Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2012, 14:06
Joke:D
Joke:D is offline
Ik vond hem echt goed meevallen, ik vond de eerste paar teksten zelfs erg makkelijk in vergelijking met oude examens. Ik was na dik 70 minuten klaar, dus nu wachten op mijn papieren.
Advertentie
Oud 24-05-2012, 15:12
Piethein
Piethein is offline
Hier ook vroeg klaar, maar vond het zeker niet makkelijk. Hopen op 5,4 (voor een 6)
Oud 24-05-2012, 15:22
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik wil niemand beledigen, maar ik vond het echt een nobrainer. Echt ontzettend makkelijk.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 24-05-2012, 15:22
JustSax.
JustSax. is offline
Ik kan nog niet met zekerheid zeggen hoe het ging, het cijfer moet het nog uitwijzen. Maar best makkelijk! Was ruim van tevoren al klaar
Oud 24-05-2012, 15:40
Guinie
Guinie is offline
Naar mijn idee was het niet heel moeilijk nee, maar ik had wel al mijn tijd nodig.
Oud 24-05-2012, 15:47
Basvg
Basvg is offline
Ik vond hem inderdaad ook erg meevallen, dus ben nu wel bang voor een lage n-term...
Oud 24-05-2012, 15:55
Verwijderd
Was goed te doen!
Oud 24-05-2012, 15:58
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vond 'm ook lekker gaan. Helaas lag dat dus schijnbaar aan de toets en niet aan mij.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 24-05-2012, 16:04
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik weet 't nooit met Engels, maar 't was idd niet zo moeilijk als de examens van voorgaande jaren. Denk dat ik het over het algemeen wel redelijk gedaan heb!

Nu hopen dat het correctiemodel dat met me eens is.
Oud 24-05-2012, 16:07
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik heb 39/48. Minder goed dan ik het normaal zou maken (ik vond de teksten eerlijk gezegd ook erg saai, ik begrijp niet waarom iedereen de teksten mee vond vallen ), maar toch. Dat wordt een 7,3! =D

Leuke compensatie voor aardrijkskunde en Duits! XD
Oud 24-05-2012, 16:10
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Hoera, ik heb ook 39 punten! Ik vrees ook dat dit een erg lage N-term wordt, ik vond het ook zeer goed te doen. Ik hoop stiekem dat het 0,2 wordt, dan heb ik een 7,5
Oud 24-05-2012, 16:12
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Mmh, als ik goed geteld heb 28 punten, valt toch een beetje tegen.
Volgens havovwo.nl tussen de 5,3 en 7,3.

Wat denken jullie dat de N-term wordt?
Oud 24-05-2012, 16:13
Joke:D
Joke:D is offline
ik heb er 40 van de 48, en dat valt me tegen. Dat is tussen de 8 en de 9 (maar hier komt een heel lage N-term voor, dus eerder onder de 8) Ik heb de wel-niet vragen echt slecht gemaakt.
Oud 24-05-2012, 16:16
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Mensen, echt, jullie moeten niet zeuren.

Ik heb er 28 en dat wordt dan misschien nog net een onvoldoende, dus ik vind niet dat jullie mogen klagen over minstens een 7 of een 8.
Oud 24-05-2012, 16:17
Verwijderd
Bij streng tellen (en fout tellen wat ik niet meer zeker weet) heb ik 38 punten. Daar ben ik wel blij mee, want waarschijnlijk kan ik dan Engels afsluiten met een acht. De teksten zelf vond ik inderdaad wel erg oninteressant, maar ach, het ging lekker.
Oud 24-05-2012, 16:19
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Mensen, echt, jullie moeten niet zeuren.

Ik heb er 28 en dat wordt dan misschien nog net een onvoldoende, dus ik vind niet dat jullie mogen klagen over minstens een 7 of een 8.
maar t is wel opvallend, want ik haal normaal voor teksten altijd negens. Ik denk dat als het examen moeilijk was geweest a la Duits, dat ik dan hoger gescoord had.
Oud 24-05-2012, 16:19
Piethein
Piethein is offline
Ik heb minstens 32 punten, dus minimaal een 6.

