Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2006, 21:45
danny23
danny23 is offline
Misschien is dit wat aan de late kant. Maar ik zit er toch over na te denken om een HBO studie te doen. Mijn situatie is als volgt

- Ik ben 20 jaar (21 in november)
- Ik ben in het bezit van een vwo diploma met dubbelprofiel N&T/N&G
- Ik ben bezig met een dubbele bachelor op de universiteit

Nou vind ik 1 van die twee studies toch niet zo leuk en in plaats daarvan zou ik een hbo opleiding willen volgen. Ik kan alleen niet direct instromen omdat ik het vak economie1 niet op mijn vwo diploma heb. Ik weet dat dit aan de late kant is maar toevallig zag ik op het aanmeldings formulier 2 data. Inschrijven per september of per februari. Ik heb echt een heleboel vragen niet alleen hierover maar

1) Kan ik me nog inschrijven voor september dan wel februari

2) Kan ik een 21+ toets doen? Ik ben 20 maar in nov 21.

3) Hoe kan het schooljaar helemaal in februari beginnen?! Dat vind ik gewoon vaag

4) Ik heb al collegegeld betaald voor mijn universiteit. Hoe gaat het dan precies op het HBO? Betaal ik dubbel?

5) Kan ik zomaar naar de HES binnenlopen en met de desbetreffende studie adviseur praten? Mijn situatie op tafel leggen; dit is wat ik heb, dit wil ik doen, ik doe nu dit, ik ben zo oud, ik heb dit and dat betaald. Kan dat? Ik heb zoveel meer vragen bijvoorbeeld over vrijstellingen, inhoud studie, college geld, 21+ toets, combineren van studies, verzuim (ik had gehoord dat ze op het HBO erg strict zijn).

Ik wil wel graag snel antwoord en alles deze week allemaal geregelt hebben. Want anders kan ik nog een andere route nemen. Dan schrijf ik me in voor het vak economie1 VWO. Maarja dan ben ik weer een jaar verder en moet ik volgend jaar weer terugkomen + moet ik weer leren voor examens. Dus 21+ toets lijkt me gewoon een makkelijker route.

Oh ik heb al op deze http://www.sz.hva.nl/tsoc/toelatingsexamens_21.htm gekeken. Maar ik wil gewoon duidelijk antwoorden die specifiek voor mij gericht zijn. Geen algemene info
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2006, 22:23
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
danny23 schreef op 20-09-2006 @ 22:45 :
Misschien is dit wat aan de late kant. Maar ik zit er toch over na te denken om een HBO studie te doen. Mijn situatie is als volgt

- Ik ben 20 jaar (21 in november)
- Ik ben in het bezit van een vwo diploma met dubbelprofiel N&T/N&G
- Ik ben bezig met een dubbele bachelor op de universiteit

Nou vind ik 1 van die twee studies toch niet zo leuk en in plaats daarvan zou ik een hbo opleiding willen volgen. Ik kan alleen niet direct instromen omdat ik het vak economie1 niet op mijn vwo diploma heb. Ik weet dat dit aan de late kant is maar toevallig zag ik op het aanmeldings formulier 2 data. Inschrijven per september of per februari. Ik heb echt een heleboel vragen niet alleen hierover maar

1) Kan ik me nog inschrijven voor september dan wel februari

2) Kan ik een 21+ toets doen? Ik ben 20 maar in nov 21.

3) Hoe kan het schooljaar helemaal in februari beginnen?! Dat vind ik gewoon vaag

4) Ik heb al collegegeld betaald voor mijn universiteit. Hoe gaat het dan precies op het HBO? Betaal ik dubbel?

5) Kan ik zomaar naar de HES binnenlopen en met de desbetreffende studie adviseur praten? Mijn situatie op tafel leggen; dit is wat ik heb, dit wil ik doen, ik doe nu dit, ik ben zo oud, ik heb dit and dat betaald. Kan dat? Ik heb zoveel meer vragen bijvoorbeeld over vrijstellingen, inhoud studie, college geld, 21+ toets, combineren van studies, verzuim (ik had gehoord dat ze op het HBO erg strict zijn).

Ik wil wel graag snel antwoord en alles deze week allemaal geregelt hebben. Want anders kan ik nog een andere route nemen. Dan schrijf ik me in voor het vak economie1 VWO. Maarja dan ben ik weer een jaar verder en moet ik volgend jaar weer terugkomen + moet ik weer leren voor examens. Dus 21+ toets lijkt me gewoon een makkelijker route.

