Oud 07-11-2005, 20:47
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hoi allemaal

Na dit jaar 5 Havo, met de goede profiel-eigenschappen (dus economie en Fa 1,2) wil ik een hotelschool gaan doen die zich richt op de management kant. Voor zover ik weer zijn er in Nederland twee van die scholen:

- Hotelschool Den Haag
- Hotelschool Breda.

Zijn er hier mensen die hun ervaringen willen delen met mij, zodat ik kan zien of het eigenlijk wel echt wat voor me is.

P.s.

Het liefste ook even de hotelschool van jou erbij vermelden...

Alvast Bedankt!
__________________
- the owl asks, but never answers -
Advertentie
Oud 07-11-2005, 20:49
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Oja, ik ben als "reserve" IBMS achter de hand aan het houden.

Eventueel ook hier jullie ervaringen aub. (Liefste op de HES Amsterdam)
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 07-11-2005, 22:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
__________________
Oud 07-11-2005, 22:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Uit dit topic: - Hogere Hotelschool, Maastricht: MB
__________________
Oud 07-11-2005, 23:46
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-11-2005 @ 22:20 :
Uit dit topic: - Hogere Hotelschool, Maastricht: MB
Dat ben ik!

Management scholen heb je overal en in alle soorten en maten (vrijetijdsmanagement, evenementen management etc etc), Er zijn alleen maar 4 'echte' Hoge Hotelscholen, namelijk die in Maastricht, Leeuwarden en Den Haag (die ook een vestiging heeft in A'dam)en de particuliere hotelschool in Eindhoven (hogeschool Noteboom oid, iig niet te betalen voor een normaal persoon)

Verder wordt er nog wel hotelmanagement gegeven op andere scholen, maar dat zijn geen echte hotelscholen. Je kan het iig ook volgen aan de NHTV in Breda en ik geloof ik Apeldoorn, maar zoals ik al zei zijn dit geen echte hotelscholen en staan ze ook veel minder goed bekend.

Als je vragen hebt hoor ik het wel.
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 23:50.
Oud 08-11-2005, 17:46
barbiebitch
barbiebitch is offline
Die particuliere hotelschool zit (ook) in Hilversum!
Je kutn trouwens ook nog een opleiding hotelmanagement volgen op het TIO en die school in Apeldoorn is het Saxion en dit is wel degelijk een echte hotelschool! De enige opleidingen die namelijk op die school worden gegeven hebben allen te maken met het hotelwezen. Deze school staat minder goed bekend, maar bestaat ook nog niet zo heel lang.
__________________
It only gets better..
Oud 08-11-2005, 18:07
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik heb gehoord van iemand die ik ken dat het heel moeilijk is om aangenomen te worden bij de hotelschool in Den Haag. Je moet veel ervaring hebben in de horeca en ze nemen bij voorkeur VWO'ers. Dus houd er rekening mee dat je hier niet zomaar aangenomen wordt.
Oud 09-11-2005, 02:40
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 08-11-2005 @ 18:07 :
Ik heb gehoord van iemand die ik ken dat het heel moeilijk is om aangenomen te worden bij de hotelschool in Den Haag. Je moet veel ervaring hebben in de horeca en ze nemen bij voorkeur VWO'ers. Dus houd er rekening mee dat je hier niet zomaar aangenomen wordt.
Idem voor Maastricht, alleen in leeuwarden is het wat makkelijker.

Citaat:
barbiebitch schreef op 08-11-2005 @ 17:46 :
Die particuliere hotelschool zit (ook) in Hilversum!
Je kutn trouwens ook nog een opleiding hotelmanagement volgen op het TIO en die school in Apeldoorn is het Saxion en dit is wel degelijk een echte hotelschool! De enige opleidingen die namelijk op die school worden gegeven hebben allen te maken met het hotelwezen. Deze school staat minder goed bekend, maar bestaat ook nog niet zo heel lang.
Waarom hebben mensen het dan altijd over maastricht, Den Haag en Leeuwarden als het over hotelscholen gaat? Zelfs op de solicitatie gesprekjes vragen ze alleen maar waarom je niet naar een van de 2 andeen gaat. Er zal dus wel degelijk een (groot) verschil zitten tussen het onderwijs en de kwaliteit ervan. Die in Leeuwarden bestaat namelijk ook nog niet zo lang en als die in Apeldoorn neit zo goed bekend staat dan ligt dat wss ook aan de kwaliteit van de school.

