Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2012, 13:22
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
De normeringen zijn over minder dan een week bekend en dan weten we of we geslaagd of gezakt zijn!

Maar, hebben jullie al nagedacht over wat je zou willen herkansen? En aan welke voorwaarden je cijfers moeten voldoen om wel/niet te gaan herkansen?

Ik ga voor een gemiddelde van ten minste 7,5 op mijn eindlijst. Als ik dat niet haal (wat heel reëel is) ga ik proberen door een herkansing het alsnog te halen. Ik denk dat ik vooral met Economie een kans maak om een hoger cijfer te gaan halen bij een herkansing. Economie ging redelijk bij mij, maar mijn antwoorden weken verschrikkelijk af van het antwoordenmodel, dus ik weet niet welke punten ik wel of niet krijg. En ik heb maar een 6,9 nodig om een 8 te staan als eindcijfer voor Ecnomie. Dat moet best te doen zijn lijkt me.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Advertentie
Oud 08-06-2012, 14:36
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik heb nog geen flauw idee... Ben vorig jaar gezakt op Nederlands, Engels en economie (allemaal een 5). Stond precies 5,5 gemiddeld voor CE, maar had 1 vijf teveel.
Ik moest dit jaar een 4,4 halen voor Nederlands, of een 5,0 voor economie. Dat eerste is waarschijnlijk niet gelukt (was ook een klote examen), en een 5,0 voor economie moet er wel in zitten denk ik (tenzij de norm opeens 0,5 wordt ofzo).
Als ik economie een voldoende heb en geslaagd ben, ga ik Nederlands nog wel herkansen want een <4,4 op m'n cijferlijst staat erg lelijk. :') Maar we zullen het volgende week zien.
Oud 08-06-2012, 16:28
Miloutchi
Miloutchi is offline
Wiskunde of aardrijkskunde. Die gingen voor mijn doen totaal niet goed. Ofja,eigenlijk gingen 5 vakken niet goed voor mijn doen. Bij Duits en Nederlands lag het wel aan de moeilijkheid van het examen. Frans lag aan persoonlijke problemen. En aardrijkskunde en wiskunde ging gewoon niet goed, maar ik weet niet waarom, want het waren allebei echt geen moeilijke examens.

Muziek heb ik echt héél slecht gemaakt. Ik hoop dat ik nog een 3 heb gehaald, maar ik ga dat niet herkansen, omdat ik toch weet dat ik het waarschijnlijk even slecht ga maken. Ik heb dat gewoon gemaakt zoals ik verwacht had.

En het boeit niet voor mijn eindlijst, maar voor die 5,5-regel wel. Ik ben dus niet gezakt op een speciaal iets. Het ging gewoon allemaal niet goed, op Engels en geschiedenis na.
Oud 08-06-2012, 18:06
LOLexamen
Omggggg, ik was best goed in Engels op de HAVO en Duits ging ook niet slecht, maar dit examenjaar verliep vooral Duits dra-ma-tisch! Engels ben ik bang dat het een 5.4 wordt Ben zwaar teleurgesteld in mezelf dat Engels een 5.4 wordt terwijl ik op de HAVO zonder(!) een woordenboek een 7.1 voor het CE had Het niveauverschil is niet eens zo groot

Dus ik denk dat het Engels wordt, anders wisA
Oud 08-06-2012, 18:13
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik weet het nog echt niet, eerst de uitslag maar afwachten. Ik ben er aardig van overtuigd dat wiskunde <5,5 wordt, maar dat heeft niet zo'n nut om te herkansen als ik niet als een gek ga oefenen. Bij sommige andere vakken (Nederlands en scheikunde) ben ik bang voor de normering, als die erg ongunstig is, overweeg ik misschien ook wel een herkansing voor een van die vakken. Ik ga ook voor minstens een 7,5 gemiddeld, dus ik herkans wel het vak dat het teleurstellendste uitvalt.
Oud 08-06-2012, 18:23
invmat
Als wiskunde een 9,3 of lager is, dan wiskunde. Anders biologie.

