Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2012, 16:08
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik overdrijf nooit over hoe dramatisch iets wel niet is gegaan, maar ik moet tot mijn spijt zeggen dat ik dit ronduit slecht gedaan heb. Ik heb 8 vragen niet kunnen beantwoorden. Hopelijk ging ie bij jullie beter, ik hoorde om me heen ook alleen maar klaagzangen...
Advertentie
Oud 16-05-2012, 16:11
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Bij mij ging het juist heel goed Ik heb twee vragen niet helemaal afgemaakt, maar de rest heb ik volgens mij wel gewoon goed gemaakt. Aan de hand van het correctiemodel en mijn geheugen ziet het er goed uit voor mij! Wel vond ik de toets erg lang en hoorde ik ook veel negatieve berichten om me heen.
Oud 16-05-2012, 16:14
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Hij leek mij ook erg lang ja. Maar mooi dat ie goed ging! Ik ga maar niet kijken haha, ik gok tussen de 4 en 6... Had je ook zo ontzettend veel geschreven?
Oud 16-05-2012, 16:17
Joke:D
Joke:D is offline
Ik had maar 2 examenvellen (dus 8 kantjes) volgeschreven maar ik had echt veel te veel niet af. Vragen waar ik niet uit kwam, vragen die verkeerd uitkwamen, te langzaam bij de vragen waar ik me doorheen geploeterd heb. Kortom slecht. Ik ga het correctievoorschrift ook niet bekijken.
Oud 16-05-2012, 16:18
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Ja, enorm veel op papier gezet, maar ik werk dan ook heel uitgebreid bij wiskunde.
Normaal ben ik trouwens altijd eerder klaar, maar nu zat ik echt tot het einde, dus dat zegt wel iets..
Oud 16-05-2012, 16:21
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik had ook erg veel niet af. Het was ook meer dat het te veel tijd kostte dan dat het echt niet te begrijpen was, ik wist me alleen geen raad met 13. Maar ik heb ook echt zitten prutsen, wel erg jammer.
Oud 16-05-2012, 16:23
Giorgi
Giorgi is offline
Dramatisch zeg o mijn god, die 5.5 gemiddeld halen is toch niet zo makkelijk als gedacht. Hoe komen ze erop om zo een examen te geven zeg ? Ik zal rond de 4 hebben...
Oud 16-05-2012, 16:45
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vond 'm niet lekker gaan. Ik had ook best veel vragen (meer dan normaal) niet of niet goed. En ik heb absoluut geen zin om het correctiemodel te gaan kijken. Ik vrees ook dat ik met deze toets wel naar een 8 voor wiskunde (afgerond) kan fluiten en dat zou ik jammer vinden. Maar wie weet herkans ik 'm nog, hangt een beetje af van hoe de rest gaat en m'n cijfers uitvallen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 16-05-2012, 17:32
invmat
Doordat ik 80/6=13+(2/3) heb opgeschreven mis ik 1 punt en daarnaast mis ik bij opgave 12 3punten doordat ik in plaats van "P de y-as passeert", "P de x-as passeert" heb gelezen, en zo de hele opgave verkeerd heb geinterpreteerd.

4 punten van de 78 niet. Nu hopen dat de normering meevalt zodat ik nog een 9,4 heb.
Oud 16-05-2012, 17:35
Basvg
Basvg is offline
Volgens mij is bij vraag 16 (bewijzen dat het een rechthoek is) het correctiemodel veel te omslachtig, dat kan toch veel makkelijker?
Hoek B en hoek D zijn 90 graden (Thales). Omdat DC en AB evenwijdig zijn, betekent dit dus dat hoek C en hoek A ook 90 graden zijn. Dat kan toch niet anders dan, als twee lijnen evenwijdig lopen en 1 van de hoeken van de verbindingslijn is 90 graden?
Als dat zo is dan zijn alle vier de hoeken 90 graden en is het een rechthoek.

Of klopt er iets niet in mijn redenering?