En nogmaals het is geen 'echte' specifieke hotelschool, want er worden ook een hele hoop andere opleidingen gegeven daar. Zoals facility management en personeel en arbeid
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 09-11-2005, 10:27
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Dat gedoe met Den Haag, heb ik gehoord, en het is dus TE lastig om erop te komen.

Tenminste, ik vind het vreemd dat je voor een intakegesprek al 80 euro moet betalen, en volgens mij hoeft dat bij de anderen niet?

Ik woon in Uithoorn, dat dichterbij Amsterdam aan ligt, dan een van de andere Hotelscholen, en ik las in een brochure van de Haagse Hotelschool, dat een vestiging in Amsterdam zit, dus daar dezelfde regels gelden.

- - - -
Citaat:
Vitamintje schreef op 08-11-2005 @ 18:07 :
Ik heb gehoord van iemand die ik ken dat het heel moeilijk is om aangenomen te worden bij de hotelschool in Den Haag. Je moet veel ervaring hebben in de horeca en ze nemen bij voorkeur VWO'ers. Dus houd er rekening mee dat je hier niet zomaar aangenomen wordt
- - - -

Natuurlijk VWO'ers, welke school wil dat nu niet

En werken in de horeca was toch niet verplicht? Tenminste, dat dacht ik.

EN EVEN AAN IEDEREEN:

Intake gesprekken, welke taal moet je die voeren?

ik heb verschillende dingen gehoord namelijk:

1) Engels
2) Nederlands
3) Je 2e vreemde taal (Frans/Duits)

Kan iemand mij daar opheldering over geven?
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 09-11-2005, 16:32
watskeburt
watskeburt is offline
Ik wil misschien ook naar Hotelschool Den Haag, maar ik hoor nu van veel mensen dat er alleen maar kakkers en rijkeluiskindjes opzitten. Ik hoorde ook dat alle jongens die erop zitten homo zijn. Zelf heb ik hier niets tegen, maar ik heb toch geen zin om daar tussen te zitten. Weet iemand of dit waar is?
Oud 09-11-2005, 17:19
Vitamintje
Vitamintje is offline
ALLEEN MAAR kakkers en ALLEEN MAAR homo's


Wat denk je zelf?
Oud 09-11-2005, 18:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Er zit toch ook nog een hogere hotelschool in Arnhem?

Mijn broertje doet de MBO-variant aan de Vakschool Wageningen, maar dan in Arnhem
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 09-11-2005, 18:59
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-11-2005 @ 18:17 :
Er zit toch ook nog een hogere hotelschool in Arnhem?

Mijn broertje doet de MBO-variant aan de Vakschool Wageningen, maar dan in Arnhem
Dat is dan dus geen hoge hotelschool

Citaat:
EN EVEN AAN IEDEREEN:

Intake gesprekken, welke taal moet je die voeren?

ik heb verschillende dingen gehoord namelijk:

1) Engels
2) Nederlands
3) Je 2e vreemde taal (Frans/Duits)

Kan iemand mij daar opheldering over geven?
Intake gesprekje is gewoon in het Nederlands in Leeuwarden, Maastricht en Den Haag. Alleen als je geen duits 2 of frans 2 hebt (op HAVO eindexamen niveau) dan moet je nog een talentoets doen
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 10-11-2005, 16:51
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
MB schreef op 09-11-2005 @ 18:59 :
Dat is dan dus geen hoge hotelschool



Intake gesprekje is gewoon in het Nederlands in Leeuwarden, Maastricht en Den Haag. Alleen als je geen duits 2 of frans 2 hebt (op HAVO eindexamen niveau) dan moet je nog een talentoets doen
Mooi Ik heb wel op HAVO NIVEAU fRANS 2 pffieuw
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 10-11-2005, 20:47
NeLL
NeLL is offline
[QUOTE]MB schreef op 09-11-2005 @ 02:40 :
[B]Idem voor Maastricht, alleen in leeuwarden is het wat makkelijker.

