Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2003, 09:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
‘Allochtonen strenger straffen dan autochtonen’

Uitgegeven: 28 juni 2003 10:07

DEN HAAG - Allochtonen moeten soms strenger worden gestraft dan wetsovertreders van Nederlandse afkomst. Een andere opvatting van normen vraagt ook om een andere straf. Dat zegt scheidend korpschef J. Wiarda van de politie Haaglanden zaterdag in de Haagsche Courant.

”De wet is voor iedereen gelijk, maar de behandeling van allochtonen kan om een andere stijl vragen dan die van autochtonen.” Wiarda noemt als voorbeeld huiselijk geweld, waarbij een autochtone dader kan kiezen tussen straf of therapie. Maar een allochtoon zou in dit geval minder snel zijn straf moeten ontlopen, vindt Wiarda. “En waar je de autochtone scholier een voorwaardelijke straf geeft, moeten allochtone jongeren misschien al meteen naar de tuchtschool. Ook in de eigen kringen van allochtonen hoor je die geluiden.”

Hopeloos

Dat hij met zijn opvattingen tornt aan het uitgangspunt dat iedereen in Nederland voor hetzelfde vergrijp in principe dezelfde straf krijgt, neemt Wiarda voor lief. “Want door toepassing van het gelijkheidsbeginsel discrimineren wij.” Hij erkent dat zijn pleidooi lastig te verwezenlijken zal zijn. “Het is een moeilijk verhaal in deze tijd van mensenrechten. In de uitwerking gaat het mij ook een beetje boven de pet.” Maar hard nodig is het wel, vindt hij, want Haagse agenten hebben het moeilijk met allochtonen. ”Ze worden hopeloos van die Marokkaanse jongens, ze raken gedeformeerd.”

Wiarda vertrekt bij Haaglanden om vanaf 1 juli twee jaar lang verantwoordelijk te worden voor Europese samenwerking op het gebied van politietaken. Dit vloeit voort uit het Nederlandse voorzitterschap van de Europese Unie in de tweede helft van 2004. In zijn nieuwe functie wordt Wiarda verder voorzitter van de Europese taskforce van politiechefs (ETFPC) en van de European Police Academy (EPA).
nu.nl


(zou het niet gewoon zo zijn dat allochtonen zich zo gedragen OMDAT ze dus gediscrimineerd worden qua straffen? En autochtone jochies moeten ook gewoon direct naar een tuchtschool. Moet je je maar gedragen.)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 10:10
Verwijderd
Lijkt me behoorlijk strijdig met art. 1 Gw als dit ingevoerd zou worden. Bovendien kan je natuurlijk kiezen uit verschillende straffen. Als een rechter denkt dat een dader meer baat heeft bij een taakstraf, dan legt hij die op. Denkt de rechter dat de dader meer baat heeft bij een vrijheidsstraf, dan legt hij die op.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:30
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Belachelijk, deze grote vorm van generalisatie en discriminatie. Als dit ingevoerd word (wat nooit zal gebeuren) dan is Nederland verrot van binnen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:42
Rechts=oke!!!
Rechts=oke!!! is offline
ik vind het een puik plan, dat ze er meteen werk van maken
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rechts=oke!!! schreef op 28-06-2003 @ 11:42:
ik vind het een puik plan, dat ze er meteen werk van maken
Waarom?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:47
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik vind het veel te generaliserend en racistisch. Hij heeft wel gelijk als het gaat om verschillend straffen. De een kan misschien beter de cel en en de ander naar een tuctschool, maar dat moet zeker niet op basis van autochtoon/allochtoon gebeuren!

Rechts=oke leg je mening a.u.b. eens even uit?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:49
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Hij kan het zelf niet eens bevatten...."het gaat me boven de pet" hahaha...laat hem dan z'n mond houden.