Bij vraag 37 heb ik in mijn antwoord niet universitaire graad staan maar afgestudeerd, zou dat goed zijn?

Ik vond trouwens de wel-niet vragen bij 3 niet helemaal zuiver. Tenminste, die vraag over of hij dacht dat zijn vrienden snel zouden vertrekken.... Hadden jullie die goed?

N-term was afgelopen jaren best hoog, maar verbaas je niet als het dit jaar 0,0 is. Ik denk dat over dit examen het minst geklaagd gaat worden
Oud 24-05-2012, 16:19
Guinie
Guinie is offline
Ik heb bij vraag 32 als antwoord dat slaven die met de koning meevechten vrij zijn én dat Afrikanen niet tegen hun wil getransporteerd kunnen worden. In het antwoordmodel is alleen dat van die vrije slaven goed, maar krijg ik dan geen punten omdat ik dat tweede deel toegevoegd heb..?
En Engeland is gewoon hetzelfde als Groot-Brittannië toch? (vraag 33)
Ads door Google
Oud 24-05-2012, 16:21
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Serieus, als 'ie 0,0 is, ga ik echt huilen. Ik hoop iig dat 'ie minstens 0,2 is (zodat ik een voldoende heb), maar 0,5 zal 'ie wel niet worden, aangezien iedereen 't blijkbaar redelijk te doen vond.

Shit, nu is m'n compensatie straks weer weg.
Oud 24-05-2012, 16:23
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik moet 't met de examens heel erg gaan hebben van m'n N-termen.
Oud 24-05-2012, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb minstens 32 punten, dus minimaal een 6.

Bij vraag 37 heb ik in mijn antwoord niet universitaire graad staan maar afgestudeerd, zou dat goed zijn?

Ik vond trouwens de wel-niet vragen bij 3 niet helemaal zuiver. Tenminste, die vraag over of hij dacht dat zijn vrienden snel zouden vertrekken.... Hadden jullie die goed?

N-term was afgelopen jaren best hoog, maar verbaas je niet als het dit jaar 0,0 is. Ik denk dat over dit examen het minst geklaagd gaat worden
Sowieso had ik bijna heel vraag drie fouten, dus daar heb ik geen punten voor. Die vond ik ook wel moeilijk. Bij vraag 37 heb ik alleen het woordje 'universitaire' weggelaten, omdat het in de hele tekst steeds over 'degree' ging, dus dat heb ik maar fout geteld. Ik denk dat jouw antwoord nog wel goed te tellen kan zijn. Ligt misschien een beetje aan de tweede corrector (en je eigen leraar, maar ik denk dat die dat wel goed wil tellen, voor zijn eigen leerling).

Citaat:
Ik heb bij vraag 32 als antwoord dat slaven die met de koning meevechten vrij zijn én dat Afrikanen niet tegen hun wil getransporteerd kunnen worden. In het antwoordmodel is alleen dat van die vrije slaven goed, maar krijg ik dan geen punten omdat ik dat tweede deel toegevoegd heb..?
En Engeland is gewoon hetzelfde als Groot-Brittannië toch? (vraag 33)

Ik denk dat je daar wel punten voor krijgt, het goede antwoord staat er immers. En Engeland is niet hetzelfde als Groot-Brittannië, geloof ik. Maar misschien dat ze daar niet zo heel streng naar kijken.
Oud 24-05-2012, 16:24
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik had al die wel/niet-vragen juist goed, haha. XD

Bij dat universitaire had ik de getallen enzo niet genoemd, maar verder had ik wel zoiets. Zal wel goed zijn toch? Ik heb het nu fout geteld, geloof ik.

