Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2012, 17:26
Marc W
Marc W is offline
Niet zonder reden stel ik deze vraag: Ik vind het nogal op elkaar gepakt. Je moet zeg de stof van de afgelopen twee jaar, in ruim twee weken erin stoppen en er weer uit braken. Daarbij komt nog dat ik tijdens de examens slecht eet, en slecht slaap. Dus, ik raak vermoeid, en ik ga wartaal uitslaan. Nee niet op straat in het winkelcentrum. :-) Ik heb zinnen teruggelezen op een examen, en soms denk ik, er klopt gewoon geen reet van die zin. Ik lijk wel een analfabeet. Mij liever een week langer en dan af en toe een dagje rust.
Advertentie
Oud 23-05-2012, 17:30
Joke:D
Joke:D is offline
Ik vind dat we dit jaar niet mogen klagen, we hebben veel vrije dagen tussendoor. Ik vind de examenperiode juist te lang, ik ben op 2 mei begonnen en ben de 30e klaar. Nu komt dat door mijn (extra) IB examens, maar 5 weken is wel erg lang.
Oud 23-05-2012, 17:30
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Ik vind het wel meevallen. Af en toe heb ik wel een dagje rust. 8 examens in 3 weken vind ik niet te veel...
Oud 23-05-2012, 17:31
-Raven-
-Raven- is offline
Heb zes dagen examen in totaal. Meestal 2 vakken/dag. Vind het reuze meevallen.
__________________
The Great Old ~ 1880
Oud 23-05-2012, 17:33
Verwijderd
Ik heb 9 examens, en in drie weken valt dat wel mee. Sowieso is de periode dit jaar al ietsje langer door hemelvaart en pinksteren. Bovendien zou je de leerstof al ongeveer moeten beheersen voordat je het examen ingaat (jaja, ik weet het) en tijdens je examens dus alleen nog maar examen hoeven te maken en eventueel kleine beetjes herhalen.
Oud 23-05-2012, 17:39
Marc W
Marc W is offline
Citaat:
Bovendien zou je de leerstof al ongeveer moeten beheersen voordat je het examen ingaat.
Mwa, toen ik het SO deed beheerste ik het. Da's alweer maanden geleden, en ik heb dat niet allemaal onthouden.
Oud 23-05-2012, 17:41
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik ben juist erg blij met dit rooster, vond wel dat ik geluk had. Het zijn drie weken toch, voor mij 9 examens, vind ik een perfecte verdeling. Ik heb maar 1 vak per examendag, en de vakken zijn ook nog mooi ingedeeld qua volgorde. Mooi weertje erbij, ik vind het net een vervroegde vakantie!

Maar als je last hebt van stress moet je daar echt hulp bij zoeken. Eigenlijk van tevoren al. Ouders, of een leraar die je wel wil helpen, of een planning maken, wat voor jou dan ook mag helpen.
Oud 23-05-2012, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Mwa, toen ik het SO deed beheerste ik het. Da's alweer maanden geleden, en ik heb dat niet allemaal onthouden.
Met SO bedoel je je schoolexamen? En als je dat maanden geleden gehad hebt, wat heb je dan die maanden in de tussentijd gedaan?
Wij hadden een paar weken voor de meivakantie afsluitende schoolexamenweek waarbij voor bijna alle vakken álle stof (dus inclusief eindexamenstof) gevraagd werd. Dat was een zware week (nou goed, 10 dagen), maar daarna had ik wel alles al prima geleerd en hoefde ik daarna alleen maar af en toe te herhalen en oefenexamens te maken.
Oud 23-05-2012, 18:01
Marc W
Marc W is offline
Citaat:
Maar als je last hebt van stress moet je daar echt hulp bij zoeken.
En dan? Kan ik erover praten, euh gezellig hoor maar... Daar ga ik echt niet meer van eten en slapen hoor. Helaas heb ik gewoon een slechte maag vooral, daar is niks aan te doen. Ik veroorzaakte vanmorgen al enige geluidsoverlast met een knorrende maag. Toch geen eetlust. Te veel stress, me maag is leeg, maar ik krijg er geen hap in. Na het examen dan weer wel..
Oud 23-05-2012, 18:11
JustSax.
JustSax. is offline
Ik vond het vrij lang. Had de eerste week alleen NL dus dan zit je zo tegen de rist aan te hikken.. had er liever nog 1 of 2 bij gehad. dat je een beetje in die flow zit. maar zeker niet te kort
Oud 23-05-2012, 18:24
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
En dan? Kan ik erover praten, euh gezellig hoor maar... Daar ga ik echt niet meer van eten en slapen hoor. Helaas heb ik gewoon een slechte maag vooral, daar is niks aan te doen. Ik veroorzaakte vanmorgen al enige geluidsoverlast met een knorrende maag. Toch geen eetlust. Te veel stress, me maag is leeg, maar ik krijg er geen hap in. Na het examen dan weer wel..
Niet alleen erover praten maar de oorzaak zoeken, en voorkomen Sta je er slecht voor, of komt het allemaal in een keer op je af, ik weet niet waarom... je bent vast niet de enige. Daarom moet je het ook ver van tevoren uitvinden, of heb je het nu voor het eerst?
Oud 23-05-2012, 18:37
Marc W
Marc W is offline
Citaat:
Sta je er slecht voor?
Mmm. Nee, ik sta er echt heel goed voor zelfs. Goed waar maak je je dan druk om, zullen velen nu zeggen. En terecht, 't is beetje luxe probleem. Ik wil gewoon met een zo hoog mogelijke lijst slagen.