Laatst gewijzigd op 16-05-2012 om 17:45.
Oud 16-05-2012, 17:42
Giorgi
Giorgi is offline
Citaat:
Volgens mij is bij vraag 16 (bewijzen dat het een vierhoek is) het correctiemodel veel te omslachtig, dat kan toch veel makkelijker?
Hoek B en hoek D zijn 90 graden (Thales). Omdat DC en AB evenwijdig zijn, betekent dit dus dat hoek C en hoek A ook 90 graden zijn. Dat kan toch niet anders dan, als twee lijnen evenwijdig lopen en 1 van de hoeken van de verbindingslijn is 90 graden?
Als dat zo is dan zijn alle vier de hoeken 90 graden en is het een rechthoek.

Of klopt er iets niet in mijn redenering?
Ja dat dacht ik ook, ze doen veel te moeilijk bij vraag 16.
Oud 16-05-2012, 18:24
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Doordat ik 80/6=13+(2/3) heb opgeschreven mis ik 1 punt en daarnaast mis ik bij opgave 12 3punten doordat ik in plaats van "P de y-as passeert", "P de x-as passeert" heb gelezen, en zo de hele opgave verkeerd heb geinterpreteerd.

4 punten van de 78 niet. Nu hopen dat de normering meevalt zodat ik nog een 9,4 heb.
Haha het is moeilijk medelijden te hebben met iemand die hier een 9,4 voor verwacht, maar dat is inderdaad zonde... Sta je nu een 9,6 dan?
Oud 16-05-2012, 18:32
Verwijderd
Ik ging op zich wel goed, denk ik. Het was wel lang en hard werken en er waren een paar dingen waar ik niet uitkwam, maar over het algemeen ging het aardig.
Oud 16-05-2012, 18:35
Basvg
Basvg is offline
Heb net even gekeken wat ik minimaal goed heb, en dan kom ik uit op een 6,9-7,9. Goed resultaat dus, en best kans dat er nog wat puntjes goed zijn.
Ik ben in ieder geval wel tevreden over vandaag (wiskunde en die correctie van het correctiemodel van Nederlands :-)).
Oud 16-05-2012, 18:40
Sv3nie
Sv3nie is offline
Ik heb alle examens geoefend van wiskunde en ik snapte van 2012 gewoon niets....... wat een pauper toets
Oud 16-05-2012, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Ik heb alle examens geoefend van wiskunde en ik snapte van 2012 gewoon niets....... wat een pauper toets
Mag ik vragen welke opgaven 'pauper' waren? Welke sprongen eruit?
Oud 16-05-2012, 18:48
invmat
Citaat:
Haha het is moeilijk medelijden te hebben met iemand die hier een 9,4 voor verwacht, maar dat is inderdaad zonde... Sta je nu een 9,6 dan?
Ja. En ik had dit al verwacht. Ik doe altijd al het lastige goed en krijg het dan voor elkaar om ergens 3+1=5 op te schrijven ofzo. Zo gaat het altijd. Mijn laatste twee schoolexamencijfers waren een 9,8 en 9,9. Telkens door net weer zo'n stomme kleine fout. Murphy's law, zal ik het maar noemen...
Oud 16-05-2012, 22:38
skjfk
Ik heb geen idee hoe het ging.
Ik had bij veel vragen dat ik in eerste instantie geen idee had hoe te beginnen!
Maar ik vond wel dat er een bepaalde "soort" vraag nogal veel naar voren kwam.
Normaal zitten er ook nog vragen in die gewoon rechttoe rechtaan zijn, maar hier
was alles inzicht inzicht inzicht. Ik moest ongeveer bij elke vraag 10 minuten
nadenken wat hier nu de bedoeling van was. En dan krijg je het natuurlijk niet af.
En dan hoor ik dat het bij sommigen super ging en bij anderen dus helemaal niet.
Nu denk ik ook wel dat als je goed in wiskunde bent, dit wel oké was, maar om
alleen maar inzicht vragen te stellen vind ik gewoon niet zo'n goed examen.
Ik denk ook dat mensen met cijfers rond de negen ook gewoon heel goed zijn
in het oplossen van die denk-sommen.
Maar als ik de andere vakken (lees: latijn, natuurkunde, scheikunde) niet al te erg
verpest, ga ik wiskunde herkansen. Omdat ik weet dat ik het veel beter had kunnen
doen dan dat ik vandaag heb laten zien. Ik wil gewoon die acht!
Ik denk dat ik nu rond de 5/6 heb gehaald, maar ik wil gewoon die acht!

