor kleur het krijgt. Dan vergelijk je dat met de kleurtjes op het doosje.. nou ja, er staat gewoon bij wanneer het niet goed is.
Wanneer je suikerziekte hebt plas je nl suiker uit, omdat je lichaam het niet op een andere manier kwijtraakt (normaal sla je het op). Met zo'n strookje kijk je dus in feite of je suiker in je urine hebt.
Kun je het op die manier echt altijd zien of alleen als het echt ernstig is? En kijken ze je bij een apotheek niet raar aan als je voor zo iets komt? (Of is dat 'gewoon'?)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 21:36
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-07-2003 @ 22:29:
Kun je het op die manier echt altijd zien of alleen als het echt ernstig is? En kijken ze je bij een apotheek niet raar aan als je voor zo iets komt? (Of is dat 'gewoon'?)
zo'n stokje is niet heeeel naukeurig, ga gewoon naar de huisarts! Echt doen ok?
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 21:51
Verwijderd
Oeh veel reacties! Ik kan niet op alle reageren, maar bedankt iig voor de mensen die dingen hebben opgezocht en zo.
Ja het klinkt wel eng ja, die complicaties en die verhalen *brr*.
Ik heb er nog maar eens over na gedacht, en ga maar op mn eigen houtje naar de dokter dan.
Ja ik weet dat het raar klinkt dat mn ouders me dan niet naar de dokter laten gaan, maar het is een beetje zo dat ze denken dat het iets psychisch is of zo, vandaar hun reactie.
Vandaag nog maar weer eens tegen ze gezegd, ze hebben nu zoiets van 'als je dat wil moet je dat maar doen, maar denk niet dat er wat aan de hand is', dus dat valt dan weer mee.

Ik hou jullie wel op de hoogte. Bedankt iig.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 22:22
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik ben ook een keer naar de dokter geweest zonder dat iemand dat wist, ik schaamde me er namelijk nogal voor dat ik erheen ging, omdat ik vond dat ik mezelf aanstelde. Maar goed, ik ben toch gegaan en m'n ouders weten nog steeds van niks.

Overigens was er natuurlijk niets aan de hand. Ik had namelijk 2 dagen ofzo al een enorme steek in de buurt van m'n hart bij het inademen (zijn hier al verscheidene topics over geweest) en ik was bang dat dat m'n hart was. Maar het was maar een tussenribspiertje. Was wel ff geruststellend om te horen.

Maar goed, zoals de rest zei: ga snel, hoe eerder je er bij bent, hoe beter. En je ouders zullen blij zijn dat je naar de dokter bent gegaan als je inderdaad diabetes hebt!

Sterkte
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 23:10
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 09-07-2003 @ 23:22:
Ik ben ook een keer naar de dokter geweest zonder dat iemand dat wist, ik schaamde me er namelijk nogal voor dat ik erheen ging, omdat ik vond dat ik mezelf aanstelde. Maar goed, ik ben toch gegaan en m'n ouders weten nog steeds van niks.

Overigens was er natuurlijk niets aan de hand. Ik had namelijk 2 dagen ofzo al een enorme steek in de buurt van m'n hart bij het inademen (zijn hier al verscheidene topics over geweest) en ik was bang dat dat m'n hart was. Maar het was maar een tussenribspiertje. Was wel ff geruststellend om te horen.

Maar goed, zoals de rest zei: ga snel, hoe eerder je er bij bent, hoe beter. En je ouders zullen blij zijn dat je naar de dokter bent gegaan als je inderdaad diabetes hebt!

Sterkte
Ja ik vind het ook een beetje eng eigenlijk.. Hoop dat er niks is (maar ja niks lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk weer), maar voel me ook weer heel dom als dat zo is denk ik. Maar ja.