Ik ben zoiezo van mening dat de straffen strenger moeten worden, maar niet alleen voor allochtonen.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
en waarom moeten allochtonen dan niet juist minder streng gestrafd worden, als ze volgens wiarda een andere reactie nodiog hebben?
voor de rest idd strijdig met ongeveer alle nationale en internationale wetgeving en verdragen.
generaliserend, ed.

maar goed dat ie oprot
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:32
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-06-2003 @ 10:53:
DEN HAAG - Allochtonen moeten soms strenger worden gestraft dan wetsovertreders van Nederlandse afkomst. Een andere opvatting van normen vraagt ook om een andere straf.
Waarom dan juist strenger straffen, en niet lichter? Wat heeft dat met de 'opvatting van normen' te maken?
Citaat:
Dat zegt scheidend korpschef J. Wiarda van de politie Haaglanden zaterdag in de Haagsche Courant.

”De wet is voor iedereen gelijk, maar de behandeling van allochtonen kan om een andere stijl vragen dan die van autochtonen.” Wiarda noemt als voorbeeld huiselijk geweld, waarbij een autochtone dader kan kiezen tussen straf of therapie. Maar een allochtoon zou in dit geval minder snel zijn straf moeten ontlopen, vindt Wiarda.
Hoezo dan? Waarom moet dat op basis van etnische afkomst worden beslist?
Citaat:
“En waar je de autochtone scholier een voorwaardelijke straf geeft, moeten allochtone jongeren misschien al meteen naar de tuchtschool. Ook in de eigen kringen van allochtonen hoor je die geluiden.”
Wederom: hoezo dan? Waarom moet dit op basis van etnische afkomst worden beslist?
Citaat:
Hopeloos

Dat hij met zijn opvattingen tornt aan het uitgangspunt dat iedereen in Nederland voor hetzelfde vergrijp in principe dezelfde straf krijgt, neemt Wiarda voor lief. “Want door toepassing van het gelijkheidsbeginsel discrimineren wij.” Hij erkent dat zijn pleidooi lastig te verwezenlijken zal zijn. “Het is een moeilijk verhaal in deze tijd van mensenrechten. In de uitwerking gaat het mij ook een beetje boven de pet.” Maar hard nodig is het wel, vindt hij, want Haagse agenten hebben het moeilijk met allochtonen. ”Ze worden hopeloos van die Marokkaanse jongens, ze raken gedeformeerd.”
En dat denk je op deze manier op te lossen?
Citaat:
Wiarda vertrekt bij Haaglanden om vanaf 1 juli twee jaar lang verantwoordelijk te worden voor Europese samenwerking op het gebied van politietaken. Dit vloeit voort uit het Nederlandse voorzitterschap van de Europese Unie in de tweede helft van 2004. In zijn nieuwe functie wordt Wiarda verder voorzitter van de Europese taskforce van politiechefs (ETFPC) en van de European Police Academy (EPA).
nu.nl
Na dit te hebben gelezen, zeg ik uit de grond van mijn hart: good riddance! Dat hij voorzitter wordt van de Europese taskforce van politiechefs vind ik daarentegen weer een wat minder tof plan...
Citaat:
(zou het niet gewoon zo zijn dat allochtonen zich zo gedragen OMDAT ze dus gediscrimineerd worden qua straffen? En autochtone jochies moeten ook gewoon direct naar een tuchtschool. Moet je je maar gedragen.)
Precies.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 20:01
Verwijderd
sterker nog mensen, dit gebeurt allang:

plas je wild in de buurt van een stadion dan kom je er met 450€ + 3 maanden stadionverbod vanaf. Doe je het gewoon ergens anders dan kost het je hooguit een paar tientjes.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 20:37
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 28-06-2003 @ 21:01:
sterker nog mensen, dit gebeurt allang:

plas je wild in de buurt van een stadion dan kom je er met 450€ + 3 maanden stadionverbod vanaf. Doe je het gewoon ergens anders dan kost het je hooguit een paar tientjes.
Dat is op basis van plaats, en niet op etnische afkomst. Beetje scheve vergelijking, niet?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:09
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Mag Willem-Alexander gaan uitkijken met wat ie doet

Zijn vader is niet in Nederland geboren, maar ze zullen vast niet de allerruimte omschrijving van allochtoon dan gaan gebruiken.

maar goed het staat nergens op dus het zal heus niet zover komen
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:20
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 28-06-2003 @ 21:01:
sterker nog mensen, dit gebeurt allang:

plas je wild in de buurt van een stadion dan kom je er met 450€ + 3 maanden stadionverbod vanaf. Doe je het gewoon ergens anders dan kost het je hooguit een paar tientjes.
Klinkt als een hele vreemde regel, maar in de voetbalwereld gebeurd dit allang en vind iedereen het terecht. Maar als het over buitenlanders gaat is het opeens discriminerend. Iig het idee is niet zo slecht, maar mij maakt het niks uit door wie of wat ik nou word neergestoken/geslagen of geknald word. Ofwel alle straffen moeten omhoog en niet alleen voor 1 specifieke groep
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:22
Verwijderd
Ik vind het wel een mooie oplossing want ik ben autochtoon
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:38
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Een straf is bedoelt om herhaling te voorkomen.