Verschilt ben afgewezen in Leeuwarden en toegelaten in Maastricht.
Oud 10-11-2005, 21:50
MB
Avatar van MB
MB is offline
[QUOTE]NeLL schreef op 10-11-2005 @ 20:47 :
[B]
Citaat:
MB schreef op 09-11-2005 @ 02:40 :
Idem voor Maastricht, alleen in leeuwarden is het wat makkelijker.

Verschilt ben afgewezen in Leeuwarden en toegelaten in Maastricht.
Leuk, wanneer ga je erheen (of zit je er al).

Het zou in ieder geval wel veel logischer zijn als Leeuwarden wat makkelijker zou zijn (en ik vond het daar zelf ook makkelijekr dan in maastricht en den haag), want Maastricht heeft elkk jaar 1100 aanmeldingen ofzo en ongeveer 300 plaatsen, Leeuwarden heeft 500 aanmeldingen en 300 plaatsen, dus ze kunnen gewoonweg minder hoge eisen stellen, omdat die opleiding natuurlijk wel een beetje moet draaien .

Vriendin van mij is trouwens niet aangenomen in Maastricht en Den Haag en heeft het toen in Leeuwarden geprobeerd, met succes...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 10-11-2005, 22:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MB schreef op 09-11-2005 @ 18:59 :
Dat is dan dus geen hoge hotelschool
Dat zeg ik toch?

Alleen zit er volgens mij ook nog een hogere in arnep.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 11-11-2005, 14:06
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-11-2005 @ 22:55 :
Dat zeg ik toch?

Alleen zit er volgens mij ook nog een hogere in arnep.
Ow ik dacht dat je het anders bedoelde... Maar volgens mij zit er ook geen hogere in Arnhem, dan was me dat afgelopen paar jaar wle opgevallen, want dat is veel dichter bij huis.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Ads door Google
Oud 12-11-2005, 16:15
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik heb gisteren toelatingstest in Leeuwarden, en ik ben zeer benieuwd Ik hoop echt toegelaten te worden, de school bevalt me.

Gisteren heb ik ook veel met anderen gepraat, die, in tegenstelling tot mijzelf, ook naar Maastricht en Den Haag geweest zijn.
Zo'n beetje de algemene mening: Den Haag was over het algemeen niet schoon en het ontvangst was prut, in vergelijking met Maastricht en Leeuwarden. Een student zei dat er in Den Haag een hoop 'kakkers' zaten, en dat het in Leeuwarden gemoedelijker en gezelliger is. Tja, ik ben zefl niet in Den Haag geweest, dus ik kan er moeilijk iets over zeggen. De grootste reden voor mij was dat je in Leeuwarden niet intern hoeft...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 13-11-2005, 00:06
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
I C U schreef op 12-11-2005 @ 16:15 :
Ik heb gisteren toelatingstest in Leeuwarden, en ik ben zeer benieuwd Ik hoop echt toegelaten te worden, de school bevalt me.

