Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 21:40
Aradiake
Aradiake is offline
Hoi iedereen!!

Ik heb een ongelofelijk dringende vraag, wat ik zéker voor 1 september moet weten...

Het staat bijna 100% vast dat ik na mijn middelbaar (ik ga in september naar het 5de middelbaar) psychologie ga studeren in Leuven, aan de K.U.L. (Katholieke Universiteit Leuven).

Maar welke richting kan ik dan het beste volgen op school volgend jaar, in het 5de middelbaar?? Ik heb de eerste 2 jaren Moderne gedaan, dan 2 jaar Economie-Wiskunde...

Ik twijfel tussen Humane Wetenschappen (perfèct eigenlijk voor psychologie later) en Economie-Moderne Talen... Omdat die laatste toch een hogere richting is, maar in Moderne Talen ben ik écht superslecht, zeker in Frans En Duits wil ik helemaal niet krijgen
Ik zou dan wel Humane kiezen met 5 uur wiskunde (je kan kiezen tussen ofwel 2 uur wiskunde, 2 uur duits of een uur tekenen en muziek extra, maar dan liever wiskunde, voor mijn statistiek, die ik toch nodig heb bij Psychologie)...

Kan iemand me helpen met mijn keuze????????

Veel liefs,
Sara.
Advertentie
Oud 18-08-2004, 00:50
Bludjinni
Avatar van Bludjinni
Bludjinni is offline
Wat maakt het uit dat Economie-Moderne Talen een hogere richting is? Als je met Humane Wetenschappen gewoon toegelaten kan worden op Psychologie is er toch niks aan de hand? Anders kies je er een exact vak bij, zoals je zelf ongeveer zei bij Humane Wetenschappen. Exacte vakken wegen soms vrij zwaar bij vervolgopleidingen, dus mocht je van gedachtes veranderen en wat anders willen doen dan psychologie komt dat nog van pas ook. Bovendien vragen de meeste psychologie-opleiding Wiskunde, vooral wiskunde A2 of B1, zolang er maar kansberekening inzit, dat is dan nog mooi meegenomen ook (en ja, ik weet dat je dat al zei, maar ik herhaal het even voor de fun )

Je zei zelf dat je erg slecht bent in moderne talen, en waarschijnlijk heb je geen ruk aan dat pakket. Waarom dan moeilijk doen over je keuze? Als ik jou was zou ik Humane Wetenschappen kiezen met iig wiskunde en als mogelijk iets van natuurkunde ofzo.
__________________
A lie always returns; be careful how you catch it. ~Magic the gathering
Oud 30-08-2004, 13:35
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Het is idd wel zo dat eco-mod moeilijker is dan hum-wet en misschien is het dan beter dat je eco doet, want je zal zowiezo nog meer moeten blokken eenmaal in het hoger.

Ikzelf heb menswetenschappen gedaan (nu humane dus) en volgens mij is het nogal nutteloos, de psych die je er krijgt.
Het is zelfs geen psych, het is eigenlijk sociologie-psychologie en dan heb je dat maar enkele uurtjes en leer je echt wel niet veel bij.

Tuurlijk, in mijn school had ik ook maar twee uurtjes wisk, wat het niveau ook niet echt naar boven toe hielp. Als je die wiskunde erbij kunt nemen, zou het misschien wel een beter idee zijn humane te doen, gewoon omdat het je meer zal interesseren.

Dus eigenlijk, neem best maar humane, maar hou wel in je achterhoofd dat het zwaar zal zijn, de blok later.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat na humane wetenschappen?
-Liene-
9 21-01-2011 21:13
Algemene schoolzaken Dé examen-topic
ULTRA8
39 26-03-2007 15:42
Algemene schoolzaken Scholen in belgie
Igorrrai
51 30-07-2005 13:56
Algemene schoolzaken [Belgie] universiteiten
Verwijderd
40 20-04-2005 16:42
Algemene schoolzaken Humane Wetenschappen of Economie-Moderne Talen ????
Aradiake
27 16-08-2004 22:53
Algemene schoolzaken Belgisch schoolsysteem
songeur
14 18-03-2004 22:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.