Oud 17-07-2004, 10:57
luckyleo
luckyleo is offline
Misschien beetje raar, maar heb er nu toch wel veel last van, dus zet het hier ff neer.

Als ik ga slapen 's nachts kan ik het denken in mijn hoofd slecht stopzetten. Soms hindert dit mij in slaap te komen, maar het hindert mij vooral om 'diep' te slapen en uit te slapen. Ik word nooit later dan 8 uur 's ochtends wakker, ook al ben ik kapot en lig ik er laat in. Ik wordt altijd een beetje schrikkerig wakker van: hoe laat is het?
Tijdens het slapen spoken allemaal dingen door me heen, in de trant van: dingen die ik nog moet doen, school, dingen die ik niet moet vergeten, andere probleempjes enz. Echt geen grote zorgen zijn het, maar toch maak ik me er erg druk om in mijn slaap.
Meer mensen die dit ook hebben?
Hoe zet ik deze dingen van me af, zodat ik gewoon rustig kan slapen, in slaap komen en wakker worden?
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 13:26
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline
Heb ik ook . Ik heb precies hetzelfde probleem. Aleen probeer ik altijd nadat ik wakker ben geworden weer opnieuw slapen. soms lukt het en soms niet. Ik heb geen idee om dit op te lossen. Het begon allemaal tijdens het examen periode
__________________
Hikikomori {T_T}
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 13:57
stuivertje
stuivertje is offline
Ik heb het ook, ga vet laat slapen, en ben vet vroeg weer wakker. Ik dacht dat het aan stress lag, maar daar heb ik nu niet eens last meer van, en mn wallen groeien

Anywho, het enige wat bij mij soms helpt is dat als ik een relaxed cdtje opzet, want dan luister ik daarnaar en ben ik niet zo druk aan het denken, en val ik in slaap.
Voor de rest weet ik ook niet wat te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 15:19
Verwijderd
Ik heb het nu ook eigenlijk, onrustig inslapen..

Je kunt proberen de dingen waar je over ligt na te denken op te schrijven. Dan hoef je niet meer 'bang te zijn' dat je het vergeet omdat het vastgelegd is.

En de vakantie loopt gelijk aan een ander ritme, misschien toch eerder naar bed gaan?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 17:16
Blondfun
Blondfun is offline
je moet voor het slapengaan proberen je gedachten af te sluiten, je hoofd leeg te maken; dat is eig het enige waarvan ik denk dat het werkt.. maar dat zal je vast al geprobeerd hebben
__________________
Be the miracle!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 17:17
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
heb ik de laatste tijd ook erg last van..

ik ga meestal muziek luisteren, film kijken of een boek lezen..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 17:48
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Mijn eerste reactie zou zijn: zoek een manier om je af te reageren, bijvoorbeeld sport. Dan kan je nadenken over die dingetjes en ontspan je. Maar volgens mij doe je nogal fanatiek aan hardlopen (ik herinner me foto's ) dus daar heb je niks aan. (ik zie nu, dat het zelfs in je signature staat)

Je moet weten dat heel veel mensen hier wel eens last van hebben. Vaak is het maar een periode (bijvoorbeeld een druk kwartaal met school/studie/thuissituatie) en gaat het daarna vanzelf weer over.