Onze biologiedocent heeft huilend door de docentenkamer gelopen. Vorig jaar was zijn klassengemiddelde-verschil tussen SE en CSE 1,7 punt! (CSE 1,7 punt lager dan SE!). Het zou me niet verbazen als we dat doorbreken dit jaar. Ik heb wsl een 4 (voor CSE, mijn SE was 5,9). Betekent weliswaar een 5 op mijn diploma, maar ik slaag toch wel met 5,5-regel (vanwege wiskunde).
Oud 08-06-2012, 18:29
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Omggggg, ik was best goed in Engels op de HAVO en Duits ging ook niet slecht, maar dit examenjaar verliep vooral Duits dra-ma-tisch! Engels ben ik bang dat het een 5.4 wordt Ben zwaar teleurgesteld in mezelf dat Engels een 5.4 wordt terwijl ik op de HAVO zonder(!) een woordenboek een 7.1 voor het CE had Het niveauverschil is niet eens zo groot

Dus ik denk dat het Engels wordt, anders wisA
Engels was een drama, vooral voor de mensen die goed zijn in engels. Heb normaal dikke 8en en 9s, nu een 7,5
Ga als ik niets anders MOET, dus ook Engels herkansen.
Oud 08-06-2012, 18:45
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Als wiskunde een 9,3 of lager is, dan wiskunde. Anders biologie.

Onze biologiedocent heeft huilend door de docentenkamer gelopen. Vorig jaar was zijn klassengemiddelde-verschil tussen SE en CSE 1,7 punt! (CSE 1,7 punt lager dan SE!). Het zou me niet verbazen als we dat doorbreken dit jaar. Ik heb wsl een 4 (voor CSE, mijn SE was 5,9). Betekent weliswaar een 5 op mijn diploma, maar ik slaag toch wel met 5,5-regel (vanwege wiskunde).
Oh ja, er is ook nog bio... Ha daar ben ik wel benieuwd naar, maar ook helemaal niet in positieve zin.
Oud 08-06-2012, 21:39
Asemoon
Asemoon is offline
Voor aardrijkskunde heb ik waarschijnlijk een 6. Zo niet, dan wordt dat hem, want ik wil geen 5 staan op mijn eindlijst.
Als ik daarvoor een 6 heb, blijven Nederlands en Engels over, maar ik denk dat er een goede kans bestaat dat ik voor die vakken allebei een 8 heb. Zo niet, dan doe ik één van deze vakken over.

Echter is de kans niet klein dat deze cijfer toch goed zullen zijn, dus waarschijnlijk wordt het Duits. Daar wil ik wel proberen een 8 voor te staan want ik ben best goed in leesvaardigheid Duits, maar dit ging echt verschrikkelijk .
Oud 09-06-2012, 08:43
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik ga niks herkansen als ik in 1x geslaagd ben. 't Boeit me echt geen reet hoe m'n lijst eruitziet, zolang ik dat diploma maar heb.

Alhoewel, misschien doe ik nog wel Nederlands of Frans. Frans omdat ik veel beter kan en Nederlands was gewoon een kutexamen... :a

Als ik per se iets moet gaan herkansen voor een herexamen, neig ik denk ik naar wiskunde...
Oud 15-06-2012, 13:46
invmat
Natuurkunde, puur uit luxe. Dan kan ik misschien nog een 8 ervoor staan .
Oud 15-06-2012, 16:48
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Nederlands. Bij oefenexamens haalde ik steeds 8,5-en dus ik vind een 6,4 een beetje mager. En zelfs met een 6,8 sta ik al een 8, dus waarom niet.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 15-06-2012, 16:49
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Natuurkunde, puur uit luxe. Dan kan ik misschien nog een 8 9 ervoor staan .
Kijken of ik toevallig ook 'n tiende hoger kan halen voor m'n CE, dus.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 15-06-2012, 20:35
JustSax.
JustSax. is offline
Ik moest het voor 11 uur vandaag inleveren maar ben het vergeten...

