Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2012, 09:38
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
Citaat:
Pfoe, ik weet het nog steeds niet . Nog maar 2 weken om mee te lopen met een studie, en ik weet niet eens wat het misschien gaat worden.


Die studie had ik ook eerst op het oog, maar daar ben ik van afgestapt. Ik heb het idee dat je daar niet veel leuks mee kan doen, en de studie is ook niet echt Universiteitsniveau waardig.
'universiteitsniveau waardig' ?
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Advertentie
Oud 17-06-2012, 13:06
Verwijderd
Citaat:
'universiteitsniveau waardig' ?
Begrijp je niet wat ik bedoel? Sociologie is een hele makkelijke studie, en dat vind ik niet Bachelor of Science waardig.
Oud 17-06-2012, 18:49
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
Nu ben ik op zich wel benieuwd naar welke universiteitsniveau waardige studie je wel gaat doen enzo.
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Oud 17-06-2012, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Nu ben ik op zich wel benieuwd naar welke universiteitsniveau waardige studie je wel gaat doen enzo.
Ik ook.
Oud 17-06-2012, 19:07
Verwijderd
Citaat:
en de studie is ook niet echt Universiteitsniveau waardig.
Onzin. Ken zelf iemand die nu in het derde jaar zit, en het is gewoon een studie op het niveau van de gemiddelde studie op de uni.
Oud 17-06-2012, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Onzin. Ken zelf iemand die nu in het derde jaar zit, en het is gewoon een studie op het niveau van de gemiddelde studie op de uni.
Ik heb juist van meerdere Sociologiestudenten gehoord dat het echt heel makkelijk is
En dat waren zelfs de mensen die met grote moeite hun VWO diploma hebben behaald.
Oud 17-06-2012, 22:43
Asemoon
Asemoon is offline
Ik heb ook gehoord dat het ook niet zo een moeilijke studie is... Dat en communicatiewetenschappen.
Oud 18-06-2012, 10:01
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Maar wat schiet je nu op met die discussie van 'is sociologie wel het niveau van de universiteit of niet'? Als elmar. graag sociologie wil gaan studeren, moet hij dat vooral doen en dan maakt het geen fuck uit of het nu makkelijk of moeilijk is.
Oud 18-06-2012, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Ik heb juist van meerdere Sociologiestudenten gehoord dat het echt heel makkelijk is
En dat waren zelfs de mensen die met grote moeite hun VWO diploma hebben behaald.
Alleen maar mooi dan joh als dat waar is

Oud 18-06-2012, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Alleen maar mooi dan joh als dat waar is

Aan de ene kant wel ja . Aan de andere kant liggen mijn capaciteiten hoger, en ik zou het zonde vinden als die niet worden benut.
Oud 18-06-2012, 17:14
LOLexamen
Citaat:
Aan de ene kant wel ja . Aan de andere kant liggen mijn capaciteiten hoger, en ik zou het zonde vinden als die niet worden benut.
Oh wow, je bent dus inderdaad werkelijk de enige wiens capaciteiten enorm gewild zijn op alle universiteiten in Nederland?
Volgens mij hoort het zwaarder mee te wegen wat je leuk vindt. Niet of een studie eigenlijk te ''makeklijk'' voor je is.

Een goede vriendin van me is op het gymnasium met N&T+wisD en geschiedenis cum laude geslaagd en gaat ook sociologie doen, omdat het haar ontzettend leuk lijkt.
Oud 18-06-2012, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Oh wow, je bent dus inderdaad werkelijk de enige wiens capaciteiten enorm gewild zijn op alle universiteiten in Nederland?
Volgens mij hoort het zwaarder mee te wegen wat je leuk vindt. Niet of een studie eigenlijk te ''makeklijk'' voor je is.