Cucumber. Aaaah *knuft*
Welke vakken heb je nog? Misschien dat je daar nog heel goed voor kan leren? Bijles ofzo?
Oud 24-05-2012, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Ik moet 't met de examens heel erg gaan hebben van m'n N-termen.
Logisch, ik bedoel, daar kunnen twee punten in zitten. Bij ons op school vonden wel veel mensen het lastig, dus ik weet niet zo goed hoe ik de N-factor zou inschatten.
Oud 24-05-2012, 16:25
Basvg
Basvg is offline
Citaat:
Ik vond trouwens de wel-niet vragen bij 3 niet helemaal zuiver. Tenminste, die vraag over of hij dacht dat zijn vrienden snel zouden vertrekken.... Hadden jullie die goed?
Ja die had ik goed, er stond ergens in de tekst 'ze zullen niet snel weg kunnen gaan, kan best wel een uurtje duren'. En een uur vind ik inderdaad niet snel.

Heb trouwens zo'n 41 punten, minder dan ik had verwacht maar toch prima.
Oud 24-05-2012, 16:26
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Mmh, ik hoop dat 'ie iig op de 0,2 ligt, dan heb ik sowieso een voldoende!
Op de 0,5 zou lekker zijn voor die extra 7 op m'n eindlijst, maar daar ga ik maar niet te hard vanuit.
Advertentie
Oud 24-05-2012, 16:26
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Mensen, wat zijn jullie trouwens allemaal slim zeg! Ik voel me echt een dommerd vergeleken met jullie.
Oud 24-05-2012, 16:28
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ik heb minstens 32 punten, dus minimaal een 6.

Bij vraag 37 heb ik in mijn antwoord niet universitaire graad staan maar afgestudeerd, zou dat goed zijn?

Ik vond trouwens de wel-niet vragen bij 3 niet helemaal zuiver. Tenminste, die vraag over of hij dacht dat zijn vrienden snel zouden vertrekken.... Hadden jullie die goed?

N-term was afgelopen jaren best hoog, maar verbaas je niet als het dit jaar 0,0 is. Ik denk dat over dit examen het minst geklaagd gaat worden
Ik ga zeker klagen hoor. Vraag 3: 3: Noel denkt dat zijn vrienden snel mee willen gaan:
In de tekst staat "they would soon be moving on. His friend agreed to come with them"
Dat "as soon as they could decently leace, (...) might be an hour or more" heeft niks te maken met de WIL om snel mee te gaan, alleen met de MOGELIJKHEID om snel te gaan.

Had ik dus niet goed. Vraag 2-1 ook niet, en 16-3/4 ook niet.
Oud 24-05-2012, 16:29
Basvg
Basvg is offline
Ik ben het niet echt eens met het antwoord bij 11. Het gaat erom wat in de eerste zin staat, niet in de hele alinea. Als je alleen naar die zin kijkt moet het volgens mij B zijn (vrij vertaald staat er: als hij het anders wil opvatten, is dat hem goed recht). Als je de rest van de alinea leest, moet het inderdaad D zijn, maar dat mag niet want er staat duidelijk 'de eerste zin'.
Zien jullie dit ook zo of heb ik het gewoon mis?
Oud 24-05-2012, 16:29
Guinie
Guinie is offline
Heb er maar 27 als ik streng tel . Dacht écht dat het veel beter ging en weet niet hoe dit nou opeens komt. Op school en met oefenen ben ik hier veel beter in.
Oud 24-05-2012, 16:30
Basvg
Basvg is offline
Citaat:
Ik ga zeker klagen hoor. Vraag 3: 3: Noel denkt dat zijn vrienden snel mee willen gaan:
In de tekst staat "they would soon be moving on. His friend agreed to come with them"
Dat "as soon as they could decently leace, (...) might be an hour or more" heeft niks te maken met de WIL om snel mee te gaan, alleen met de MOGELIJKHEID om snel te gaan.

