Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2012, 23:54
examenssssss
examenssssss is offline
Eigenlijk is het heel stom, maar ik heb bij de plussen van het huidige stelsel ook de minnen gezet bij het alternatief stelsel XD Eigenlijk kan dat niet, maar nergens stond dat het niet mocht. Aan de andere kant kan je bij dezelfde beginsels wel gewoon verklaren waarom het specifiek bij dat stelsel niet hoort (terwijl je bij de plussen alleen vertelt waarom het wel goed is door dat stelsel). Ik vind dus dat ik recht heb op punten!

Wat vinden jullie? Iemand dit ook gedaan?

(klacht bij LAKS ingelevert)

Laatst gewijzigd op 30-05-2012 om 23:59.
Advertentie
Oud 31-05-2012, 07:29
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik vond die tabel sowieso heel vaag. Als je die plusjes en minnetjes een keer omgedraaid hebt, zou het wel heel nasty zijn om dat meteen fout te rekenen. Een betoog gaat toch om je eigen redenering + goede economische argumenten?
Oud 31-05-2012, 11:48
examenssssss
examenssssss is offline
Ja het was niet de meest duidelijke vraag...
Oud 31-05-2012, 15:25
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik denk dat ze er zo op hamerden dat je de plusjes en minnetjes goed moest hebben omdat het betoog anders wel heel makkelijk zou worden. Als je de plusjes en minnetjes goed had was het (vond ik) erg makkelijk om de rest van het betoog te schrijven. Het lastigste vond ik eigen punt a). Het was een opgave waar je 9 punten voor kon krijgen, dan vind ik dat ze best wat strenger mogen zijn.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 31-05-2012, 15:32
examenssssss
examenssssss is offline
Volgens mij kan je het gewoon niet fout rekenen als je de plusjes naast de minnetjes hebt. Als het erbij stond dat het niet mag dan denk ik natuurlijk mag het niet. Maar als je het er niet bij zet, dan mag het gewoon. Als zij geen duidelijkheid bieden in de opgave mag dat nooit in ons nadeel zijn. Dat er in plaats van 8 punten is een keer 9 punten worden gegeven kan nooit een reden zijn om strenger te rekenen.

Ik neem aan dat of het correctievoorschrift wordt aangepast of dat mijn leraar mijn antwoord verdedigt. Want ik zie nog steeds geen enkele reden om het fout te rekenen. Hadden ze er maar bij moeten zetten dat je bij elk beginsel een plus of minnetje moet zetten dan was er geen probleem geweest.
Oud 31-05-2012, 15:35
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Oh ik had het ook voor allebei de stelsels ingevuld, terwijl ik het alternatief hebt betoogd. Maar ja, als de ene in een opzicht beter is, is de ander in dat opzicht automatisch slechter, wel jammer als dat ons punten kost.
Oud 31-05-2012, 15:55
examenssssss
examenssssss is offline
Ja klopt, maar het is dan van de gekke dat je dan twee plusje en twee minnetjes moet invullen. Als je bij twee beginsels een plus invult bij een stelsel betekent dat dan meteen dat dat stelsel twee minnetjes heeft bij de andere twee beginsels? En bij de minnetjes kan je gewoon uitleggen waarom het voor dat stelsel niet geldt, waardoor je niet je antwoord herhaalt. Ze hadden dus heel simpel gewoon moeten zeggen: vul vier plusjes en vier minnetjes in. En dan moeten zeggen leg twee plusjes uit en leg 1 minnetje uit van een beginsel die je nog niet hebt uitgelegd bij de plusjes.

Het is zo makkelijk om de opgave duidelijk te maken, maar CITO lijkt daarom niks te geven en de opgave onduidelijk te maken en ons dan ook nog is te straffen dat de opgave onduidelijk is....
Oud 01-06-2012, 09:37
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik vond die tabel echt onzin. Nooit gezien eerder en hij zorgde voor veel verwarring, ook bij mijn klas. Wat mij betreft mogen ze daar soepeler naar gaan kijken.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie.
x-Nameless
4 24-04-2009 08:23
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vraag over Economie
Verwijderd
3 26-06-2007 05:33
HAVO Economie (1)
marrel
144 29-05-2005 00:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.