Een goede vriendin van me is op het gymnasium met N&T+wisD en geschiedenis cum laude geslaagd en gaat ook sociologie doen, omdat het haar ontzettend leuk lijkt.
Het was ook niet de enige reden waarom ik er niet voor heb gekozen . Als het je echt een hele leuke studie lijkt dan moet je er natuurlijk gewoon voor gaan.
Wat bedoel je met het eerste wat je zegt? Waarom zouden mijn capaciteiten enorm gewild zijn op alle universiteiten?
Oud 18-06-2012, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Aan de ene kant wel ja . Aan de andere kant liggen mijn capaciteiten hoger, en ik zou het zonde vinden als die niet worden benut.
Tja, zal me jeuken of 'al m'n capaciteiten' worden benut, als ik de studie maar leuk vind.
Oud 18-06-2012, 19:54
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:
Tja, zal me jeuken of 'al m'n capaciteiten' worden benut, als ik de studie maar leuk vind.
Dat. Ik zou wel een universiteit aankunnen, maar ik vind er gewoon simpelweg echt niks aan, omdat ik graag veel in de praktijk bezig ben.... Daarom ga ik HBO doen.
__________________
Bombing for peace is like fucking for virginity.
Oud 25-06-2012, 22:43
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik ga Kunstmatige Intelligentie studeren. Ik weet alleen nog niet waar. Ik twijfel tussen Amsterdam, Utrecht en Nijmegen. Iemand tips om te kiezen? Ik ben wel echt al superblij dat ik weet welke studie ik wil. Heb er echt mega veel zin in!
Oud 25-06-2012, 22:55
Verwijderd
Utrecht leuke stad en (iets) makkelijker een kamer te vinden als in Amsterdam. Nijmegen lijkt me persoonlijk helemaal niks.
Oud 26-06-2012, 11:19
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Oh wauw Milou, dat ziet er wel heel geavanceerd uit allemaal! Ik word niet veel wijzer van de beschrijving op de site van Universiteit Utrecht, kun je het misschien met meer woorden beschrijven?

Ik zou ook voor Utrecht gaan ja. Ik ga er ook naartoe (gheghe) en Utrecht is gewoon bij uitstek dé studentenstad I guess. Alles zit op 1 terrein ook, dus dat is veel makkelijker. En na school kun je dan ook meteen de bus pakken en dan kun je lekker shoppen in 't centrum.
Oud 26-06-2012, 19:13
Verwijderd
In Utrecht wordt het lastig gevonden om het eerste jaar door te komen (veel studenten stoppen ermee), maar verder is het wel 1 van de betere stadkeuzes
Overigens, een vriend van me studeerde het in Utrecht, en is ermee gestopt omdat hij de opleiding daar te wiskundig vond en de medestudenten te nerd vond. Maar dat kan natuurlijk ook aan hem liggen
Oud 26-06-2012, 19:19
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
In Utrecht wordt het lastig gevonden om het eerste jaar door te komen (veel studenten stoppen ermee), maar verder is het wel 1 van de betere stadkeuzes
Overigens, een vriend van me studeerde het in Utrecht, en is ermee gestopt omdat hij de opleiding daar te wiskundig vond en de medestudenten te nerd vond. Maar dat kan natuurlijk ook aan hem liggen
Hoezo zou Utrecht een lastige stad zijn om het eerste jaar door te komen? XD Dat ligt aan de opleiding I guess, niet aan de stad zelf. Anders zou 't bijv. ook in Zwolle of Vlissingen moeilijk worden om het eerste jaar door te komen en je P te halen.

En ja, kunstmatige intelligentie lijkt me wel iets meer voor mensen met een bèta-profiel ja, vooral als je veel met computers moet werken. Maar ach, als Milou overtuigd is van haar studie, moet ze het gewoon aangaan! Ik weet zeker dat het haar wel lukt als ze haar best doet.
Oud 26-06-2012, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Hoezo zou Utrecht een lastige stad zijn om het eerste jaar door te komen? XD Dat ligt aan de opleiding I guess, niet aan de stad zelf. Anders zou 't bijv. ook in Zwolle of Vlissingen moeilijk worden om het eerste jaar door te komen en je P te halen.

