Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2012, 23:28
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
Ik vind het een heel naar idee dat het gewoon over alle stof gaat. Hoe gaan jullie je voorbereiden?
Zelf heb ik zo'n samengevat boek gekocht, hopen dat hij morgen binnenkomt. Verder ga ik de aantekeningen van afgelopen jaren maar weer eens opzoeken.
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Advertentie
Oud 18-05-2012, 07:31
JustSax.
JustSax. is offline
Ik probeer uit de examenbundel vragen te maken, en examens zover die er zijn... en ook uit het boek samengevat.
Maar bij mij is vooral het deel: aarde en water in NL nogal een probleem!
Oud 18-05-2012, 07:39
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Ik leer uit mijn lesboek en maak oude examens. Ik hoop dat het genoeg is voor een mooi cijfer. Ik baal wel dat het bij aardrijkskunde ook vooral om formuleren gaat. De manier van opschrijven die ze vragen, vind ik nogal lastig. Ik heb helaas geen examenbundel of samengevat, achteraf had ik ze misschien wel moeten kopen..
Oud 18-05-2012, 08:25
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Ik vind vooral Nederland als leefomgeving echt moeilijk...
Oud 18-05-2012, 13:58
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik vind Nederland als leefomgeving ook echt te lastigste (en ook echt de meest slaapverwekkende, om heel eerlijk te zijn). Ik begrijp geen hol van dat water en het interesseert me ook echt totaal niet, dat wonen in NL.

Ik ben echt heel bang dat ik aardrijkskunde ga verpesten. Ik leer niet uit de boekjes (ik heb de geo als methode). Ik heb een soort zelfgemaakt boekje gekregen van mijn leraar en daar staan allerlei begrippen en algemeen geldende principes in (die ALTIJD gevraagd worden!). Dus ik leer dat en ga dan gewoon examenvragen maken. Ik weet toch al dat ik aardrijkskunde niet al te goed ga maken, dus met een 5 ben ik eigenlijk al heel erg blij.
Oud 18-05-2012, 14:31
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Blij dat ik geen AK heb. :a
Oud 18-05-2012, 17:41
JustSax.
JustSax. is offline
@miloutchi;
Welke dingen worden dan altijd gevraagd? Voorbeelden?
Oud 18-05-2012, 18:48
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik leer uit Samengevat en van m'n vader (aardrijkskundedocent). Ik vind aardrijkskunde wel leuk, maar de vragen zijn altijd een beetje naar. Dus ook vooral veel examens oefenen.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 18-05-2012, 21:30
JustSax.
JustSax. is offline
Citaat:
Ik leer uit Samengevat en van m'n vader (aardrijkskundedocent). Ik vind aardrijkskunde wel leuk, maar de vragen zijn altijd een beetje naar. Dus ook vooral veel examens oefenen.
Je kan toch maar alleen 2010 en 2011 doen? Mijn docent zei zoiets ivm de veranderde stof..
Oud 19-05-2012, 14:00
SamH
SamH is offline
Van wat je leert uit de boeken komt maar 10% terug in het examen als kennisvraag heb ik het gevoel, de rest is allemaal toepassing. Dit wordt voor mij zeker een onvoldoende.. Hoe scoor je hiervoor een voldoende? Ik snap er niks meer van..
Oud 19-05-2012, 14:35
Miloutchi
Miloutchi is offline
Nou, soms vragen ze naar een 'algemene regel/algemeen geldend principe' en dat zijn dan dingen als: Naarmate het economisch ontwikkelingspeil van een land hoger is, werkt een kleiner deel van de beroepsbevolking in de landbouw en een groter deel in de formele dienstensector.

Of: Wereldsteden kennen een sterke ruimtelijke segregatie en sociale polarisatie

Of: Verstoringen in de oceanische circulatie zijn mede oorzaak vor het ontstaan van ijstijden.

Dit zijn echt dingen die je moet weten. En daarnaast allerlei begrippen. Het boek is daarbij echt niet handig om te leren. Je kunt het beste begrippen en algemeen geldende dingen leren (dat boek staat 80 procent onzin in). En dan examenvragen. Tenminste, ik denk dat je het zo het best kunt doen. Maar dan nog, aardrijkskunde is gewoon een rotvak.

Edit: Die algemene regels staan ook in de syllabus!