Denk je dat het nog kan? Las op DUO dat voor 17.00 uur het doorgegeven moet worden maandag
Oud 15-06-2012, 22:17
Marc W
Marc W is offline
Iets herkansen terwijl je al geslaagd bent, ik kan het me voorstellen. Maar alleen omdat je jezelf graag een doel stelt. Volgens mij kijkt niemand er je rest van je leven naar. Ze klagen wel over zesjes cultuur, en dan is er de 5,5 regeling, maar wat is dan de bonus als je met een 8 gemiddeld geslaagd bent? Behalve je eigen eer en voldoening, bijna niks toch?

Overigens stel ik voor mezelf wél dat doel, anders zou ik me ook dood vervelen op school.
Oud 15-06-2012, 22:33
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Iets herkansen terwijl je al geslaagd bent, ik kan het me voorstellen. Maar alleen omdat je jezelf graag een doel stelt. Volgens mij kijkt niemand er je rest van je leven naar. Ze klagen wel over zesjes cultuur, en dan is er de 5,5 regeling, maar wat is dan de bonus als je met een 8 gemiddeld geslaagd bent? Behalve je eigen eer en voldoening, bijna niks toch?
De 'bonus' is dan dat je zeker toegelaten wordt tot welke lotingsstudie dan ook. En voor mensen die bijvoorbeeld geneeskunde willen doen, maakt dat nogal wat uit!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 16-06-2012, 00:59
Joke:D
Joke:D is offline
Engels. heb nu een 8,1, moet een 8,4 voor een 9. En alle andere vakken heb ik hoger gehaald dan verwacht, sommige zelfs veeeel hoger dan verwacht. En ik ga niet eens perse herkansen om t hogere punt, maar omdat ik door dat examen nu een slecht gevoel heb over VWO Engels (heb al jaren niet zo'n laag punt meer gehaald voor een leestoets EN) en ik zo gewoon mijn middelbare niet af wil sluiten. En ik vind t zonde om niet te herkansen, en mijn docente is ook niet lang bezig met nakijken, meer multiple choice dan wat anders. Nederlands zou ik mn docente niet aandoen, daar is ze te lang mee bezig en ik ben blij met de voldoende die ik daarvoor heb.
Oud 16-06-2012, 12:53
Marc W
Marc W is offline
Citaat:
De 'bonus' is dan dat je zeker toegelaten wordt tot welke lotingsstudie dan ook. En voor mensen die bijvoorbeeld geneeskunde willen doen, maakt dat nogal wat uit!
Ok, maar dat is alleen bij ... Geneeskunde en Tandheelkunde, toch? Wat zijn verder nog lotingsstudies eigenlijk?

Inmiddels gevonden:

http://duo.nl/particulieren/studeren/loten/loten_wo.asp

Maar dat zijn er toch heel weinig. En behalve bij Geneeskunde en Tandheelkunde een loting met een redelijke kans om ingeloot te worden.

Laatst gewijzigd op 16-06-2012 om 13:17.
Ads door Google
Oud 16-06-2012, 12:56
Marc W
Marc W is offline
Citaat:
Ik moest het voor 11 uur vandaag inleveren maar ben het vergeten...

Denk je dat het nog kan? Las op DUO dat voor 17.00 uur het doorgegeven moet worden maandag
Mmm. Wij voor 13.00 dus dat is bepaald door je school. De school moet het dan doorgeven aan DUO voor ma. 17.00 uur of zo?
Oud 16-06-2012, 13:58
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Mmm. Wij voor 13.00 dus dat is bepaald door je school. De school moet het dan doorgeven aan DUO voor ma. 17.00 uur of zo?
maandag 8.30 geloof ik.
Oud 16-06-2012, 14:54
Verwijderd
Geslaagd, dus herkans niks. Fuck m'n gemiddelde!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2011 Ben je geslaagd?
Verwijderd
35 27-06-2011 22:59
De Kantine Top Saai #642
Martiño
500 05-07-2009 11:18
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic nummero 125
Verwijderd
494 03-04-2008 21:08
De Kantine Jouw dag #5
PixelDansje
79 17-02-2008 17:58
Eindexamens 2004 Wat ga jij herkansen?
Daantje_0705
42 23-06-2004 22:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.