Mijn mening is afzijdig, zou hierover niet willen oordelen. Een rechter moet de straf bepalen, niet een minister. Een rechter kan dan alle details, waaronder ook cultuur valt, van het specifike geval in beachting nemen, en zo een juiste/effectiefste straf kiezen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 09:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 28-06-2003 @ 23:20:
Klinkt als een hele vreemde regel, maar in de voetbalwereld gebeurd dit allang en vind iedereen het terecht. Maar als het over buitenlanders gaat is het opeens discriminerend. Iig het idee is niet zo slecht, maar mij maakt het niks uit door wie of wat ik nou word neergestoken/geslagen of geknald word. Ofwel alle straffen moeten omhoog en niet alleen voor 1 specifieke groep
Wat gebeurt er in de voetbalwereld precies?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:08
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
goed idee bij een voetbalstadion wordt je ook gediscrimineerd dus dat kan hier ook
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 28-06-2003 @ 23:38:
Een straf is bedoelt om herhaling te voorkomen.

Mijn mening is afzijdig, zou hierover niet willen oordelen. Een rechter moet de straf bepalen, niet een minister. Een rechter kan dan alle details, waaronder ook cultuur valt, van het specifike geval in beachting nemen, en zo een juiste/effectiefste straf kiezen.
Precies.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2003, 11:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 29-06-2003 @ 11:08:
goed idee bij een voetbalstadion wordt je ook gediscrimineerd dus dat kan hier ook
Hoe dan en waarop?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:09
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 28-06-2003 @ 23:38:
Een straf is bedoelt om herhaling te voorkomen.

Mijn mening is afzijdig, zou hierover niet willen oordelen. Een rechter moet de straf bepalen, niet een minister. Een rechter kan dan alle details, waaronder ook cultuur valt, van het specifike geval in beachting nemen, en zo een juiste/effectiefste straf kiezen.
Zeker. Maar dit hoeft dus geen strengere straf te zijn.

Dat bedoel je waarschijnlijk ook niet, maar ja, sommigen hier lezen wat ze willen lezen.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:42
Beloved
Beloved is offline
tja wat vind ik ervan. Ik vind zelf dat het niet mag. Maar ik vraag me ook af of het voor alle allochtone jongeren geldt. Want zo kunnen ook allochtone jongeren met Nederlandse ouders gestraft worden. ('Nederlandse' mensen die in het buitenland zijn geboren, zijn immers ook allochtoon)
Volgens mij zou dit trouwens ook zwaarder gelden voor Marokaanse jongeren. Omdat de politie zegt dat ze daar meer last van hebben.

ciao,
Beloved
__________________
Came to spread my love
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:51
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Wat laat links zich weer van hun domme kant zien; die Marokkaantjes lachen zich rot om de politie en de straffen in dit land. Als ze op het bureau komen krijgen ze eerst een bakje koffie en wordt er gevraagd hoe ze zich voelen. Terwijl hun eigen vaders thuis een soort kleine dictators zijn en de politie in hun eigen land je eerst helemaal verrot beukt en dan pas vragen stelt. De "werkstraffen" en "therapieen" werken inderdaad niet voor de meeste allochtonen; die hebben veel eerder een goed pak slaag nodig of in ieder geval een echte straf.
Dus hoezo juist een lichtere straf? Dat slaat natuurlijk weer nergens op. Dat is weer zo'n typische waarom zijn bananen krom redenering, waarmee de linkse intelectueel de eerlijke rechtse mens denkt uit te lullen. Maar die tijd is voorbij.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 13:59
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Tjonge jonge BARON.