Laatst gewijzigd op 19-05-2012 om 15:45.
Oud 19-05-2012, 18:31
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Aardrijkskunde is inderdaad heel veel toepassing en vooral ook algemene vragen die iemand zonder aardrijkskunde ook kan maken. Dus je moet behalve die algemene principes ook oefenen met het soort vragen dat ze kunnen stellen.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 19-05-2012, 18:39
Miloutchi
Miloutchi is offline
Nou, onze SE's aardrijkskunde waren ook nooit makkelijk, maar wel heel anders dan wat we nu krijgen. Dus ik vrees ervoor, eerlijk gezegd.
Oud 21-05-2012, 14:55
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik heb net een oefenexamen gemaakt. Streng gerekend heb ik een 6,4, soepel een 7,8. Gaat wel lukken dus, nog even naar leefomgeving en zeeshizzle kijken.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 21-05-2012, 15:37
Miloutchi
Miloutchi is offline
OMG Issun, mag ik jouw aardrijkskundetalenten even lenen dan?
Oud 22-05-2012, 08:36
SamH
SamH is offline
Ik heb 3 oefenexamens gemaakt en haal alleen maar 4'en. Dus dit is neit echt al te best vrees ik... haha
Oud 22-05-2012, 08:45
JustSax.
JustSax. is offline
Ik ken alle theorie wel uit het boekje samengevat, maar met een examen snap ik er niks meer van...
Oud 22-05-2012, 17:41
SamH
SamH is offline
@JustSax, dat heb ik dus ook. Het is allemaal toepassen en je moet zelf maar verzinnen hoe je achter het antwoord komt want je kunt het niet maken door enkel de theorie te kennen volgens mij
Ads door Google
Oud 22-05-2012, 17:46
Verwijderd
Citaat:
@JustSax, dat heb ik dus ook. Het is allemaal toepassen en je moet zelf maar verzinnen hoe je achter het antwoord komt want je kunt het niet maken door enkel de theorie te kennen volgens mij
Klopt, net als met geschiedenis.
Oud 22-05-2012, 17:57
Miloutchi
Miloutchi is offline
Geschiedenis zijn heel andere vaardigheden dan aardrijkskunde. Geschiedenis ben ik namelijk wel goed in, maar in aardrijkskunde niet echt, geloof ik.
Oud 22-05-2012, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Geschiedenis zijn heel andere vaardigheden dan aardrijkskunde. Geschiedenis ben ik namelijk wel goed in, maar in aardrijkskunde niet echt, geloof ik.
Ja, ik bedoel alleen dat je er bij beiden zonder inzicht niet komt, ook al leer je letterlijk het boek uit je hoofd.
Oud 22-05-2012, 18:07
JustSax.
JustSax. is offline
Dus wat is dan handig om nog te doen ter voorbereiding?
Oud 22-05-2012, 18:10
Verwijderd
Oude examens maken...
Oud 22-05-2012, 18:16
JustSax.
JustSax. is offline
Dat heb ik al gedaan, van 2011. en ga morgen 2010 nog doornemen.
Maar ik haal hele lage cijfers dus dat helpt ook niet echt
Oud 22-05-2012, 19:30
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik kan morgen niet meer oefenen met de atlas, want die moet ik inleveren morgen.

Help! Dan kan ik geen examens meer maken!
Advertentie
Oud 22-05-2012, 19:35
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Maak een examen zonder atlas Er zijn ook vragen die zonder atlas zouden kunnen haha
Oud 22-05-2012, 20:05
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ja, maar dan kun je niet goed zien wat je cijfer zou zijn.
Oud 22-05-2012, 20:10
JustSax.
JustSax. is offline
even een vraag van 2010-I:

je moet bepalen welke kant van een breuk door een aardbeving hoger ligt. A of B.
Dat is dan A en dan zeggen ze als argument;
Omdat de rivieren zich bij kant A hebben ingesneden.

Ik snap hier niks van?
Oud 22-05-2012, 20:31
the_ring
Citaat:
even een vraag van 2010-I:

je moet bepalen welke kant van een breuk door een aardbeving hoger ligt. A of B.
Dat is dan A en dan zeggen ze als argument;
Omdat de rivieren zich bij kant A hebben ingesneden.

Ik snap hier niks van?
ja omdat A ligt lager dus stroomt het water daar sneller dus snijdt het zich daar dieper in de grond ofzo... Vond het ook vaag...
Oud 22-05-2012, 20:34
SamH
SamH is offline
A ligt hoger dat komt omdat je kunt zien dat bij B de rivier niet ingesneden is en bij A wel dus loopt het in een dal en bij B niet. Een dal betekent dat de B-zijde van de breuk dus lager ligt dan de A zijde ofzo? Ik weet het ook niet precies. In dat zelfde examen zit ook iets met Vietnam en verschillende historische periodes die vind ik ook raar... Aangezien het aardrijkskunde is en niet geschiedenis maargoed...
Oud 22-05-2012, 20:35
the_ring
Oeps, excuses, A ligt inderdaad hoger... Op een lager gebied is de stroomsnelheid langzamer...
Oud 23-05-2012, 07:19
JustSax.
JustSax. is offline
Citaat:
Oeps, excuses, A ligt inderdaad hoger... Op een lager gebied is de stroomsnelheid langzamer...
Ah oke ik snap het, wel vaag want dit staat niet bij de theorie ofzo. Dus dat moet je maar net bedenken
Oud 23-05-2012, 18:45
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik schijt 7 kleuren. Echt. Pffff. Wat een klote examen gaat dat worden man!
Oud 23-05-2012, 18:46
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Ik
Ben
Zooooooo
Bang.
Oud 23-05-2012, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Ah oke ik snap het, wel vaag want dit staat niet bij de theorie ofzo. Dus dat moet je maar net bedenken
Dat is dus het inzicht wat ik bedoelde, moet je maar net hebben
Oud 23-05-2012, 20:04
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Komt goed guys, ik doe een gebedje voor jullie morgenochtend!
Ads door Google
Oud 23-05-2012, 23:36
Miloutchi
Miloutchi is offline
Heel veel succes mensen! En ik hoor morgen hoe het gegaan is!
Oud 21-11-2012, 14:06
allan53
allan53 is offline
Als je alle begrippen kent hoef je je nergends zorgen over te maken
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Aardrijkskunde :S
LauraJansen
1 21-05-2013 20:37
Algemene schoolzaken Aardrijkskunde, profielkeuze
Verwijderd
20 24-11-2011 14:32
Algemene schoolzaken duits of aardrijkskunde??
anouk1994
16 26-03-2009 17:38
VMBO Examen aardrijkskunde
brands
9 01-06-2006 13:00
Eindexamens 2003 [aardrijkskunde] Al je vragen & opmerkingen over het CE aardrijkskunde hier!
Verwijderd
220 26-05-2003 09:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.