Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2002, 10:58
@pie
@pie is offline
Bron: http://www.planet.nl/news/0,2031,80_467_440902,00.html
Citaat:
De bewindsman zei dat donderdag in Nijmegen op een conferentie over de integratie van Somaliërs. ,,We moeten voorkomen dat de Somalische rotjochies over vijf jaar de plaats innemen van de Marokkaanse rotjochies'', waarschuwde Van Boxtel [D'66, @pie].
Bron: http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1016430901451.html
Citaat:
Afgelopen week volgde Schipperheijn de lokale PvdA-voorman voor 2 Vandaag. Toen burgemeester Cohen aan Oudkerk voor de draaiende camera de vraag stelde of een charismatische figuur als Pim Fortuyn in Amsterdam ook veel stemmen zou hebben behaald, antwoordde Oudkerk bevestigend met: ,,Wij hebben hier toch ook kut-Marokkanen.''

...

Oudkerk betreurt zijn uitspraak: ,,Maar ik zei er iets achteraan, nl: `... die allerlei rotzooi trappen'. Ik had het zeker niet over de hele bevolkingsgroep. `Kut-Marokkanen' floepte ik eruit.
yeah whatever...

dit is dus je reinste stemmingmakerij (het na-apen van een partij die steeds populairder wordt), maar waar iedereen (ook op dit forum) op een paar lompe uitspraken van fortuyn loopt te schelden, gebeurt hier niks mee?

Ok ok, ik snap het wel. Fortuyn is generaliserender, hij heeft kandidaten die geintegreerd allochtoon zijn (en geen fanatiek beoefenaar van de islam zijn, waardoor ze geen vertegenwoordiging zijn voor allochtonen), maar deze uitspraken zijn ronduit beledigend.. Nou zijn ze natuurlijk niet van de lijsttrekker zelf (zoals dat bij LPF is, al staat het in het partijprogramma anders http://www.lijst-pimfortuyn.nl/party.php ), maar blijkt hieruit niet dat steeds meer partijen steeds meer herrie gaan maken?

wat zijn jullie meningen hierover? zijn het op zichzelf staande gevallen, of zouden de politieke standpunten anders worden gesteld voor deze kiesperiode?

en weet iemand of het mogelijk is om een blanco stem te doen op die elektrische stemapparaten? ik krijg steeds minder zin om ook maar IETS te gaan stemmen.. onbetrouwbare rotzooi..

[Dit bericht is aangepast door @pie (19-03-2002).]

[Dit bericht is aangepast door @pie (19-03-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2002, 11:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik was toch al niet van plan om op d66/pvda te stemmen... maar het is inderdaad ronduit stom dat de media dit min of meer laten liggen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 11:37
Verwijderd
ja hoor een blanco stem kan je op de stem computer uitbrengen.

Inplaats dat je op een partij drukt druk je nu op de wit langwerpigen knop BLANCO en dan op de grote rode knop.

Groet,
the marshall
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 12:27
Verwijderd
Volgens mij is het gewoon een algemene verschuiving van het "politiek correcte denken" (niet echt correct lijkt me ). Sinds Pim Fortuyn bezig is gaan steeds meer mensen zeggen wat ze echt denken...voor de PvdA was mijn sympathie al wat afgenomen, van D'66 Minister van Boxtel(!) had ik dit echt niet verwacht. Hij was juist om de goede weg wat integratiebeleid betreft...

Mja SP!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 13:20
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Volgens mij is het gewoon een algemene verschuiving van het "politiek correcte denken" (niet echt correct lijkt me ). Sinds Pim Fortuyn bezig is gaan steeds meer mensen zeggen wat ze echt denken...
Idd, ik scheld zo vaak. waarom zou een politie het woord kut niet mogen gebruiken? is dat soms niet netjes ofzo? sorry hoor, maar we leven niet meer in de jaren 50.

Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 13:27
@pie
@pie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Idd, ik scheld zo vaak. waarom zou een politie het woord kut niet mogen gebruiken? is dat soms niet netjes ofzo? sorry hoor, maar we leven niet meer in de jaren 50.
mwoah, als ze eerst van leer trekken tegen soortgelijke uitspraken van fortuyn, en dat ze daarna een beetje hypocriet hetzelfde gaan doen, dan krab ik mezelf effe achter mn oren hoor..
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 13:43
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
ik vind de uitspraken opzich niet zo erg, maar als de media eerst met zn allen over fortuyn heen vallen mogen ze hier ook wel wat meer aandacht aan besteden...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 14:05
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
the marshall schreef:
ja hoor een blanco stem kan je op de stem computer uitbrengen.

Inplaats dat je op een partij drukt druk je nu op de wit langwerpigen knop BLANCO en dan op de grote rode knop.

Groet,
the marshall
dat zou ik dus nooit doen, kun je beter de minst foute stemmen, zo telt je stem helemaal niet mee, en das dus in het voordeel van de partij die je het slechtst vindt.

Deze manier van zeggen is misschien wel niet echt ideaal, maar ik denk niet dat je er te zwaar aan moet tillen
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 14:19
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
@pie schreef:

Ok ok, ik snap het wel. Fortuyn is generaliserender, hij heeft kandidaten die geintegreerd allochtoon zijn (en geen fanatiek beoefenaar van de islam zijn, waardoor ze geen vertegenwoordiging zijn voor allochtonen), maar deze uitspraken zijn ronduit beledigend
Ja de 2e uitspraak is even fout als die van dhr. Fortuyn. Dat maakt de uitspraak van dhr. Fortuyn niet goed, maar de uitspraak van de desbetreffende persoon fout.

En waarom kunnen goed geintegreerde allochtonen niet de allochtonen vertegenwoordigen? Dat slaat echt nergens op.

Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 14:28
@pie
@pie is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
En waarom kunnen goed geintegreerde allochtonen niet de allochtonen vertegenwoordigen? Dat slaat echt nergens op.
mkay, foute motivatie.. op http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16893 voeren de 'bekende' linkse posters en allochtonen deze reden op, dus ik denk: ik zet m er hier voor de aardigheid bij

ikzelf sta er trouwens helemaal achter
http://www.nrc.nl/denhaag/1016432532858.html

[Dit bericht is aangepast door @pie (19-03-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 17:35
Verwijderd
Nahdie Rob vd PvdA is toch ook gewoon een sukkel, maarja ik durf te wedden dat 100 % vd Nederlanders precies hetzelfde denkt.. En dan kan je wel zeggen dat het niet elke marokkaan is, maarja die lopen niet over straat.. Degene die er wel lopen doen alsof alles mag en kan hier en dat zij de baas zijn.. damn.. EN dan degene die je niet ziet zitten thuis te genieten van hun bijstand terwijl ze thuis in Marokko nog 3 huizen en 2 auto's hebben.. Noem het maar vooroordelen maar zo komen Marokkanen in het nieuws, en niet anders.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 18:01
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Redman schreef:
Nahdie Rob vd PvdA is toch ook gewoon een sukkel, maarja ik durf te wedden dat 100 % vd Nederlanders precies hetzelfde denkt.. En dan kan je wel zeggen dat het niet elke marokkaan is, maarja die lopen niet over straat.. Degene die er wel lopen doen alsof alles mag en kan hier en dat zij de baas zijn.. damn.. EN dan degene die je niet ziet zitten thuis te genieten van hun bijstand terwijl ze thuis in Marokko nog 3 huizen en 2 auto's hebben.. Noem het maar vooroordelen maar zo komen Marokkanen in het nieuws, en niet anders.
Wie lopen niet over straat, de mensen die dat zeggen of de "goede" Marokkanen?

Beetje makkelijk praten he.....als "ze"(Marokkanen) over straat lopen schooppen ze herrie en als ze niet herrie schoppen en thuis zitten zijn het weer mensen die illegaal een uitkering hebben.

Ow, komen ze alleen zo in het nieuws?
Ken je het Buurtvadersproject? Nee zeker. Ken je dat project waarbij Marokkaanse jongeren hier in Nederland geld, computers, schoolspullen, ziekenhuisspullen verzamelden, naar Marokko gingen en een school en een ziekenhuis totaal opknapten, de spullen installeerden? Nee zeker.
Jammer.

Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 19:12
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Nou ik kan je wel zeggen vriend dat de arbeiders in begin jaren 60-70 van onderandere marokko afkwamen wel nu een versleten rug hebben etc etc.Dus dan moet je niet lullen dat ze van sociale shit leven en trouwens zulke mensen heb ik zowat geen respect voor je moet werken om goed voor je familie te zorgen EN !!DAT DEED ME VADER ZEKER!!!
En niet van iets profiteren HOU ik absolute niet van.Dus houd in je hoofd dat het niet iedereen is doe ik ook altijd ook al is het moeilijk Met een mooi word noemen ze dat Generaliseren

Vriendlijke Mazzels
PeaCe

Fuck man ik ben snel op me teentjes getrapt kom ik achter


[Dit bericht is aangepast door MoHaMeDJaLaL (19-03-2002).]
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 19:13
Verwijderd
Nee dat weet ik idd niet.. Dat zie je niet op de voorpagina staan, maar in een klein hoekje.. Das zonde want het zou de sfeer een stukkie gezelliger maken zaterdagavond in de stad.. Tja want het is alleen maar goed hoor dat dat soort projecten gebeuren, alleen er moet wel meer aandacht voor komen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 04:23
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het enige waar ik me meer aan erger dan het populistische demogogische kortzichtige gewauwel van Fortuyn is het populistische demagogische kortzichtige gewauwel van veel van zijn zogenaamd politiek correcte tegenstanders.

Ga fatsoenlijk met die man in discussie, of helemaal niet. Aangezien die tweede optie niet werkt, blijft er maar eentje over. En zelfs dat lukt ze niet.
Fortuyn ziet dat er veel dingen scheef zijn in Nederland, en zegt daar wat van. Daarom stemmen er zoveel mensen op hem. Dat zijn oplossingen even onbenullig zijn als die van de zittende partijen interesseert de stemmer blijkbaar niet.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 05:52
@pie
@pie is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Fortuyn ziet dat er veel dingen scheef zijn in Nederland, en zegt daar wat van. Daarom stemmen er zoveel mensen op hem. Dat zijn oplossingen even onbenullig zijn als die van de zittende partijen interesseert de stemmer blijkbaar niet.
ik zag dat er veel dingen scheef waren op mijn stageadres, ik vroeg of ik er iets aan mocht doen, en toen pas begon ik met het bedenken van oplossingen.

dat fortuyn dus de problemen weet en durft te benoemen vind ik al heel wat in vergelijking met de andere partijen, en als ie word gekozen vind ie misschien een manier om er iets aan te doen.. maar niet met mijn stem hij is me te wisselvallig... zoals elke politieke partij op dit moment...

[Dit bericht is aangepast door @pie (20-03-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 10:56
Verwijderd
Iedereen heeft het er maar over dat Fortuyn de dingen weet te benoemen, maar ik hoorde die dingen dagelijks lang voordat de naam Fortuyn ook maar iemand iets zei.

Het is juist oud nieuws, dus kappen en even concentreren op de echte problemen en oplossingen ja?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 11:01
boris godounov
boris godounov is offline
ik vind dat van Boxtel helemaal niet racistisch is geweest. het is aantoonbaar dat er in grote steden groepjes "marrokaanse rotjochies" zijn die bijv. in amsterdam west met de politie gaan vechten en georganiseerd toeristen beroven in de schiphol trein. wanneer van boxtel spreekt over de "marrokaanse rotjochies" spreekt hij duidelijk over een klein deel van de marrokaanse gemeenschap, die ook gewoon erg crimineel is. hij geeft aan dat ie bang is dat somalische jongeren ook probleemjongeren worden als het juiste beleid niet wordt uitgevoerd.

ik moet wel toegeven dat het vijf jaar terug ondenkbaar zou zijn geweest dat pvda of d66 zoiets zou zeggen, maar ik vind dit niet racistisch en ook niet generaliserend.

oudkerk heeft zich wat dommer uitgelaten, door minder te benadrukken dat het om een deel van de marrokanen gaat.
__________________
ik wacht nog op inspiratie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.