Jij leest ook alleen in het topic wat je wil he.

Hoeveel mensen pleiten hier nou welgeteld voor lagere straffen voor allochtonen?

Iedereen moet toch gelijk gestrafd worden, de straffen zouden m.i. wel strenger kunnen, maar voor alle mensen in NL, niet alleen voor allochtonen.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:09
Verwijderd
[QUOTE]BARON schreef op 29-06-2003 @ 14:51:

Wat laat links zich weer van hun domme kant zien; die Marokkaantjes lachen zich rot om de politie en de straffen in dit land. Als ze op het bureau komen krijgen ze eerst een bakje koffie en wordt er gevraagd hoe ze zich voelen.

Je hebt er ervaring mee? Foei, BARON, van jou als eerzame Arische landgenoot had ik anders verwacht.

Terwijl hun eigen vaders thuis een soort kleine dictators zijn en de politie in hun eigen land je eerst helemaal verrot beukt en dan pas vragen stelt. De "werkstraffen" en "therapieen" werken inderdaad niet voor de meeste allochtonen; die hebben veel eerder een goed pak slaag nodig of in ieder geval een echte straf.

Je pleit voor lijfstraffen voor allochtonen? En wie zegt dat allochtonen altijd een taakstrafje krijgen wara ze een celstraf behoren te krijgen? Je post staat vol met ononderbouwde vooroordelen en vooronderstellingen.

Dus hoezo juist een lichtere straf? Dat slaat natuurlijk weer nergens op. Dat is weer zo'n typische waarom zijn bananen krom redenering, waarmee de linkse intelectueel de eerlijke rechtse mens denkt uit te lullen. Maar die tijd is voorbij.

Altijd lachen met jou.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:10
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 29-06-2003 @ 14:59:
Tjonge jonge BARON.

Jij leest ook alleen in het topic wat je wil he.

Hoeveel mensen pleiten hier nou welgeteld voor lagere straffen voor allochtonen?

Iedereen moet toch gelijk gestrafd worden, de straffen zouden m.i. wel strenger kunnen, maar voor alle mensen in NL, niet alleen voor allochtonen.
Ik doelde op de linkse kerk mensen als CheGuevara, NaamOnbekend en Joostje. Draaien altijd de zaak om, met dingen als "maar er zijn ook Nederlanders die..." of "je hebt ook neo-nazi's die..." . Maar daar gaat het dan helemaal niet over.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 14:11
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef op 29-06-2003 @ 14:51:
Wat laat links zich weer van hun domme kant zien; die Marokkaantjes lachen zich rot om de politie en de straffen in dit land. Als ze op het bureau komen krijgen ze eerst een bakje koffie en wordt er gevraagd hoe ze zich voelen. Terwijl hun eigen vaders thuis een soort kleine dictators zijn en de politie in hun eigen land je eerst helemaal verrot beukt en dan pas vragen stelt. De "werkstraffen" en "therapieen" werken inderdaad niet voor de meeste allochtonen; die hebben veel eerder een goed pak slaag nodig of in ieder geval een echte straf.
Dus hoezo juist een lichtere straf? Dat slaat natuurlijk weer nergens op. Dat is weer zo'n typische waarom zijn bananen krom redenering, waarmee de linkse intelectueel de eerlijke rechtse mens denkt uit te lullen. Maar die tijd is voorbij.
zie jij een aantoonbaar verschil tussen de uitwerking die een bestraffing op een autochtoon of een allochtoon heeft?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef op 29-06-2003 @ 15:10:
Ik doelde op de linkse kerk mensen als CheGuevara, NaamOnbekend en Joostje. Draaien altijd de zaak om, met dingen als "maar er zijn ook Nederlanders die..." of "je hebt ook neo-nazi's die..." . Maar daar gaat het dan helemaal niet over.
ik duidde op de beargumentatie van deheer wiarda, die evengoed zou kunnen pleiten voor lichtere straffen. niet dat ik het daarmee eens ben, alleen klopt zijn beargumentatie van geen kanten.