En ja, kunstmatige intelligentie lijkt me wel iets meer voor mensen met een bèta-profiel ja, vooral als je veel met computers moet werken. Maar ach, als Milou overtuigd is van haar studie, moet ze het gewoon aangaan! Ik weet zeker dat het haar wel lukt als ze haar best doet.
Ja, dat ligt inderdaad aan de studie/Universiteit, niet aan de stad zelf. Ik bedoelde de studie "Kunstmatige Intelligentie in Utrecht"
Oud 26-06-2012, 20:15
Miloutchi
Miloutchi is offline
Volgens mij is er sowieso best veel uitval het eerste jaar bij deze studie. Dat percentage is in Amsterdam nog hoger, dacht ik. *slik*

Dat was eigenlijk ook de enige reden waarom ik het in eerste instantie niet wilde kiezen. Stel dat het te moeilijk wordt? Maar toen bedacht ik me dat ik als ik hard werk ik het wel kan halen. En ik kan echt heel hard werken voor dingen die ik leuk vind en dit vind ik wel echt leuk! En ik weet wel dat ik geen bèta-profiel had, maar als ik weet dat ik dit graag wil, nouja, dan moet ik het op z'n minst proberen, vind ik zelf. En nouja, ik kan nog uren doorgaan over waarom ik deze studie wil en waarom ik eerst twijfelde, maar ik zal jullie maar niet gaan vervelen.

En ik houd eigenlijk wel van nerds, haha. Ik ben zelf ook wel een beetje nerd, misschien niet de typische nerd die je zou verwachten, maar nog steeds wel nerd.

En ik denk zelf ook wel dat het Utrecht wordt. Ik heb er echt zin in al!
Oud 26-06-2012, 21:09
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Volgens mij is er sowieso best veel uitval het eerste jaar bij deze studie. Dat percentage is in Amsterdam nog hoger, dacht ik. *slik*

Dat was eigenlijk ook de enige reden waarom ik het in eerste instantie niet wilde kiezen. Stel dat het te moeilijk wordt? Maar toen bedacht ik me dat ik als ik hard werk ik het wel kan halen. En ik kan echt heel hard werken voor dingen die ik leuk vind en dit vind ik wel echt leuk! En ik weet wel dat ik geen bèta-profiel had, maar als ik weet dat ik dit graag wil, nouja, dan moet ik het op z'n minst proberen, vind ik zelf. En nouja, ik kan nog uren doorgaan over waarom ik deze studie wil en waarom ik eerst twijfelde, maar ik zal jullie maar niet gaan vervelen.

En ik houd eigenlijk wel van nerds, haha. Ik ben zelf ook wel een beetje nerd, misschien niet de typische nerd die je zou verwachten, maar nog steeds wel nerd.

En ik denk zelf ook wel dat het Utrecht wordt. Ik heb er echt zin in al!
Hahaha, bij ons ging het in de derde echt zo van: 'ooooooooh, je hebt een 9,6 voor geschiedenis (in jouw geval dan hè), stuuuuuuuuuud/neeeeeeeerd!' Hahaha.

Nee hoor, grapje. XD Gewoon doen als je het leuk vindt, niks wat je kan tegenhouden verder toch?

Utrecht is cool, dan zie ik je misschien nog wel een keer voorbijkomen.
Oud 26-06-2012, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is er sowieso best veel uitval het eerste jaar bij deze studie. Dat percentage is in Amsterdam nog hoger, dacht ik. *slik*

Dat was eigenlijk ook de enige reden waarom ik het in eerste instantie niet wilde kiezen. Stel dat het te moeilijk wordt? Maar toen bedacht ik me dat ik als ik hard werk ik het wel kan halen. En ik kan echt heel hard werken voor dingen die ik leuk vind en dit vind ik wel echt leuk! En ik weet wel dat ik geen bèta-profiel had, maar als ik weet dat ik dit graag wil, nouja, dan moet ik het op z'n minst proberen, vind ik zelf. En nouja, ik kan nog uren doorgaan over waarom ik deze studie wil en waarom ik eerst twijfelde, maar ik zal jullie maar niet gaan vervelen.