Gisteren heb ik ook veel met anderen gepraat, die, in tegenstelling tot mijzelf, ook naar Maastricht en Den Haag geweest zijn.
Zo'n beetje de algemene mening: Den Haag was over het algemeen niet schoon en het ontvangst was prut, in vergelijking met Maastricht en Leeuwarden. Een student zei dat er in Den Haag een hoop 'kakkers' zaten, en dat het in Leeuwarden gemoedelijker en gezelliger is. Tja, ik ben zefl niet in Den Haag geweest, dus ik kan er moeilijk iets over zeggen. De grootste reden voor mij was dat je in Leeuwarden niet intern hoeft...
Ik had van Den Haag juist de indruk het best georganiseerd te zijn en schoon en alles in orde, maar ik zit nu dus in Maastricht. Ik had het juist bij Leeuwarden, maar dat was toen ook met die extreme sneeuwval, die open dag. Alleen vind ik het wel stom dat het daar schijnbaar geaccepteerd wordt dat mensen in pakken rondlopen die veel te klein zijn (stond toen een hele dikke jongen achter de front desk met een veel te strak pak, het meisje die ons ontving had ook een te klein pak aan en de jongen die ons rondleidde had een broek op hoog water ). Terwijl je op een open dag toch je school een beetje aan wilt prijzen en het er goed uit wilt laten zien (neem ik aan).
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 13-11-2005, 11:42
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
MB schreef op 13-11-2005 @ 00:06 :
Ik had van Den Haag juist de indruk het best georganiseerd te zijn en schoon en alles in orde, maar ik zit nu dus in Maastricht. Ik had het juist bij Leeuwarden, maar dat was toen ook met die extreme sneeuwval, die open dag. Alleen vind ik het wel stom dat het daar schijnbaar geaccepteerd wordt dat mensen in pakken rondlopen die veel te klein zijn (stond toen een hele dikke jongen achter de front desk met een veel te strak pak, het meisje die ons ontving had ook een te klein pak aan en de jongen die ons rondleidde had een broek op hoog water ). Terwijl je op een open dag toch je school een beetje aan wilt prijzen en het er goed uit wilt laten zien (neem ik aan).
Dat klinkt wel heel erg. Nah, dat soort dingen had ik dus niet. Het is natuurlijk ook net waar je je op je gemak voelt. Maar zoals ik al zei: ik ben zelf alleen in Leeuwarden geweest, dus ik kan niet echt vergelijken.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 13-11-2005, 15:34
Jette
Avatar van Jette
Jette is offline
ken iemand die op de hotelschool in leeuwarden zit. is daar heel makkelijk binnen gekomen, maar dat kwam meer door zijn vooropleiding mbo hotelschool in amersfoort. maar de hotelschool in leeuwarden staat heel goed aangeschreven... k las ergens in een blaadje cijers over de kwaliteit van de scholen en CHN scoort overal gemiddeld een 7.5 en de andere opleidingen en dus ook andere hotelscholen scoren allemaal lager...
liefs jette
__________________
recklessssss........
Oud 15-11-2005, 17:49
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ok bedankt allemaal

Ik wil Hospitallity Management doen, oftewel:

Een (eigen) Hotel managen (later dan)

In Den Haag staat erg goed aangeschreven, maar ik zit nu heel erg te twijfelen tussen Breda en Den Haag.....
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 16-11-2005, 19:33
Verwijderd
Ik ga ook Hoge Hotelschool doen, als het goed is.
Heb me aangemeld in Maastricht en moet 16 december op selectie komen., ben erg zenuwachtig!

Zijn jullie in pak naar die selectie gegaan?
Oud 16-11-2005, 21:18
Verwijderd
Zijn die opleidingen overal zo duur trouwens?
Advertentie
Oud 16-11-2005, 21:29
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-11-2005 @ 21:18 :
Zijn die opleidingen overal zo duur trouwens?
Naar mijn weten wel ja
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 16-11-2005, 21:57
Verwijderd
Oh iemand vond het belacheiljk dat selectie Den Haag 80euro is, in Maastricht is hij 105..
Oud 17-11-2005, 21:35
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 15-11-2005 @ 17:49 :
Ok bedankt allemaal

Ik wil Hospitallity Management doen, oftewel:

Een (eigen) Hotel managen (later dan)

In Den Haag staat erg goed aangeschreven, maar ik zit nu heel erg te twijfelen tussen Breda en Den Haag.....
Den Haag, Maastricht en Leeuwarden beweren alle drie de beste te zijn en hebben daar ook alle drie het bewijs voor (oa de test uit de Elsevier, waarin ze alle drie een keer gewonnen hebben van elkaar). Dus qua kwaliteit maakt het allemaal niet zoveel uit.

offtopic: Eigen hotel managen lijk me persoonlijk ontzettend kut en ik zou liever voor een keten werken

Citaat:
S/-\nne schreef op 16-11-2005 @ 19:33 :


Zijn jullie in pak naar die selectie gegaan?
Ja en is ook zeker aan te raden, want je intake gesprekje duurt maar 10 minuten ofzo, dus het gaat echt puur om een eerste indruk.



