Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2010, 16:50
Verwijderd
Ik zie in het lucht je hart topic maar ook elders regelmatig mensen zeggen dat ze snijden enzo. Niet dat het mij verder boeit dat die mensen er over praten, ik ben geen voorstander van regels in het algemeen, maar ik was nieuwsgierig of de regel nog bestond.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2010, 17:40
Verwijderd
Ik zie geen regels staan bij psych, misschien dat de mededeling weer verlopen is ofzo? Maar ik zal het onder aandacht brengen op admin, heb er sowieso wel een vraag over.

En nu hoor ik een fanfare in mijn opgebroken straat, even controleren wtf.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 10:30
Verwijderd
Als je kijkt op bv. http://forum.scholieren.com/forumdis...ne=-1&page=101 dan zie je dat er in de tijd dat het verbod kwam, wel op een andere manier over AM en suicide werd gepraat, waarbij ook uitgebreid werd beschreven waarom mensen dat deden etc., en dat scheen triggerend te werken. Nu wordt het meer terzijde genoemd, als iets wat gebeurt of gebeurd is, zonder achtergronden erbij. Maar die regel wordt inderdaad wel een stuk minder streng gehandhaafd dan een paar jaar terug.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 18:25
Verwijderd
Zoals wij fb's van psych de regel nu hanteren is: Praten mag, maar geen details. Dus in het LJH topic van het is weer verkeerd gegaan door mijn AM, keur ik goed. Een apart topic over AM zal ik sluiten.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 12:00
Verwijderd
Okay, duidelijk!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 21:42
Verwijderd
Waarom zijn aparte topics hierover verboden? Ik zie niet in waarom AM anders zou zijn dan andere problemen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Waarom zijn aparte topics hierover verboden? Ik zie niet in waarom AM anders zou zijn dan andere problemen.
Omdat dit triggerend kan werken voor andere leden, en dat is niet de bedoeling van een forum.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 13:34
Verwijderd
Mag je dan ook niet praten over dankproblemen?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Mag je dan ook niet praten over dankproblemen?
Het is uit ervaring gebleven dat AM een gevoelig onderwerp is en triggerend kan werken.
Met drankproblemen is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 20:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Het is uit ervaring gebleven dat AM een gevoelig onderwerp is en triggerend kan werken.
Met drankproblemen is dat niet.
Zou het, denk dat een alcoholist of junk ook wel gaat lekkerbekken van gepraat over zijn goedje.

maargoed, over het algemeen is het toch aandachttrekkerij, als je jezelf echt kapot wil snijden dan doe je dat niet met een zooi krasjes op je arm.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Zou het, denk dat een alcoholist of junk ook wel gaat lekkerbekken van gepraat over zijn goedje.

maargoed, over het algemeen is het toch aandachttrekkerij, als je jezelf echt kapot wil snijden dan doe je dat niet met een zooi krasjes op je arm.
Ook is het zo dat topics over AM vaak negatieve reacties uitlokken bij mensen die er niets van begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Ook is het zo dat topics over AM vaak negatieve reacties uitlokken bij mensen die er niets van begrijpen.
Nou zeg, arPos heeft toch niet voor niets jarenlang psychologie gestudeerd.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Het is uit ervaring gebleven dat AM een gevoelig onderwerp is en triggerend kan werken.
Met drankproblemen is dat niet.
Hoe kun je het nou weten als het uit je ervaring gebleven is. Ik snap er echt niks meer van. We mogen er niet over praten, voor het geval dat iemand misschien op het idee komt om het zelf te doen?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:25
Verwijderd
Misschien een apart AM-topic voorzien op Psychologie ?
Zij die dat wensen kunnen er daar over praten, anderen kunnen het topic mijden.

Lijkt me beter dan taboe & censuur.

Laatst gewijzigd op 12-09-2010 om 21:26. Reden: typo
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Hoe kun je het nou weten als het uit je ervaring gebleven is. Ik snap er echt niks meer van. We mogen er niet over praten, voor het geval dat iemand misschien op het idee komt om het zelf te doen?
Vroeger, lang geleden werd er wel over gepraat, en dat werkte triggerend.
Het is niet zo dat je het niet mag noemen, en dat er een heel verbod op ligt, maar uitgebreid uitleggen van hoe je het hebt gedaan is gewoon niet de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Vroeger, lang geleden werd er wel over gepraat, en dat werkte triggerend.
Het is niet zo dat je het niet mag noemen, en dat er een heel verbod op ligt, maar uitgebreid uitleggen van hoe je het hebt gedaan is gewoon niet de bedoeling.
Nou ik weet niet op welk forum jij zat maar er was dus echt wel een absoluut verbod. Zelfs de term AM werd weggeedit.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Misschien een apart AM-topic voorzien op Psychologie ?
Zij die dat wensen kunnen er daar over praten, anderen kunnen het topic mijden.

Lijkt me beter dan taboe & censuur.
Lijkt me een uitmuntend idee, maar dan moet het ook mogen foto's te posten, dat wordt echt nog sappiger dan het LJH-topic.

Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:41
Verwijderd
Nou, ik weet niet of dat wel nodig is. Het is toch ook al wel voldoende om er gewoon over praten te mogen?

Ik had er over een week of twee een topic over willen openen. Daarom vraag ik, nu ik zie dat het niet mag, waarom.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-09-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik weet niet of dat wel nodig is. Het is toch ook al wel voldoende om er gewoon over praten te mogen?

Ik had er over een week of twee een topic over willen openen. Daarom vraag ik, nu ik zie dat het niet mag, waarom.
Nou de reden is al eerder aangegeven; het werkt triggerend, als een aanstekelijke ziekte en ze zitten hier niet te wachten op een hele kudde kraspanda's. Dat blijkt gewoon uit het verleden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:58
Verwijderd
Panda's leven niet in kuddes.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Reuzenpanda

Reuzenpanda's leven het grootste deel van het jaar alleen. In de paartijd zoeken ze elkaar op. De paartijd duurt twee tot drie dagen en vindt een keer per jaar plaats.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:00
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Precies, en dat willen we zo houden
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:26
Kraspanda
Avatar van Kraspanda
Kraspanda is offline
Citaat:
Nou de reden is al eerder aangegeven; het werkt triggerend, als een aanstekelijke ziekte en ze zitten hier niet te wachten op een hele kudde kraspanda's. Dat blijkt gewoon uit het verleden.
__________________
Blij dat ik snij!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:30
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Omg
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:35
Verwijderd
Het verbod is indertijd ingesteld op verzoek van mensen die zelf AM-problemen hadden. Er werd nogal uitgebreid beschreven waarom mensen het deden en hoe ze zich daarna voelden etc., en dat werd dus door forumers als triggerend ervaren. Kennelijk zijn er ook veel forumers met AM-problemen die daar aan werken, waardoor het verbod relevant is.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:39
Verwijderd
Mijn lievelings UC is ook weer gearriveerd zie ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2010, 22:45
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Het verbod is indertijd ingesteld op verzoek van mensen die zelf AM-problemen hadden. Er werd nogal uitgebreid beschreven waarom mensen het deden en hoe ze zich daarna voelden etc., en dat werd dus door forumers als triggerend ervaren. Kennelijk zijn er ook veel forumers met AM-problemen die daar aan werken, waardoor het verbod relevant is.
Maar volgens mij zijn er wel meer dingen triggerend op het forum. En ik heb ook ernstig het vermoeden dat de mensen die in het lucht je hart topic posten bijvoorbeeld elkaar behoorlijk negatief beïnvloeden met alle negativiteit.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Maar volgens mij zijn er wel meer dingen triggerend op het forum. En ik heb ook ernstig het vermoeden dat de mensen die in het lucht je hart topic posten bijvoorbeeld elkaar behoorlijk negatief beïnvloeden met alle negativiteit.
Ja maar als we dat gaan verbieden dan heb ik op zondagmiddag niets meer te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja maar als we dat gaan verbieden dan heb ik op zondagmiddag niets meer te doen.
Ik weet nog wel wat leuke dingen voor in die tijd.

Het hoeft van mij niet per se verboden te worden, maar ik zet zo mijn twijfels bij hoe gezond het is om dat zo door te laten gaan.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 08:05
Verwijderd
Even normaal reageren graag.
De regels lijken me wel duidelijk.

Missy naamzoek slotje?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 12:30
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Even normaal reageren graag.
De regels lijken me wel duidelijk.

Missy naamzoek slotje?
Ik reageer toch normaal? (alsin, daar kun je ook best op reageren, zeker als fb van psych) Waarom moet er nu meteen een slotje op, die paar posts kunnen toch ook even weggehaald worden?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 13:04
Verwijderd
Ik heb het niet specifiek tegen jou, en ik zie geen meerwaarde er van om hier verder over te discussieren.
Tenzij jullie met andere adviezen/tips komen. Dit is nu het beleid gewoon
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 22:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ook is het zo dat topics over AM vaak negatieve reacties uitlokken bij mensen die er niets van begrijpen.
heb het vaak genoeg irl met mensen meegemaakt om het aardig te kunnen inschatten.

vind het persoonlijk een ultiem zwaktebod, that's it.
edoch was mijn reactie bepaald niet negatief bedoelt, het lijkt me gewoon dat kunnen praten over dat soort dingen net zo goed kan bijdragen als uitlaatklep of deel van een oplossing.

Citaat:
alg schreef:
Nou zeg, arPos heeft toch niet voor niets jarenlang psychologie gestudeerd.
Och de menselijke psyche doorgrond je wel of niet, ik ben nu eenmaal een van die personen waarbij mensen zich altijd vrijelijk uitstorten en volledig zichzelf kunnen zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 13-09-2010 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 11:36
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Maar volgens mij zijn er wel meer dingen triggerend op het forum. En ik heb ook ernstig het vermoeden dat de mensen die in het lucht je hart topic posten bijvoorbeeld elkaar behoorlijk negatief beïnvloeden met alle negativiteit.
Misschien moet er dan een 'oplossingsgerichte therapie'-topic komen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #165
Heksjuh
487 24-09-2011 16:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.