Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2012, 16:47
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Fijn! Toch een puntje extra.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Advertentie
Oud 16-05-2012, 18:37
Verwijderd
Goed om te horen dat de correctievoorschriften zijn aangepast. Zou er ook nog iets met de N-factor gebeuren door de moeilijke samenvatting? Of wordt de N-factor nu juist weer lager omdat deze aanpassingen zijn toegepast?
Oud 16-05-2012, 18:40
Sv3nie
Sv3nie is offline
Citaat:
Goed om te horen dat de correctievoorschriften zijn aangepast. Zou er ook nog iets met de N-factor gebeuren door de moeilijke samenvatting? Of wordt de N-factor nu juist weer lager omdat deze aanpassingen zijn toegepast?
Lijkt me niet dat dat meespeelt
Oud 16-05-2012, 18:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Lijkt me niet dat dat meespeelt
Ik denk dat het wel meespeelt. Door deze aanpassingen krijgen leerlingen gemiddeld meer punten en is er dus een lagere N-term nodig voor hetzelfde landelijke gemiddelde. En ik neem aan dat ze daar wel een beetje kijken, hoe de cijfers worden bij welke N-term, om te bepalen hoe moeilijk het examen was.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 16-05-2012, 19:39
Miloutchi
Miloutchi is offline
Boeit het iets? Zolang we maar een beetje goed beoordeeld worden. Ik wil een eerlijk cijfer, niet het hoogst mogelijke cijfer. Gewoon dat wat ik behaald heb, klaar.
Oud 16-05-2012, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Boeit het iets? Zolang we maar een beetje goed beoordeeld worden. Ik wil een eerlijk cijfer, niet het hoogst mogelijke cijfer. Gewoon dat wat ik behaald heb, klaar.
Dat klopt, maar toch boeit het iets. Want in mijn ogen was de samenvattingstekst moeilijker dan de teksten van andere examens. Je zou dus kunnen zeggen dat het 'boven het vereiste vwo-niveau' was. En ik wil op vwo-niveau beoordeeld worden, want daar doe ik examen voor.
Oud 16-05-2012, 22:52
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Gelukkig dat dat ene puntje is aangepast, dat betekent sowieso toch weer 0,2 of 0,3 erbij in je eindcijfer. :-)

Oh, btw, ik had bij de volgorde bij vraag 10: 6-3-4-1-2-5, maar het moest 6-4-3-1-2-5 zijn...
Hoeveel punten krijg ik nu voor mijn volgorde, want ik snap 't niet? 2 punten, 1 punt of geen een punt?
Oud 16-05-2012, 23:05
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Als ik het goed heb, krijg ik voor mijn bovenstaande volgorde 2 punten?
Ik heb alleen de 4 en 3 omgewisseld en als je mijn 3 wegstreept, heb je voor de rest (volgens het aangepaste correctiemodel) een verder foutloze reeks?
Oud 16-05-2012, 23:07
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Is 'even' bij vraag 15 trouwens een nuancering? :a Hihi.
Ik had namelijk 'Dat wij mensen de economische tijd even achter ons moeten laten en even rust moeten nemen.', maar ik weet niet of je dat goed moet rekenen?

Zooo, ik word nu helemaal gek van NL. :a
Oud 16-05-2012, 23:23
Miloutchi
Miloutchi is offline
Cucumber, ja, je krijgt 2 punten. En ja ´even´ is ook een nuancering. ZELFS de nuancering waar naar gevraagd wordt!
Oud 17-05-2012, 15:22
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Jeeeuhj, als 't goed is dus 4 puntjes erbij!
Scheelt al gauw 1 heel punt in je cijfer denk ik?
Oud 17-05-2012, 21:32
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Jeeeuhj, als 't goed is dus 4 puntjes erbij!
Scheelt al gauw 1 heel punt in je cijfer denk ik?
nou dat valt tegen, 0,5-0,6 geloof ik.
Oud 18-05-2012, 11:25
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
nou dat valt tegen, 0,5-0,6 geloof ik.
Mmmh, nou, geen idee eigenlijk! Zal ook van de normering afhangen! Bij een hogere normering wordt het verschil tussen cijfers idd wat kleiner.
Oud 18-05-2012, 11:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Mmmh, nou, geen idee eigenlijk! Zal ook van de normering afhangen! Bij een hogere normering wordt het verschil tussen cijfers idd wat kleiner.
Dat is toch geen '' waard? Hogere normeringen ftw.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 25-05-2012, 16:24
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Mmmh, nou, geen idee eigenlijk! Zal ook van de normering afhangen! Bij een hogere normering wordt het verschil tussen cijfers idd wat kleiner.
ik ben uitgegaan van t gebied rond de 5.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [HAVO] Nederlands Examen
Raar jong
5 13-05-2014 21:04
Eindexamens 2013 [HAVO] Nederlands
BeauvG
12 24-05-2013 23:22
HAVO Omzettingstabel Nederlands
Mar-
9 20-05-2009 16:00
VWO Nederlands examen
lolsimon
24 20-05-2009 14:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.