Misschien helpt het, om van te voren een soort planning te maken? Als je met jezelf afspreekt: om 12 uur begin ik met dat boekverslag, en om 15 uur ga ik naar het postkantoor, etc. Misschien creeer je dan wat meer orde, zodat je niet bang hoeft te zijn, dat je dingen vergeet ofzo.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 03:45
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik zou gewoon iets doen wat totaal niks te maken heeft met hetgeen waar je over denkt, voordat je gaat slapen. Dus lees iets wat niet teveel moeite kost, luister wat muziek, kijk wat tv, of neem bijv. een warm bad/douche voor 't slapen.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 05:20
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 17-07-2004 @ 15:19 :
Je kunt proberen de dingen waar je over ligt na te denken op te schrijven. Dan hoef je niet meer 'bang te zijn' dat je het vergeet omdat het vastgelegd is.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 11:36
David1191
David1191 is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 17-07-2004 @ 10:57 :
Ik kan niet slapen
Ik heb hier geen last meer van sinds ik 'savonds na het eten geen koffie en cola meer drink. Volgens mij ben ik een beetje overgevoelig voor caffeine.
Vereist trouwens wel wat dicipline, vooral tijdens het uitgaan heb ik altijd de neiging om een cola te drinken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 11:47
luckyleo
luckyleo is offline
Bedankt voor de tips. Zelf probeer ik me hoofd natuurlijk ook wel leeg te maken voor het slapen en soms lukt dit ook wel, maar in me slaap blijven mijn hersens toch doorratelen, zodat ik 's ochtends toch weer vroeg wakker wordt.
Zal proberen de dingen op te schrijven, misschien dat dat ook wat helpt.
Verder hoop ik dat het slechts een soort van periode is waarin het voorkomt. Klopt opzich wel, aangezien er heel wat druk op school en sport (presteren, presteren, presteren) stond de afgelopen tijd. Die druk is nu al wel een paar weken weg, dus hopelijk verdwijnen de slaapprolemen zo ook langzamerhand.
Verder denk ik wel dat de ene persoon het gewoon meer in zich heeft om zich druk te maken over bepaalde dingen dan andere personen, dus daarom denk ik er wel sneller last van te krijgen.

Caffeine is het trouwens niet, want dit drink ik zelden, en als ik het doe is het 's ochtends voor een wedstrijd.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 13:41
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
ik heb er niet zo veel last van (vannacht wel weer) dat kwam (denk ik) omdat ik vandaag een wedstrijd zou hebben, maar door dat noodweer van gisteravond (heeft van 8 tot 11 geduurd) was het niet zeker of die wedstrijd door zou gaan omdat de bodem te slecht zou zijn, de tent omgewaaid etc. toen ik vanacht ging slapen dacht ik eraan dat als ik morgen wakker zou worden ik gelijk erheen zou moeten bellen of het doorging. ik viel met die gedachte in slaap, toen werd ik om 2 uur wakker (schrok wakker) dat ik moest bellen, toen om 4 uur weer hetzelfde. dan ben je zo gefocust op iets wat je moet doen en gelijk mee bezig moet zodra je wakker word dat je het niet loslaat in je slaap. twas een beetje een lang voorbeeldje maar ik denk dat het bij jou hetzelfde is.
suc6 dr mee.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 13:48
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
Copycat schreef op 17-07-2004 @ 13:26 :
Heb ik ook . Ik heb precies hetzelfde probleem. Aleen probeer ik altijd nadat ik wakker ben geworden weer opnieuw slapen. soms lukt het en soms niet. Ik heb geen idee om dit op te lossen. Het begon allemaal tijdens het examen periode
Ik heb het ook tijdens examenperiode heel erg gehad... nu wat minder gelukkig...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 21:58
Hotstoff
Hotstoff is offline
Als je tv op je kamer hebt kan je dat ding op de heruitzendingen van het nieuws zetten terwijl je probeert in te slapen...

1) je blijft op de hoogte van wat in de wereld gebeurt
2) na het 1x gehoord te hebben is het de tweede keer zo saai dat je in slaap valt
3) de hele nacht staat dat ding op de achtergrond aan dus de enige zorgen waar je aan denkt zullen te maken hebben met bush, blair en consoorten Ok er zijn prettiger dingen om aan te denken in je slaap maar alles is beter dan worrying right?

Greetz
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 22:09
Verwijderd
Ik heb dat als ik veel moet werken of druk met school bezig ben, als ik flink met mijn hoofd bezig ben en veel te doen heb dus (niet dat ik nou echt van dat intelligente werk heb maar wel druk ). Bijvoorbeeld als ik tot 21 u heb gewerkt en dan de volgende ochtend weer om 9 u moet.
Dan ga ik me in mijn slaap altijd bedenken van 'dit moet ik nog doen' en 'dat moet ik nog doen' en schrik ik elk uur wakker.