Maar, dat eten, dat is gewoon zoals ik ben. Ik denk dat daar toch niks aan te doen is. Ik heb altijd een slechte eetlust gehad. En, terwijl een ander tijdens het studeren snoep gaat eten, ben ik soms zo druk, dat ik 'vergeet te eten'. Ik heb ook niet direct last van obesitas vrees ik! :-)
Oud 23-05-2012, 19:12
Verwijderd
Heb na Nederlands de hele week vrij gehad, deze week elke dag eentje, en volgende week alleen nog woensdag en donderdag. Vind het wel prettig zo, leervakken zijn imo ook wel goed verdeeld.
Oud 23-05-2012, 19:32
LOLexamen
Ik vind dat ook. Wat een shitroostering zeg! Vorige week alleen Nederlands gehad en deze week 6 examens
Oud 23-05-2012, 19:32
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Mmm. Nee, ik sta er echt heel goed voor zelfs. Goed waar maak je je dan druk om, zullen velen nu zeggen. En terecht, 't is beetje luxe probleem. Ik wil gewoon met een zo hoog mogelijke lijst slagen.

Maar, dat eten, dat is gewoon zoals ik ben. Ik denk dat daar toch niks aan te doen is. Ik heb altijd een slechte eetlust gehad. En, terwijl een ander tijdens het studeren snoep gaat eten, ben ik soms zo druk, dat ik 'vergeet te eten'. Ik heb ook niet direct last van obesitas vrees ik! :-)
Ah so. Ik wil het ook graag goed doen, maar ben paradoxaal genoeg alleen maar lui aan het wezen. Ik vergeet juist niet te eten omdat ik dan een excuus heb om buiten te zitten haha. Ik werd vanochtend vreemd genoeg ook misselijk wakker met onwil om te eten, maar dat zal wel een onderbuikgevoel geweest zijn vanwege slechte voorbereiding.

En ja, het is te makkelijk om te zeggen ontspan gewoon of ga gewoon slapen. Dat werkt niet zo. Ik hoop in ieder geval dat je je er niet al te gek door laat maken, want je moet toch resultaat boeken...
Oud 23-05-2012, 20:05
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ik vind het wel meevallen. Af en toe heb ik wel een dagje rust. 8 examens in 3 weken vind ik niet te veel...
Dit.

Ik vind 't wel lekker hoor, die vrije daagjes.
Ik hoef alleen morgen nog Engels te maken en dan kan ik me daarna 5 dagen helemaal richten op economie (woensdag). Relax toch? Dan hoef ik niet zoveel in 1 dag of 2 dagen te doen.
Oud 23-05-2012, 21:07
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik had wel echt zo'n idee gisteren (of was het vandaag?) nouja, maakt niet uit, dat de examenperiode echt supersnel voorbij gaat. Drie weken is echt niets. Na morgen heb ik 3/4 van mijn examen er al opzitten!
Oud 23-05-2012, 23:22
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ik had wel echt zo'n idee gisteren (of was het vandaag?) nouja, maakt niet uit, dat de examenperiode echt supersnel voorbij gaat. Drie weken is echt niets. Na morgen heb ik 3/4 van mijn examen er al opzitten!
Dat heb ik niet echt... Maar ik heb dan ook geen vakantie gehad en vond de IB/oefenexamens een beetje t zelfde aanvoelen als de echte. Ik heb echt t proefwerkweek/vakantiegevoel. Maar dan met meer hmm, welk punt heb ik daarvoor en daarvoor en daarvoor

Ik had er afgelopen woensdag al bijna de helft op zitten, en maandag echt de helft, ben ook dankzij IB al sinds 2 mei bezig..
Ads door Google
Oud 24-05-2012, 05:46
Kate_1221
Kate_1221 is offline
Het IB voelde voor mij niet echt als examens, dus die tel ik niet mee. Desondanks vind ik dat de examenperiode erg raar ingedeeld is. Ik had Nederlands, toen een week niets, nu ineens zes examens in vier dagen, en hierna weer een paar dagen niets voor ik economie heb. Ik had liever gezien dat de examens wat gelijkmatiger verdeeld waren, maar ja, de feestdagen helpen natuurlijk ook niet mee.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie mijn dramatische liefde
Juana__
8 13-10-2009 12:00
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.