duh
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 29-06-2003 @ 15:10:
Ik doelde op de linkse kerk mensen als CheGuevara, NaamOnbekend en Joostje. Draaien altijd de zaak om, met dingen als "maar er zijn ook Nederlanders die..." of "je hebt ook neo-nazi's die..." . Maar daar gaat het dan helemaal niet over.
Nee BARON, wij baseren ons op feiten waar jij je baseert op je eigen vooroordelen. Welke rang heb ik overigens in de Linkse Kerk? Novice?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:19
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-06-2003 @ 15:11:
zie jij een aantoonbaar verschil tussen de uitwerking die een bestraffing op een autochtoon of een allochtoon heeft?
Het is zo jammer dat je zo selectief leest. Dit is namelijk al lang aangetoond. Mensen die opgevoed worden in een autoritair systeem, laten zich niet opvoeden in de Nederlandse
"praatcultuur".
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef op 29-06-2003 @ 15:19:
Het is zo jammer dat je zo selectief leest. Dit is namelijk al lang aangetoond. Mensen die opgevoed worden in een autoritair systeem, laten zich niet opvoeden in de Nederlandse
"praatcultuur".
kun je me vertellen waar dat is aangetoond?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:20
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 29-06-2003 @ 15:14:
Nee BARON, wij baseren ons op feiten waar jij je baseert op je eigen vooroordelen. Welke rang heb ik overigens in de Linkse Kerk? Novice?
Jij hebt al de rang van inquisiteur bereikt, met je eeuwige linkse dogma's.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef op 29-06-2003 @ 15:20:
Jij hebt al de rang van inquisiteur bereikt, met je eeuwige linkse dogma's.
gefeliciteerd che!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:28
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2003 @ 10:44:
Wat gebeurt er in de voetbalwereld precies?
Ik weet niet ofdat er strenger gestraft wordt, maar er wordt iig wel veel strenger gecontroleerd. Dat zou in zogenaamde no go area's ook moeten gebeuren. Iedereen zit dit idee af te kraken, maar het komt wel van iemand die er dagelijkse ervaring mee heeft. Daarvoor vind ik het idee zo raar nog niet. Ik blijf er overigens wel bij, hogere straffen voor iedereen, niet voor 1 groep
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:02
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 29-06-2003 @ 15:20:
Jij hebt al de rang van inquisiteur bereikt, met je eeuwige linkse dogma's.


Citaat:
Joostje schreef op 29-06-2003 @ 15:21:
gefeliciteerd che!
Dank je, ik ga nu voor de rang van priester. Misschien dat ik ooit nare man op kan volgen als Paus
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 29-06-2003 @ 15:19:
Het is zo jammer dat je zo selectief leest. Dit is namelijk al lang aangetoond. Mensen die opgevoed worden in een autoritair systeem, laten zich niet opvoeden in de Nederlandse
"praatcultuur".
Daar houdt de rechter al rekening mee, hij moet immers alle omstandigheden van het geval meewegen. Als hij denkt dat een persoon gebaat is bij een taakstraf of tbs, krijgt die persoon een taakstraf of tbs. Als het gaat om een persoon waarvoor een celstraf geschikter is, dan krijgt hij die. Of een combinatie van beide.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:26
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Gewoon de sharia voor iedereen en dit een religieus socialistisch land maken
vanzelfsprekend zoals abu zegt pas als er geen gebek mer is in dit land

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 15:32.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 29-06-2003 @ 16:26:
Gewoon de sharia voor iedereen en dit een religieus socialistisch land maken
vanzelfsprekend zoals abu zegt pas als er geen gebek mer is in dit land
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:25
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 29-06-2003 @ 14:51:
Wat laat links zich weer van hun domme kant zien; die Marokkaantjes lachen zich rot om de politie en de straffen in dit land. Als ze op het bureau komen krijgen ze eerst een bakje koffie en wordt er gevraagd hoe ze zich voelen.
Dat mag van mij ook veranderen (vooropgesteld dat het echt altijd zo gaat, wat ik sterk betwijfel).
Citaat:
Terwijl hun eigen vaders thuis een soort kleine dictators zijn en de politie in hun eigen land je eerst helemaal verrot beukt en dan pas vragen stelt.
En dat moet in Nederland voortaan ook zo gaan? Ik dacht dat jij hun cultuur juist een 'achterlijke cultuur' vond.
Citaat:
De "werkstraffen" en "therapieen" werken inderdaad niet voor de meeste allochtonen; die hebben veel eerder een goed pak slaag nodig of in ieder geval een echte straf.
Waar baseer jij dit op?
Citaat:
Dus hoezo juist een lichtere straf? Dat slaat natuurlijk weer nergens op. Dat is weer zo'n typische waarom zijn bananen krom redenering, waarmee de linkse intelectueel de eerlijke rechtse mens denkt uit te lullen. Maar die tijd is voorbij.
Ik pleit niet voor een lichtere straf, maar voor een gelijke straf voor iedereen, ongeacht afkomst. Dat ik het had over lichtere straffen was voornamelijk om de argumentatie van Wairda onderuit te halen.

