Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2012, 22:18
ThomasJu
ThomasJu is offline
Ik heb vandaag m'n diploma gekregen. En er bleek dat ik ook een Socrates certificaat kreeg.

Dit certificaat krijg je als je tot de top 10% van de vwo'ers hoort. Wie heeft dit nog meer gekregen? Weet iemand al wat je er allemaal mee kan doen?

Ik weet dat de beste van elke provincie een beurs krijgt van €10.000.

http://socrateshonours.nl/
Advertentie
Oud 28-06-2012, 14:57
Verwijderd
Eerlijk gezegd zie ik niet zoveel voordelen op die site beschreven staan. Wat was je gemiddelde eindcijfer? Ik had er nog nooit van gehoord en mijn school staat ook niet in het rijtje van de scholen die meedoen, dus ik neem niet aan dat iemand bij ons op school dat krijgt.
Oud 28-06-2012, 20:05
ThomasJu
ThomasJu is offline
ik had een 7,5.
Maar iemand met een 7,4 heeft hem ook.

Ik geloof dat ze aan het proberen zijn om het internationaal te maken. Ik zag wel ergens dat je een bestuursfunctie kon krijgen in een studievereniging ofzo. (maar dat kan zonder Socrates Honour ook...)
Oud 28-06-2012, 21:35
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Een 7,5? Er lopen op dit forum minstens 2 mensen die ik ken rond die cum laude geslaagd zijn, dus met een gemiddelde van een 8 of hoger. Ik ben zelf met een 7,6 geslaagd. Niet persoonlijks hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen met een 7,4 of een 7,5 (of een 7,6 for that matter) tot de beste 10% van Nederland behoren.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 28-06-2012, 22:58
ThomasJu
ThomasJu is offline
Heb jij er iets over gehoord? Zit er een uitnodoging bij je diploma?
Ik hoop dat die andere 2 zich ook even melden :-) hebben zij nog iets extra's gekregen omdat ze cum laude zijn geslaagd?
Mijn school is een partner van Socrates, zij hebben mijn inschrijfgeld al betaald. Maar anders zou je geloof ik gewoon een uitnodiging moeten krijgen.

Even een citaat va de Socrates site:
"Wil je weten wat je precies moet doen of gedaan moet hebben om in aanmerking te komen voor het lidmaatschap van Socrates? Dit zijn de drie voorwaarden waaraan alle leden moeten voldoen (in zowel het voortgezet als hoger onderwijs):

- het gemiddelde cijfer op je eindcijferlijst behoort tot de top 10% van jouw studiejaar (en); - het gemiddelde cijfer op je eindcijferlijst is minimaal een zeven (en); - je hebt je opleiding afgerond conform de daarvoor bepaalde studietijd."

Als ik met een 7,5 mijn certificaat heb zal het dus wel zo zijn. Ze klagen dus niet voor niets over de zesjescultuur :-)
Oud 28-06-2012, 23:53
Joke:D
Joke:D is offline
Onze school is ook een partner, maar ik snap de toegevoegde waarde ook niet echt. Nodig de top 10 % van NL uit, niet per school, want onze school mocht 11 lidmaatschappen uitdelen, terwijl er 29 (!) aan criterium 2 en 3 voldeden. Dat is meer dan een kwart van de geslaagden (99 vd 112 geslaagd, 85,8 %)
Oud 29-06-2012, 06:01
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Ik ben met een gemiddelde van een 8.1 geslaagd. Heb daarvoor van de school een certificaat gekregen en een eervolle vermeldig. Persoonlijk vind ik die Socrates organisatie een beetje flauw, er zijn maar 33 (ja, toch?) partnerscholen, dus echt representatief is het niet..

Edit: Overigens, ik lees net dat scholen nog een flink bedrag moeten neerleggen ook om zo'n certificaat te mogen uitreiken..

Laatst gewijzigd op 29-06-2012 om 22:04.
Oud 29-06-2012, 11:36
Verwijderd
Ik ben cum laude geslaagd, met een 8,5 gemiddeld. Schoolbreed gezien was het de hoogste score en daarom werd mijn naam genoemd en werd ik nog eens apart gefeliciteerd, maar ik heb geen certificaat of uitnodiging gekregen.
Oud 29-06-2012, 18:28
Alyss_
Hallo!
Ik ben cum laude geslaagd en heb ook een uitnodiging gekregen.
Nu snap ik ook niet helemaal wat ik er nou precies mee kan (vandaar dat ik op dit forum uitkwam ).

Weet een van jullie misschien al wat die organisatie nou precies doet?
Groetjes!
Oud 29-06-2012, 23:27
ThomasJu
ThomasJu is offline
Dat geld van die beurs moet toch ergens vandaan komen?

Uomi, goed hoor! Alleen raar dat jullie niet zo'n certificaat hebben gekregen.

Ik geloof dat je een studiebeurs kan aamvragen daar ( voor als je naar het buitenland wil en zo)
Oud 30-06-2012, 17:37
DiceGFX
DiceGFX is offline
8 Havisten hebben dat ook gekregen bij mij op school.
Oud 01-07-2012, 11:27
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ik ben cum laude geslaagd, met een 8,5 gemiddeld. Schoolbreed gezien was het de hoogste score en daarom werd mijn naam genoemd en werd ik nog eens apart gefeliciteerd, maar ik heb geen certificaat of uitnodiging gekregen.
als je t zou willen zou je jezelf kunnen aanmelden.
Oud 01-07-2012, 12:04
Verwijderd
Ja, dat zag ik inderdaad ook. Ik zie alleen nog niet zo de voordelen.
Oud 04-07-2012, 18:26
Epicurus
Epicurus is offline
Citaat:
Ja, dat zag ik inderdaad ook. Ik zie alleen nog niet zo de voordelen.
Het grote voordeel is dat je gemakkelijk een beurs kan aanvragen om een master o.i.d. te doen in bijvoorbeeld het buitenland.

Dat sommige hem niet krijgen, ondanks dat ze cum laude zijn geslaagd komt doordat niet iedere school aan deze organisatie is verbonden. Om op grond van dat certificaat te concluderen dat je bij de beste 10% van Nederland hoort is dus niet correct.

Desalniettemin een ongelofelijk mooie prestatie. Wees er trots op!

~
Oud 11-07-2012, 17:18
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Mijn cijfer heeft niets opgeleverd, hoewel het me ook verbaast dat die 7,5 tot de beste 10% van Nederland zou behoren. Ik denk dat mijn school geen lid is, anders hadden ze wel gemeld dat sommige mensen er een certificaat bij krijgen.
Oud 11-07-2012, 18:25
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Heb jij er iets over gehoord? Zit er een uitnodoging bij je diploma?
Ik hoop dat die andere 2 zich ook even melden :-) hebben zij nog iets extra's gekregen omdat ze cum laude zijn geslaagd?
Hoi. Ik had drie negens (economie, biologie, combinatiecijfer) en verder alleen achten. Mijn gemiddelde eindcijfer is daardoor sowieso boven de 8. Verder heb ik niets gekregen, geen uitnodiging of wat dan ook. Alleen een beeldje, maar daar hoefde je niet per se hoge cijfers voor te hebben (je kon ook gewoon heel sociaal zijn oid).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Socrates Honour Society
Eydise
7 09-07-2013 17:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.