Had ik dus niet goed. Vraag 2-1 ook niet, en 16-3/4 ook niet.
Ja, maar het gaat om z'n vriendEN. Niet alleen die ene vriend, die inderdaad zei dat hij snel wilde gaan.
Over die andere twee staat dat die nog wel een tijdje blijven zitten daar.
Oud 24-05-2012, 16:30
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ik ben het niet echt eens met het antwoord bij 11. Het gaat erom wat in de eerste zin staat, niet in de hele alinea. Als je alleen naar die zin kijkt moet het volgens mij B zijn (vrij vertaald staat er: als hij het anders wil opvatten, is dat hem goed recht). Als je de rest van de alinea leest, moet het inderdaad D zijn, maar dat mag niet want er staat duidelijk 'de eerste zin'.
Zien jullie dit ook zo of heb ik het gewoon mis?
het gaat erom wat 'implied' wordt, niet wat er staat. De schrijver zegt tussen de regels door 'dat is je goed recht (maar ik vind het bullshit)'
Oud 24-05-2012, 16:31
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ik ben het niet echt eens met het antwoord bij 11. Het gaat erom wat in de eerste zin staat, niet in de hele alinea. Als je alleen naar die zin kijkt moet het volgens mij B zijn (vrij vertaald staat er: als hij het anders wil opvatten, is dat hem goed recht). Als je de rest van de alinea leest, moet het inderdaad D zijn, maar dat mag niet want er staat duidelijk 'de eerste zin'.
Zien jullie dit ook zo of heb ik het gewoon mis?
Ik had hier ook B.
En inderdaad, ik had dezelfde redenering als jij.

Meer mensen die hier last van hebben?
Oud 24-05-2012, 16:31
Guinie
Guinie is offline
Trouwens, ik heb bij de laatste vraag "products will ... was placed". In het correctiemodel staat "although products ... was placed". Is mijn antwoord goed of compleet fout?
Oud 24-05-2012, 16:32
Basvg
Basvg is offline
Citaat:
Trouwens, ik heb bij de laatste vraag "products will ... was placed". In het correctiemodel staat "although products ... was placed". Is mijn antwoord goed of compleet fout?
Heb ik ook ja. Moet wel goed zijn volgens mij, want 'although' voegt helemaal niets toe.
En het gaat om een zinsnede, niet perse een hele bijzin (van komma tot komma).
Oud 24-05-2012, 16:33
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Trouwens, ik heb bij de laatste vraag "products will ... was placed". In het correctiemodel staat "although products ... was placed". Is mijn antwoord goed of compleet fout?
ik vind niet dat ze het fout kunnen tellen, want zinsnede betekent volgens het woordenboek 'deel van een zin' en je hebt het deel van de zin waar het over gaat. Dat het although-products de bijzin is, en dus het complete zinsdeel, vind ik dat niet uit moet maken.
Oud 24-05-2012, 16:34
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Bah, vanaf die slaven ging het helemaal fout bij mij.
Jammer, want anders had ik wel minstens een 7 gehad.
Ads door Google
Oud 24-05-2012, 16:37
Verwijderd
Ik twijfelde daar hoe ik dat zou doen, uiteindelijk heb ik het wel goed gedaan, maar zonder 'although' zou ook goed moeten zijn, vind ik.
Oud 24-05-2012, 16:43
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ja, maar het gaat om z'n vriendEN. Niet alleen die ene vriend, die inderdaad zei dat hij snel wilde gaan.
Over die andere twee staat dat die nog wel een tijdje blijven zitten daar.
Het "sharp knitting of the brow" (de enige reactie van de andere vrienden) kan geïnterpreteerd worden als 'Nu al, dat willen we niet', maar ook als 'kunnen we dat wel maken?'
Als uit alleen het zinnetje "sharp knitting of the brow" het antwoord herleid moet worden, dan is het geen vraag voor een examen tekstverklaren, maar voor een tentamen psychologie/profiling.