Ik weet ook nog niet wat er tegen helpt maar bij mij komt het ook niet zo vaak voor. En gelukkig is het nu vakantie (maar werk ik dus wel veel )
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 21:14
non
non is offline
iets wat je kan proberen is een ademhalingsoefeningetje:
5 tellen inademen, 2 tellen vast, 3 tellen uit
(tel in een rustig tempo, maar neem niet je hartslag als uitgangspunt want die verandert telkens.. een wekkertje dat tikt is beter)
door dat ademen wordt je rustig enzo en je moet je op het tellen concentreren wat afleidt van andere gedachten
voor gevorderden: 10 - 3 - 7

oja, nog iets anders, ik weet niet of je ondertussen 'bang' bent geworden om te gaan slapen, omdat je weet dat alle gedachten dan toch weer op je af zullen komen, maar zolang je daar bang voor bent zal het idd ook gebeuren! probeer die 'angst' (oke, als je die hebt tenminste) van je af te zetten, en geniet ff van het rustige gevoel van het in je bed liggen en dat je niks hoeft. want als je in je bed ligt is het tijd om te slapen en als je bedenkt dat je morgen naar de bieb moet kan je er toch niks aan doen. geen zorgen voor de dag morgen.... slaap lekker
__________________
wie schrijft die blijft...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 22:17
jet
Avatar van jet
jet is offline
mijn manueel therapeut raadde me aan om naast mn bed een pen en papier te leggen. en zodra zoiets begint moe tje alles op schrijven. je schrijft alles op waar je aan denkt, en op een gegeven moment is je hoofd dan wel leeg.. hoop ik voor je
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 23:30
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Ik dacht dat ik de enigste was, maar vanochtend had ik het weer, als ik moet werken sta ik om 06.00 op. Maar savonds had ik de kat naar buiten gedaan en om 04.50 lag ie opeens naast mijn hoofd , toen ik op mijn klokje keek dacht ik dat het 05.50 was, dus ik dacht ik sta nu gewoon op. Kat eten gegeven brood gesmeerd, tv aan en even discovery gekeken, daarna ff naar nederland 2 op teletekst stond er 05.10 , dit probleem heb ik altijd als ik werk, ik ben gewoon gigantisch bang om me te verslapen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 15:28
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik heb meestal lucide dromen. In die dromen ben ik me natuurlijk gewoon 'bewust' van mezelf en denk ik meestal ook gewoon over de dingen waar ik overdag ook mee bezig ben. Maar het is niet zo dat ik die dingen dan gelijk droom. Ik loop gewoon rond in mn droom en denk in mn hoofd na, net als dat ik over straat zou lopen en gelijkertijd na zou denken.
Maar doordat ik dit de laatste tijd de laatste tijd veel heb, rust ik niet echt goed uit. Daar ben ik niet zo blij mee.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:44
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
het klinkt heel raar (en dat is het waarschijnlijk ook, maar goed) maar probeer aan een liedje te denken dat je goed kent. je kan ook denken aan je bureau of aan de kat van de buren, maar als je aan een liedje denkt dan probeer je je automatisch de woorden enz. te herinneren en dan denk je automatisch niet aan piekergedachten en op een gegeven moment hoor je opeens je wekker en besef je je dat je bijna 9 uur hebt ligen maffen! het werkt echt (en geloof me: ik, de grootste stresskipb ter wereld, kan het weten )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Plas nog in m'n bed
Marijn-S
83 26-07-2016 17:04
Verhalen & Gedichten Mijn gedichten.
Rachl
2 23-05-2007 02:52
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 10:55
Psychologie Epilepsie --> Hypochondrie.
Severus
9 21-07-2002 21:05
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 21:35
ARTistiek Until angels close my eyes
Internationalist
8 22-02-2002 10:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.