Citaat:
per piacere schreef op 16-11-2005 @ 21:18 :
Zijn die opleidingen overal zo duur trouwens?
Hetgeen dat duur is is de campus in Den Haag en Maastricht het eerste jaar, verder valt het wel mee. Alleen moet je wel 'even' een pak, kokskleding een pro. messenset aanschaffen en er is wel iets van practica bijdrage, maar dat is 400 euro per jaar.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 17-11-2005, 22:28
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
quote: Ja en is ook zeker aan te raden, want je intake gesprekje duurt maar 10 minuten ofzo, dus het gaat echt puur om een eerste indruk.





is heb in apeldoorn intake gedaan
daar duurde t echt letterlijk de HELE dag

van schritelijke testen ( van meer dan een uur ) tot 3 gesprekken en een rollenspel

( niet toegelaten trouwens.. maar dit was zowiezo de school die t slechts staat aangeschreven..
en wat ik er nu verder van gehoord heb... is t ook niet veel soeps )
__________________
Steady as the goes.....
Oud 18-11-2005, 08:49
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ow, nouja. In Maastricht en Leeuwarden duurt het gesprekje normalitair maar 10/15 minuten en dan heb je nog wel een groepsopdracht en schriftelijke tests enzo, maar dan maakt het geen drol uit hoe je eruit ziet, volgens mij.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 18-11-2005, 09:47
MJM
MJM is offline
Citaat:
MB schreef op 18-11-2005 @ 08:49 :
Ow, nouja. In Maastricht en Leeuwarden duurt het gesprekje normalitair maar 10/15 minuten en dan heb je nog wel een groepsopdracht en schriftelijke tests enzo, maar dan maakt het geen drol uit hoe je eruit ziet, volgens mij.
Den Haag, de enige echte hotelschool van Nederland ook present hier! In den Haag heb je 3 intake gesprekken van om en nabij de 10 minuten.

* met een student
* 1 met een oudstudent die nu een toonaangevende de functie heeft in de zakenwereld / hotelbranche
*met docent.

De rest van de dag bestaat uit een groepsopdracht waarbij je wordt geobserveert, een rondleiding, skotel bezoek etc.

Natuurlijk is het vrij belangrijk representatief voor de dag te komen, dus TDV is eigenlijk een must. Ik wens de TS veel succes!
Oud 19-11-2005, 18:51
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik had geen pak aan... Gewoon een spijkerbroek, normale trui en Doc Martens. En eerlijk gezegd had ik niet het idee dat ik een slechte indruk maakte. Maar ach, je weet het niet.

In-takegesprek op Leeuwarden duurt idd maar tien minuten, verbaasde me eigenlijk best wel. Maar ach, ik geloof dat het allemaal wel goed ging. Hm, komende week krijg ik de uitslag binnen, denk ik. Ben benieuwd...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 19-11-2005, 21:12
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
I C U schreef op 19-11-2005 @ 18:51 :


In-takegesprek op Leeuwarden duurt idd maar tien minuten, verbaasde me eigenlijk best wel. Maar ach, ik geloof dat het allemaal wel goed ging. Hm, komende week krijg ik de uitslag binnen, denk ik. Ben benieuwd...
Haha, bij mij 3 kwartier Maar het was dan ook erg gezellig
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 20-11-2005, 15:47
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
MB schreef op 19-11-2005 @ 21:12 :
Haha, bij mij 3 kwartier Maar het was dan ook erg gezellig
Was jij er ook 11 november?

Drie kwartier is best lang, ik werd na mijn tien minuten al bijna uit het kantoortje getrokken

Edit: O wacht, je zit al op Maastricht...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 30-11-2005, 01:55
computer
computer is offline
ik doe op dit moment TIO hotelmanagement.

Ten eerste het is een dure school... het is geen een rib uit je lijf. al je ribben worden er gelijk uitgesnokt.

De opleiding is heel erg op marketing gericht.. iets te naar m'n zin.

Ik ben TIO gaan doen omdat ik afgewezen ben voor de hotelschool in Maastricht. ik zit nu in Amsterdam op school en op zich dat bevalt me wel. Daarom ga ik proberen via Den Haag op de vestiging in Amsterdam terecht te komen.