xxx succes nog met jullie examens allemaal!
Ads door Google
Oud 16-05-2012, 23:18
ThomasJu
ThomasJu is offline
Ik heb me zelf 57 punten kunnen geven. Ligt dus tussen de 7 en de 8.
Ik heb een aantal stomme fouten gemaakt. Bij dat bewijs van 16 heb ik helemaalk niet aan thales gedacht! Dus die heb ik fout

En die afgeleide bepalen bij 14 was ik gestopt omdat ik dacht dat dit toch niets werd...
Verder lukte eentje niet omdat ik een tikfout had in mijn gr

Verder ben ik heel tevreden hoor.
Oud 17-05-2012, 10:53
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik heb als voorbereiding drie examens gemaakt en daar had ik allemaal zo rond de 8,5 voor. Deze was echt een stuk lastiger, aan het eind ging ik ook stressen omdat ik in tijdnood zat en daarom heb ik wat dingetjes gemist. Ik heb wel overal wat ingevuld. Maar juist de makkelijke sommen (algebra vind ik meestal peanuts) gingen soms niet. Som 14 of zo, dat je moest differentiëren mislukte bij mij terwijl dat m'n sterke punt is bij wiskunde. Die vraag erna verneukte ik ook.
Maar ik reken nog wel op een zeven of zo. Ik hoopte alleen op een 8,5, want dan sta ik ook een 8 gemiddeld.

Bij 17 nam ik hoek M als constante hoek (klopt niet natuurlijk) en toen kwam ik erop uit dat die hoek 2x en niet 3x was. Heb ik er heel bijdehand 'huh?' bijgezet, maar achteraf bedacht ik me dat het gewoon niet klopte.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 24-05-2012, 10:19
Basvg
Basvg is offline
Verslag van de docentenvergadering over het examen: http://www.nvvw.nl/media/downloads/e...1_mei_2012.pdf
Oud 31-05-2012, 22:27
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Een grote up, maar hebben je de aanvulling al gezien? Ik ben er echt heel erg blij mee
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 31-05-2012, 22:34
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Een grote up, maar hebben je de aanvulling al gezien? Ik ben er echt heel erg blij mee
Ik weet van niets geen aanvulling! En ik kan zo snel alleen een aanvulling op het pilotexamen vinden...
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 31-05-2012, 22:37
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Wat raar. Ik zou zweren dat er eerst ook eentje apart voor het gewone wiB stond... Maar wat is het verschil tussen het pilotexamen en de andere?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 31-05-2012, 22:39
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Wat raar. Ik zou zweren dat er eerst ook eentje apart voor het gewone wiB stond... Maar wat is het verschil tussen het pilotexamen en de andere?
Pilot is volgens mij iets van een test oid. Het is in ieder geval niet het gewone examen. En waar zag jij die dan staan?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Advertentie
Oud 31-05-2012, 22:44
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
http://www.examenblad.nl/9336000/1/j...t=vg41h1h4i9qe

Daar en dan boven 'aanvulling correctievoorschrift pilotexamen'.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 31-05-2012, 22:49
Basvg
Basvg is offline
Pilotexamens zijn inderdaad niet de gewone examens, kijk maar naar de paginanummers. Helaas...
Oud 31-05-2012, 23:03
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
O, dat is echt kut
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 31-05-2012, 23:21
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ja hè. Wás het maar onze aanvulling. Ik huil even mee hoor
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 31-05-2012, 23:45
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ja hè. Wás het maar onze aanvulling. Ik huil even mee hoor
inderdaad

Handig ook van examenblad om t op 1 pagina te gooien, maak dan een pagina WisB vwo 2012 aan en een pagina wisB (pilot) vwo 2012 *facepalm*
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] 4 havo wiskunde b oefentoets hoofdstuk aanzichten en doorsneden
bassiebe
0 18-03-2012 13:11
VWO Wiskunde B, hoe ging het?
Herfstvlieg
9 27-05-2010 21:35
VMBO Examen wiskunde
brands
10 02-06-2006 12:56
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 08:42
Eindexamens 2003 Wie gaat nu al van een her uit?
break of dawn
48 22-05-2003 16:58
Huiswerkvragen: Exacte vakken [wiskunde] exponentiele groei ofzo
Verwijderd
18 08-08-2002 09:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.