+ Dankje.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 06:24
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 10-07-2003 @ 00:10:
Ja ik vind het ook een beetje eng eigenlijk.. Hoop dat er niks is (maar ja niks lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk weer), maar voel me ook weer heel dom als dat zo is denk ik. Maar ja.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er voor niks of voor iets heel kleins ('dokter, ik heb koorts', 'hoe lang al en hoe hoog, mevrouw?', 'één dag, dokter, en 38 graden')...eventueel diabetes is niet niks. En als je toch niks hebt, das toch alleen maar beter en dan weer je dat iig? Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 06:48
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 09-07-2003 @ 22:36:
zo'n stokje is niet heeeel naukeurig, ga gewoon naar de huisarts! Echt doen ok?
Vind ik ook weer zo iets...'ja, ik las een topic op een forum op internet...'. Maar goed, ik was al van plan om, als ik weer eens bij de huisarts ben, het eens te vragen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:27
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-07-2003 @ 07:48:
Vind ik ook weer zo iets...'ja, ik las een topic op een forum op internet...'. Maar goed, ik was al van plan om, als ik weer eens bij de huisarts ben, het eens te vragen.
Nja die stokjes heeft mijn broertje ook en die geven alleen aan hoe hoog hij ongeveer zit, dus van 1 tot 5, van 6 tot 10, enz. Bovendien moet je dat helemaal volgens de gebruiksaanwijzing doen (2 min dit 1 min dat) doe je dat niet precies zo is de uitslag sowieso al fout. En bovendien toen ik dat een keertje met em deed kon ik niet zien welke kleur hij kreeg altans ik zat te twijfelen welke uitslag bij zo'n kleur hoorde......

Even dokter gaan en dan weet je gewoon een stuk meer
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:41
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 09-07-2003 @ 22:36:
zo'n stokje is niet heeeel naukeurig, ga gewoon naar de huisarts! Echt doen ok?
t hoeft toch ook niet super nauwkeurig te zijn?
Zodra je ziet dat ie een beetje uitslaat dan kun je toch alsnog naar de dokter gaan?

Ik bedoel niet dat ze als ze suikerziekte heeft haar leven lang zichzelf met die strips in de gaten kan houden, ik bedoel wel dat ze daarmee ff kan kijken OF ze misschien een beetje suiker in haar urine heeft.. en als dat zo is heeft ze weer een argument om haar ouders te overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:45
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 09-07-2003 @ 21:00:
onzin trouwens
hoe bedoel je

Diabetes type 1 en type 2 hebben een aantal verschillen. Bij type 1 is het vaak wel nodig om insuline te spuiten en bij type 2 hoeft dat vaak niet, er worden dan pillen gegeven. Ook dat kan verergeren, waardoor je alsnog insuline moet spuiten.
Verder verloopt type 1 vaak "acuut" en type 2 meer geleidelijk.

Wat is daar onzin aan?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 10-07-2003 @ 18:45:

Wat is daar onzin aan?
Voor zo ver ik weet weinig.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:51
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
jij zei dat je bij minder erge diabetis type 1 ook pillen kon slikken.

Ten eerste: minder erge disabetis bestaat niet, je hebt gewoon diabetis of je hebt het niet, punt. En er bestaan volgens mij ook geen tussenfases als "een beetje producerende eilandjes van langerans" maar dat weet ik eigenlijk niet zeker...

Ten tweede: je kan alleen pillen slikken bij ouderdomsdiabetis. Dus zolang je niet 85 bent (of iets in die richting) zal je altijd moeten spuiten...
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:02
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
never mind schreef op 10-07-2003 @ 20:51:
jij zei dat je bij minder erge diabetis type 1 ook pillen kon slikken.

Ten eerste: minder erge disabetis bestaat niet, je hebt gewoon diabetis of je hebt het niet, punt. En er bestaan volgens mij ook geen tussenfases als "een beetje producerende eilandjes van langerans" maar dat weet ik eigenlijk niet zeker...