Ik hoop wel dat ik dit jaar haal omdat ik dan misschien meer kans maak
Oud 30-11-2005, 14:53
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
computer schreef op 30-11-2005 @ 01:55 :
ik doe op dit moment TIO hotelmanagement.

Ten eerste het is een dure school... het is geen een rib uit je lijf. al je ribben worden er gelijk uitgesnokt.

Wat kost het dan als ik vragen mag? Is dat een particuliere school?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Ads door Google
Oud 02-12-2005, 17:17
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
ja het is een particuliere rots rotschool. Ik heb er ook gezeten, mbo gedaan. ze hadden mij niet verteld dat het mbo niveau 3 is en ze zeiden dat ik na 1 jaar gewoon naar een hbo school kon. niet dus

ik deed dus mbo en moest ongeveer 8000 euro betalen. en nu heb ik in principe nog nix
Oud 13-12-2005, 17:26
Verwijderd
omg, vrijdag is het zo ver: selectie hotelschool maastricht!
Oud 13-12-2005, 21:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 13-12-2005 @ 17:26 :
omg, vrijdag is het zo ver: selectie hotelschool maastricht!
Succes
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 14-12-2005, 15:37
Verwijderd
dankje..
Oud 17-12-2005, 12:53
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
haha beetje gelukt?

weet je wat nou zo leuk is? over een week of twee krijg je een brief thuis gestuurd van de hotelschool of je bent toegelaten of niet. Op het moment dat je die brief gaat openmaken weet je al dat wat daar in staat gevolgen heeft voor de rest van je leven!!!

wat een afschuwelijk moment was dat bij mij

mja ondertussen ben ik wel een trotse Hotelschoolstudent in Maastricht
__________________
Como se dice..
Oud 17-12-2005, 16:01
Verwijderd
echt waar? wat gaaf

het ging best goed geloof ik
de test in ieder geval, bij he gesprek waren ze me een beetje aan het uitdagen hoe ik zou reageren op bepaalde dingen. dat vond ik wel leuk en volgnes mij heb ik me er best goed uitgered.

ik kwam heel enthousiast naar buiten maar ik ging in mijn hoofd het hele gesprek na en dan begin je toch te twijfelen
'had ik niet beter dit' of 'had ik niet betr dat'

al met al was het een hele spannende dag en ik krijg helaas pas eind januari uitslag
en dat zal indd een heel cruciaal moment worden, het moment dat ik deze envelop open ga maken..

welk jaar doe je nu?
Oud 20-12-2005, 18:53
o0o_Popchi_o0o
o0o_Popchi_o0o is offline
hey hey mensen,,,

Ik ben momenteel ook bezig om te kiezen bij welke school ik de opleiding hotel- & hospitality management zal doen...
Ben momenteel in Aruba aan het studeren en ben erg aan het twijfelen tussen hotelschool den Haag, Breda en Leeuwarden (ben erg enthousiast over de school en opleiding..maar niet zo om in leeuwarden te wonen..te ver van centraal ned)...
Heeft een van jullie wat advies voor me of kunnen jullie wat ervaringen delen van de scholen en de opleiding??....
Anything will do...pls let me know, misschien dat het me kan helpen bij het maken van een keuze..

Much love,

Lihainy (lihainy@hotmail.com)
Oud 23-12-2005, 21:02
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
o0o_Popchi_o0o schreef op 20-12-2005 @ 18:53 :
hey hey mensen,,,

Ik ben momenteel ook bezig om te kiezen bij welke school ik de opleiding hotel- & hospitality management zal doen...
Ben momenteel in Aruba aan het studeren en ben erg aan het twijfelen tussen hotelschool den Haag, Breda en Leeuwarden (ben erg enthousiast over de school en opleiding..maar niet zo om in leeuwarden te wonen..te ver van centraal ned)...
Heeft een van jullie wat advies voor me of kunnen jullie wat ervaringen delen van de scholen en de opleiding??....
Anything will do...pls let me know, misschien dat het me kan helpen bij het maken van een keuze..

