Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2010, 15:37
schuls
schuls is offline
Hallo,

Even de volgende vraag.
Mijn vriendin (uit het buitenland) wil voor een jaar gaan studeren aan de vrije universiteit in Amsterdam. Nu zoekt zij een huurwoning, het liefst dichtbij de universiteit en niet te ver van het centrum.
Zelf ben ik niet bekend genoeg met deze stad. Kan iemand mij advies geven omtrent welke buurten goed zijn om in te wonen. Zowel als student als werkende (ben zelf van plan om ook mee te verhuizen).
Misschien is het makkelijker om te zeggen welke buurten niet goed zijn om te wonen (waar is vaak geweldig / agressie / of heeft een slechte naam)

tevens de vraag of het ver is om te fietsen van bijvoorbeeld Amstelveen Zuid naar de Dam

Alvast bedankt voor de reacties,

Schuls
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2010, 16:34
ganralph
ganralph is offline
poeh, dat is moeilijk zo op te sommen. De buitenranden (Nieuw-West, Noord, Zuid-Oost/Bijlmer) hebben vaak een slechte naam, hoewel ik 7 jaar zonder problemen in Nieuw-West (Osdorp en Geuzenveld gewoond heb). Grootschalige overlast verschilt soms echt per straat en kan van de ene op de andere dag verschuiven. Daarnaast wordt in veel van die wijken sterk geďnvesteerd waardoor het ook de moeite waard kan zijn om er toch eens te kijken.

Vergeet ook niet dat iedere buurt een eigen soort overlast heeft. Van hangjongeren in West tot dronken toeristen in het Centrum.

Het ligt er ook maar aan wat je te besteden hebt. De "mindere buurten" zijn uiteraard een stuk goedkoper dan de betere.

Van Amstelveen-Zuid naar de Dam is nog best een eindje fietsen. Kom zelf zelden in Amstelveen, maar het meest zuidelijke puntje haal je denk ik niet in een uur.

De VU ligt tussen Amsterdam en Amstelveen, dus als je gokt op Amsterdam-Zuid, dan is dat een goede locatie, én Oud-Zuid staat bekend als een goed stadsdeel. Maar ja, dan zal de huurprijs ook wel wat hoger liggen, zeker aangezien je waarschijnlijk overgeleverd bent aan de vrije sector.

Zoals gezegd: het is moeilijk algemene dingen te zeggen, maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 13:21
Grapig
Grapig is offline
denk dat je dan het best in Zuid kan gaan wonen, duur maar dan zit je goed zowel qua naam als bereikbaarheid
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 04:33
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Best lastig om én dicht bij het centrum én dicht bij de VU een woning te vinden. Je komt dan inderdaad bij Oud-Zuid of Oud-West uit. Beide prima buurten om in te wonen maar wel erg duur. Ik heb zelf een tijdje in de Baarsjes gewoond en nooit last gehad van overlast oid. En vrienden die in Bos&Lommer wonen heb ik ook nooit horen klagen.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Twee arrestaties in trein bij A'dam
T_ID
172 15-11-2005 14:30
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Slimmer investeringsplan
Een Tweeling
20 21-07-2004 22:54
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Slimmer investeringsplan.
Verwijderd
0 03-06-2004 20:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen
Gatara
174 27-03-2004 21:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Antisemitisme in Nederland: enkele verhalen
Rabbi Daniel
179 13-08-2003 13:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.