Oh ja: als jij zo'n 'eerlijk rechts persoon' bent, dan pleit jij ook voor gelijke straffen. Dat is eerlijk voor iedereen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:03
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2003 @ 12:16:
Hoe dan en waarop?
als een voetbalsupporters een politieagent/me'er voor zijn kop slaat is hij/zij een hooligan en wordt zwaarder gestraft als dan dat op straat gebeurt omdat voetbalsupporters ''geweldadig en tuig zijn''

Ik ben voor zwaardere straffen maar als ze allochtonen zwaarder willen straffen pakken ze waarschijnlijk alleen marrokanen en turken en andere islamieten en mensen met een donkere huidskleur aan dit vind ik fout dan moet je ook de polen/bulgaren aanpakken maar dit zal niet zo maar gebeuren.

zwaardere straffen voor allochtonen vind ik goed in maar je pakt er ook onschuldige mensen mee bv. een pool die zijn auto verkeerd parkeerd moet hij ook zwaarder worden gestraft terwijl hij verder heel normaal is dit vind ik onzin.

Maar een figuur dat hier een paar maanden is of zo iets en dan gaat stelen die moeten harder worden aangepakt een signaal afgeven,gelijk een pak slaag geven en dan uitzetten.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 29-06-2003 @ 18:03:
als een voetbalsupporters een politieagent/me'er voor zijn kop slaat is hij/zij een hooligan en wordt zwaarder gestraft als dan dat op straat gebeurt omdat voetbalsupporters ''geweldadig en tuig zijn''


Maar dan maakt etniciteit niks uit en gaat het om de situatie, het ogenblik en op welke manier.

Citaat:
[b]
Ik ben voor zwaardere straffen maar als ze allochtonen zwaarder willen straffen pakken ze waarschijnlijk alleen marrokanen en turken en andere islamieten en mensen met een donkere huidskleur aan dit vind ik fout dan moet je ook de polen/bulgaren aanpakken maar dit zal niet zo maar gebeuren.
Lijkt me ook, maar zelfs als ook Italianen bv. zwaarder gestraft worden dan Nederlanders vind ik het verkeerd.

Citaat:
Maar een figuur dat hier een paar maanden is of zo iets en dan gaat stelen die moeten harder worden aangepakt een signaal afgeven,gelijk een pak slaag geven en dan uitzetten.
Een illegaal?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:43
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
[QUOTE]Gatara schreef op 29-06-2003 @ 18:23:


Maar dan maakt etniciteit niks uit en gaat het om de situatie, het ogenblik en op welke manier.

ja maar voetbalsupporters worden harder aangepakt en dan hoor je niks over mensen die klagen(buiten voetbalsupporters) maar zodra we aan de allochtonen komen dan oeioei



Lijkt me ook, maar zelfs als ook Italianen bv. zwaarder gestraft worden dan Nederlanders vind ik het verkeerd.

vind ik niet ze zijn hier te gast en dan moet je je gedragen iemand die zich bij jou thuis misdraagt zet je toch ook je huis uit?


Een illegaal?

kan maar ook iemand met een verblijfsvergunning
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:24
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Zijn hogere straffen voor allochtonen nu werkelijk zo erg? Als ze zich niet misdragen is er toch niks aan de hand?
In ieder geval ben ik het eens met EvilSmiley.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:31
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Maar dan kan je toch ook gewoon voor iedereen de straffen strenger maken?