Als de vraag was geweest "Noel denkt dat zijn vrienden snel met hem mee ZULLEN gaan", was het antwoord in het correctiemodel wél goed geweest.
Oud 24-05-2012, 16:44
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Oké mensen, laten we met z'n allen gaan klagen. :a
Oud 24-05-2012, 16:50
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Ik vond het wel meevallen, alleen tekst 6 en 8 gingen slecht, dus ik heb 31/48 punten.
Komt neer op 6,3-7,3. Ben tevreden
Oud 24-05-2012, 16:52
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ik vond het wel meevallen, alleen tekst 6 en 8 gingen slecht, dus ik heb 31/48 punten.
Komt neer op 6,3-7,3. Ben tevreden
Ik heb 3 punten minder dan jij en ik heb meteen 1 heel punt lager.
Is dit realistisch denk je?
Oud 24-05-2012, 16:55
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:
Ik heb 3 punten minder dan jij en ik heb meteen 1 heel punt lager.
Is dit realistisch denk je?
Ik weet niet welke site jij gebruikt, maar volgens examenklacht.nl

Jouw cijfer voor Engels ligt tussen 5,7 en 6,7 gebaseerd op een score van 28 uit 48 punten
Oud 24-05-2012, 16:56
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Maar dan gaan ze uit van N-term 0,5-1,5 volgens mij.
Oud 24-05-2012, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Maar dan gaan ze uit van N-term 0,5-1,5 volgens mij.
klopt op examenklacht ligt het hoger dan op andere, die uitgaan van nterm 0,0
Oud 24-05-2012, 16:59
LOLexamen
Een paar teksten waren saai, maar ik mag niet klagen; 46/48
Oud 24-05-2012, 17:01
LOLexamen
Niet dat het wat uitmaakt; ben al gezakt
Oud 24-05-2012, 17:02
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:
Niet dat het wat uitmaakt; ben al gezakt
Hoe kan het dat je gezakt bent? 46/48 is toch supergoed?
Kan toch bijna niet door de 5.5-regeling dan?
Oud 24-05-2012, 17:04
LOLexamen
Citaat:
Hoe kan het dat je gezakt bent? 46/48 is toch supergoed?
Kan toch bijna niet door de 5.5-regeling dan?
Ik heb 3 x een 4.0 op m'n CE's gehaald, niet zo bijster slim van me
Oud 24-05-2012, 17:05
xVeerle
Avatar van xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:
Ik heb 3 x een 4.0 op m'n CE's gehaald, niet zo bijster slim van me
Hmm dat is inderdaad wel minder. Dat haalt je eindcijfers van die vakken zeker ook wel omlaag. Heh, shit voor je!
Oud 24-05-2012, 17:12
LOlexamen
Citaat:
Hmm dat is inderdaad wel minder. Dat haalt je eindcijfers van die vakken zeker ook wel omlaag. Heh, shit voor je!
Jah, behoorlijk shit Ik was er zoo heilig van overtuigd dat ik na m'n HAVO ook dit diploma in m'n zak zou kunnen steken maar na m'n blackout in de tweede helft bij wiskunde A en mijn tekort aan inzicht (natuurkunde) en screw up bij Duits hebben me de kop gekost. Pfff, ik weet niet eens of ik naar een HBO wil
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [HAVO] Duits en Economie, Hoe ging het?
JVV079
5 17-05-2014 18:11
Eindexamens 2013 [VWO] Engels
Elin3
19 23-05-2013 20:15
VWO Aardrijkskunde, hoe ging het?
Herfstvlieg
2 28-05-2010 21:21
Eindexamens 2008 Examenrooster
flyaway
22 27-05-2008 10:32
Eindexamens 2003 [Duits 1,2 vwo] Hoe ging Duits?
break of dawn
21 22-05-2003 18:18
Eindexamens 2003 Hoe ging engels HAVO?
Stephanie19
3 22-05-2003 16:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.