Much love,

Lihainy (lihainy@hotmail.com)
Waarom overweeg je Maastricht niet als ik vragen mag?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 11-01-2006, 22:23
lili1988
lili1988 is offline
Hallo! Ik heb op 17 februari selectie bij hotelschool maastricht. Wie heeft tips?? Wat vragen ze?? En welke dingen moet ik juist wel/niet zeggen??

Thnx!!

Lili
Oud 12-01-2006, 23:11
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Gewoon jezelf blijven + sterk in je schoenen staan.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 13-01-2006, 13:40
lili1988
lili1988 is offline
Maar daar kan ik me zo moeilijk op voorbereiden he.. dat bedoel ik. ik heb geen idee wat ik kan verwachten. wel een beetje van het forum, maar goed
Oud 17-01-2006, 17:33
]ules
]ules is offline
Is het nu wel of niet verplicht om 'veel' horeca ervaring te hebben?

17 februari heb ik namelijk selectiedag in Maastricht, en horeca ervaring... die heb ik niet echt veel
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 17-01-2006, 20:09
lili1988
lili1988 is offline
Ik heb 17 februari ook gesprek, idd wel handig om te weten ja. ik zie op het forum hele tegenstrijdige dingen..
Oud 22-01-2006, 18:02
Mrasz
Avatar van Mrasz
Mrasz is offline
ik heb vorig jaar in februari selectie gedaan voor international hospitality management in leeuwarden en ik ben aangenomen.
Oftewel: ik zit in m'n eerste jaar en heb het prima naar m'n zin in het hoge noorden. Ik heb meteen gekozen voor leeuwarden, omdat het voor mij de beste en leukse school leek te zijn. En voor mij ook het dichtsbij.
En natuurlijk iedere school zegt die het beste is. En ik weet ook wat de studenten van leeuwarden, den haag en maastricht zeggen over elkaar. Maar ik denk toch dat deze drie scholen op gelijke hoogte van kwaliteit zit. En dan komt het erop aan wat je zelf het meest aanspreekt.

Mijn selectie in leewarden hield in:

- een hele lange test op de computer: testen van vaardigheden en kennis (algemene en horeca), interesses en persoonlijkheid.
- een motivatie-gesprek: waarom je nou eigenlijk echt de hotelschool wilt doen en waarom juist daar.
- een groepsopdracht: een soort rollenspel waarin wordt gekeken naar je functioneren binnen een groep. dit wordt/werd beoordeeeld door twee docenten en een student.

Op de middelbare school had het profiel cultuur & maatschappij. met wiskunde a1, frans 1 & 2, en biologie. Veel mensen nu op school, hadden ook m & o in hun profiel. Ik heb het tot nu toe niet gemist, maar ik hoor dat het wel in je voordeel kan werken als je dit hebt gehad.

En het feit of je ervaring hebt in de horeca is voor deze school geen must. Het is handig als je al ervaring hebt:
Ten eerste: Je hebt dan al ervaring en je weet hoe het eraan toegaat in een echt bedrijf. Je hebt dan een voorsprong op sommige vlakken.
En ten tweede: je weet wat 'horeca' inhoud. Het is dan geen gok meer of je het leuk zult vinden in de horeca.

En als laatste: oriënteer je goed op alle (drie de) scholen. En vergelijk ze met elkaar. Kies niet zomaar een school, omdat die toevallig zich bevind in de stad, waar je naartoe wilde gaan. Tegenover gestelde geldt ook: weiger niet een school, vanwege alle vooroordelen.

Succes met je keuze!
__________________
"Bad art is more tragically beautiful than good art, because it documents human failure."
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hotelschool maastricht
xamberlyy
2 11-11-2015 13:08
Studeren hogere hotelschool
steefff15
1 02-12-2011 23:13
Algemene schoolzaken Selectie hoge hotelschool
Verwijderd
2 16-11-2005 16:30
Algemene schoolzaken hogere hotelschool DenHaag
.krz
5 28-01-2004 15:58
Algemene schoolzaken Hogere Hotelschool Maastricht?!
kate_temp
4 18-01-2004 20:18
Algemene schoolzaken Hogere Hotelschool
LaBelleDameSansMerci
1 05-03-2002 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.