"Als ze zich niet misdragen is er toch niks aan de hand"
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:42
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 29-06-2003 @ 18:43:
vind ik niet ze zijn hier te gast en dan moet je je gedragen iemand die zich bij jou thuis misdraagt zet je toch ook je huis uit?
Ze zijn hier niet te gast: ze wonen hier net zo goed als jij en ik. Maar dat schijnen sommigen hier niet te willen begrijpen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:30
Verwijderd
Ik heb niet de hele thread doorgelezen (ik was aan het zuipen in Utrecht) dus ik zal volstaan met een paar algemene beschouwingen.

Op zich sta ik niet afwijzend tegenover een andere aanpak van allochtone criminelen dan autochtone. Het is gewoon commuun strafrecht dat bij het bepalen van de strafmaat rekening gehouden wordt met de ernst van het feit, de omstandigheden van het geval en de persoon van de verdachte. Daar kan natuurlijk ook onder vallen het gegeven dat iemand met een bepaalde culturele achtergrond meer of minder gevoelig is voor een bepaalde strafsoort.

Dat is ook absoluut niet strijdig met art. 1 Gw. Dat artikel ziet slechts op de gevallen waarin er geen enkele aanleiding is om onderscheid te maken, en n.m.m. is die er in het strafrecht bij uitstek dus juist wel.

De titel van het artikel is een beetje ongelukkig op papier gekomen. Er staat 'zwaarder straffen'. Misschien zou het beter geweest zijn als er 'anders straffen' stond. Maar zoals ik in de eerste alinea van mijn betoog al schrijf is het commuun strafrecht dat er rekening gehouden wordt met de culturele achtergrond.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2003 @ 20:30:
Ik heb niet de hele thread doorgelezen (ik was aan het zuipen in Utrecht) dus ik zal volstaan met een paar algemene beschouwingen.

Op zich sta ik niet afwijzend tegenover een andere aanpak van allochtone criminelen dan autochtone. Het is gewoon commuun strafrecht dat bij het bepalen van de strafmaat rekening gehouden wordt met de ernst van het feit, de omstandigheden van het geval en de persoon van de verdachte. Daar kan natuurlijk ook onder vallen het gegeven dat iemand met een bepaalde culturele achtergrond meer of minder gevoelig is voor een bepaalde strafsoort.

Dat is ook absoluut niet strijdig met art. 1 Gw. Dat artikel ziet slechts op de gevallen waarin er geen enkele aanleiding is om onderscheid te maken, en n.m.m. is die er in het strafrecht bij uitstek dus juist wel.

De titel van het artikel is een beetje ongelukkig op papier gekomen. Er staat 'zwaarder straffen'. Misschien zou het beter geweest zijn als er 'anders straffen' stond. Maar zoals ik in de eerste alinea van mijn betoog al schrijf is het commuun strafrecht dat er rekening gehouden wordt met de culturele achtergrond.
Mijn argumenten worden door jou bevestigd
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 29-06-2003 @ 20:39:
Mijn argumenten worden door jou bevestigd
Oh, ok Mja ik ben nogal moe en ik zie allemaal interessante nieuwe topics, maar ik kan niet overal de hele thread van doorlezen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2003 @ 20:40:
Oh, ok Mja ik ben nogal moe en ik zie allemaal interessante nieuwe topics, maar ik kan niet overal de hele thread van doorlezen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:03
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is, ik bedoel hierdoor kun je wel veel meer "opstand" krijgen van de allochtone jongeren, en daar schiet je toch ook niets mee op?
en ik vind t zelf echt belachelijk dat ze de allochtone jongeren zwaarder willen gaan straffen, ik bedoel met straffen bereik je echt niet alles hoor, ze kunnen beter wat aan de oorzaken hiervan gaan doen, want de meeste allochtonen schrikken echt niet van een celstraf
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:05
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2003 @ 20:40:
Mja ik ben nogal moe
ik ook
(sorry ben vandaag een beetje irritant)
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Veiligheid in Veenendaal.
De Veroorzaker
118 31-03-2010 11:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-11-2005 11:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Opmars van Nieuw Rechts
WillKillForSex
86 22-10-2003 07:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Buitenlanders het land uit!
climax
253 12-02-2003 21:09
De Kantine Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand
waaromniet?
123 16-05-2002 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.