En ik houd eigenlijk wel van nerds, haha. Ik ben zelf ook wel een beetje nerd, misschien niet de typische nerd die je zou verwachten, maar nog steeds wel nerd.

En ik denk zelf ook wel dat het Utrecht wordt. Ik heb er echt zin in al!
In mijn Studiegids 2012 staat er bij Utrecht in de kolom "Survival 1e jaar" twee minnetjes, en bij de UvA 1tje . Maar verder heeft de UvA op andere punten allerlei minnetjes, waarbij Utrecht een plusje of een gemiddelde haalt . Utrecht krijgt een 6.4 voor deze studie, de UvA een 5.2. Maargoed, de stad zelf is natuurlijk ook heel belangrijk
Oud 26-06-2012, 22:35
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik heb een hele goede pdf file gevonden waar heel veel informatie instaat! Ik denk dat ik op basis daarvan wel een keuze kan maken! Ik laat jullie wel weten wat het geworden is! Morgen maar eens even doornemen.
Oud 27-06-2012, 08:06
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Hey Milou, ik zie hier een plaatje van de Keuzegids 2012 over KI en daar staat dat je met een C&M-pakket ook nog wiskunde B nodig hebt bij het vakje 'toelating'?
Oud 27-06-2012, 08:09
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Oh excuse me, je kunt dat wel gaan studeren ja met C&M. Had nog niet verder gelezen.

Maar er staat ook dat ze 'm in Maastricht aanbieden? Weliswaar onder een andere naam, maar die scoort ook wel goed. Waarom kies je daar niet voor als ik vragen mag?
Oud 27-06-2012, 10:41
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik ben twee jaar geleden naar Maastricht geweest. Daar was toen zo'n informatiedag. Daar moest je je als school voor opgeven. Je moest toen kiezen tussen vier richtingen waar je iets over wilde weten. Ik had toen psychologie en kennistechnologie (ook KI dus). De uni sprak me gewoon totaal niet aan. Ik wist meteen dat ik niet naar Maastricht wilde. Verder is het ook wel erg dichtbij en ik wil graag iets verder weg studeren. Misschien is de opleiding daar inderdaad beter (ik kan er niets van zeggen, want tijdens die dag waren de KI-studenten gewoon niet gekomen, dus kreeg ook weinig info over die studie toen), maar ik wil gewoon niet naar de uni van Maastricht. Ik twijfel gewoon tussen Utrecht en Amsterdam.
Oud 27-06-2012, 18:14
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ahhhh oké, dus het ligt 'm eigenlijk gewoon aan de uni (het gebouw) en de stad zelf? Alright, kan ik begrijpen! En, ben je er al uit? Ik zou wel voor Utrecht gaan, aangezien die veel beter aangeschreven staat. UvA scoort de laatste jaren niet zo best volgens mij.
Oud 29-06-2012, 10:15
Miloutchi
Miloutchi is offline
Jup, ik ben eruit! Het wordt Utrecht. Ik vind Amsterdam als stad leuker, maar de studie lijkt me beter in Utrecht, omdat je veel meer keuzevrijheid hebt dan bij de UVA of de VU.
Oud 29-06-2012, 10:36
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Tot volgend jaar dan! Als je op de Uithof zit, kom je misschien nog wel eens tegen.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Havo-diploma: HBO officemangement of propedeuse en dan Franse taal en cultuur?!
myrthevg
6 11-09-2009 15:06
Wegwijzen & Voorstellen hoii
annieky
12 25-05-2009 16:23
Psychologie Hoe leer ik haar te vertrouwen?
DanielPieters
16 19-02-2009 21:17
Liefde & Relatie Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis
Tadaada
8 02-05-2005 15:43
Verhalen & Gedichten diplomauitreiking
skaz
11 04-07-2004 12:11
Vrije tijd reddend zwemmen
vedetje
17 19-11-2003 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.