Oh ik heb al op deze http://www.sz.hva.nl/tsoc/toelatingsexamens_21.htm gekeken. Maar ik wil gewoon duidelijk antwoorden die specifiek voor mij gericht zijn. Geen algemene info
Hey, ik zit op de HES. Ik weet niet precies hoe het zit met die 21+toets en je vwo diploma, daarvoor moet je even mailen! Dan kun je meteen alles vragen. Binnen lopen zal niet lukken want er zijn toegangspoortjes.. En chagerijnige receptie+bewaking.
Ik heb even emailadressen gezocht:

Teammanagers Kist, I.R. (Irith), Commerciële Economie, 523 68 87,
e-mail: i.r.kist@hva.nl

Prent, J. (Jeroen), Sportmanagement, 523 63 23,
e-mail: j.prent@hva.nl

Bonder, L.J. (Louis), Bedrijfseconomie / Bedrijfskundige Informatica / Logistiek en Economie, 523 64 46,
e-mail: l.j.bonder@hva.nl

Dée, L.L.M. van (Luuk), Management, Economie en Recht / Communicatie, 523 15 78,
e-mail: l.l.m.van.dee@hva.nl

Dukker, G.J. (Gerard), Accountancy / Fiscale Economie / Financial Services Management, 523 64 11,
e-mail: g.j.dukker@hva.nl

Dus als je al weet welke opleiding je wilt, dan moet je diegene mailen.

En op vraag 4: Je komt dan bij een 'gewone' groep in de klas die met hun nieuwe semester beginnen. Er zijn steeds 2 semesters(duh) semester A en B. En als er bijvoorbeeld van een 'gewone' voltijd opleiding 4 eerstjaars klassen zijn, dan doen er 2 klassen semester A, en die andere 2 klassen doen semester B. En dat wisselt na het semester(dit heet spiegelsemesters). Dus jij zult instromen bij 1 van die semesters(bijv. A), en dan zal jij in het volgende jaar(september), nog een semester van het oude jaar volgen(bijv.B). Dus je loopt een half jaar achter..

Haha, ik hoop dat je het een beetje snapt nu
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 22:39
danny23
danny23 is offline
Hardstikke bedankt! De opleiding die ik zoek staat er alleen niet bij. Ik heb wel dit op de website gevonden.

http://www.sz.hva.nl/decanaat/decaan-fb.htm

Stond op de website dat als ik vragen had over inschrijven dan kon ik bij de decaan terecht. Of ik kan naar het nummer van de studie voorlichting bellen. Het liefst zou ik eigenlijk een decaan willen spreken of iemand die iig hoog is. Ook wil ik liever niet emailen of bellen. Email gaat te langzaam en met bellen is ook sja...

Moet ik naar deze decaan gaan? Wat gebeurt er precies als ik naar binnen wil komen? Anders moet ik weer een afspraak maken en dan ben ik weer een week verder
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 14:40
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
danny23 schreef op 20-09-2006 @ 23:39 :
Hardstikke bedankt! De opleiding die ik zoek staat er alleen niet bij. Ik heb wel dit op de website gevonden.

http://www.sz.hva.nl/decanaat/decaan-fb.htm

Stond op de website dat als ik vragen had over inschrijven dan kon ik bij de decaan terecht. Of ik kan naar het nummer van de studie voorlichting bellen. Het liefst zou ik eigenlijk een decaan willen spreken of iemand die iig hoog is. Ook wil ik liever niet emailen of bellen. Email gaat te langzaam en met bellen is ook sja...

Moet ik naar deze decaan gaan? Wat gebeurt er precies als ik naar binnen wil komen? Anders moet ik weer een afspraak maken en dan ben ik weer een week verder
Ja ze heeft wel soms 'vrije' inloop, maar dat is alleen voor studenten. Als je naar binnen wilt komen wordt je tegen gehouden door poortjes, dan moet je naar de receptie en die doen moeilijk. Je moet dr gewoon nu mailen dat je graag zo snel mogelijk langs wilt komen. Je hebt binnen 1 dag wel een mailtje terug. Ik denk dat het wel kan en dan zorgt zij dat je naar binnen kan en dat ze tijd heeft.... Want als je zomaar langs komt heb je en grote kans dat ze geen tijd heeft/ onvindbaar is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.