Oud 20-06-2009, 00:10
anjali
anjali is offline
:'Rot systeem

Ik had gisteravond een herinschrijvingsverzoek gedaan, en dacht vanochtend mijn machtiging te kunnen afdrukken en op te sturen MAAR NEE HOOR . Ik zag om 11 uur s'ochtends helemaal geen icon waar ik op kon klikken met afdrukken machtiging! Sterker nog er stond alleen maar bij status: Inschrijvingsverzoek ingediend. Ik in paniek naar de universiteit bellen! Die domme mensen tegen me zeggen: trek je inschrijvingsverzoek in en probeer het opnieuw. Ik doe dat dus..., maar ineens staat er nu bij betaling in termijnen: nee! Goed bleek gelukkig geen probleem te zijn...kan ik via een wijziging machtigingsformulier van de uni veranderen. Maarrre had mijn verzoek al om 12.29 vandaag ingediend: EN NOG STEEDS STAAT BIJ STATUS ALLEEN: INSCHRIJVINGSVERZOEK INGEDIEND .

Tot nu toe heb ik elke keer gehad dat met inschrijven bij studielink tien seconden nadat ik mijn inschrijvingsverzoek heb ingediend altijd de mogelijkheid verschijnt het machtigingsformulier af te drukken

zometeen kan ik me niet herinschrijven! 4 jaar collegegeld verspild! En al mijn cijfers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2009, 13:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ga naar de uni en sta er met alle geweld op dat ze het ter plekke regelen, en als ze te dom zijn en het alleen online kunnen, dat ze dat zelf doen waar jij bij bent. Op die manier maak je getuigen dat jij slachtoffer bent van technische problemen.

Probeer het onder geen voorwaarde slechts online of via e-mail. Het is heel makkelijk om iemand dan nee te verkopen, en dit is te belangrijk om mis te laten lopen op ambtenarenmentaliteit van de mensen die over de inschrijvingen gaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 13:16
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Maak je geen zorgen. Het komt goed, desnoods bel je even of ga je langs. Mijn vriendin had ook dat het even duurde en die krijgt nu ook alles goed en binnen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 13:53
anjali
anjali is offline
Citaat:
Ga naar de uni en sta er met alle geweld op dat ze het ter plekke regelen, en als ze te dom zijn en het alleen online kunnen, dat ze dat zelf doen waar jij bij bent. Op die manier maak je getuigen dat jij slachtoffer bent van technische problemen.

Probeer het onder geen voorwaarde slechts online of via e-mail. Het is heel makkelijk om iemand dan nee te verkopen, en dit is te belangrijk om mis te laten lopen op ambtenarenmentaliteit van de mensen die over de inschrijvingen gaan.
Ik doe ook niets online hoor. Ik heb gisteren eerst letterlijk 4 keer gesproken met de uni en daarna met studielink. De uni is wel geruststellend, maarree wie ze achter de telefoon zetten bij studielink . Eerlijk waar met studielink valt niet te praten die zitten allerlei dingen te verzinnen. Zo beweerden ze bij hoog en laag dat als je je inschrijvingsverzoek op aanraden van de uni hebt ingetrokken dat je dan niet opnieuw een verzoek tot herinschrijving kan. Wat een dombo's waarom heb ik dat dan wel kunnen doen? Wanneer ik die vraag aan hun stel krijg ik als antwoord: DAN HEB JE EEN NIEUW INSCHRIJVINGSVERZOEK gedaan . Wat natuurlijk niet zo is! Ik heb me gewoon zoals ik al 4 jaar doe HERINGESCHREVEN! Heb zelfs berichtjes in mijn mail en studielink als bewijs.

Ik hoop dat het allemaal goed komt....
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 14:54
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik kon de eerste keer pas een machtiging printen nadat de uni iets bevestigd had. Paar dagen later dus. Eerst herinschrijven en later die machtiging doet
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 15:55
anjali
anjali is offline
Citaat:
Ik kon de eerste keer pas een machtiging printen nadat de uni iets bevestigd had. Paar dagen later dus. Eerst herinschrijven en later die machtiging doet
klopt in principe hoort er dit te gebeuren:

Je hoort na je inschrijvingsverzoek via studielink eerst (1) een mailtje te krijgen (of op studielink zelf zien) dat de opleiding je inschrijvingsverzoek heeft ontvangen. (2) Vervolgens wordt dan het collegebedrag bepaalt. Tenslotte kan je (3) de machtiging afdrukken.