Ten tweede: je kan alleen pillen slikken bij ouderdomsdiabetis. Dus zolang je niet 85 bent (of iets in die richting) zal je altijd moeten spuiten...
Mijn vader is 46 en slikt ook pillen, dus zeker geen 85.
Er bestaal wel erge of minder erge diabetis, zolang mijn vaders bloedsuikerspiegel niet te hoog is kan hij zich met die pillen redden. Maar als die niet meer werken zal hij over moeten gaan op spuiten. Er wordt bij hem namelijk nog wel insuline aangemaakt, maar niet genoeg.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:22
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 10-07-2003 @ 21:02:
Mijn vader is 46 en slikt ook pillen, dus zeker geen 85.
Er bestaal wel erge of minder erge diabetis, zolang mijn vaders bloedsuikerspiegel niet te hoog is kan hij zich met die pillen redden. Maar als die niet meer werken zal hij over moeten gaan op spuiten. Er wordt bij hem namelijk nog wel insuline aangemaakt, maar niet genoeg.
Mmm dat wist ik niet

maar dat is dan zeker een niet vaak voorkomende soort diabetis? Weet je ook hoe dat beschreven wordt en hoe vaak dat voorkomt? Of heet het gewoon ouderdomsdiabetis?
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 10-07-2003 @ 21:22:
Mmm dat wist ik niet

maar dat is dan zeker een niet vaak voorkomende soort diabetis? Weet je ook hoe dat beschreven wordt en hoe vaak dat voorkomt? Of heet het gewoon ouderdomsdiabetis?
Ouderdomsdiabetes bestaat niet, het wordt alleen vaak zo genoemd. Het is gewoon diabetes type 2, maar dat kun je ook krijgen als je jonger bent (hoewel de meesten die het krijgen boven de 45 zijn).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 21:37
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-07-2003 @ 21:42:
Ouderdomsdiabetes bestaat niet, het wordt alleen vaak zo genoemd. Het is gewoon diabetes type 2, maar dat kun je ook krijgen als je jonger bent (hoewel de meesten die het krijgen boven de 45 zijn).
Mmm ja ouderdoms diabetis is een bijnaam voor diabetis type 2, maar ze noemen het niet voor niets ouderdomsdiabetis. De kans dat het topic meisje dat heeft is errrg klein... De kans dat ze pillen moet slikken is daarmee ook erg klein
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 21:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
never mind schreef op 10-07-2003 @ 22:37:
Mmm ja ouderdoms diabetis is een bijnaam voor diabetis type 2, maar ze noemen het niet voor niets ouderdomsdiabetis. De kans dat het topic meisje dat heeft is errrg klein... De kans dat ze pillen moet slikken is daarmee ook erg klein
'Ouderdomsdiabetes' komt wel steeds vaker voor bij jonge mensen. Volgens mij kan het bij de topcistarter alleen type 2 hebben omdat type 1 aangeboren is of heb ik het nou mis?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 21:46
Blapi
Blapi is offline
Mijn vader had dit ook. Het had toen te maken met een niet 100% functionerende alvleesklier (als ik het goed herinner) en die kon doormiddel van pillen gestimuleerd worden. Later werkte dit niet meer, en moest de insuline gespoten worden want het werd niet meer geproduceerd.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 22:21
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-07-2003 @ 21:44:
Signalement
• duizeligheid
• abnormale vermoeidheid of loomheid
• flauwvallen bij snel opstaan
http://www.andersbeterworden.nl/bibl...uk,%20lage.htm

Meer echt duidelijk info kan ik niet zo 1, 2, 3 vinden...zoek anders zelf even op google...maar zoals je hierboven al kunt lezen hoort dorst en misselijk zijn iig niet bij een lage bloeddruk.
Verantwoorde informatie vind je op www.medischestartpagina.nl . Klik: ziektebeelden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 06:36
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-07-2003 @ 22:43:
'Ouderdomsdiabetes' komt wel steeds vaker voor bij jonge mensen. Volgens mij kan het bij de topcistarter alleen type 2 hebben omdat type 1 aangeboren is of heb ik het nou mis?
Type 1 kan zich ook ontwikkelen bij (jonge) kinderen. Ouderdomsdiabetes komt idd steeds vaker voor bij jonge mensen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.