Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2012, 11:37
Miloutchi
Miloutchi is offline
Wie heeft hier allemaal muziek?


Ik ben echt al zenuwachtig voor muziek! Ik moet een 4,5 halen voor een voldoende, maar ik hoop dat ik iets hoger haal, voor de 5,5-regel, maar ik zie het niet echt heel erg zitten.
Advertentie
Oud 25-05-2012, 13:03
JustSax.
JustSax. is offline
Ik!

Je moet gewoon de begrippen weten, en een beetje de stijlen met kenmerken weten.
En dan oefenen!
Komt het vast goed

Ik heb nu alleen 2010 geoefend, maar zie dat alleen tijdvak 1 erop staat.. en ook van 2009 en 2011. Iemand nog meer oefen materiaal?
Oud 25-05-2012, 16:19
Joke:D
Joke:D is offline
Ik heb de CD's van 2007-2008-2009-2011 op mijn PC staan, 2e tijdvak muziek staat nooit online. Volgens mij hebben wij 2005 in de klas gedaan, en havo 2007-2011 als 'opwarmoefening' (en omdat t niet veel makkelijker zou zijn dan de onze?)

De stijlkenmerken, heeft iemand daar een duidelijk overzicht van? Mijn docent heeft ons een samenvatting gegeven (kuch, 10 kantjes) over alleen de stijlkenmerken, en een begrippenlijst van 29 kantjes (zo uit mijn hoofd) en ik ga vooral die begrippen proberen te kennen, en dan hopen op een examen dat goed te doen is. Luistertraining red ik toch niet meer (mbt ritmes en melodie invullen).
Oud 25-05-2012, 20:38
Miloutchi
Miloutchi is offline
Joke, zou jij mij die dingen willen sturen? (A)

Ik zou je echt eeeeeuwig dankbaar zijn!

Mijn emailadres is: miloutchi@hotmail.nl
Ik ga zelf denk ik nog samenvattingen maken dus als je die wil hebben, stuur ik je die wel!
Oud 26-05-2012, 13:31
Joke:D
Joke:D is offline
@Milou Ik heb je de link geDM't. Ik DM je mijn emailadres nog.

Alle anderen die de link willen hebben, PM me je twitter of emailadres.
Oud 28-05-2012, 19:05
Miloutchi
Miloutchi is offline
Joke, je bent top! =D

En nee, ik heb geen stijlkenmerken of lijst van begrippen. Ik ben maar een beetje mijn boek door aan het lezen, maar volgens mij is dat echt compleet zinloos. Staat echt de helft niet in, als ik die syllabus lees.
Oud 28-05-2012, 20:03
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Joke, je bent top! =D

En nee, ik heb geen stijlkenmerken of lijst van begrippen. Ik ben maar een beetje mijn boek door aan het lezen, maar volgens mij is dat echt compleet zinloos. Staat echt de helft niet in, als ik die syllabus lees.
Muziek op Maat? Nutteloos boek inderdaad. Het wordt tijd voor een Samengevat/Examenbundel Muziek. Als ze er een voor MAW kunnen maken, is muziek niet zo moeilijk lijkt me...

Ik heb echt geen idee hoe ik muziek aan moet pakken. Scheikunde ben ik aan het negeren (mijn motivatie ligt op t strand van Scheveningen geloof ik) maar muziek weet ik echt niet hoe ik moet beginnen.
Oud 29-05-2012, 07:49
JustSax.
JustSax. is offline
Citaat:
Muziek op Maat? Nutteloos boek inderdaad. Het wordt tijd voor een Samengevat/Examenbundel Muziek. Als ze er een voor MAW kunnen maken, is muziek niet zo moeilijk lijkt me...

Ik heb echt geen idee hoe ik muziek aan moet pakken. Scheikunde ben ik aan het negeren (mijn motivatie ligt op t strand van Scheveningen geloof ik) maar muziek weet ik echt niet hoe ik moet beginnen.
Vrij simpel lijkt mij: begrippen leren (zie syllabus) en een beetje de stijlkenmerken van de stromingen zoals barok, romantiek weten. (deze worden vaak gevraagd!!!)
En uiteraard een muziek examen maken.
Oud 29-05-2012, 09:24
Miloutchi
Miloutchi is offline
Hopelijk vallen de N-termen zo erg mee en kan ik muziek en Frans verkloten en toch nog slagen. XD
Ik heb ook al gekeken voor stijlkenmerken enzo, maar ik vind ze nergens. Buh.
En ja, muziek op maat is echt een waardeloos boek.

Achja, ik ga nu maar leren.
Oud 29-05-2012, 13:14
JustSax.
JustSax. is offline
www.digischool.nl/mu

kijk hier anders eens naar
Oud 29-05-2012, 17:36
Miloutchi
Miloutchi is offline
Hebben jullie eigenlijk kunst (muziek) of gewoon echt muziek? Want ik begrijp dat daar heel veel verschil tussen is? Volgens mijn lerares zijn er drie verschillende muziekexamens.
Oud 29-05-2012, 17:38
Joke:D
Joke:D is offline
ik heb echt muziek.
Oud 29-05-2012, 17:54
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ja, ik ook. Ik heb net nog met mijn lerares geoefend en ik weet niet. Soms heb ik het idee dat ik het wel ken, maar dan heb ik het idee dat ik het alleen maar ken omdat het oefenen is. En kennen bij mij is dan dat ik de helft goed heb, ofzo. En heel vaak gokken, haha.
Oud 29-05-2012, 19:37
Joke:D
Joke:D is offline
ja, muziek kennen is geloof ik echt niet te doen. Ik moet de stijlkenmerken nog leren... Blegh. Mijn docent heeft half digischool naar een .doc gekopieerd, dus die ga ik maar even doorlezen. Of zou het correctievoorschrift van oude examens nuttiger zijn?
Oud 29-05-2012, 22:25
Miloutchi
Miloutchi is offline
Wat is handig om aan aantekeningen op te schrijven vantevoren? Je hebt toch 10 minuten de tijd ofzo om dingen op te schrijven?
Oud 29-05-2012, 22:34
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Wat is handig om aan aantekeningen op te schrijven vantevoren? Je hebt toch 10 minuten de tijd ofzo om dingen op te schrijven?
geen ideee, wij hebben t compex dus mogen zelf ons tempo bepalen
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Het klinkt me als muziek in de oren
flyaway
0 03-12-2010 10:01
Muziek Hoe belangrijk is muziek voor jou?
Sudoku.
31 02-11-2010 21:30
Algemene schoolzaken Vragenlijst Profielwerkstuk Muziek
rockerbaby
12 29-11-2009 08:27
Muziek Marilyn Manson-achtige muziek
Verwijderd
157 01-03-2005 14:43
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vragen over muziek, dus als je tijd hebt...
Bassist_of_JC
18 26-02-2005 13:23
Muziek Muziek gemaakt met behulp van computers...
mcsun
51 13-08-2002 13:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.