Tja geen van die drie punten is bij mij gebeurt...er staat alleen dit:

Datum van deze inschrijving:
19-06-2009 12:29:00

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
Verzoek naar de onderwijsinstelling verstuurd, wacht op bevestiging ontvangst
Wacht op verzoek hogerejaars inschrijving
In principe voldoet de vooropleiding. (gemeld door de instelling) Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Betalingsgegevens:
Betalingsgegevens ingediend

Mogelijke acties voor deze inschrijving:
Bekijken betalingsgegevens
Inschrijvingsverzoek intrekken
Studiefinanciering aanvraag

Maar duurde het bij jou een paar dagen? Ik ben altijd gewend een paar uurtjes of zelfs secondes....
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 01:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het eerste jaar wel ja (en zat ik dus ook in de stress, uiteindelijk zo'n wijzigingsformulier opgestuurd als machtiging), vorig jaar waren ze sneller.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 03:15
anjali
anjali is offline
Citaat:
Het eerste jaar wel ja (en zat ik dus ook in de stress, uiteindelijk zo'n wijzigingsformulier opgestuurd als machtiging), vorig jaar waren ze sneller.
ik heb dat dus nog nooit meegemaakt...misschien omdat je je voor het eerst inschreef dat het dan langer duurt? dit is de vijfde (en als het herinschrijven lukt hopelijk laatste) keer dat ik me herinschrijf maar tot nu toe kreeg ik altijd binnen een paar uur soms zelfs paar secondes na mijn verzoek tot herinschrijving te zien dat de uni mijn verzoek heeft ontvangen en kon ik gelijk de machtiging uitprinten. dit keer lijkt het veel langer te gaan duren.

Weet iemand trouwens of het intrekken van je herinschrijvingsverzoek en vervolgens weer opnieuw indienen van hetzelfde herinschrijvingsverzoek de situatie moeilijker maakt? Ik deed dat intrekken echt met tegenzin, maar de uni raadde het me aan om gewoon nogmaals alle stappen van herinschrijving te doorlopen. Studielink zei dat zoiets onmogelijk is om je na de intrekking nogmaals te kunnen herinschrijven, maar toch is het me gelukt....en ik had daarna weer naar de uni gebeld en aan twee verschillende medewerkers gevraagd of ze zeker wisten en weten dat het intrekken en vervolgens opnieuw indienen geen problemen opleveren. Zij zeiden toen beiden van niet...dus ik hoop dat het goedkomt. Opvallend vindt ik namelijk dat op de welkompagina als eerste staat:

Inschrijvingsverzoek ingetrokken en daarna pas:
Inschrijvingsverzoek ingediend
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 03:18
anjali
anjali is offline
Dit staat er nu op de welkompagina:

B Rechtsgeleerdheid(B Rechtsgeleerdheid)
Periode: 01-09-2009 t/m 31-08-2010
Erasmus Universiteit Rotterdam
ROTTERDAM

Status: Inschrijvingsverzoek ingetrokken


B Rechtsgeleerdheid
(B Rechtsgeleerdheid)
Periode: 01-09-2009 t/m 31-08-2010
Erasmus Universiteit Rotterdam
ROTTERDAM

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend

Stel dat ze het ingediende verzoek negeren ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Dit staat er nu op de welkompagina:

B Rechtsgeleerdheid(B Rechtsgeleerdheid)
Periode: 01-09-2009 t/m 31-08-2010
Erasmus Universiteit Rotterdam
ROTTERDAM

Status: Inschrijvingsverzoek ingetrokken


B Rechtsgeleerdheid
(B Rechtsgeleerdheid)
Periode: 01-09-2009 t/m 31-08-2010
Erasmus Universiteit Rotterdam
ROTTERDAM

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend

Stel dat ze het ingediende verzoek negeren ofzo?
Waarom zouden ze dat negeren? Omdat je een vorig verzoek hebt ingetrokken? Ik denk niet dat dat iets uitmaakt hoor...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 13:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
ik heb dat dus nog nooit meegemaakt...misschien omdat je je voor het eerst inschreef dat het dan langer duurt?
Nee, ik moet me ondertussen alweer voor de 5e keer herinschrijven. De eerste keer dat het via studielink moest duurde het tot na het weekend oid, iig langer dan een paar uur. Vorig jaar was het idd snel gebeurt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 14:12
anjali
anjali is offline
nou ja hopelijk komt het goed.....
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 19:40
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Studielink........
Ik loop me daar altijd een bult te zoeken hoe ik kan inloggen. (waar maar raar) En als ik dat al heb gedaan gaat het meestal wel. Maar ze moeten wel altijd veel weten.
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.